Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mulla on 05/2015 ostettu thrustmasterin t300rs, viime aikoina ruennut temppuilemaan. Pelaamisen kun aloittaa, saattaa jonkin 3-5krt kadottaa yhteyden rattiin, tulee seuraavanlainen ilmoitus
1ce398a80106224d12538874fc5f1bc9.jpg
sitten saattaakin toimia ihan ok, mutta seuraavalla käynnistyksellä sama homma. Mitenkä takuu/kuluttajasuoja toimii, jos ratti kuitenkin reilusti alle 2v vanha, onko muilla vastaavia kokemuksia?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

siinä on kaksi vuotta takuuta.ei muutakuin myyjään yhteyttä.kyllä se pitää takuisiin mennä kun ei toimi kuten pitää.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

siinä on kaksi vuotta takuuta.ei muutakuin myyjään yhteyttä.kyllä se pitää takuisiin mennä kun ei toimi kuten pitää.

Ostokuitistahan se selviää varmuudella, mutta varsinainen takuu oli noihin aikoihin vielä lyhyempi eli 12 kk. Toki seuraavaksi kannattaa sitten kokeilla sitä kuluttajansuojan/goodwillin toimimista, itse kysyisin sekä kauppiaalta että T-masterin tekniseltä tuelta. Peruu sitten pyynnön toiseen suuntaan mikäli jompi kumpi alkaa asiaa hoitaa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Hämmentävän paljon kyllä ongelmia T300 ratin kanssa. Omassa ei onneksi ole ollut mitään probleemia ja erittäin tyytyväinen Alcantara settiin. Tuo kehä yhdessä shifterin kanssa tekee tosi hyvän fiiliksen. Tuolla vikahistorialla vaikea kuitenkaan suositella ja T500 lienee se paras vaihtoehto, jos haluaa G29 parempaa rattia tai hyvän shifterin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

nyt en ole enään ihan varma oliko mun t300 vikaa,kun ostin käytetyn g25 setin ja päivän pelas ja poika pisti usb-johdon väliin usb jatkon ja sen jälkeen toi g25 ratti ei enään peleissä toiminut eikä vaikka otti välijohdon pois.kaikki napit ja jarru/kaasu pelaa vaan ei toi ratti.siinä shifterissä vilkku se oikean puoleinen ledi.mielestäni se pitäisi palaa jatkuvasti.
taitaa kuskeissa olla vikaa kun ei homma pelaa.osaisitteko neuvoa mitä pitää tehä(g25)? en usko,että molemmat rattisetit on rikki.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ostokuitistahan se selviää varmuudella, mutta varsinainen takuu oli noihin aikoihin vielä lyhyempi eli 12 kk. Toki seuraavaksi kannattaa sitten kokeilla sitä kuluttajansuojan/goodwillin toimimista, itse kysyisin sekä kauppiaalta että T-masterin tekniseltä tuelta. Peruu sitten pyynnön toiseen suuntaan mikäli jompi kumpi alkaa asiaa hoitaa.

oliko takuu 2015 vuonna 1 vuosi? ostin ton setin käytettynä ja myyjä sanoi,että kaksi vuotta takuuta ja sitä olisi kesäkuun alkuun silloin.noi on ostettu webhallenista.pitää varmaan sieltä varmistella.itse asiassa olen ollut sinne yhteydessä ja kuitista kopion kanssa ja ainakin siitä sain ymmärtää että ei muutakuin lähettää sinne.
no pitää vielä ennen lähetystä kysellä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

nyt en ole enään ihan varma oliko mun t300 vikaa,kun ostin käytetyn g25 setin ja päivän pelas ja poika pisti usb-johdon väliin usb jatkon ja sen jälkeen toi g25 ratti ei enään peleissä toiminut eikä vaikka otti välijohdon pois.kaikki napit ja jarru/kaasu pelaa vaan ei toi ratti.siinä shifterissä vilkku se oikean puoleinen ledi.mielestäni se pitäisi palaa jatkuvasti.
taitaa kuskeissa olla vikaa kun ei homma pelaa.osaisitteko neuvoa mitä pitää tehä(g25)? en usko,että molemmat rattisetit on rikki.

Eli g25 lopetti toimimisen sen jälkeen kun oli usb-jatkoa käytetty? Kävikö t300:n kanssa samalla tavalla? Eli hajottaako se jatkojohto nyt jotenkin noita ratteja? Alkaa mennä jo mystiseksi.. [emoji14]
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

t300 aikana ei usb jatkoa käytetty ja siinä ei toiiminut napitkaan.tässä toimii kaikki muu paitsi ratin kääntö.jopa ne kaksi nappia siinä ratissa pelaa.
huomasin semmosen,että siinä vaihdekeppi lootassa se oikealla puolella oleva ledi vilkkuu.onko se nyt virtavalo.ennen se pelin aikana paloi kokoajan.
kokeilin tietokoneella logitechin ohjelmalla ja siellä tunnistaa nappien painot ja kaasut jne,mutta ei ratin kääntöä.myöskään nappien jne asetuksia ei voi muuttaa.virtalähdekkin tuntuisi pelaavan kun otin johdon irti ja pistin usb:n tietokoneeseen niin ei ratti enään kalibroinutkaan.
alkaa kyllä mennä mystiseksi...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Joo, toi mun ratti on ostettu systemastoresta (jonka sivuilla lukee nykyisinkin, takuu 12kk), jännä ku kyseisen ratin takuu esim. verkkokaupan sivuilla 2v. Taitaa naisen luonne olla tolla mun ratilla, kun parina päivänä pikaisesti testannu, niin yhden kerran on ny hävittänyt yhteyden... täytyy vielä seurailla tilannetta. Se tossa harmittaa eniten, että vaihdekepin napit joutuu joka kerta konfiguroimaan jotta peli jatkuu
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Oma T300 on ostettu alkuvuodesta 2016 ja takuu on 12 kuukautta. Muistaakseni tälläkin foorumilla oli puhetta jossain vaiheessa, kun takuuta jatkettiin. Onhan se silti mahdollista että kauppiaasta tai tehtaan erästä johtuen pitkällä takuulla olevia yksilöitä olisi myyty jo aiemminkin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

G29 olisi näköjään taas ihan kohtuuhintaan tarjolla Saksan Amazonissa, 209€ suunnilleen Suomeen kuljetettuna, jos joku on järkevän hintaista rattia vailla.

--

Jokos MakeJ on päässyt muuten Clubsport V3:ia testailemaan pleikkarilla? Laitahan jotain kokemuksia niin pääsee kateellisena lueskelemaan.. :P
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

^Joo nehän tulivat tiistaina ja olikohan torstai-iltana kun ehdin hardmountata paikoilleen. CPX toimi odotetun hyvin, ei tarvinnut polkimienkaan firmikselle tehdä mitään. Damper kitin asentelussa oli myös vähän näperreltävää kun se polkimen päähän tuleva haarukka oli maalin kanssa aika tiukalla sovituksella ja värinämoottorin piuhakin on siellä alla haittoina.

Muutamia kierroksia olen Assettoa käynyt ajelemassa vasta, kaasua on helpompi annostella kuin T3PA:lla ja periaatteessa myös jarrua, mutta toisinaan tulee kurvia lähestyttäessä aloitettua liian hentoisella voimalla. Vähän on tuo T3PA:n käyttö vielä selkäytimessä. :rolleyes: Niin ja kengäthän tässä tarvitsee jos aikoo lisää jarruvoimaa ruuvata. Otin myös ne kolmekympin elastomeerit mukaan, mutta sama harjoitella tuolla perussetillä + dampperilla aluksi.

Tuolla parit kuvat ja vähän taustojakin:
http://www.simracingpaddock.com/for...im-racing-paddock-fanatec-giveaway-pedals.58/
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

^ Kuulostaa hyvältä. Ja herättää myös samalla vähän sellaista tunnetta, että olisi ehkä sittenkin pitänyt investoida noihin CSL Elitejen sijasta.. Eliteistä ei tällä hetkellä liian herkän jarrun takia oikein kaikkea potentiaalia saa irti, mutta Cpx-adapteriin pitäisi sentään onneksi jossain vaiheessa tulla päivitys tuon ongelman korjaamaan.

Aika hyvä tuuri sulla käynyt tuossa poljinhommassa näköjään muutenkin. :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

^ Kuulostaa hyvältä. Ja herättää myös samalla vähän sellaista tunnetta, että olisi ehkä sittenkin pitänyt investoida noihin CSL Elitejen sijasta.. Eliteistä ei tällä hetkellä liian herkän jarrun takia oikein kaikkea potentiaalia saa irti, mutta Cpx-adapteriin pitäisi sentään onneksi jossain vaiheessa tulla päivitys tuon ongelman korjaamaan.

Aika hyvä tuuri sulla käynyt tuossa poljinhommassa näköjään muutenkin. :)

Aika hyvin oon tottunut tohon herkkyyteen,mut en pahakseni laita,vaik herkkyyspäivitys ja load cell voimansäätö tulis.:)

Reilun viikon käyttänyt polkimia,eikä oo ikävä t3pa polkimia. Ehkä vois harkita päivittämistä v3 polkimiin ja sen jälkeen v3i polkimiin.:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Niin onko tuo herkkyysongelma se, kun ei ole ajuria tai basea josta säätää voimakkuutta? (Ja CPX:n ruuvikin taitaa olla aika rajallisella vaikutuksella.) Ainakin osassa arvosteluita Eliten jarrua on kehuttu paremmaksikin kuin v3:n, ainakin sen suhteen että kovallakin vastuksella polkimen liikerata säilyisi pidempänä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Niin onko tuo herkkyysongelma se, kun ei ole ajuria tai basea josta säätää voimakkuutta? (Ja CPX:n ruuvikin taitaa olla aika rajallisella vaikutuksella.) Ainakin osassa arvosteluita Eliten jarrua on kehuttu paremmaksikin kuin v3:n, ainakin sen suhteen että kovallakin vastuksella polkimen liikerata säilyisi pidempänä.

Oma veikkaus on, että liittyy jotenkin tuohon, että normaalisti säätö hoituu Fanatecin basesta. Cpx-adapterin valmistajan kanssa viestittelin ja aikansa tutkittuaan totesi nimittäin, että joutui tilaamaan itselleen Fanatecilta basen, jotta saa tehtyä adapteriin sellaisen firmwaren, jolla jarru ja sen säätö toimii normaalisti. Sitä odotellessa siis. :)

Pc:lläkin pystyy kyllä jarruvoimaa säätämään, mutta jostain syystä tuntuu adapterin kanssa käytettäessä toimivan aina herkimmällä asetuksella, vaikka säädöt kyllä pitäisi polkimien itsensä muistiin tallentua. Sen mitä pc:llä Fanatecin ajuriohjelmassa polkimia testannut, niin tuntuman saa kyllä varmasti mieleisekseen, kun liikeradan pystyy säätämään kumiholkeilla ja Load cellin herkkyyden tarvittaessa vaikka sellaiseksi, että saa todella painaa jarrua kaikin voimin.
 
Ylös Bottom