Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

^ Tuon kumistopparin irrottua/siirryttyä tuli eilen huomattua liian myöhään asia. Eli +vaihtaja kolisteli liikaa liian pitkällä liikkeellä rattiosaan, mikä johti kumistopparin korjaamisen jälkeiseen toiseen läppävaihtajan vikaan: isompi vaihde meni vaivoin päälle. Ts. rattiosan +vaihtajan jousi oli mennyt aavistuksen verran kasaan, eikä mikrokytkin enää reagoinut. -> Ratti auki ja jousta venyttämään. No nyt napsuu vaihtajat taas synkronissa.
Eipä ollut iso korjaus mutta nyt toista kertaa rattini (T300RS) historiassa ottaessani sen basesta irti, riitti ihmeteltävää: en muistanutkaan, miten painava tuo peruskumiratti on. Ei ihme, että kalibroinnissa paukkuu reunoille ja kovaa. Törkeän huonoa suunnittelua.

Rimmin paino ei oo ongelma,vaan se millä nopeudella ja voimalla ratti pyörii kalibroinnissa,toki mitä painavampi rimmi,sitä suurempi rasitus toppareille. Tosiaan on huonosti suunniteltu/toteutettu kalibrointi.

T300rs orkkis ratti--> n.1168g
599xx--> n.1037g
F1-->n.957g

Fanatec csl elite racing wheel orkkis rimmi 970g..on näköjään 200g kevyempi,,kuin t300rs:n.
Clubsport formula rimmit on 1200g

Tosin on fanatecilla yli 2kg bmw gt2 rimmi.

Fanatecin kalibrointi on aivan eri näköistä/kuuloista kuin thrustmasterin.. rauhallisen hitaasti kalibroi.:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tuo T-GT 800eur! Hohhoijjaa!

Niimpä :D Thrustmasterin tapa lyödä lusikka Fanatecin kattilaan :D

Saat ottaa 200€ pois ensi vuoden puolella kun tuo GT-hype tuosta laantuu. No en tiedä kyllä ihan 200€ mutta 100€ ainakin tippuu joten tuokaan ei missään nimessä ole ratti jota kannattaa vielä ostaa, sen lisäksi ei ole vielä mitään kokemuksia tai kestävyystestejä.

Fanatec pitää hintansa aika hyvin ja sillä on todella hyvä jälleenmyyntiarvo jos sikseen.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Alkaa nämä uudet ratit olemaan aika suolaisissa hinnoissa. T300 ois ihan käypä ratti T150 jälkeen, mutta todella herkkä hajoamaan.
Kyllä se on silti ehkä hommattava T300 seuraavaksi, onhan niissä vähintään 2 vuoden takuu, kun EU alueelta ostaa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Niimpä :D Thrustmasterin tapa lyödä lusikka Fanatecin kattilaan :D

Saat ottaa 200€ pois ensi vuoden puolella kun tuo GT-hype tuosta laantuu. No en tiedä kyllä ihan 200€ mutta 100€ ainakin tippuu joten tuokaan ei missään nimessä ole ratti jota kannattaa vielä ostaa, sen lisäksi ei ole vielä mitään kokemuksia tai kestävyystestejä.

Fanatec pitää hintansa aika hyvin ja sillä on todella hyvä jälleenmyyntiarvo jos sikseen.
Juu, ja normaali beltti-ratasratti - ei tule kesää. Markkinoivat sitä erityismoodilla, joka tarjoaa vain GTS:ssa omanlaista ffb-tuntemusta. E3:ssa Inside Simracing pääsi testaamaan (erityismoodia ei ollut vielä käytössä). Tuntuma oli melko laimeahko kuulemma vielä.
Knoppitietona: GTPlaneetalta vasta luin, että uusi Fanatec on tuettu todella huonosti Gran Turismo Sport betassa. Ehkä kunnon tuki tulee kuitenkin täyteen versioon.

Alkaa nämä uudet ratit olemaan aika suolaisissa hinnoissa. T300 ois ihan käypä ratti T150 jälkeen, mutta todella herkkä hajoamaan.
Kyllä se on silti ehkä hommattava T300 seuraavaksi, onhan niissä vähintään 2 vuoden takuu, kun EU alueelta ostaa.
Säkästä kiinni. Ja tietyt pelit voivat kuluttua T300RS:n kyllä nopeastikin liiallisella voimalla.
p.s. Katsokin, että ostat T300:sesi sitten läheltä takuupalautuksien takia. ;)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Knoppitietona: GTPlaneetalta vasta luin, että uusi Fanatec on tuettu todella huonosti Gran Turismo Sport betassa. Ehkä kunnon tuki tulee kuitenkin täyteen versioon.
Joo,ei ollu forceja ollenkaan. Ei ollu betan rattiasetuksissa fanatecia,testasin t300:n asetuksilla. Betaan ei tuu tukea,mut täysversioon tulee.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Fanatec ja GT Sport, saatte odotella kyllä toimivaa systeemiä kauan nimittäin PD:llä on edessään pelin bugien korjaukset ja Thrustamaster luonnollisesti ensin... Lienee ihan viimeisiä tuo Fanatec jos nyt eivät ole jo saaneet toimimaan kunnolla heti alkuunsa jota ainakin itse epäilen :rolleyes: En yritä siis masentaa Fanatecin omistajia, mutta tämä olisi jotenkin looginen järjestys...

Mitäköhän noissa GT Sportin forceissa on ihmeellistä kun ne tuntuu olevan jotenkin "salaisuuksia" nyt, ei tule mieleen mitään muuta kuin myyntikikka. GT Sport rimmille "vain tällä ratilla toimii tämä ominaisuus" juttu on selkeä myyntikikka.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Fanatec ja GT Sport, saatte odotella kyllä toimivaa systeemiä kauan nimittäin PD:llä on edessään pelin bugien korjaukset ja Thrustamaster luonnollisesti ensin... Lienee ihan viimeisiä tuo Fanatec jos nyt eivät ole jo saaneet toimimaan kunnolla heti alkuunsa jota ainakin itse epäilen :rolleyes: En yritä siis masentaa Fanatecin omistajia, mutta tämä olisi jotenkin looginen järjestys...

Siis se on jo ihan suoraan sanottu, että Betaan ei enää tukea Fanatecille ole tulossa. Lopullisessa versiossa toki tulee toimimaan. Ratti on virallisesti ps4:lle lisensoitu ja toki PD myös haluaa tukea niin montaa rattia kuin mahdollista, että saavat peliään myytyä mahdollisimman paljon.

Tuossa lista tuetuista peleistä suoraan Fanatecin tuotesivulta kopioituna:
The following Playstation 4™games / simulations are compatible to the "CSL Elite Racing Wheel - officially licensed for PS4™"

Assetto Corsa
Dirt Rally*
Dirt 4

Gran Turismo Sport**
F1 2015*

F1 2017**
Project CARS*

Project CARS 2**

Sébastien Loeb Rally Evo*

The Crew*-> PS4 controller is needed to press "X" on the game launch screen

WRC 5*




*- The wheel has to be set into compatibility mode (purple LED above the power button) to play the game. Set the wheel into this mode at the launch screen of the game and start the game by pressing "X" on the steering wheel afterwards. All new games can be launched in standard*PS4™ mode (blue LED).



**- announced - not yet released



Not compatible:

DriveClub

F1 2016

-> Since those games are not patched/updated anymore it is impossible to integrate our SDK, which would be mandatory to enable support.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Fanatec ja GT Sport, saatte odotella kyllä toimivaa systeemiä kauan nimittäin PD:llä on edessään pelin bugien korjaukset ja Thrustamaster luonnollisesti ensin... Lienee ihan viimeisiä tuo Fanatec jos nyt eivät ole jo saaneet toimimaan kunnolla heti alkuunsa jota ainakin itse epäilen :rolleyes: En yritä siis masentaa Fanatecin omistajia, mutta tämä olisi jotenkin looginen järjestys...

Mitäköhän noissa GT Sportin forceissa on ihmeellistä kun ne tuntuu olevan jotenkin "salaisuuksia" nyt, ei tule mieleen mitään muuta kuin myyntikikka. GT Sport rimmille "vain tällä ratilla toimii tämä ominaisuus" juttu on selkeä myyntikikka.

Vahvasti epäilen ett noi lisäjutskat T-GT rimmille on vastaavat kuin fanatecilla on ollut jo kauan..pääforce,spring,dampers ym säädöt.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ei voi kuin suositella GT Eye:n jousta jarruun G29 polkimiin. Ihan käypä jousi ja eri tavalla voimaa saa käyttää kyllä jarrussa. Ainakin noilla oldschool vermeillä melkein aidon tuntuinen.

Kun vakiojousen sisällä on tuollainen kuminpala joka simuloi jarrujen pohjassaoloa, kannattasko tuota käyttää lisänä vai ei? Kun tuntus että Project Carsissa ainakin jarrut lukkiutuu ilman "mitään" sellasta fyysistä tuntoa... Onko joku säätänyt noita jarruja, saisko pelistä sädettyä jotenkin että kun poljin on pohjassa asti, jarru lukittuisi, kun nyt se tuntus olevan niin että 2/3 osaa jarru pohjassa ne lukittuu... Tai sitten pitää vaan totutella.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ei voi kuin suositella GT Eye:n jousta jarruun G29 polkimiin. Ihan käypä jousi ja eri tavalla voimaa saa käyttää kyllä jarrussa. Ainakin noilla oldschool vermeillä melkein aidon tuntuinen.

Kun vakiojousen sisällä on tuollainen kuminpala joka simuloi jarrujen pohjassaoloa, kannattasko tuota käyttää lisänä vai ei? Kun tuntus että Project Carsissa ainakin jarrut lukkiutuu ilman "mitään" sellasta fyysistä tuntoa... Onko joku säätänyt noita jarruja, saisko pelistä sädettyä jotenkin että kun poljin on pohjassa asti, jarru lukittuisi, kun nyt se tuntus olevan niin että 2/3 osaa jarru pohjassa ne lukittuu... Tai sitten pitää vaan totutella.

Heitin sillä kuminpalalla vesilintua ja laitoin alkuperäisen jousen sisään pätkän ohuempaa jousta.Ihan hienosti on tuollainen parin euron ratkaisu toiminut.Mulla oli ongelmana Assetto Corsa(XONE),jossa ei saa säädettyä jarrupolkimen liikerataa ja tuon kumin kanssa ei saanut täyttä jarrua käyttöön ollenkaan.Project Carsissa saa muistaakseni säädettyä liikerataa mieleisekseen.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tänään ajelin ja testasin tuota jarrua yhdessä uusien läppävaihteiden kanssa ja kyllä tuo varmaankin pitää jotain sinne tunkea väliin kun tuntus että se liikerata on aivan liian pitkä polkimessa vs. pelin lukkojarrutus. Oikeastaan vain ääni kuulokkeista kertoo milloin renkaat lukittuu.
Toisaalta taas ongelma tulee siinäkin että jarruthan pitäs voida lyödä "lukkoon" asti eli kun oikeestikin autossa on varaa siellä perällä vielä vaikka renkaat lukittuu...
Lienee parasta odotella se Project Cars 2 ilmestyminen ja tehdä asialle jotain vasta sitten kun sitä varten kuiteskin noita säädän...

Ainiin mitkä läppävaihteet. Tuli tänään sitten saatua tuo G29 modaus finaaliin, eli valmista on ratin osalta ainakin :) Helkkarin tyytyväinen kyllä kun kaikki toimii hyvin ja on kuin itelle tehty...

https://i.gyazo.com/7a008c6ef28f803456f7b76674bafb4d.jpg
https://i.gyazo.com/cda080e9fb4ad3192965aff000259ddd.jpg
https://i.gyazo.com/65be97e1979a02d3db7c301298640a6e.jpg

Ihan hyvin pärjää näillä napeilla, loput löytyy buttonboksista joka sekin menee uusiksi koska se sattuneesta syystä on tehty näppäimistön piirilevyyn ja se ei toimi normi näppäimistön kanssa kunnolla yhtäaikaa...
https://i.gyazo.com/f23dbbac894b4b3d0742de4194a39e61.jpg
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Inside Sim Racing arvostelu Fanatec Csl Elite Racing Wheel..[video=youtube_share;AzjemCGApc4]https://youtu.be/AzjemCGApc4[/video]
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Inside Sim Racing arvostelu Fanatec Csl Elite Racing Wheel..

Mielenkiintoista kuulla, mutta aika odotettua settiä. Jännä, että V2.5 moottori+ohjauselektroniikka ei tuo mitään huomattavaa eroa alkuperäiseen CSL eliteen verrattuna. Ehkä Fanatec vain yksinkertaisti tällä omaa supply chainiaan kun saavat ostaa yhtä moottoria paljon useamman mallin sijasta. Myös kommentti, että PC:llä Assettossa/iRacingissa on paremmat forcet on ihan mielenkiintoinen, koska olisi kiva itse testata mutten omista peliPC:tä. Suosittelivat ostamaan F1 rimmin, ja samaa voin toki suositella itsekin. Vaikka tuo PS4 CSL eliten rimmi on upgrade Xbox rimmiin verrattuna, niin kyllä tuo F1 rimmi on upgrade taas tuohon CSL eliteen verrattuna. Sekunnin jos pitää molempia käsissä niin huomaa laatueron ja tuo aito quick release olisi saanut olla tuossa CSL elitessäkin, vaikka se hintaa nostaisikin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ompas nyt mielenkiintoinen ongelma, kertokaa mulle millä mä saan buttonboksin kiinni siten että se on tukevasti eikä heilu kun nappeja painelee? Toinen vaihtoehto on löytää buttonboksin kotelo jossa valmiina kiinnityspaikat "alaspäin", eli ns. pöytään pultattava boksi... "Alustaan" johon boksia meinaan, voi ruuvata melkein mitä vaan mutta kun nuo boksit on muovia ja kulmarauta vähän ruma ja se ei oikein pysy muovissa... :rolleyes:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mahtasko toimia CSL Elite polkimet PS4:ssä G29:n kautta? Vai onko moista adapteria edes tehty?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mahtasko toimia CSL Elite polkimet PS4:ssä G29:n kautta? Vai onko moista adapteria edes tehty?
Eipä taida tuollaista adapteria valitettavasti olla olemassa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kaikille niille tiedoksi jotka rattia ovat etsimässä. Logitech g29 on gigantissa alennuksessa hintaan 169e. Itellä kyl lähti tilaukseen, kun noin halvalla irtosi. https://www.gigantti.fi/product/gaming/peliohjaimet/LTG29/logitech-g29-driving-force-rattiohjain

Taas. Ei voi kuin suositella hintansa puolesta, itse ostin viimeksi alesta samalla hinnalla :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

On kyllä ihan mahtava hinta jo, kuitenkin kestävä laatuvehje. Vielä kun pleikkarille on tulossa syksyllä paljon uutta ajettavaa ja moni hyvä vanhempi autopeli on tarjouksessa kesällä niin ei voi kun suositella. Itse ostin G29 Jimssin tarjouksesta viime lokakuussa ja myin pois Fanatecin tieltä aika tarkalleen omat pois hintaan. G29:lle kun se perus hyllyhinta on edelleen siellä ~300e paikkeilla niin tällä 169e hinnalla saa vaikka testattua ajopeliharrastusta ja myydä ilman tappioita pois jos ei ollut oma juttu.
 
Ylös Bottom