Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onkohan normaalia kun PS4:lla G29:n kalibroinnin jälkeen ratissa on aika iso deadzone?
On siinä aika iso. PC:llä tuntuu vähän pienemmältä, ainakin Dirt 4 ja Raceroomissa. En sitten tiedä onko peleistä kiinni.
Pleikalla pelattu pCARS, Assetto Corsa ja Dirt Rally.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

On siinä aika iso. PC:llä tuntuu vähän pienemmältä, ainakin Dirt 4 ja Raceroomissa. En sitten tiedä onko peleistä kiinni.
Pleikalla pelattu pCARS, Assetto Corsa ja Dirt Rally.

Joo, alkuvalikoissa se on mulla aikalailla tälläinen:

https://www.youtube.com/watch?v=dgs4hTcoIjY

Mutta ajaessa on tietysti paljon pienempi, itsestä vaan tullut aika vainoharhainen näiden rattien kanssa :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Joo, alkuvalikoissa se on mulla aikalailla tälläinen:

https://www.youtube.com/watch?v=dgs4hTcoIjY

Mutta ajaessa on tietysti paljon pienempi, itsestä vaan tullut aika vainoharhainen näiden rattien kanssa :D
Jossain peleissä voi jopa säätää sen valikoissa olevan jäykkyyden.

Itselläkin ekan G29:n jarru naksui ja paukkui kun pohjaan painoi. Vein liikkeeseen ja sain uuden setin. Tässä taas tuo nahka kello kolmesta kohti vähän löysästi kiinni. Mutta vain pienestä kohtaa, pystyn elämään asian kanssa.

Ehkä joskus joku laaturatti. Jos oppii ajamaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Jossain peleissä voi jopa säätää sen valikoissa olevan jäykkyyden.

Itselläkin ekan G29:n jarru naksui ja paukkui kun pohjaan painoi. Vein liikkeeseen ja sain uuden setin. Tässä taas tuo nahka kello kolmesta kohti vähän löysästi kiinni. Mutta vain pienestä kohtaa, pystyn elämään asian kanssa.

Ehkä joskus joku laaturatti. Jos oppii ajamaan.

Sama täällä noiden nahkojen kanssa, oikean ja vasemman puolan takana on löysää :D

Ite pelannut vuoden verran pädilla ajopelejä ja aluksi tuntui ettei ratilla ajamisesta tule yhtään mitään, mutta kyllä se pikkuhiljaa taas alkaa sujumaan :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Nyt on vihdoin päästy purkamaan Fanatecin paketit ja kokoamaan setti. Vähän tuossa oli hommaa kaikkinensa mutta lopulta tuossa tuo komeilee. Laatuvaikutelma todella hyvä ja csl elite ps4 rimmissä todella miellyttävä pinnoita ja hyvät klikit vaihdeläpysköissä - nämä oli kai vähän puutteita tuossa edellisessä P1 rimmissä. F1 rimmi on kans todella hyvänlaatuinen ja sen asensin ensimmäiseksi ja suuntasin assettoa pelaamaan GT2:lla. Forcet on kyllä aika massiivinen upgrade vrt G29 ja todella smoothit ja luonnollisen tuntuiset, samalla vahvat ja ehkä pitää vähän tiputtaa ffb settingsejä kun kädet alkaa väsymään tuollaisella väännöllä. Tunsin oloni myös hyvin luottavaiseksi ja joissain kohdin pystyi ajamaan täysillä paljon rauhallisemmalla mielellä kun G29:llä tuntui että ihan hetkellä minä hyvänsä lähtee lapasesta. Wheelbase ja rimmit vaikuttaa tällä hetkellä todella hyviltä, ei mullista maailmaa, eikä varmaan mikään tällä hetkellä voisikaan, mutta todella hyviltä vaikuttaa ja massiivinen parannus G29:stä.

Kuitenkin yksi asia minkä kanssa olen hyvin pulassa ja se on tuo load cell jarru. G29&GT2 piti säätää brake force 90 etten lukitsisi niin paljon pyöriä ja se tuntui olevan hyvä asetus kun uskalsi jarruttaa about täysillä ilman pelkoa renkaiden lukkiutumisesta. Nyt en meinaa saada autoa pysähtymään ollenkaan. Voima millä G29 jarru menee pohjaan vertautuu näissä eliteissä ehkä 30-50% jarrutukseen ja tuonne 80%+ saa painaa jo ihan tosissaan. Saati sitten 100% pitää melkein erikseen keskittyä jarrun murjomiseen täydellä voimalla joka alkaa saleen tuntumaan pidemmissä sessioissa. Luin että tähän kestää vähän potentiometrin jälkeen tottua, mutta on kyllä perke**en jäykkä(ja on vielä ne löysimmät palikat tuossa jarrussa eli sen saisi paaaljon jäykemmäksikin).Toinen ongelma tämän samaisen polkimen kanssa on se, että minulla on tapana lepuuttaa jalkaa jarrulla. Tässä ei ole yhtään deadzonea eli se jalan pitäminen jarrulla tarkoittaa jotain 2% jarrupainallusta eli huomasin ajelevani suorillakin jarru hitusen painettuna. Piti nostaa jalka kokonaan pois polkimelta. Ihan pieni deadzone olisi jees tuohon ja sitten ehkä vähän vähemmällä voimalla voisi saada sen 100% jarruvoiman.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

ihan pieni deadzone olisi jees tuohon ja sitten ehkä vähän vähemmällä voimalla voisi saada sen 100% jarruvoiman.

Sitä vaadittavaa jarruvoimaa saa säädettyä suoraan ratista. Basen asetuksista vaan brake forcea säätämään. Saa kyllä halutessaan todella herkäksikin. Taisi olla brf-lyhenteellä tuo asetus ratissa, jos en ihan väärin muista.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Nyt on muodostunut ongelma, tein tuon inverttimoden noihin G29 polkimiin vanerista, jatkuvan resonoinnin ja poljennan seurauksena meinaa koko vaneri"kasa" revetä liitoksista ja mennä levyt poikki kun jarru on niin jäykkä, tätä ongelmaa ei tietenkään ollut G25 polkimissa koska sen jarru vastasi nykyistä kaasua mutta jos nyt tilaan tuon GT EYE jousen vielä niin voi moro, poljin lähtee hevon kuuseen varmaan :D
Pitänee laittaa ne takaisin laatikkoon ja normaaliin GT- asentoon väliaikaisesti ainakin. Ei tässä muukaan auta kun ei metallista pääse tekemään telinettä. Mielenkiintoinen ongelma sinänsä.

Zalem V27 olisi vaohtiehto, saisi 310€:lla koko setin + 100€ toimituskuluja (hirveet kulut Espanjasta Suomeen?!) mutta näitä ei ole ainakan varastossa, lienekö lopetttavat valmistuksen :(
Siinä olisi valmiina invert paikka G9:n polkimille ja jonkinlainen laatikko kans niille: http://www.zalem.es/215-thickbox_default/zalem-v27-invertido-logitech-g27.jpg
Mulla on yksi ihan brand new auton istuinkin vielä kun istuin ei kuulu tohon pakettiin... Perhana kun ei nyt työttömänä olisi varaa hankkia hirveen kalliita vermeitä :rolleyes:

Olen kaivellut nettiä useita tunteja jos löytys sellainen invert teline mutta ne on lähinnä tehty kiinnitettäväksi muuhun systeemiin kun normi pedaalialustaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Sitä vaadittavaa jarruvoimaa saa säädettyä suoraan ratista. Basen asetuksista vaan brake forcea säätämään. Saa kyllä halutessaan todella herkäksikin. Taisi olla brf-lyhenteellä tuo asetus ratissa, jos en ihan väärin muista.

Thanks, tämä ratkaisi ongelman!! Tuolla valikossa oli myös paljon muuta hyödyllistä. Varmasti vielä paljon muutakin opittavaa riittää.. tuota deadzonea ei taida tässä ainakaan pystyä säätämään basesta. Dirtissä se onneksi on erillisenä säätönä, vaikka ehkä tuosta tavastakin voisi hankkiutua eroon.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Terve,

Niin siinä sitten kävi, että lauantaina hajos Thrustmaster T300 rs... :mad:
Vikana niin sanottu "random buttons pressed" elikkä ratti painelee jatkuvasti kaikkia näppäimiä, jolloin ajamisesta tulee mahdotonta.
Konsolinetistä kampista ostettu ja sinne reklamoitu, 1,5 vanha ratti ja takuuta ilmeisesti vielä puolisen vuotta. Onko tietoa kellään kauanko mahdollisesti joutuu olemaan ilman rattia? Onneksi en vielä Dirt 4 ehtinyt hakea.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Terve,

Niin siinä sitten kävi, että lauantaina hajos Thrustmaster T300 rs... :mad:
Vikana niin sanottu "random buttons pressed" elikkä ratti painelee jatkuvasti kaikkia näppäimiä, jolloin ajamisesta tulee mahdotonta.
Konsolinetistä kampista ostettu ja sinne reklamoitu, 1,5 vanha ratti ja takuuta ilmeisesti vielä puolisen vuotta. Onko tietoa kellään kauanko mahdollisesti joutuu olemaan ilman rattia? Onneksi en vielä Dirt 4 ehtinyt hakea.

Mulla oli noita samoja oireita yhteen aikaan paljon..vähän auttoi,kun pidin virtapiuhan ja usbpiuhan ajaessa erillään. Olivat kiertyneet toistensa ympärille ajan saatossa. Erillään pito ei täysin poistanut oireita,mut vähensi niitä huomattavasti.

Alusta asti oli mulla t300:ssa omatoimisuutta nappien toiminnoissa havaittavissa ps4:lla,ps3:lla en oireita huomannu.
Joskus meni pitkäänki ilman mitään oireita.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mulla teki myös edellinen t300 tuota alusta asti. Aika harvakseltaan kuitenkin ja yleensä paineli sen verran harmittomia nappeja, että ei kamalasti sentään häirinnyt. Ikävä ongelma varmasti kyllä tuokin, jos isommassa mittakaavassa esiintyy..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Thrustmaster T-GT julkistettu, spoilerissa Thrustmasterin lehdistötiedote:

Los Angeles, June 12, 2017*– The product of an intense collaboration between Thrustmaster’s engineers and the creators of Gran Turismo®, the new T-GT racing wheel is a powerhouse of highly innovative technologies resulting from in-depth research into all of the sensations required for an ultra-realistic racing experience. This research has been the subject of a number of different challenges conquered by Thrustmaster’s development teams.

The T-GT, a powerhouse of major innovations developed for competition, is based upon three fundamental aspects:
1.*** The T-GT Servo Base’s tailor-made motorization
2.*** A Gran Turismo® Sport exclusive: T-DFB
3.*** The T-GT wheel

First innovation: The T-GT Servo Base’s tailor-made motorization
From the very start, Thrustmaster had a clear understanding that in order to accurately reflect all of the sensations provided by the game for a realistic driving experience – particularly in a continuous manner during long competition sessions – every bit of information is crucial.

T-LIN Force Feedback linearity.

The wheel’s power setpoint is completely accurate and 100% proportional, providing a linear response perfectly in line with the Force Feedback commands issued by the game.
The T-GT has been fine-tuned to give exceptionally precise indications to the driver: there is absolutely no over-compensation or under-compensation, for incredibly lifelike force rendering.
Cars’ behavior and track conditions are faithfully reproduced – instantly, along with all accompanying details – throughout long gaming sessions. This enhances drivers’ ability to anticipate what’s coming up ahead in order to improve their performance, break records and win races.

The T-40VE custom brushless motor.

This need for lifelike linearity pushes the boundaries of the motor’s power: that’s why the motor combines velocity, instant responsiveness and intense torque on a constant basis, no matter how many hours the wheel is used for, or how long you’re competing. The wheel provides more refined Force Feedback and stall force – particularly by way of allowing for more simultaneous effects – than was possible in previous generations. The wheel is able to handle considerable power peaks without any reductions in terms of force output.

The T-40VE motor – specially designed, developed and manufactured by Thrustmaster’s R&D teams – meets these needs thanks to T-MCE (Motor-Cooling-Embedded – patent pending) technology, which manages heat transfer and dissipation more efficiently than ever before. The T-40VE incorporates this cooling system right in the very heart of the motor, in a highly constrained and enclosed environment. This combination ensures constant precision in terms of rendering of the T-GT’s performance and effects throughout racing sessions, allowing the driver to experience the full complexity of sensations.
This motor and its innovative cooling system – combined with the optimized T-FOC (Field Oriented Control) algorithm with Hall effect sensors (another of Thrustmaster’s patented technologies) – has the advantage of instantly sensing the wheel’s position with unrivaled accuracy. The wheel dynamically optimizes the response to intense torque demands with lightning-fast speed, switching and avoiding any losses of power.

Second innovation: A Gran Turismo® Sport exclusive: T-DFB

With the same goal of providing even more genuine car racing sensations, T-DFB (Depth Feedback) – a major innovation – introduces a new dimension with respect to Force Feedback.
As a complement to standard Force Feedback, this unique, completely novel system adds a new range of effects including tire adherence (grip or slippage) in understeering and oversteering, mass transfers, road textures and irregularities, suspension and other parameters specific to each vehicle and circuit.
This unique system is a Gran Turismo® Sport exclusive. Polyphony Digital® has encoded all of these parameters and incorporated this new information into the T-DFB system, for a level of in-depth sensations in the steering column that’s never been possible until now.
In this way, these two different worlds – racing simulation, and real-world racing – are coming closer together than ever before. The T-GT is a “Real Simulator” in the truest sense.

Third innovation: The T-GT wheel
In addition to these specific sensations and overall feel, in order to create the most lifelike wheel possible, the T-GT now lets drivers be even more responsive in terms of adjusting their car’s settings on the fly during races, without losing a precious millisecond of driving time.

The T-GT wheel features:
•*** 4 rotary selectors, for direct control of 4 key settings: brake balancing, control of anti-skid systems, torque distribution allocation, and fuel injection mapping.
•*** 25 possible action buttons: an amount never before available on PS4™.
•*** 2 customizable mini-sticks: for faster navigation through menus, in photo mode, and more… or for interior cockpit views and peripheral vision.
•*** Leather specially selected in terms of its grain: the decision was made to select a very smooth texture, among the types and textures of leather available – to facilitate drifting in particular, in the same way as wheels on real race cars. Seams and stitching have been designed to be as inconspicuous to the driver as possible. The leather’s stitching pattern and positioning – avoiding the thumb-rest zone – makes a huge contribution in terms of handling comfort.

The T-GT will be available for purchase to coincide with the launch of the game Gran Turismo® Sport, at a suggested retail price of £699.99.

The T-GT will be composed of the T-GT Servo Base, the detachable T-GT wheel, the custom T-TURBO toroidal power supply, and the three-pedal T3PGT pedal set.

To find out even more about all of the wheel’s different features and the unique experience that it makes possible, be sure to check out T-GT’s website:

http://t-gt.thrustmaster.com

http://mobile.thrustmaster.com/node/7590

Tekniikasta tai spekseistä ei oikein suoraan sanota vieläkään mitään, vaan pelkästään ympäripyöreää markkinointipuhetta.

Pelkästään Gran Turismoa varten löytyy jotain hienoja Force Feedback -efektejä ja säätimet, joilla voi suoraan säädellä pelissä luistonestoja, bensaseoksia jne. Julkaisu samaan aikaan Gran Turismon kanssa, suositushinta ihan käsittämätön 699,99 puntaa. :D T3PA:t on sentään ilmeisesti metallia tällä kertaa..

Kyllä alkaa vaikuttaa koko ajan entistä vahvemmin siltä, että Fanatecin kelkkaan hyppääminen oli täysin oikea päätös.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Julkaisu samaan aikaan Gran Turismon kanssa, suositushinta ihan käsittämätön 699,99 puntaa. :D T3PA:t on sentään ilmeisesti metallia tällä kertaa..

Kyllä alkaa vaikuttaa koko ajan entistä vahvemmin siltä, että Fanatecin kelkkaan hyppääminen oli täysin oikea päätös.

Häh?? 789€ :D Sairasta, olen samaa mieltä, Thrustmaster ei kyllä tuolla hinnalla myy vaikka olisi itse peli mukana.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Häh?? 789€ :D Sairasta, olen samaa mieltä, Thrustmaster ei kyllä tuolla hinnalla myy vaikka olisi itse peli mukana.

Taitaa hinta olla n.820€..ainaski op:n valuuttalaskurilla,mut hintava on kuiteski.

Fanatec bundle 520€+load cell kit 140€=660€+kulut40€. n.700€ ja takuu varmasti polkimet on ainaski huomattavasti paremmat.:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Taitaa hinta olla n.820€..ainaski op:n valuuttalaskurilla,mut hintava on kuiteski.

Fanatec bundle 520€+load cell kit 140€=660€+kulut40€. n.700€ ja takuu varmasti polkimet on ainaski huomattavasti paremmat.:)

Laskin englannin punnissa tuon. Mutta yksi lysti sinällään, pirun kallis on jos ei oikeesti fanita tuota GT Sportia ja Thrustmasterin yhdistelmää.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Laskin englannin punnissa tuon. Mutta yksi lysti sinällään, pirun kallis on jos ei oikeesti fanita tuota GT Sportia ja Thrustmasterin yhdistelmää.

Ni laskin mäkin.:)

Thrustmaster t300 olì pakko-ostos aikoinaan ps4:lle,jos halus ajaa ratilla. Ja tais olla myös t500:n joka toimi,mut tais vaatia pleikan valikossa pädin käyttöä.

Nyt alkaa olemaan jo valinnan varaa rattikuskeille.

Ehkä toi uus thrustmaster on bundle..kyytipoikana tulee gt sport+Ps4 pro.:D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Thrustmaster on näköjään ryhtynyt yhteistyöhön Sparcon kanssa ja myyntiin tulossa ainakin uusia rimmejä. Samalla julkaistu myös Xboxille ja pc:lle TS-XW -ratti, joka taitaa olla lähinnä TS-PC punaisissa kuorissa. Näyttää kyllä joka tapauksessa reilusti houkuttelevammalta kuin ps4-uutuus. Rimmit näyttää kyllä hyvältä, saa nähdä ovatko yhteensopivia pleikkarinkin kanssa.

 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Thrustmaster on näköjään ryhtynyt yhteistyöhön Sparcon kanssa ja myyntiin tulossa ainakin uusia rimmejä. Samalla julkaistu myös Xboxille ja pc:lle TS-XW -ratti, joka taitaa olla lähinnä TS-PC punaisissa kuorissa. Näyttää kyllä joka tapauksessa reilusti houkuttelevammalta kuin ps4-uutuus. Rimmit näyttää kyllä hyvältä, saa nähdä ovatko yhteensopivia pleikkarinkin kanssa.


Sparco ei tee mitään huonoa. Hintakin on sitten varmasti sen mukainen. Näyttää ihan helvetin hienolta systeemiltä kyllä jos tuossa on keskiö nappeineen päivineen ja itse rattiosan saa itse vaihtaa. Tuon jälkeen ei kannata hankkia mitään muuta valmisrattia kuin F1. Mutta mitä tuohon sanoisi, Fanatec kerkesi jo ensin :D

On kyllä Thrustmaster lisännyt vettä myllyyn oikein olan takaa. Se vaan että itse en osta enään yhtäkään Thrustmasterin rattia enne kunnon arvioita tai kestävyyskokeita.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

On kyllä hyvännäköistä rimmiä pakko myöntää! Varsinkin ralliin tuollainen olisi unelma, mutta ehkä nyt CSL PS4 rimmillä selviää :) Tuossa taisi olla myös rigi esittelyssä, jospa sitten sen... :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

On kyllä hyvännäköistä rimmiä pakko myöntää! Varsinkin ralliin tuollainen olisi unelma, mutta ehkä nyt CSL PS4 rimmillä selviää :) Tuossa taisi olla myös rigi esittelyssä, jospa sitten sen... :D

Muistaisin että tuo rigi on jo ollut esillä ainakin tän vuoden tai no, ainakin tämän vuoden puolella ja hintapolitiikka kertoo että ainakin 2-3x kalliimpi kun muut pelkästään Sparcon logon takia... Ja näinhän se on, oksennus :D

https://www.sparco.it/shop/en/gaming/gaming-simulators/evolve-G01985ZNRRS

Tuo keskiö johon voit itse vaihtaa rattiosan on kaikista järkevin sijoitus vaikka se olisikin sitten tyyliin 300€ mutta voit iskeä siihen minkä tahansa ratin.
Sparcon tyypillinen merkkiratti on tuollainen että alareuna on suora, lähes oldschool F1 rattia musituttava.
 
Ylös Bottom