Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Hmm hyvä tietää ettei hard mount pultteja tule mukana. Pitääkin käydä ostoksilla.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Hmm hyvä tietää ettei hard mount pultteja tule mukana. Pitääkin käydä ostoksilla.

En olisi siitä niin varma. Kaikkea mukana tulevaa ei aina mainita sivustolla. Ei kannata porata yhtäkään reikää enne kun sulla on nuo vermeet ja saat todelliset mitat niistä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Oon 99% varma, että jossain ohjeessa oli varta vasten sanottu, että pultteja ei tule mukana. Reiät uskaltaa kyllä porailla, kunhan tulostaa templaten oikeassa koossa ja mittailee tarkkaan, ei ole ainakaan minkään ratin kanssa vielä väärin osunut..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Joo Fanatecin sivuilla mainitaan, että hard mount pultteja ei tule mukana. Tavallan vähän outoa ettei tule, mutta ymmärränkin samalla.

Pakkohan se on etukäteen porailla, eihän sitä viitsi olla heti ajamatta kun paketti on himassa
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Joo Fanatecin sivuilla mainitaan, että hard mount pultteja ei tule mukana. Tavallan vähän outoa ettei tule, mutta ymmärränkin samalla.

Pakkohan se on etukäteen porailla, eihän sitä viitsi olla heti ajamatta kun paketti on himassa

Jos siitä mainitaan niin sitten pultteja ei tule mukana. Kaveri teki tuon Fanatecin kalliimman ratin kanssa ja sentillä sivuun meni reiät. Mutta uskon et kyse oli mittavirheestä lähinnä, tuon takia itse tykkään säätää reiät yms. vasta kun itse laitteen pistän kiinni.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Pulttien puuttuminen on oikeastaan ihan ymmärrettävää, ihmisillä on kuitenkin niin eri paksuisia alustoja, joihin tuon pulttaavat. 16mm oli näköjään tuo mitta, jonka verran pultti saa maksimissaan upota basen sisään.

Itsellä myös tavoitteena porailla reiät ja laitella muutenkin kaikki mahdollisimman valmiiksi ennen ratin saapumista, jotta pääsee testailemaan sitten mahdollisimman nopeasti. [emoji14]
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Toimisikohan playseat challenge tämän csl eliten kanssa.. luin, että fanatec itse olisi steitannut että csw kamat olisi liian raskaita challengeen ja onhan se hitusen hentoinen viritelmä. Onhan nuo playseatin normituolitkin semi-siirrettäviä, mutta sisustuselementtinä olohuoneen keskelle (minun meilestä ofc menisi) voi tulla vähän sanomista. Vähän pelottaa miten saan nuo pedaalit wheelstandiin kiinni ja olisihan se ajoasento paljon parempi oikealla penkillä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

CSL elite ei varmaan kamalasti Clubsporteja kevyempi ole, kun tekniikka sisällä pitäisi olla samaa. Eli saattaahan siinä Challenge olla kovilla tuonkin kanssa..

Hipheillä taitaa olla csl elite -polkimet wheel standissa kiinni eli kyllä kai ne siihenkin soveltuu.

Itseltä vahvat suositukset pysyvälle sisustuselementille.. Voi tietty alkuun vaatia vähän neuvottelua.. [emoji14] Jonkun vähän playseatia jykevämmän telineen tosin ottaisin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

https://www.gtplanet.net/fanatec-drops-details-upcoming-direct-drive-wheel-base/

:rolleyes:

"In terms of compatibility, the range will initially support Xbox One and PC. PS4 players will have to wait for the next iteration of the range. As with any Fanatec peripheral, the DD offering will be plug and play with no external wiring required."

Eli DD rattia pukkaa jossainvälissä PS4?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

https://www.gtplanet.net/fanatec-drops-details-upcoming-direct-drive-wheel-base/

:rolleyes:

"In terms of compatibility, the range will initially support Xbox One and PC. PS4 players will have to wait for the next iteration of the range. As with any Fanatec peripheral, the DD offering will be plug and play with no external wiring required."

Eli DD rattia pukkaa jossainvälissä PS4?

On vähän Gtplanetin uutisessa vedetty mutkia suoraksi.. Alun perin Fanatecin kommentit kuului näin:
"PC for sure as this is the main market and there is no reason that it should not work on Xbox One. The first generation will not be compatible to PS4."
https://www.fanatec.com/forum/discussion/552/fanatec-direct-drive#latest


Eli ensimmäinen sukupolvi ei ole ps4 yhteensopiva, tulevista ei ole sanottu mitään. Ylipäänsä hyvin mahdollista, että sen koittaessa on jo ps5 markkinoilla.. Sonyn kantahan oli, että jo Clubsport wheel base oli liian kallis lisensoitavaksi ps4:lle eli jos ei mieli muutu, niin eipä noita direct driveja tulla ps4:llä näkemään tulevaisuudessakaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mikähän on todennäköisyys, että tuo "T700" on lopulta DD. Saisi tihkua kyllä lisää tietoja tuosta, hiljaa ovat kyllä osanneet olla.

Oma Fanatec paketti pitäisi olla perjantaina perillä, harmittavasti itse juuri reissussa ja ehkä sunnuntaina pääsee ottamaan testiä. Onko joku löytänyt arvioita ps4 csl wheelbasesta/rimmistä? Fanatecin omilla foorumeilla on ihan hyviä kommentteja, mutta muita ei oikein ole osunut silmään. Ehkä täältä saa lukea lähes ensimmäisiä käyttäjäkokemuksia.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Todella vähän tuntuu uudesta Fanatecista löytyvän kokemuksia vielä. Nuo yksittäiset kommentit jossain foorumeilla vaan, mutta olisihan tuo mukava jo kuulla vähän kattavampaa arviota ja vaikka vertailua muihin ratteihin. Assetto Corsan foorumeilta löytyi sen verran kokemuksia, että ilmeisesti pelissä on bugi, jonka myötä x, o, neliö ja kolmio -näppäimet ei ajon aikana toimi ollenkaan eli esim. luistonestoa ei pysty tällä hetkellä säätämään. Toivottavasti tulee korjaus pian, jos pitää paikkansa..

Omakin paketti pitäisi olla perjantaina perillä, mutta saa nähdä miten ehtii testailemaan. Sunnuntaina viimeistään, jos nyt ajoissa edes saapuu.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mä en voi millään uskoa että Gran Turismo edition ja Direct drive olisi edes ajateltu samaan lauseeseen Polyphonyn toimesta koska kuitenkin sille ratille povataan tuota GT lisenssiä ja jos se ratti ei myy heti paljon niin se on hukkaan heitettyä rahaa PD:lle. Lyökö ne markkinoille tonnin ratin kun GT Sport ilmestyy? Jotenkin en voi uskoa että sieltä tulis mitään muuta kun T700RS joka on tehty paremmista osista ja itse koppa/ratti erilainen kun mitä oli T300RS vikoineen. Toisaalta onhan se tylyä jos se on vain vikakorjattu T300.
Toivon kyllä että se on dd ratti, se on vamasti vielä pahempi aikapommi mitä T300RS:t on olleet... Toivottavasti ei kun puhutaan jo sen verran kalliista laitteesta mutta se nyt on varmaa että sitä en tule itse hankkimaan jos Fanatecci jossain välissä tulee hankittua.

Vielä ei löydy tuosta fanatecista kunnon arvosteluja mutta eiköhän viikon sisällä jo tule. Ainakin ISRTV tekee siitä kattavan arvion kunhan ovat testejä saaneet alle, eivät halua puolivalmista julkaista ja hyvä niin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Uutta materiaalia Thrustmasterin uutuudesta. Toivottavasti linkki toimii. Eipä tuosta juuri muuta selviä, kuin että ratti taitaa olla nahkaa ja basesta löytyy oma mode-nappula pelkästään gran turismoa varten..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

5c74c2caa12718fc8597362d6e7acb13.jpg

Csl Elite saapui aamulla ja muutaman kierroksen verran ehdin testailla ennen töihinlähtöä. Ihan positiiviset ensivaikutelmat jäi, vaikka kovin kattavasti ei vielä ehtinytkään kokeilemaan. Ero t300:aan ei ainakaan näin äkkiseltään vaikuttaisi forcejen osalta olevan mikään valtava, mutta tuntuu kuitenkin jonkin verran vahvemmalta ja liike on sulavampi. Ja ratin ja itse basen laatuvaikutelma toki aika eri luokkaa, vaikka base muovia onkin. Positiivinen puoli on myös, että kaikki basesta lähtevät johdot on irrallisia eli helppo uusia, jos esim. kissa sattuu jonkun syömään..

Mitään Oeppaen linkkaaman videopätkän kaltaisia rytinöitä ei ainakaan normiajossa kuulu, vaan on oikeastaan jopa aika hiljainen. PC:llä en Force-testejä kokeillut, ehkä pitää jossain vaiheessa testata käyttäytyykö niissä samalla tavalla kuin videolla.

Assettossa Ferrarin gt2-autolla basen vaihtovalot ei toimi oikeassa tahdissa, mutta tuo taitaa olla Assetton ongelma, koska toisilla autoilla taas toimi ihan oikein. Ja ajaessa tosiaan neliö, kolmio ja ympyrä -näppäimet ei toimi eli esim. luistonestoa ei pysty ajaessa säätämään, mikä tuo oman lisähaasteensa ensi keskiviikon Assetto-kisaan..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Csl Elite saapui aamulla ja muutaman kierroksen verran ehdin testailla ennen töihinlähtöä. Ihan positiiviset ensivaikutelmat jäi, vaikka kovin kattavasti ei vielä ehtinytkään kokeilemaan. Ero t300:aan ei ainakaan näin äkkiseltään vaikuttaisi forcejen osalta olevan mikään valtava, mutta tuntuu kuitenkin jonkin verran vahvemmalta ja liike on sulavampi. Ja ratin ja itse basen laatuvaikutelma toki aika eri luokkaa, vaikka base muovia onkin.

Mitään Oeppaen linkkaaman videopätkän kaltaisia rytinöitä ei ainakaan normiajossa kuulu, vaan on oikeastaan jopa aika hiljainen. PC:llä en Force-testejä kokeillut, ehkä pitää jossain vaiheessa testata käyttäytyykö niissä samalla tavalla kuin videolla. Positiivinen puoli on myös, että kaikki basesta lähtevät johdot on irrallisia eli helppo uusia, jos esim. kissa sattuu jonkun syömään..

Assettossa Ferrarin gt2-autolla basen vaihtovalot ei toimi oikeassa tahdissa, mutta tuo taitaa olla Assetton ongelma, koska toisilla autoilla taas toimi ihan oikein. Ja ajaessa tosiaan neliö, kolmio ja ympyrä -näppäimet ei toimi eli esim. luistonestoa ei pysty ajaessa säätämään, mikä tuo oman lisähaasteensa ensi keskiviikon Assetto-kisaan..
Mulla tuli pedaalit ja carbon rimmi,mut ei basea. On kuulemma eri autossa ja tänään toimittavat.
Anna kissalles sapuskaa,ettei tarvi piuhoja syyä.:D

Formula carbon rimmiä hypistelin ja on laatuvaikutelma aivan eri luokkaa thrustmasterin f1 rimmiin verrattuna. Täytyy hommata fanatecin käkkäri ja shifterikin.:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Csl Elite saapui aamulla ja muutaman kierroksen verran ehdin testailla ennen töihinlähtöä. Ihan positiiviset ensivaikutelmat jäi, vaikka kovin kattavasti ei vielä ehtinytkään kokeilemaan. Ero t300:aan ei ainakaan näin äkkiseltään vaikuttaisi forcejen osalta olevan mikään valtava, mutta tuntuu kuitenkin jonkin verran vahvemmalta ja liike on sulavampi. Ja ratin ja itse basen laatuvaikutelma toki aika eri luokkaa, vaikka base muovia onkin. Positiivinen puoli on myös, että kaikki basesta lähtevät johdot on irrallisia eli helppo uusia, jos esim. kissa sattuu jonkun syömään..

Mitään Oeppaen linkkaaman videopätkän kaltaisia rytinöitä ei ainakaan normiajossa kuulu, vaan on oikeastaan jopa aika hiljainen. PC:llä en Force-testejä kokeillut, ehkä pitää jossain vaiheessa testata käyttäytyykö niissä samalla tavalla kuin videolla.

Assettossa Ferrarin gt2-autolla basen vaihtovalot ei toimi oikeassa tahdissa, mutta tuo taitaa olla Assetton ongelma, koska toisilla autoilla taas toimi ihan oikein. Ja ajaessa tosiaan neliö, kolmio ja ympyrä -näppäimet ei toimi eli esim. luistonestoa ei pysty ajaessa säätämään, mikä tuo oman lisähaasteensa ensi keskiviikon Assetto-kisaan..

Muuttuiko noiden Clubsport v3:n toiminta millään tavalla kun on nyt saman valmistajan rattiin kytkettynä? Aikaisemmin taisi olla jotain juttua niiden tärinä toiminnoista Thrustmasteriin kytkettynä. Saako tuota ominaisuutta muuten mitenkään kytkettyä pois?
 
Ylös Bottom