Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Muuttuiko noiden Clubsport v3:n toiminta millään tavalla kun on nyt saman valmistajan rattiin kytkettynä? Aikaisemmin taisi olla jotain juttua niiden tärinä toiminnoista Thrustmasteriin kytkettynä. Saako tuota ominaisuutta muuten mitenkään kytkettyä pois?

Resoluutio nousee 12bit fanatecin basen kanssa ja oon 100% varma,ett tärinät saa pois.

Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Joo nyt CSL eliten kanssa saa jarrun värinän pois. Cpx-adapterin kanssa oli aina päällä. Muuten tuntuu toimivan samalla tavalla kuin ennenkin; basesta säädetään jarruvoima, jolla tärinä aktivoituu eli ainakaan Assettossa ei tunnu toimivan edelleenkään niin, että peli itse noita ohjaisi. Täytyy kokeilla miten dirtissä, jos sen tässä lähipäivinä hommaisi.

Joo nyt CSL eliten kanssa saa jarrun värinän pois. Cpx-adapterin kanssa oli aina päällä. Muuten tuntuu toimivan samalla tavalla kuin ennenkin; basesta säädetään jarruvoima, jolla tärinä aktivoituu eli ainakaan Assettossa ei tunnu toimivan edelleenkään niin, että peli itse noita ohjaisi. Täytyy kokeilla miten dirtissä, jos sen tässä lähipäivinä hommaisi.

Kokeilitko autoilla joissa on absit? Käsittääkseni jos peli tukee abs toimintoja,sen pitäis toimia vain absillisissa autoissa..siis simuloi oikean auton absien toimintaa.

Eix nois v3:ssa ollu myös kaasussa tärinät,joka simulois sutimista?

Voihan olla ettei konsolisimuissa oo tukea "oikealle"abs tärinälle.

Kokeilitko autoilla joissa on absit? Käsittääkseni jos peli tukee abs toimintoja,sen pitäis toimia vain absillisissa autoissa..siis simuloi oikean auton absien toimintaa.

Eix nois v3:ssa ollu myös kaasussa tärinät,joka simulois sutimista?

Voihan olla ettei konsolisimuissa oo tukea "oikealle"abs tärinälle.

Täytyy vielä tutkia ja testailla tarkemmin, kun ehtii. Kaasupolkimessa on tärinämoottori kyllä myös.

Tuo voi olla hyvinkin totta, että noin hienoa tukea ei ps4:llä ole. Jos nyt oikein ymmärsin, niin ei tuota ominaisuutta pc:lläkään lähimainkaan kaikki simut kyllä tue.

Eli toisinsanoen Fanatecin ratilla ei saa konsolille yhtään mitään hyötyä tai lisää vs. Thrustmaster... Se on jotenkin luonnollisen kuuloistakin mutta kun Fanatecin ratit on tehty PC:lle alunperinkin ja pelkkä PS4 tuki ei kyllä tuo mitään maustetta lisää... Itse odotin jotain, siis "jotain" joka tappaisi tuon Thrustmasterin mutta ilmeisesti moni sanoo että eihän se tuo kuin laatunsa koska konsoli itessään on monesti rajoite...

No, itse olen tyytyväinen omaan G29 :)

https://i.gyazo.com/5b4f2dc776d0ec6995e2e4aa123bf09f.jpg

Eli toisinsanoen Fanatecin ratilla ei saa konsolille yhtään mitään hyötyä tai lisää vs. Thrustmaster... Se on jotenkin luonnollisen kuuloistakin mutta kun Fanatecin ratit on tehty PC:lle alunperinkin ja pelkkä PS4 tuki ei kyllä tuo mitään maustetta lisää... Itse odotin jotain, siis "jotain" joka tappaisi tuon Thrustmasterin mutta ilmeisesti moni sanoo että eihän se tuo kuin laatunsa koska konsoli itessään on monesti rajoite...

Fanatec on pehmeämpi ja nopeampi ohjaukseltaan,luotettavuudesta ei tiä vielä. T300/500 on jo sen verran hyviä,ett sonyn hintapolitiikan huomioiden on varmasti vaikea tehä tajunnan räjäyttävää parannusta. Mut selkeästi on fanatecin uutuus parempi ja ennen kaikkea miellyttävämpi ajaa,kuin t300:n.:)

Mikä adapteri sulla on ratille? Ostin vähän aikaa sit kaverilta Momon ratin mut ei oo vielä adapteria sille.

Mietin kans et vois noi napit tehdä tolleen samalla tavalla kun ei se kovin vaikeelta vaikuta:
[video=youtube_share;zuyuqYL9Fe4]https://youtu.be/zuyuqYL9Fe4[/video]

Nätti modaus, vielä joku logo keskiöön :D

Mikä adapteri sulla on ratille? Ostin vähän aikaa sit kaverilta Momon ratin mut ei oo vielä adapteria sille.

Mietin kans et vois noi napit tehdä tolleen samalla tavalla kun ei se kovin vaikeelta vaikuta:
[video=youtube_share;zuyuqYL9Fe4]https://youtu.be/zuyuqYL9Fe4[/video]

Tuota videota itse olen käyttänyt myöskin paitsi että en vielä juottanut nappeja kun en tiedä jos vaihdan niitä värin takia. Ostin adapterin ebaystä maksoi vajaa 18€, mutta se on hiukan ohuempi kun tuo videon adapteri joten joutuu vielä säätään nappien kanssa hiukan. Ei tuo vaikea ole tehdä ja ainakin itselläni onnistui siten että takuuta jos tarvii käyttää (mitä tuskin käytän) niin saa entiselleen.

http://www.ebay.com/itm/Logitech-G2...227255?hash=item2ef10672b7:g:HrIAAOSwGIRXcQ~3
Tuollasen ostin, näemmä hinta tullut jonkun euron alas.

Nätti modaus, vielä joku logo keskiöön :D
Juu, odottaa seuraavaa ebay tilausta, eiköhän sieltä joku tarra löydy tohon.

Vaihdeläpät tuo tarvii vielä, mulla jäi kyllä hiilikuitua josta tein tuon nappien levyn mutta kun nuo läpät on sen muotoiset et niiden tekeminen vaatii jotain muuta kun rautasahaa niin ne vois ostaa valmiinakin...
Lienee nuo sitten: http://www.ebay.com/itm/Wheel-Paddl...id=100005&rk=3&rkt=6&mehot=pp&sd=192190974292

Tuota samaa adapteria itseasiassa miettinytkin, täytyy laittaa jossain vaiheessa tilaukseen. Omassa ratissa tuli onneksi Momon töötti mukana niin saa logonkin keskiöön ja siitä kun vielä kytkee johdot yhteen nappiin :D

Tuota samaa adapteria itseasiassa miettinytkin, täytyy laittaa jossain vaiheessa tilaukseen. Omassa ratissa tuli onneksi Momon töötti mukana niin saa logonkin keskiöön ja siitä kun vielä kytkee johdot yhteen nappiin :D

Töötti mullakin mukana tuli mutta se ei kyllä mitenkään mahdu tohon just sen adapterin takia. Tuosta adapterista sen verran et se on ihan ok alumiinia mutta maalaus on kyllä spraymaali joka lähtee heti raapiutumaan pois, sillä nyt ei ole sinällän mitään väliä, toimiva adapteri ja ajaa asiansa.

Täytyy vielä tutkia ja testailla tarkemmin, kun ehtii. Kaasupolkimessa on tärinämoottori kyllä myös.

Tuo voi olla hyvinkin totta, että noin hienoa tukea ei ps4:llä ole. Jos nyt oikein ymmärsin, niin ei tuota ominaisuutta pc:lläkään lähimainkaan kaikki simut kyllä tue.

PC:lläkin ABS löytyy vain yhdestä nimikkeestä, lock rumblea on sentään valtaosassa kahdella eri tavalla toteutettuna:

https://www.fanaleds.com/gamesupport

Testailin vähän lisää Clubsport-polkimien tärinöitä CSL Eliten kanssa. Assettossa ei taida mitään tukea noille tosiaan olla, mutta vanhassa kunnon Project Carsissa sentään kaasupolkimen tärinät toimii oikein; poljin tärisee, kun renkaat sutii. Jarrupolkimen tärinät ei tuntunut Pcarsissakaan aktivoituvan absien tai lukkojarrurusten mukaan, mutta varmaan tuokin luulisi sitten olevan mahdollista ps4:lläkin tulevaisuudessa toteuttaa.

Pcarsissa on myös muutenkin ratin ominaisuuksia hyödynnetty ehkä Assettoa paremmin, esim ratin yläreunassa oleva valo vaihtaa väriään kierrosluvun mukaan, kun Assettossa tuo ainostaan alkaa välkkyä punaisena, kun on aika vaihtaa vaihdetta.

Testailin vähän lisää Clubsport-polkimien tärinöitä CSL Eliten kanssa. Assettossa ei taida mitään tukea noille tosiaan olla, mutta vanhassa kunnon Project Carsissa sentään kaasupolkimen tärinät toimii oikein; poljin tärisee, kun renkaat sutii. Jarrupolkimen tärinät ei tuntunut Pcarsissakaan aktivoituvan absien tai lukkojarrurusten mukaan, mutta varmaan tuokin luulisi sitten olevan mahdollista ps4:lläkin tulevaisuudessa toteuttaa.

Pcarsissa on myös muutenkin ratin ominaisuuksia hyödynnetty ehkä Assettoa paremmin, esim ratin yläreunassa oleva valo vaihtaa väriään kierrosluvun mukaan, kun Assettossa tuo ainostaan alkaa välkkyä punaisena, kun on aika vaihtaa vaihdetta.

Mitenkäs tuo tuntuu ratissa eturenkaiden pidon menetys? Meinaa jos se tuntuu hyvin ja kaasu reagoi kans sutimiseen niin tuosta saattaa olla ja onkin todella iso hyöty ainakin kierrosaikoihin.

Aikasemmin ajanut vain Thrustmastersin TH8A h-kaaviolla sekä ratin läppävaihteilla. Nyt tuli tänään ajettua Dirt Rallya tuolla vaihdekepin sekventaali-tilalla. Eihän se ihan yhtä laadukas ole h-kaavio, kun se jousi systeemi ei ihan paras mahdollinen ole tässä sekventaali-tilassa. Oli se silti aika hyvän tuntuinen ja hauska oli vaihteeksi näinkin ajaa, kun voi vaan nopeasti vetäistä keppiä joko ylös tai alas. Vähän helpompi ajaa rallia ja saa vielä lisää fiilistä.

Thrustmasterin uuden ratin nimeksi paljastui tuossa aiemmin T-GT. Nyt julkaisivat videon, jossa esitellään uuden ratin tekniikkaa:

https://fi-fi.facebook.com/ThrustmasterOfficial/videos/1256891594440521/

Eipä tuosta kyllä juuri muuta selviä, kuin että monta hienonkuuloista kirjainyhdistelmää löytyy sisuskaluista. Uudet T3PGT-polkimet myös näemmä tulossa, muistuttaa ainakin ulkoisesti kovasti t3pa-polkimia.

Thrustmasterin uuden ratin nimeksi paljastui tuossa aiemmin T-GT. Nyt julkaisivat videon, jossa esitellään uuden ratin tekniikkaa:

Eipä tuosta kyllä juuri muuta selviä, kuin että monta hienonkuuloista kirjainyhdistelmää löytyy sisuskaluista. Uudet T3PGT-polkimet myös näemmä tulossa, muistuttaa ainakin ulkoisesti kovasti t3pa-polkimia.

Nauratti noi polkimet..on ne ni lelun näköiset.:D

https://www.gtplanet.net/forum/threads/thrustmaster-t700-rs-wheel-thread.346309/page-9#post-11842413

GtPlanetilla joku tehnyt tehokasta salapoliisityötä. Alkaa näyttää aika selvältä, että sieltä tosiaan tulee ts-pc uusissa kuorissa, niin kuin nyt aiemmin on jo vähän veikkailtukin. Sisuskalut näyttää hyvin pitkälti samalta ja myös virtalähde on sama. Eli puheet direct drivesta yms voinee unohtaa..

Ei ts-pc toki mikään huono ratti ole ja jos hinta on kohdallaan, niin voi olla ihan varteenotettava kilpailija Fanatecille.

Tuossa ratissa ja polkimissa tarkoittaa tuo GT vaan Gran Turismoa, eli polkimet on T3PA:t jollain GT logolla josta vähän kiero nimitys... Sama pätee rattiin mutta se luonnollisempi nimitys olis ollut TS-GT eikä pelkkä T-GT... Vai olisko, en tiedä mitä se S tuossa merkkaa. Mutta tuo on nyt sitten se T300 ongelmat korjaava versio jota on testattu PC-käyttäjien toimesta (ts-pc)

Ja eihän sieltä DD rattia tule, tämä meni vähän kuten arvelinkin eli TS-PC oli täysi testiversio tuolle GT- Sport ratille... Lähes ottaa päähän että olin oikeessa kun DD olis ollut hieno nähdä Thrustmasterilta :D Kyllä se hintapolitiikka vaan tekee vielä niin että DD on liian kallis... More years.

Onkohan normaalia kun PS4:lla G29:n kalibroinnin jälkeen ratissa on aika iso deadzone?

Ylös Bottom