Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Mulla elite (PS4 versio) vielä hetken ennen DD1:stä. Voin kyllä suositella ja taitaa tässä hinta-laatusuhde olla aika kohillaan.
 
CSL load cell polkimia voin myös suositella...tosin niissä on ollu aikaslailla kaasunpotenttiometri häikkää. Mut ku silloin tällöin putsaa sen potenttiometrin elektroniikkasprayllä tai paineilmalla,ni taas toimii...jonkun aikaa. Itellä ollu csl load cell ja clubsport v3:t ja v3:t vie kyl mun äänen;)
 
Viimeksi muokattu:
Jep kontaktipuhdistajaa tarvii kyllä noi potikat. Multakin hajos aiemmin kaasun potikka ja heitin siihen kytkimestä potikan tilalle ja Fanalta lähti tulee uus kun takuuaika oli vielä voimassa. Itseasias melkee kannattas tilaa varalta yks hyllyyn ku taitaa maksaa Fanaltakin suoraa vaa pari euroa..
 
Toimiiko noi ClubSport V3 pedalit PS4 kanssa ?? Onkohan tuota ClubSportin Wheel F1 2018 rattia tulossa vielä myyntiin kun näytti olevan loppu ??
 
Toimii. Tuskin tulee juuri tuommoisenaan, mutta ihan mahdollista että tulee joku hyvin samantyyppinen valikoimiin jossain vaiheessa.
 
Joo, eiköhän uusi F1 tule jossain vaiheessa normaaliin valikoimaan ja "Limited edition" todennäköisesti tarkoitti vaan värimaisemaa tai jotain muuta kosmeettista.

Edelleen on mysteeri että onko Podium PS4:n rimmi jo käytännössä samanlainen, koska ainakin sen silhuetissa nuo peukalorullat ovat näkyvillä. :cool:
 
Joo, eiköhän uusi F1 tule jossain vaiheessa normaaliin valikoimaan ja "Limited edition" todennäköisesti tarkoitti vaan värimaisemaa tai jotain muuta kosmeettista.

Edelleen on mysteeri että onko Podium PS4:n rimmi jo käytännössä samanlainen, koska ainakin sen silhuetissa nuo peukalorullat ovat näkyvillä. :cool:
Juu samaa olen miettinyt itsekkin onko podium rimmi samanlainen. Hitto kun ei ole mitään tietoa koska se ilmestyy olisi vaan jo kauhea hinku saada uusi setti.
 
No kertokaa nyt vanhalle äijälle mitä eroa noissa LC pedaleissa on tavallisiin ?? onko jarru tuntuma jotenkin erinlainen ??
 
LC-jarru mittaa voimaa jolla jarrua poljetaan, tavallinen jarru toimii taas ihan vastaavasti kuten kaasukin eli pelkästään polkimen liikettä mittaamalla. LC:n jarrutuntuma on siis lähempänä oikeaa autoa.
 
LC pedaali on yleisesti ottaen todella paljon jäykempi. Yleisimpiä LC polkimia pitää painaa 45-90kg voimalla, että saa 100% jarruvoiman, kun vastaava on varmaan parin kilon luokkaa logitecheissä/TM:ssä? Ja polkimen liikkumavara on todella pieni, tyyliin sentti tai alle vrt potentiometripolkimissa joissa liikettä voi olla todella paljon. Eli tuntuma on todella erilainen, mutta lähempänä normaaliauton/kilpa-auton tuntumaa. Kestää yleensä hetken tottua ja voi olla alkushokki mutta totuttua taas normipolkimet on shokki jne.

Ehdottomasti parasta on se, että ihmisen lihasmuisti (paine, voima) on huomattavasti tarkempi ja toistettavampi kun liikemäärän (nilkan asento) toistettavuus. Itse ainakin väitän, että pystyn suht tarkastikin löytämään jotkun "80%" "65%" "30%" jarrupisteet verrattuna jos samaa yrittäisin edellisillä G29 pedaaleilla. Yksi todella hyvä etu on kans se, että jarrun modulointi onnistuu pelkästään lihaksia rentouttamalla jalasta, eli jarrun päästäminen on paljon smoothimpaa.
 
LC pedaali on yleisesti ottaen todella paljon jäykempi. Yleisimpiä LC polkimia pitää painaa 45-90kg voimalla, että saa 100% jarruvoiman, kun vastaava on varmaan parin kilon luokkaa logitecheissä/TM:ssä? Ja polkimen liikkumavara on todella pieni, tyyliin sentti tai alle vrt potentiometripolkimissa joissa liikettä voi olla todella paljon. Eli tuntuma on todella erilainen, mutta lähempänä normaaliauton/kilpa-auton tuntumaa. Kestää yleensä hetken tottua ja voi olla alkushokki mutta totuttua taas normipolkimet on shokki jne.

Ehdottomasti parasta on se, että ihmisen lihasmuisti (paine, voima) on huomattavasti tarkempi ja toistettavampi kun liikemäärän (nilkan asento) toistettavuus. Itse ainakin väitän, että pystyn suht tarkastikin löytämään jotkun "80%" "65%" "30%" jarrupisteet verrattuna jos samaa yrittäisin edellisillä G29 pedaaleilla. Yksi todella hyvä etu on kans se, että jarrun modulointi onnistuu pelkästään lihaksia rentouttamalla jalasta, eli jarrun päästäminen on paljon smoothimpaa.

Kiitoksia todella paljon hienosta tiedosta
 
LC-jarru mittaa voimaa jolla jarrua poljetaan, tavallinen jarru toimii taas ihan vastaavasti kuten kaasukin eli pelkästään polkimen liikettä mittaamalla. LC:n jarrutuntuma on siis lähempänä oikeaa autoa.

Eli nuo tavalliset CSL Elite pedaalit saa myös päivitettyä LC polkimiksi ?? kun ostaa tuon uuden jarrupolkimen jos oikein olen fanateckin sivuilta katsonut vai olenko väärässä ??
 
Viimeksi muokattu:
Jep juuri näin, toi setti on itel käytössä ja hinta-laatusuhde noissa ainaki kohillaan. Tuossa tapauksessa toi jarru siirtyy kytkimen paikalle ja erillinen LC jarru keskelle
 
Jep juuri näin, toi setti on itel käytössä ja hinta-laatusuhde noissa ainaki kohillaan. Tuossa tapauksessa toi jarru siirtyy kytkimen paikalle ja erillinen LC jarru keskelle

Voihan tuon kytkimen jättää kokonaan pois jos sitä ei tarvitse.?? Eli laittaa vaan tuon LC pedalin paikoilleen.
 
Ylös Bottom