Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mikä on seuraava vaihtoehto tuosta t80 ratista ylöspäin , jossa ois se forse feedback , muttei tolkuttomasti maksaisi.
Käytän rattia ps4 konsolilla.

T100, eikä hinta ole juuri kalliimpi.

89 normi hinta:
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...00-Force-Feedback-Racing-Wheel-PC-PS3-rattipo

Tuo siis toimii myös PS4:ssa ainakin Driveclubissa, Project Carsissa, Crew:ssä, tulevassa F1:ssä jne. Eli käytännössä kaikissa, missä ratti toimii.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Minkälainen kiinnityssysteemi on noissa Thrustmasterin rateissa? On siis ollut ihan ok Wheelstand Pro-teline Logitechin DFGT:lle. Saako noita Thrustmastereita siihen asentumaan helposti?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Minkälainen kiinnityssysteemi on noissa Thrustmasterin rateissa? On siis ollut ihan ok Wheelstand Pro-teline Logitechin DFGT:lle. Saako noita Thrustmastereita siihen asentumaan helposti?

Sekä ruuveilla, että vaihtoehtoisesti keskellä etureunassa oleva veivattava kiristin.
Logitechin G27:ajan nähden ongelma oli siinä, että ratti tuli noin 8cm lähemmäs syliä, joten täytyy pystyä säätämään ratin alustaa kauemmas.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Minkälainen kiinnityssysteemi on noissa Thrustmasterin rateissa? On siis ollut ihan ok Wheelstand Pro-teline Logitechin DFGT:lle. Saako noita Thrustmastereita siihen asentumaan helposti?

Oma tarina: mulla on ensimmäinen WSP, joka tuli markkinoille ja minulla oli silloin DFGT siinä kiinni klampeilla. Jouduin poraamaan uudet reijät T300RS:lle WSP:n aluslevyyn, koska halusin kunnon kiinnityksen tällä kertaa.
T300RS tarttuu myös omalla kiinnitysklampillaan tuohon alustaan. Tiedä sitten pysyykö kovassa ajossa kiinni, mutta ihan tukevalta tuntui, kun taannoin tuon kiinnitystavan testasin.
Suosittelen pulttikiinnitystä, pienellä nikkaroinnilla selviää.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onko T3PA-polkimia ja Ferrari F1-Add oneja näkyny? Venyy ja venyy toimitus. Itse tilasin vielä Playseat Challengen, kun pitää välillä saada isomman telkkariin eteen rattivehkeet viritettyä. Saa nähä millanen on käytännössä. Kallista penkkiä en viitsi ostaa kun kissa raatelee sen viikossa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onko T3PA-polkimia ja Ferrari F1-Add oneja näkyny? Venyy ja venyy toimitus. Itse tilasin vielä Playseat Challengen, kun pitää välillä saada isomman telkkariin eteen rattivehkeet viritettyä. Saa nähä millanen on käytännössä. Kallista penkkiä en viitsi ostaa kun kissa raatelee sen viikossa.

Ei ole ja olen jo itse siinä pisteessä et perun tilauksen. Alkuinnostus meni ohi, kun ei oikein ole järkevää pelattavaa ratille. Olenkin tässä miettinyt et perun tilauksen ja pistän nekin rahat uusiin lemmikkeihin, jos sellaisia päädytään ottamaan (rottia). :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Juu eipä tosiaan ole kuulunut kepistä ja polkimista mitään, olen myös harkinnut tilauksen perumista, ja jos pistäis T300:n myyntiin, kun ei Driveclubia ole enää tullut niin aktiivisesti pelattua ja Pcars vois olla järkevin hankkia PC:lle.
TX:n vois jättää XBonelle, ja PS3:lla voi pelailla DFGT:llä, niille kun löytyy PS4:sta mielenkiintoisempia ajopelejä, PC:lle vois rakentaa ihan oman ajokaukalon Fanatecin vermeillä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tehkää se, perukaa tilaukset, ehkä siten sinne saadaan vipinää kinttuihin, ei tuo odottelu ole mistään kotoisin, toki - mitä pelejäkään on mitä viitsisi vielä pelata, ei mitään. Driveclub voi olla jotain alkupähkinää, mutta pakko myöntää että ei se kyllä mulle aukea, ei sitten millään...
Olen itse myös vakavasti miettinyt PC-hommiin siirtymistä autopelien osalta tulevaisuudessa, juurikin noiden kaikkien mahdollisuuksien takia mitä sille on olemassa (voi sitä määrää kaikkea kivaa lisänäyttöä ja rattia ja mittaristoa ja ja... :D). Suorastaan vi*uttaa kun konsoleille rajoitetaan kaikki :rolleyes:

Ainoa mikä tulee tulevaisuudessa on se GT7 jota odotan oikeastaan aika innolla, se tuskin tulee ikinä näkemään PC-versiota, se vasta olis huippua jos saataisi se pc:lle.
Odotan GT7 sen takia kun se taitaa olla ainoa peli jossa on normaaleja autoja ja noin autenttisesti tehty kuin GT5 ja 6. Ainakaan en ole pc:llä törmännyt vastaavaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Itse peruin eilen tilauksen rattiin (F1 add on), polkimiin ja keppiin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Hankin ps4 konsolin kaveriksi trustmaster t100 ratti/poljin setin
Yritin pelata sillä driverclubia.
Ratin pitäisi toimia pleikkarin kanssa, mutta kun pleikan käynnistää niin ratti kääntyilee kyllä, mutta jää lopulta toiseen äärilaitaan,
Ps näppäin ei toimi.
Myöskään ristikko näppäin ei toimi oikealle päin
Palata pystyi kun normaalilla ps4 padi ohjaimella käynnisti pelin, mutta ei silloinkaan nuo näppäimet toimineet

Täytyykö ratti jotenkin päivittää ja miten. Olisin kiitollinen ohjeista ja jos ei onnistu niin palautan pikaisesti tämän kauppaan
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Hankin ps4 konsolin kaveriksi trustmaster t100 ratti/poljin setin
Yritin pelata sillä driverclubia.
Ratin pitäisi toimia pleikkarin kanssa, mutta kun pleikan käynnistää niin ratti kääntyilee kyllä, mutta jää lopulta toiseen äärilaitaan,
Ps näppäin ei toimi.
Myöskään ristikko näppäin ei toimi oikealle päin
Palata pystyi kun normaalilla ps4 padi ohjaimella käynnisti pelin, mutta ei silloinkaan nuo näppäimet toimineet

Täytyykö ratti jotenkin päivittää ja miten. Olisin kiitollinen ohjeista ja jos ei onnistu niin palautan pikaisesti tämän kauppaan

Ei näyttäisi Thrustmasterin sivuilta T100:lle firmware päivitystä löytyvän. Onko taloudessa PS3:sta, tai PC:tä millä rattia voisi testata? Jos PS4:llä osa napeista toimii ja osa ei, on ratissa luultavasti vikaa.
Kalibroidessa ratin pitäisi käydä molemmissa äärilaidoissa ja jäädä sen jälkeen keskiasentoon, oletko koettanut kytkeä USB johdon vasta pleikkarin käynnistyttyä, jääkö silloinkin toiseen äärilaitaan?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kokeilin ps3:lla. Keskittää ratin niinkuin pitää, mutta x , kuutio, ympyrä, ja kolmikulmio ei toimi. Mutta ratin viiksestä vetämällä ottaa komentoja vastaan ? ? ja normaali peruutus nappi ei toimi eli ympyrä, vaan peruu toimintoja takasin päin kolmikulmiosta.....Joo eiköhän tää riitä, taidan alkaa palata tekelettä takas pakettiin ja kauppaan palauttamaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kokeilin ps3:lla. Keskittää ratin niinkuin pitää, mutta x , kuutio, ympyrä, ja kolmikulmio ei toimi. Mutta ratin viiksestä vetämällä ottaa komentoja vastaan ? ? ja normaali peruutus nappi ei toimi eli ympyrä, vaan peruu toimintoja takasin päin kolmikulmiosta.....Joo eiköhän tää riitä, taidan alkaa palata tekelettä takas pakettiin ja kauppaan palauttamaan.

Vie takas kauppaan. Mäkin hommasin tuon aiemmin ja pari päivää tappelin sen kanssa mutta tuo ratti on todella onneton. Esim GT5:ssä ei toiminut PS3:ssa kaikki napit ja PS4:llä pystyin kyllä Driveclubia pelaamaan mutta force feedback on kyllä täys susi siinä mallissa. Hae rahas takasin kaupasta. :D

Katsopas tuosta Verkkiksen linkistä ratin tiedoista tuo huolto- ja palautusprosentti: http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...k-Racing-Wheel-PC-PS3-rattipo#product-returns Nuo on tosi isoja lukemia ainakin mun mielestä. :p
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Laite palautettu kauppaan ja rahat saatu takasin. Harmi kun kunnollista ja edullista poljin settiä ps neloselle ei ole. Itelle trustmaster t300 on liian hintava. Halvimmatkin verkkokauppojen t300 ratit maksanee yli 300e ?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Laite palautettu kauppaan ja rahat saatu takasin. Harmi kun kunnollista ja edullista poljin settiä ps neloselle ei ole. Itelle trustmaster t300 on liian hintava. Halvimmatkin verkkokauppojen t300 ratit maksanee yli 300e ?
Jossain vaiheessa vissiin sai tarjouksesta n.320€, mutta kyllähän tuo sen 350€ tahtoo maksaa jokapaikassa. Itse elättelen pienen pientä toivoa että jonkinmoinen logitech rattituki tulisi edes PCarssiin, sillä itsellekkin tällä hetkellä tuo t300rs turhan kallis niin utli hommattua DFGT. Nyt kun on taas monen vuoden jälkeen ratin makuun päässyt niin ei tuo PCars houkuta yhtään ohjaimella edes yrittää.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kyllä se taitaa niin olla että T300 ja T500 on niitä ainoita oikeasti ratteja joiden kanssa voi pelejä pelata ilman harmaita hiuksia. Mutta onhan tässä aikaa vielä säästää, Project cars ilmestyy vasta maaliskuun loppupuolella. Purraan hammasta ja laitetaan ne kolikot säästöön ;)
Jos tuosta laskee nopeasti niin säästämällä nyt seuraavasta kuusta 150€ ja sen seuraavasta toiset saman verran niin sillä luulen että saa jo ratin. Vaihtoehtoisesti voihan tuota varten säästää vielä hutikuun alkuunkin, tällöin se on jo opiskelijallekin ehkä mahdollinen jos viitsii sen 100€/kk heittää sivuun.
Hinta tippunee vielä hiukan lisää kunhan PCars ilmestyy kauppojen hyllyille, ei ehkä samaan aikaan mutta huhtikuun alussa viimeistään.

Se mitä itse olen seurannut noiden rattien tukia niin ainakin G25/27 ollaan kovasti kehittelemässä jotain yhteensopivuutta (mutta ei Sonyn toimesta), se on todennäköinen vaihtoehto jos rattitukia tulee lisää. Fanatecilta en usko että saadaan mitään kun se on jo sen verran iso lafka että sen laitteet päihittää monet Thrustmasterinkin laitteet joten tuo Thrustmaster menisi hyvin äkkiä sitten myynti nolliin. Jopa itse vaihtaisin heti ratin Fanatecin vermeisiin ehkä :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kyllähän T300 vois harkita mutta, mielestäni liian huonot polkimet noin kalliiksi setiksi. Pitäis korvata polkimet omilla G25 polkimilla, enkä koe että toi pelkkä ratti on 350€ arvoinen.
T500 ei myöskään tule kysymykseen koska vaihde läpsykät ei pyöri ratin mukana.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kyllähän T300 vois harkita mutta, mielestäni liian huonot polkimet noin kalliiksi setiksi. Pitäis korvata polkimet omilla G25 polkimilla, enkä koe että toi pelkkä ratti on 350€ arvoinen.

Juu ei ole 312,90e:n arvoinen, vaikka itse omistankin. Tuolta saa muuten molempia malleja. Normaali T300RS:ää ja Ferrari GTE:tä .


Kyllä niillä ps4:llä pärjää. Tuskimpa Project CARSiin mitään ihan mahdotonta jarrusimulaatiota tule ja suurimmassa osissa kisavehkeistä on kisa-absit. Kaasussahan ei ole mitään vikaa noissa. Esimerkiksi F1 2014 toimii ihan hyvin noilla polkimilla vaikka on kaikki avut pois. iRacingissä tulee hiukan vaikeuksia autoilla, joissa ei ole kisa-abseja. Ihan ok polkimet kunhan vaan saa polkimet tukevasti paikoilleen, ettei kaatuile.

Kytkimen puute ei ole paha jos ajaa aina kisavehkeillä, joissa on vaihdeläpät. Itse en ole käyttänyt kytkintä juuri koskaan vaikka sellainen on löytynyt itseltäni aina. Ehkä joskus huvikseen, mutta G25:n vaihdekeppi on niin rimpula, että ei h-kaaviolla-ajamisesta ole mitään hauskuutta.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

No eipä ne lisäosapolkimet nyt niin hirveen kalliit ole. Ainakaan jos ne on mitä luvataan niiden olevan.
Modailemaan joutuu kyllä, tykkään käyttää polkimia ylösalaisin joten purkuun menee heti sekin laitos.
T300 ratti on mullakin ja minusta se on muuten ihan ok mutta ratti on helkkarin pieni, liekö sillä vaikutusta että totuin tohon isompaan ruoriin joka oli modattuna G25:ssa. Polkimia...no voisin sanoa että sellaisia ei edes ole, on vain turhia lisävarusteita. Ratti on ainoa mistä maksoin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

No.. Makunsa kullakin... Itsellä on ollut G27 ja nyt t300 ja ei ne niin huonot nuo polkimet ole! Toki huonommat ku g27:n mutta ihan noilla ajelee, enkä aio rahaa toisiin polkimien laittaa.
 
Ylös Bottom