Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

En tiedä onko tästä hyötyä kellekään mutta törmäsin tuollaiseen add-on rattiin ja hintakaan ei päätä huimaa ja näyttäisi olevan varastossa myöskin tuota tuotetta:

Tuo on siis T300/T500 rattiin vaihtoratti. Eli pelkkä rattiosa, ei ratin runkoa tms.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onko kellään mitään hyvää ideaa mistä sen tekisi tai löytyykö valmiita?

"Isä tekis sen puusta!"
Halvimmillaan pari lankunpätkää jakkaran alle, ja tarvittaessa yksi poikittain niiden väliin antamaan lisätukea. Saa valmiiksi määrämittaan katkaistuna hyvin palvelevista puutavaraliikkeistä, jos ei omaa puuntyöstökalustoa löydy.

Minä tein omaan Motonetin jakkaraan 42x73 puutavarasta kehikon ja sen päälle ruvasin vanerin, olis tarkoitus laittaa kehikon pohjaan bass shakerit. Kehikon verhoiluksi tulee subbarikoteloihin tarkoitettu huopa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tuo on siis T300/T500 rattiin vaihtoratti. Eli pelkkä rattiosa, ei ratin runkoa tms.

Eiku sitä mietin että jos noi on muualla loppu, niin tuolla niitä on vielä varastossa :)




"Isä tekis sen puusta!"
Halvimmillaan pari lankunpätkää jakkaran alle, ja tarvittaessa yksi poikittain niiden väliin antamaan lisätukea. Saa valmiiksi määrämittaan katkaistuna hyvin palvelevista puutavaraliikkeistä, jos ei omaa puuntyöstökalustoa löydy.

Minä tein omaan Motonetin jakkaraan 42x73 puutavarasta kehikon ja sen päälle ruvasin vanerin, olis tarkoitus laittaa kehikon pohjaan bass shakerit. Kehikon verhoiluksi tulee subbarikoteloihin tarkoitettu huopa.

Motonetistä olis tarkoitus jakkara hakea myöskin, jotain vajaa 180€ se maksaa ja kun saan itse haettua paikan päältä niin ei mene postikulujakaan. Pähkäilen vain että ostanko Motonetistä sen pelipenkin joka maksaa 199€ ja heitän siitä rattitelineen vekeen (on kuulemma tosi huono T300-ratin painoiselle möhkäleelle) ja otan siitä vain sen tuoliosan, siinä olis valmiina sitten se jalusta ja tuoli....

Mietin myös jotain 2x6 tuuman pölkkyä ihan suorastaan. Aiemmin mulla oli noin tavallisessa auton penkissä mutta jostain syystä se puu halkesi, ei siis kestänyt sivuttaisliikettä tarpeeksi. Toki tuo että siihen laittaisi vanerilevyn jonka sitten ruuvaisi joka reunasta kiinni voisi toimia paremmin :rolleyes: Lisäksi mulla oli mielessä että jospa siihen tekisi jonkinlaisen laatikon PS4 peleille penkin alle.

Puutöitä tässä pystyy tekemään kyllä ja vaneria/lastulevyä on melkein naapuriin asti, siitä ei ole pulaa, toki se rupea olemaan aika pientä palasta kun jo 4:s versio menossa ajopenkistä ja on tullut tehtyä ainakin 10 eri huonekalua :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Motonetin pelipenkkiin pitää hitsata rautaa että saa rattitelineestä riittävän tukevan. Mulla on nyt omassa yksi putki keskellä, mutta se pitää vielä muuttaa, ja hitsata kaksi taivutettua putkea molemmin puolin. Teline on muutenkin liitoksiltaan hieman löysä rimpula, senkin takia tein puulaatikon koko systeemin alle, niin saa pultattua tukevasti kiinni.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Motonetin pelipenkkiin pitää hitsata rautaa että saa rattitelineestä riittävän tukevan. Mulla on nyt omassa yksi putki keskellä, mutta se pitää vielä muuttaa, ja hitsata kaksi taivutettua putkea molemmin puolin. Teline on muutenkin liitoksiltaan hieman löysä rimpula, senkin takia tein puulaatikon koko systeemin alle, niin saa pultattua tukevasti kiinni.

Joo, sen takia nimenomaan oon hylännyt koko Motonetin pelipenkin vaihtoehdoista, kun tosiaan se muistuttaa paljon Gt Omegan PRO-sarjan penkkiä, johon muuten on olemassa sellaiset sivuputket lisävarusteena, en tiedä sopisko ne pienellä modauksella Motonetin versioonkin:
www.gtomegaracing.com/accessories-gt-omega/gt-omega-pro-support-bars
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Pari päivää ajellu playseat challengella, ja täytyy kyllä sanoa, että voin suositella kaikille lämpimästi. Omasta mielestä reilusti parempi kuin normaalit 300e:n playseatit. Asennon saa erittäin virtaviivaiseksi ja säädettyä todella kattavasti. Ratin saa juuri oikealle korkeudelle kuten pitääkin. Ratin kulmaa voi myös säätää. Polkimet pysyy tukevasti paikoillaan, mutta kulmaa pitää itse viritellä vaikka paksulla kirjalla. Etäisyyttä voi kuitenkin säätää. T300rs:lle oli omat reiät ja ruuvit mukana. Rattiteline on todella vakaa verrattuna muihin astetta kalliimpiin valmissetteihin. Jalkojen välissä ei pyöri mitään tankoja. Penkki on todella mukava istua ja asettuu kuskin muotojen ja painon mukaan. Persettä voi siirtää eteen ja taakse hakeakseen oikeaa etäisyyttä tai korkeutta. Silti mukautuu joka kerta todella hyvin.

Itselle oli vielä hankinnan vaatimuksena se, että penkin saa taitettua ja vietyä helposti tv:n edestä pois. Tämä onnistuu mainiosti sillä penkki taittuu erittäin näppärästi ja on todella kevyt. Istuinosahan on periaatteessa pelkkää kangasta. T300-ratti painaa melkein enemmän kuin koko penkki. Tätä voi helposti kuljettaa ihan mihin tahansa. Plussana vielä se, että kissaa ei ole kiinnostanut penkki pätkääkään verrattuna toimistotuoliin, joka on aivan täynnä reikiä.

10/10.

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/21969/fdbmb/Playseat-Challenge-kokoontaittuva-ajotuoli-musta
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Katsoin tuosta laitteesta InsideSimRacingin videokoosteen, löytyy youtubesta ja siinä näytti todella hyvältä tuo penkki, se mies ei vaan missään kohdassa viitsinyt "runnoa" kunnolla sivuillepäin tuota rattiosaa että näkisi paljonko se sietää heiluntaa :(
Mutta mun on ihan pakko epäillä tuota rattitelinettä, kestääkö se kovassa ajossa mitään ja minne laitat vaihteiston ja polkimet (mulla polkimet ylösalaisin aina). Toki itsellä nyt polkimet ja vaihteito tulee erikseen mutta tuota voisi kyllä miettiä siihen jatkoksi, mulla on PC ja PS4 samalta pöydältä käytössä ja rajattu määrä tilaa joten tuon pitäisi toimia PC:n tuolina sitten samalla.

Tossa se video siitä: https://www.youtube.com/watch?v=1_lxcNdMdmU

Voisin melkein suositella tätä ennemmin niille jotka miettivät Wheel Stand Pro:n hankintaa. Hintaansa nähden on todella mukavan näköinen laitos eikä vie tilaa. Jollakin tavalla tuohon virittelee kyllä vielä vaihteistonkin.

Niin joo, tässä olis hyvä vaihtoehto myös niille jotka haluaa sen penkin olevan lähes makuuasennossa, tyylillä F1 :)

E: Tuli tossa videota katsellessa mieleen että mitenhän käy penkille jos siihen iskee ButtKickerin kiinni :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

En halua sitä rautaa siihen jalkojen väliin, koska välikaasun käyttö on mahdotonta sen kanssa, muuten tuo olisi varmaan jo mulla hankittuna :)

Muuten, onko nyt sittenkin Logitechin ja PS4 välinen yhteys ratkaistu toimivaksi? http://www.ricmotech.com/Logitech_Racing_Wheel_Adapter_for_PS4_p/mxr-f1v5.htm

Näyttää sellaselta laitteelta jolta voisi oikeasti odottaa toimintaa, mutta tiedä häntä :rolleyes: 120$ hintalapulla kylläkin, siinä voi jo miettiä onko tuo boxi tuon arvoinen...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Täällä yksi joka ei ole vieläkään saanut rattia hankittua, vaikka mieli tekisi.

Ylempänä tuossa toinen kehuu Playseatin Challegea ja toinen sitä 300 maksavaa penkkiä. Saako tuossa Challengessa sen tunnelman, että ajaa "oikeassa" autossa, jota tietysti haetaan takaa noilla penkeillä?

Ratti tulisi kai olemaan T300RS tai T100, kun PS4 ei noita vaihtoehtoja liikaa ole. Pitää käydä myös tietokoneeseen.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Henkilökohtaisesti voin sanoa, että mitään telinettä en käyttäisi missä on jalkojen välissä putki tai se ei ole tukeva.

Itselläni on tämä RSeatin W-Stand, voin suositella. Tukeva laite, ei ole keskitankoa ja helppo nostaa syrjään. Ja itselläni on mukava tuoli tuossa jota käytän, ajopenkkiä en kaipaa vaikka veljen luona olen sellaisella ajanut. Postikuluineen tuo on 300€ jotain sillä hinnalla saa jo noita Playseatin penkkejä, mutta niissä on keskitanko ja vievät tilaa enemmän.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Minua ei ainakaan haittaa yhtään se keskitanko playseatissa. Ei vaikuta ajamiseen millään tavalla. Ei siihen mikään paikka osu ja penkki on erittäin tukeva sekä helppo siirtää syrjään. Noita nyt on varmaan jossakin liikkeessä esilläpito, joten kannattaa kokeillla. Omaani olen erittäin tyytyväinen.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Henkilökohtaisesti voin sanoa, että mitään telinettä en käyttäisi missä on jalkojen välissä putki tai se ei ole tukeva.

Esimerkiksi Wheel Standin saa ns. putkettomaksi kun ei kasaa sitä L-kirjaimen muotoiseksi, vaan kyljellään olevan V:n muotoon, sijoittamalla polkimet V:n umpinaiselle puolelle keskiputki ikäänkuin poistuu. :cool:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Esimerkiksi Wheel Standin saa ns. putkettomaksi kun ei kasaa sitä L-kirjaimen muotoiseksi, vaan kyljellään olevan V:n muotoon, sijoittamalla polkimet V:n umpinaiselle puolelle keskiputki ikäänkuin poistuu. :cool:

Tarkoitat siis että käyttää sitä laitetta ikäänkuin "väärinpäin" eli rattiputki tulisi polkimien takaa? Kuvittelen tuon kait jotenkin väärin :confused:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tarkoitat siis että käyttää sitä laitetta ikäänkuin "väärinpäin" eli rattiputki tulisi polkimien takaa? Kuvittelen tuon kait jotenkin väärin :confused:

Juuri näin, itsekin tuskailin aikani tuon putken kanssa, kunnes pienen pähkäilyn jälkeen päädyin tuohon ratkaisuun, toimii!
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Juuri näin, itsekin tuskailin aikani tuon putken kanssa, kunnes pienen pähkäilyn jälkeen päädyin tuohon ratkaisuun, toimii!

Pitää vissiin vaan varoa ettei putki ota polkimiin kiinni. Kun katselen noita kuvia googlella tuosta laitteesta niin tuo putki näyttää kovin lyhkäseltä yltääkseen sieltä takaa tarpeeksi pitkälle, vai onko tähänkin joku jippo :rolleyes:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Pitää vissiin vaan varoa ettei putki ota polkimiin kiinni. Kun katselen noita kuvia googlella tuosta laitteesta niin tuo putki näyttää kovin lyhkäseltä yltääkseen sieltä takaa tarpeeksi pitkälle, vai onko tähänkin joku jippo :rolleyes:

Ei ota putki polkimiin, ite kun olen tällainen lyhyt tumppi, 173cm, niin putken ja poljinsetin etureunan väliin jää 10cm.

Pitkällä kuskilla saattaa tosin loppua säätövara tuosta rattiputkesta joka on 400mm pitkä, josta itsellä on nyt ulkona 360mm. Tuollainen 32mm:n huonekaluputki nyt ei kovin kallista ole jos lisäsäätöä tarvitsee.

Wheel Stand on todella hyvä vempain jota valmistajan kannattaisi markkinoida muillakin asennuskombinaatioilla kuin tuo L-muoto.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ei ota putki polkimiin, ite kun olen tällainen lyhyt tumppi, 173cm, niin putken ja poljinsetin etureunan väliin jää 10cm.

Pitkällä kuskilla saattaa tosin loppua säätövara tuosta rattiputkesta joka on 400mm pitkä, josta itsellä on nyt ulkona 360mm. Tuollainen 32mm:n huonekaluputki nyt ei kovin kallista ole jos lisäsäätöä tarvitsee.

Wheel Stand on todella hyvä vempain jota valmistajan kannattaisi markkinoida muillakin asennuskombinaatioilla kuin tuo L-muoto.

Kuullosta ainakin siltä että voisi toimia. Hieman lisäpituuttahan tuohon voisi saada laittamalla sinne taaimmaisten jalkojen alle jotain että poljintaso nousee hiukan pystympään ja se putki tulee tällöin lähemmäs kuskia :rolleyes:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kuullosta ainakin siltä että voisi toimia. Hieman lisäpituuttahan tuohon voisi saada laittamalla sinne taaimmaisten jalkojen alle jotain että poljintaso nousee hiukan pystympään ja se putki tulee tällöin lähemmäs kuskia :rolleyes:

Eikä pelkästään kuulosta, ihan käytäntö on todistanut toimivuuden.

Kasa turhia oppikirjoja tuo kummasti rattia lähemmäksi. ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kun nyt taas näitä penkkejä tässä pähkäillään niin muistutetaan, että Fanatecilla on myös sellainen tarjota. Itsellä ollut käytössä pari vuotta Fanatec CSL Seat ja tykkään kyllä. Alkuun oli Logitech G25 ja nyt T300RS mikä sopii suoraan penkkiin, ei tarvitse muokata kiinnityksiä.

Hintaluokka suunnilleen sama kuin ns. normaaleissa Playseateissa, mutta oman kokemuksen perusteella valkkaisin Fanatecin. Playseat oli käytössä noin vuoden ja WheelStandPro ollut myös käytössä muutaman vuoden.

http://www.fanatec.com/eu-en/play-and-gaming-seats/csl-seat-eu.html
 
Ylös Bottom