Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Project CARS

Mistähän omenanraato keksi tuolle hintaa jopa 249e, kun uutisessa mainittiin että jälleenmyyntihinta olisi 189e

Ja tuskinpa logitech mitään valmiiksi vanhaa & huonoa tekniikkaa työntää markkinoille;)

Yleensä jos Euroopan hinta on x, niin voidaan melkein lykätä perus alv päälle niin lähennellään suomen hintoja.

Ja ei kai ne vanhaa tekniikkaa tungekaan, mutta melkein uskallan väittää, ettei tuohon hintaan voida kovin laadukasta hihnaratkaisua tehdä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS

Yleensä jos Euroopan hinta on x, niin voidaan melkein lykätä perus alv päälle niin lähennellään suomen hintoja.

Ja ei kai ne vanhaa tekniikkaa tungekaan, mutta melkein uskallan väittää, ettei tuohon hintaan voida kovin laadukasta hihnaratkaisua tehdä.

Jos Sony on määritellyt jonkin hinnan eurooppaan, niin se on hyvin täsmännyt myös suomeen. Tuskin nyt tulee poikkeusta.

Kun on kyse Sonystä ja yksinoikeustuotteesta, niin se myyntihinta ei välttämättä kerro mitään sen valmistuskustannuksista.

Jospa ne ei laita hihnaa ollenkaan? Tulee vieläkin halvemmaksi valmistaa, kun turhat osat jätetään pois. Pyykinpesukoneissa suoraveto on jo pitkään ollut käytössä, joten hihnat ovat vanhanaikaisia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS

Yleensä jos Euroopan hinta on x, niin voidaan melkein lykätä perus alv päälle niin lähennellään suomen hintoja.

Ja ei kai ne vanhaa tekniikkaa tungekaan, mutta melkein uskallan väittää, ettei tuohon hintaan voida kovin laadukasta hihnaratkaisua tehdä.

Kyllä siihen tulee ne alvit ynnä muut päälle. Suomesta ostettuna siihen tulee se joku viidesosa vai mitä se on...
Olen yllättynyt jos siellä on jotain muuta kuin ratas-tekniikkaa sisällä ja jos onkin jotain muuta, kuinka kestävää se on. Logitech on kuitenkin aina tuonut laadukasta materiaalia markkinoille joten en usko että tämäkään kyykkää lopulta.
On varmasti rahansa arvoinen mutta kuinka pitkälle se on samalta viivalta thrustmasterin kanssa, sitä ei voi vielä tietää :rolleyes:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

T300:n jälkeen en vaihtaisi ikinä takas ratas-tekniikkaan. On tämä vaan niin paljon parempi ratti kuin oli G27!
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

T300:n jälkeen en vaihtaisi ikinä takas ratas-tekniikkaan. On tämä vaan niin paljon parempi ratti kuin oli G27!

Tätä vähän ajoin takaa. Logitech itse ilmoitti lopettavansa konsolituen.
Ettei vain olis käynyt niin että huomattiin miten Thrustmaster myy ja kiireellä kumottu päätös ja kyhätty DFGT/G27 yhdistelmä.

Vaikka hinta ois suoraan tuo 189e ja tekniikkana ratas, niin ei tulis mieleenkään maksaa logotechille penniäkään, vaan pari kk vaikka säästämistä et saa oikeasti hyvän ratin..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kovin on muuten vähän noita T300RS modauksia tehty rateille, tai ylipäänsä rattimodeja jotka olis konsolinkestäviä ja nappeja tarpeeksi, sellasia ei taida olla yhtään jossa ei tuo GTE:n suuntanäppäimet menisi piiloon aftermarket ratin taakse.
Mä sain aika villin idean joka olisi kyllä ihan toteutettavissakin ja aion toteuttaa jos vaan pääsen hitsaamaan. Momo tuner ratti jossa on aika ohkaiset puolat sopisi melko lailla juuri tuohon GTE:n keskiöön. Tein photarilla nopean veistoksen siitä: Näytä liitetiedosto 14325

Tuo onnistuisi ihan suoraan hitsaamalla ratin kehä keskiöön tai sitten toinen vaihtoehto olisi koittaa tehdä tuolle nuolinäppäimistölle kolo, mutta rattia joutuu nostamaan adapterin kanssa jos meinaa saada ruuvit sopimaan keskiöön. Tällöin se vaatisi jonkun korotuspalan siihenkin.
Näitä rattejahan saa muten 320 ja 350mm kokoisina ja tuonkin voisi sitten maalata keskeltä jotta hitsisaumat eivät näy :) Metalli/autopuolta käyneenä tuo hitsaus ei ole ongelma itsessään eikä metallin työstäminenkään.
Nuo vaihteistoläpät siirtyy kauemmaksi, mutta laskin että 2cm per puoli (320mm ratilla), ei ne nyt niin kauas mene lopulta. Mullahan noissa on vain ikkunan pyyhkijät ja valot kun käytn shifteriä sitten kun saan sen hankittua.

Mitäs olette mieltä, onkohan ihan mahdoton ajatus? :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Vaikka hinta ois suoraan tuo 189e ja tekniikkana ratas, niin ei tulis mieleenkään maksaa logotechille penniäkään, vaan pari kk vaikka säästämistä et saa oikeasti hyvän ratin..

Mikähän se oikeasti hyvä ratti sitten on? Koska ainakin kaikissa Thrustmasterssin rateissa on omat pahat heikkoutensa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mikähän se oikeasti hyvä ratti sitten on? Koska ainakin kaikissa Thrustmasterssin rateissa on omat pahat heikkoutensa.

Accuforce pro, ei ole hihnaa eikä rattaita mutta hintaa löytyy pari tonnia ja ei vissiin toimi pleikassa eli t300rs on ihan hyvä kompromissi hinnan ja laadun kanssa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mikähän se oikeasti hyvä ratti sitten on? Koska ainakin kaikissa Thrustmasterssin rateissa on omat pahat heikkoutensa.

No laatuongelmia oli yhtälailla aikanaan esim g25:n shiftereissä ja t300:ssakin puhutaan pienistä määristä..
Mutta itse rattina t300 on valovuosia edellä G sarjalaisista.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mutta itse rattina t300 on valovuosia edellä G sarjalaisista.

Jos pelkästä ratista puhutaan niin luultavasti pitää paikkansa, mutta polkimet on huonot.
T500 taas vaihdeläpsykät ei pyöri ratin mukana.
T100 on ainoastaan 270º asteen kääntösäde.
T80 ei ole forceja ollenkaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Jos pelkästä ratista puhutaan niin luultavasti pitää paikkansa, mutta polkimet on huonot.
T500 taas vaihdeläpsykät ei pyöri ratin mukana.
T100 on ainoastaan 270º asteen kääntösäde.
T80 ei ole forceja ollenkaan.

Ihan samalta ton G29:n polkimet näytti kuin T300:ssa, paitsi et on kytkin, jolla et tee ilman erikseen myytävää shifteriä mitään.
Ja kyllä nyt kun T300:n polkimiin tottui niin ei tulis mieleenkään enää alkaa maksamaan extraa toisista polkimista, ei ne niin huonot ole.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Pelkkä spekulaatiota, mutta Logi haistoi asiakkaiden nurinan yli 300 euron ratista, nyt laittaa massoille 200 euron nahkapäällysteisen vastahyökkäyksen.
Jos mun tuleva T300RS hajoaa, leirinvaihto on mun osaltani varmaa. Oli G29:n sisusta mikä hyvänsä - kestävämpi sen ainakin pitäisi olla kaikilta osin.

Joko parin vkon päässä oleva E3-messu on G29:n julkistuspaikka?..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Pelkkä spekulaatiota, mutta Logi haistoi asiakkaiden nurinan yli 300 euron ratista, nyt laittaa massoille 200 euron nahkapäällysteisen vastahyökkäyksen.
Jos mun tuleva T300RS hajoaa, leirinvaihto on mun osaltani varmaa. Oli G29:n sisusta mikä hyvänsä - kestävämpi sen ainakin pitäisi olla kaikilta osin.

Joko parin vkon päässä oleva E3-messu on G29:n julkistuspaikka?..

Millä perusteella kestävämpi? Logitechilla on lähes jokatuotteen kanssa ollut pahoja käynnistysvaikeuksia juuri kestävyysongelmien vuoksi, toki kun kuntoon saivat niin oli kestäviä. Mut kyllähän t300 ongelmat on olleet 99%:sti varmaan sellaisia jotka on alusta asti ollu vialla, en mä oo kuullu et niitä ois keskenkaiken alkanu hajoilee.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Driving Forcen (sinimusta) ostin heti GT3:n starttiin. Toimii yhä

Driving Force Pro GT4:lle. Toimii edelleen.

Logitechin DFGT:n ostin GT4:n lopussa / GT5 Prologueen. Toimii vieläkin.

G27:n hommasin GT5:lle. Ei ongelmia ja polkimet on nyt T300RS:ssä.

Thrustmaster T300RS:n ostin viime lokakuussa. Driveclubissa toimi moitteetta. Pcarsissa eka kunnon kierros Nyrrellä ja pykellys alkoi.

Ymmärrät Omppu varmaan, mihin perustan Logitechi-luottoni. :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Driving Forcen (sinimusta) ostin heti GT3:n starttiin. Toimii yhä

Driving Force Pro GT4:lle. Toimii edelleen.

Logitechin DFGT:n ostin GT4:n lopussa / GT5 Prologueen. Toimii vieläkin.

G27:n hommasin GT5:lle. Ei ongelmia ja polkimet on nyt T300RS:ssä.

Thrustmaster T300RS:n ostin viime lokakuussa. Driveclubissa toimi moitteetta. Pcarsissa eka kunnon kierros Nyrrellä ja pykellys alkoi.

Ymmärrät Omppu varmaan, mihin perustan Logitechi-luottoni. :)

- Punaisen Momon vaihdoin aikanaan kahdesti takuuseen
- DFGT heti julkaisussa ja vaihtoon meni viikon jälkeen kun sisuskalut petti.
- G27 vaihdekepin uusin elinkaaren aikana
- G25:sta en koskaan edes ostanut monien kokemien ongelmien vuoksi
- T300 meni ekana päivänä vaihtoon, uuden saatuani tajusin että omissa systeemeissäni oli vikaa, ei ratissa. :D

Pointti on se, että vaikka sulle onkin sattunu ehjät, logitechillä on aina ollut yhtälailla ongelmia. Kummallakin firmalla prosentuaalisesti se määrä on ihan tolkuttoman pieni, mutta nykyisin netti on kehittynyt niin paljon, että silmiin osuu kaikki ongelmat. DFGT aikana ei vielä samoissa määrin esim ongelmista ollut netissä puhetta.

Ja niin kauan, kun kuluttajasuojan turvin saat 2v ajan vaihdettua uuteen, niin sillä ei ole mitään väliä onko vikaprosentti 5 vai 10 :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Omenanraadolla joku hätä ja pakko puolustaa kalliita ja kohta jo vanhahtavia thrustmaster kehitelmiä.
Itse ainakin ennakko luulottamasti tuoteeseen perehdyn ja jos hyvä on niin varma hankinta tuo logitech 200e ratti systeemi
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Omenanraadolla joku hätä ja pakko puolustaa kalliita ja kohta jo vanhahtavia thrustmaster kehitelmiä.
Itse ainakin ennakko luulottamasti tuoteeseen perehdyn ja jos hyvä on niin varma hankinta tuo logitech 200e ratti systeemi

Ei mul oo mikään pakko puolustaa. T300 on loistava ratti joka on jonkun ihme maineen hajoavana saanut, vaikka se ei ole yhtään sen vikaherkempi ollut kuin muutkaan.

Vanhatavia? Toistaiseksi normi kuluttajan ulottuvilla olevista parasta tekniikkaa jota on. Logitech isoon ääneen julisti miten konsoleille ei kannata tehdä mitään ja nyt tullaan kiireellä takaisin. Nostan hattua jos siellä on hihnatekniikkaa sisällä, mutta nykyisestä salailusta päätellen pahoin pelkään siellä olevan ratassysteemi.

T300 on valovuosia edellä G27:aa, joten kunnes toisin todistetaan, niin T300 lienee niin paljon parempi, että on järkevää siihen panostaa. Logitechillä on taas vaan vähän ollut aina "nokia maine", eli ihmiset ostaa nimen perusteella, vaikka yleensä ovat jo uutena muita jäljessä, tai julkaisevat todella harvoin uutta, jolloin muut menee vasemmalta ja oikealta ohi. (fanatec esim)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ymmärrän hyvinkin Omenanraadon näkemykset ja pointin, että yrittää vain tuoda eri näkökulmia asioihin. Ei kannata suoraan luottaa mainontaan vaan käydä testaamassa ja lukemassa arvioita, kunhan G29 tulee markkinoille. Itse olin vankkumaton logitechin ystävä siihen asti, kunnes G27:n tuki lopetettiin. Onneksi ostin T300:n, koska on siinä vaan niin hemmetin hyvät forcet ja ratilla tuntuma on aivan eri, kuin G27:lla. Mitä polkimiin tulee, niin en todellakaan aio tuhlata penniäkään toisiin. Ei nämä niin huonot ole vaan erittäinkin toimivat.

Hyvä on, kun uusia malleja tulee ja eri hintaluokkiin. Kaikki meille pelaajille on eduksi, joten ei aloiteta mitään sanasotaan siitä, onko joku malli parempi vai huonompi. Tuodaan vaan omia perusteltuja näkökulmia, jotta ostajan olisi helpompi tehdä ostopäätös :)

Ihan samaa keskustelua käydään kuulokkeista eli onko Sonyn 2.0, TB 500P vai joku muu ostajille hyvä valinta ja tuohon pätee ihan samat säännöt eli jos se sua miellyttää, niin silloin oot tehnyt hyvän valinnan :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Niin, ja G29:ssä pedaaleissa on siniset jousisuojat. :p

Logitech! Valmistaudu ottamaan rahani. :D




(Jos nyt kuitenkin lähtis jäätelölle odottelemaan sitä T300RS:ää..)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Itseltä löytyy tämmönen viritys, 20e maksoi toi levy ebayssa. Kuvien perusteella näyttäis että sopii myös G29, mutta olen edelleen siinä uskossa että ainakin G25/27 tuki tulee PS4:selle.

 
Ylös Bottom