Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust
Tämähän on näemmä tehtynä
Tätä mä suunnittelin jo paperillekin alussa mutta totesin että iso näppäimistö on vähän hankala saada keskikonsoliin ja haluan nappeja erilleenkin ja tuossahan on tehty niin että on suoraan isketty uusi ns. päälilevy muutamilla painikkeilla vain näppikseen.
Näyttää kyllä hyvältä mutta minusta siinä menee vähän näppäimistön resurssit hukkaan jos ei käytä enemmän nappeja. Joka toista nappia kun käyttää niin siihen tulee jo väliä tarpeeksi.
Tuosta vaan pähkäilemään, ei se tarvi kuin näppäimistö lyödä laatikkoon ja siihen laatikon kanteen reiät ja siitä putkea tai jotain "napin kaltaista" läpi suoraan painikkeeseen, mielikuvitusta kehiin niin tuo onnistuu kyllä joka kaverilta.
Vanhan Kimble-pelin nappulat esimerkiksi toimisi hyvin, liimalla kiinni näppäimeen ja siihen tekee ensin paperista kannen johon saa reiät paikalleen, sitten tekee boxin jossa jää ne kimblenapit vähän kannen yläpuolelle
Seuraava idea mulla oli että kolvaisi itse kaikki lähdöt tuosta näppäimistön piirilevyosasta, se onnistuu niinkin. Siinä on kaksi (+ ja -) navat tietyllä yhdistelmällä, joka vastaa tiettyä nappia. Tämä vaatii vaan pirusti testausta ja muistiinpanoja jos mielii paljon nappeja ottaa käyttöön. Tässä se on selitettynä:
http://vrroom.org/index.php/messageboard/computers-technology/2184-make-your-own-button-box-guide#17269
Jos nyt välttämättä menee ajohanskatkin 2 painikkeelle yhtäaikaa, niin kokeile jättää yksi painike välistä aina tyhjäksi komennoista ja ehkä siihen voisi laittaa teippiä, pistää ne kaksi nappia yhdeksi niin siitä tulee leveämpi eikä haittaa jos painelee molempia. Ehkä joku pahvin/muovinpala teipin alle tms.
Jaajuu, jos teillä on numeronäppäimistöjä, joka on halpa ja joita saa kaupasta niin jos ei takuu paina liikaa niin katsoisitteko sisälle onko siellä pirilevyä vai onko nuokin kalvolla tehtyjä.
Olisi kiva tietää millä tekniikalla nuo tehdään, jos ne on piirilevyllä niin voisinpa tehdä muutaman buttonboxin ihan ajankuluksi niistäkin...