Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Logitechin polkimet Thrustmasterin rattiin:

https://www.youtube.com/watch?v=NECJUa93RjU

Tommosen hommasin maaliskuus ennenkuin olin ees ratin tilannu Hvvin toimii myös kytkin ja hinta oli n29e kuluineen. Vinkin sain adapteriin "varikkosuoran" sivulta,jonne oli Finbaek laittanu juttua...joten iso kiitos Finbaekille hyvästä vinkistä.:)

Tuolta tilasin--->http://www.ricmotech.com/product_p/rmt-t500w2g27p.htm
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Selvittelin tuon Deltacon kalvohässäkän kytkentää, ja tuosta pitäisi saada kohtuu helposti tinailtua buttonbox.
Laittelin muutaman kuvan spoilereihin:
Näytä liitetiedosto 14569
Kotelo oli yhdellä ruuvilla kiinni.

Näytä liitetiedosto 14570
Piirilevy oli kiinni parilla ruuvilla, tämä on ainut osa joka tulee nappilaatikossa käyttöön.

Näytä liitetiedosto 14571
Kalvo oli kiinni neljällä ruuvilla näppäimistössä.

Näytä liitetiedosto 14573
Kalvo on kolmeosainen, keskimmäistä en irrottanut, koska siinä on vain eristävät reiät näppäimien kohdalla.

Näytä liitetiedosto 14572
Tuohon tinaillaan johdot+napit, johdot ketjutetaan samoin kuin alkuperäisissä kalvoissa.
Aivan kaikkea ei tarvitse kytkeä, koska PS4:ssä ei toiminut kolme ylhäällä olevaa erillistä lisänäppäintä, pilkku/Delete, sekä tuplanolla toimi nollana.
Tarkoitus tehdä 15 näppäiminen boxi ja laittaa kaksi ulostuloksi mahdolliselle käsijarrulle, tai erilliselle sequential kepille

Kuullostaa lupaavalta. Tuossa tosiaan pitää vaan löytää "oikeat parit" oikeille napeille. Tuo on kyllä pirun yksinkertaisen näköinen vrt. näppäimistö. Tämä onnistuu tavallisesta näppäimistöstäkin, josta saa kyllä silmät solmuun jos seuraa kytkentöjä :D Mutta ei sekään mahdoton ole, muistaa vaan ettei tinaa johtoja kiinni ennen kun on löytynyt kaikki parit koska joissakin kohdissa tulee useampi johto yhteen kohtaan kiinni.



Tommosen hommasin maaliskuus ennenkuin olin ees ratin tilannu Hvvin toimii myös kytkin ja hinta oli n29e kuluineen. Vinkin sain adapteriin "varikkosuoran" sivulta,jonne oli Finbaek laittanu juttua...joten iso kiitos Finbaekille hyvästä vinkistä.:)

Tuolta tilasin--->http://www.ricmotech.com/product_p/rmt-t500w2g27p.htm

Mä heitän kans tonne tilauksen aivan varmasti! Otetaan G25 polkimet hyötykäyttöön varastosta pölyttymästä.... En vaan jaksa odotella tuon kitupiikkimasterin pro pedaaleita, menee ikä ja terveys! :mad:
Tulee kyllä niin erikoinen setuppi että ihan hirvittää, on Thrustmasterin rattia, logitechin polkimia, cybersnipan buttonbxia ja diy vaihteistoa :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kuullostaa lupaavalta. Tuossa tosiaan pitää vaan löytää "oikeat parit" oikeille napeille. Tuo on kyllä pirun yksinkertaisen näköinen vrt. näppäimistö. Tämä onnistuu tavallisesta näppäimistöstäkin, josta saa kyllä silmät solmuun jos seuraa kytkentöjä :D Mutta ei sekään mahdoton ole, muistaa vaan ettei tinaa johtoja kiinni ennen kun on löytynyt kaikki parit koska joissakin kohdissa tulee useampi johto yhteen kohtaan kiinni.





Mä heitän kans tonne tilauksen aivan varmasti! Otetaan G25 polkimet hyötykäyttöön varastosta pölyttymästä.... En vaan jaksa odotella tuon kitupiikkimasterin pro pedaaleita, menee ikä ja terveys! :mad:
Tulee kyllä niin erikoinen setuppi että ihan hirvittää, on Thrustmasterin rattia, logitechin polkimia, cybersnipan buttonbxia ja diy vaihteistoa :D

Eikö sulla vieläkään ole!? :p
Juu, muistan, kun T300:ni ekaa kertaa sain paketista ulos joskus viime vuoden lopulla (Pcarsin piti tulla silloin kohta). Otin pedaalit laatikosta ja kas kummaa: kaasupedaali hioi painettaessa pohjaosan muoviin. Hah! Mietin, että tähän pitää olla helppo ratkaisu. Ja olihan se: Ricmotechin kaapeli ja vanhat G27:n pedaalit! Toimii kuin unelma. :p
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Sain button boxin PS4:lle Pcarsiin tinailtua. Hienosti toimii ja käyttäminen onnistuu ajohanskat kädessäkin.
Muutama "projekti" kuva:
Näytä liitetiedosto 14584
Siinä osat.
Näytä liitetiedosto 14585
Napit paikoillaan ja johdot tinattuna.
Näytä liitetiedosto 14586
Johdot tinattuna näppäimistön piirilevyyn. Olisi pitänyt laittaa vaikka vanhaa ide kaapelia joka on notkeampaa. Tuolla yksisäikeisellä jäykällä johdolla piti piirilevyä käsitellä varoen, ettei piuhat irtoa piirilevystä kupareineen.
Näytä liitetiedosto 14587
Piirilevy paikoillaan kotelon pohjalla, johdossa solmu vedonpoistajana.
Näytä liitetiedosto 14588
Boxi paikoillaan ratin vieressä.
Näytä liitetiedosto 14589
Boxi on kiinni Ram Mounts kiinnikkeellä ratin puisessa aluslevyssä (Ikean leikkuulauta) :D
Näytä liitetiedosto 14590
Tässä jonkinmoinen kaavio kytkennästä, tovottavasti joku muukin osaa tätä lukea...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Sain button boxin PS4:lle Pcarsiin tinailtua. Hienosti toimii ja käyttäminen onnistuu ajohanskat kädessäkin.
Siisti. Ja tohon mahtuu teksti tarranauhaa nappien alle/ylle jotta tietää mitä mikäkin nappi tekee. Mtähän mahtoi osat maksaa? Melkein vois iteki tehä...tai siis tilata sulta tommosen,jos hinnasta päästään sopimukseen.;)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kukas tekee rahaa vastaan mulle vastaavan? Jos ei tarvi omaa väsätä ni maksan kyl ihan hyvin. :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Sain button boxin PS4:lle Pcarsiin tinailtua. Hienosti toimii ja käyttäminen onnistuu ajohanskat kädessäkin.
Muutama "projekti" kuva:
Näytä liitetiedosto 14584
Siinä osat.
Näytä liitetiedosto 14585
Napit paikoillaan ja johdot tinattuna.
Näytä liitetiedosto 14586
Johdot tinattuna näppäimistön piirilevyyn. Olisi pitänyt laittaa vaikka vanhaa ide kaapelia joka on notkeampaa. Tuolla yksisäikeisellä jäykällä johdolla piti piirilevyä käsitellä varoen, ettei piuhat irtoa piirilevystä kupareineen.
Näytä liitetiedosto 14587
Piirilevy paikoillaan kotelon pohjalla, johdossa solmu vedonpoistajana.
Näytä liitetiedosto 14588
Boxi paikoillaan ratin vieressä.
Näytä liitetiedosto 14589
Boxi on kiinni Ram Mounts kiinnikkeellä ratin puisessa aluslevyssä (Ikean leikkuulauta) :D

Täydellistä! Ei voi muuta sanoa. Teepä nyt hyvä mies tästä pienimuotoinen bisnes ja teet muutaman lisää, ettei mun tarvi ruveta :D Ei taida kuitenkaan ihan 50€ riittää osiin vai riittääkö?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Siisti. Ja tohon mahtuu teksti tarranauhaa nappien alle/ylle jotta tietää mitä mikäkin nappi tekee. Mtähän mahtoi osat maksaa? Melkein vois iteki tehä...tai siis tilata sulta tommosen,jos hinnasta päästään sopimukseen.;)

Juu mahtuu tarranauha, laitoin napit siten, että Dymon 12mm tarranauha sopii nappien ylä-, tai alapuolelle.
Hintaa kertyi ilman Ram Mounts kiinnikettä yhteensä nelisen kymppiä. Näppäimistö 10€, ja napit+laatikko+johdot ~30€.
Ei tuollainen ole mikään kovin paha tehdä, jos on vähänkään kolvia kädessään pitänyt.
Minulla meni pari tuntia selvitellessä kytkentää, ja toinen pari tuntia tinailessa kasaan.
Hankalinta on saada nappien reiät porattua siististi suoraan, ja johtojen tinaaminen näppäimistön piirilevyyn.
Voin tarvittaessa tehdä jonkinlaisen kytkentäkaavion, jos joku innostuu itse tinailemaan.
Minulla ei oikein tahdo vapaa-aikaa riittää tekemään näitä muille, varsinkaan näin kesäaikaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Pitäisi tehdä yksi prototyyppi niin voisin ehkä tehdä noita enemmänkin sen jälkeen... Varmistaa että se toimii kuten pitää :D
Tällä hetkellä on jonossa sen verran tavaraa tilauksiin että ei pysty tekemään edes yhtä :( ehkä enskuun aikana sitten. :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ite en ala tekemään,sulatan koko piirilevyn..ja hyvä ku osaan ees kytkeä usb piuhan pleikkaan. Tulen kyl toimeen targuksen näppisellä,mut on toi mpp:n tekele pirun siisti. Täytyy ootella jos Szuper,mpp,omppu tai joku muu tee noita valmiix,ni sit vois kyl ostaa ja eihän kukaan tee pelkkien osien hinnalla,joten eihöhän sopivaan korvaukseen päästä tekijän kesken sit ku joku tekee noita ylimääräsiä.:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Viikonloppuna olisi tarkoitus rakennella vaihteisto itse, ainakin saada se alkuun kun pitää tilata kytkimiä ja muuta ja ne tulee vasta joskus sitten ensviikolla kait... Tein tossa laskelmia ja suttasin muutaman A4 paperin ideoista ja sain kasaan sellasen jossa on 8 vaihteinen (7+pakki) H-kaavio ja saa vaihdettua sekventaaliksi vain vaihtamalla yhden levyn ja johtoliittimen.
Keskikonsolin teen sitten vaihteiston ympärille ja siihen nappeja. Osan napeista laitan suoraan T300RS:n kylkeen kiinni jotenkin, en tiedä vielä miten. Mahtaisko riittää ihan vaan muovilevyä ja johdot takaa kuumaliimalla kasaan. Mietin että jos saisi 3 vasemalle ja oikealle puolelle rattia niin se riittäisi niille napeille joita käytän ajon aikana.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ite haluisin tollasen boxin jonkun tekemänä, siten, että ois yks ulostulo omalle kytkimelle, koska mulla on ajopenkissä käsijarru, mutta se ei oo käytössä enää. (Modasin g27:n sillon)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mulla oli sellanen idea, että pistän tuon näppäimistön kiinteästi keskikonsoliin ja pistän johdot siitä ulos sokeripaloilla (liitinrima), sitten voi laittaa mitä vaan kiinni näppäimistöön ja muuttaa nappeja miten haluaa ilman että tarvii tinauksia avata.
Onhan tuo ehkä vähän enempi tilaa vievä juttu pöydällä varsinkin, mutta minusta tuosta kannattaa tehdä heti sellanen että kokoonpanon muutos on helppoa, eli piirilevy eli "pääkeskus" omaan laatikkoon ja siitä vaan sitten johtoja pitkin ulos mitä tarviikin. Esim. jos nyt tuosta numeronäpppiksestä saa 15 lähtöä, niin jättää 15cm johtoa ulos boxista joka napilta ja merkkaa ne numeroin 1-15 ja pistää numerot järjestyksessä sen mukaan mikä on nappi. Sitten ne 15 johtoa kasaan ja vaikka kutistesukalla tms. yhteen nippuun. Siitä voi sitten tehdä vaikka 3kpl 5 buttonin boxeja tai kaksi boxia ja käsijarrua ynnä muuta tarpeen mukaan.

Taitaa mennä enskuun lopulle vasta kun tulee isompi tili niin voi tilata osia... No, syksy tähän menee muutenkin ja sitten kun ulkona on räntäkelit niin ajetaan niin maan perkuleesti :D

Kattelin tuossa että saan ehkä osan napeista otettua G25:n vaihteistosta, aion melko varmasti purkaa sen kun siitä on sekventaali kulunut toimintakyvyttömäksi. Jos en sitten keksi muuta käyttöä sille. Rattikin olisi tuolla pölyttymässä mutta tuskin kukaan ostaa modattua ja tosipaljon käytettyä ruoria...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Pari kuvaa meikäläisen käsijarru virityksestä.
Näytä liitetiedosto 14601
Toimii nyt analogisena, tarkoitus on lisätä rajakytkin niin saa on-off malliseksi, ja saa kytkettyä näppäimistö button boxiin.
Kun saan toimimaan, pitää toteutusta vielä siistiä, laittaa ainakin kotelo potikan ja kytkimen suojaksi.
Tuossa näkyy myös ajotuolin alla oleva kotelo, jossa on bass shakerit antamassa palautetta persuksiin saakka.

Näytä liitetiedosto 14602
Boxin ulostulona lukittava din-liitin.

Mikäli ette halua itse tehdä boxeja, voin muutaman tinailla. Mitään bisnestä en niillä ala tekemään, koska on harrastuksesta kyse.
Täytyy nyt hetki testailla tuota omaa viritystä, ja tehdä tarvittaessa parannuksia.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Boxin ulostulona lukittava din-liitin.


Mikäli ette halua itse tehdä boxeja, voin muutaman tinailla. Mitään bisnestä en niillä ala tekemään, koska on harrastuksesta kyse.
Täytyy nyt hetki testailla tuota omaa viritystä, ja tehdä tarvittaessa parannuksia.

Minä olen ainakin käsi pitkänä jonossa! Ja juuri tuollaisella din-liittimellä, kunhan tietää sitten miten täytyy vastakappale kytkeä.
Ja bisnestä tai ei, niin kyllä siitä jotain täytyy sun ottaa vaivanpalkkaa!
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Pari kuvaa meikäläisen käsijarru virityksestä.
Näytä liitetiedosto 14601
Toimii nyt analogisena, tarkoitus on lisätä rajakytkin niin saa on-off malliseksi, ja saa kytkettyä näppäimistö button boxiin.
Kun saan toimimaan, pitää toteutusta vielä siistiä, laittaa ainakin kotelo potikan ja kytkimen suojaksi.
Tuossa näkyy myös ajotuolin alla oleva kotelo, jossa on bass shakerit antamassa palautetta persuksiin saakka.

Näytä liitetiedosto 14602
Boxin ulostulona lukittava din-liitin.

Mikäli ette halua itse tehdä boxeja, voin muutaman tinailla. Mitään bisnestä en niillä ala tekemään, koska on harrastuksesta kyse.
Täytyy nyt hetki testailla tuota omaa viritystä, ja tehdä tarvittaessa parannuksia.
Siistin näköinen käkkäri ja koko ajopenkki systeemi vakuttaa hyvältä. Laita kuvia koko systeemistä. Jos vain joskus innostut tekemään noita boxeja,ni mä ainakin ostan yhen..ja tottakai maxan osat+vaivan palkkaa.Mites toi onnistuis valaistuilla näppäimillä?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Pelkälle on-off käsijarrulle riittäisi ulostuloon vaikka rca runko, tai 3,5mm monojakki, silloin kykentäkin olisi helpompi. Tuossa analogisessa käsijarrussa joutuu kytkemään useamman piuhan, ja sattui sopivasti löytymään pakista din liittimiä.

Saisi varmasti valaistut napit laitettua, esim. painonapit, tai vipukytkimet joissa on jo valmiina valo, tai erilliset ledit, niille joutuu tekemään jonkinmoisen erillisen ohjauksen+virtalähteen jossa olisi mieluusti kirkkauden säätö.
Itse en valaistuista napeista tykkää, mielluummin laitan vaikka autokäyttöön tehdyn karttavalon suunnattuna niin ettei paista suoraan silmiin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Juu on/off just tarttis olla. Mulla on ajopenkissä painonappi käsijarrussa kiinni, mihin menee vain kaksi johtoa
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tämän kun saisi ilman tuota penkkiä, eli vain rungon. Tuo irrallaan ostettuna etupuoli + alaosa on erilainen kuin kokonainen paketti. Ei vain tuo penkin ulkonäkö nappaa.
http://www.gtomegaracing.com/gt-omega-art-racing-simulator-cockpit-rs6

Tässä jäisi ainakin edestä nuo putket pois.
http://www.gtomegaracing.com/gt-omega-steering-wheel-stand
http://www.gtomegaracing.com/rear-seat-frame

Eipä tässä kiire ole kun ei nyt tosiaan ole rattiakaan, hajonneen T300 tilalle odotan sen G29 julkaisun ennen ostoa. Tietysti se Simetik kiinnostaa vieläkin kun sen saa ilman jakkaraa suoraan. Siihen taas joutuu modaamaan renkaat alle.
 
Ylös Bottom