Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tais mennä T300rs paskaks tänään kun ratin liitin PC:hen. Ei siis kesken ajon hajonnu. Kalibroi liitettäessä muuten hyvin, mutta jättää sen aivan viimeisen liikkeen tekemättä. Forcet ei käynnisty ollenkaan ja ratti ei keskitä. Pystyy ajamaan, mutta on täysin vasteeton.

Onko tohon mitään fixiä? Firmis asennettu uudestaan. Pc:llä ja PS4:llä kokeiltu. Molemmilla sama ongelma.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tuntuuhan toi 1000€ suurelta rattiin,mut menee sitä muuhunki turhuuteen. Ja just laskin mun "röökirahat",mitkä oon säästänyt ku lopetin röökin polton reilu kax vuotta sitten. Joka kuukausi oon laittanut 150€ jemmaan,mitkä ois menny savuna ilmaan. Nyt oli vajaa 4000€.:)

Helkkarin hyvä päätös tuo röökin lopetus, itselläni on se työn alla vielä :)

Itellä tuli eilen postissa GT Omegan seat frame, on se perhana lujaa rautaa. Enpä tiedä onko tuo wheel standikaan kovin heppoinen jos se on noin paksua rautaa.
No, kohta pääsee viritteleen kuppipenkkiä paikalleen :)
 
Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin li...

Nyt alkaa olemaan hyvällä mallilla. Vielä siistimistä ja nippusiteillä johdot kiinni.

Mpp tekemä loistava buttonbox paikallaan:
http://omenanraato.1g.fi/kuvat/ajokaukalo/buttonbox/5-image.jpeg/_img1280.jpg

Lisää kuvia:
http://omenanraato.1g.fi/kuvat/ajokaukalo/buttonbox/

Edit:
On siis itse tehty ajopenkki, kuppipenkkinä aito ralliauton kyydissä kaadon kokenut penkki, 42" fullhd Lg töllö, T300RS rattina vaihdekepillä, buttonboxilla ja ralliautotyyppisellä käsijarrulla. Tietysti mukana mukiteline ja ajohanskat. :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Näytä liitetiedosto 14975

Vähän huono kuva, mut tuosta näkee millasta paksua rautaa tuo alusta on, painaa pirusti ja ei liiku minnekään lattialla ilman nostamista. Oikeesti aloin miettiin sitä GT Omegan wheel standia, et oliskohan se kans noin järeetä rautaa. Meinaa näyttää kuvissa niin heiveröiseltä...
Tossa mun vaihteisto kotelo lyhennettynä ja kulmaraudoilla penkin jalustan kyljessä, saa nostaa sitä pois kun ei tarvi. Sekventaalista katkes pari johtoa piirilevyltä asti, lähti romukoppaan. Ehkä se TH8A on sitten se seuraava hankinta kuitenkin... Kun eihän nyt taida olla kuin PCars ainoa jossa soveltuu nuo näppäimistöt?
No, rakentelu on hauskaa eli ei mene tämäkään hukkaan :) Nyt sentäs pystyy ajaankin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ompun ajokaukalo on mun mieleeni ja kaiken kruunaa EI tyhjyyttä ammottava kylmäkaappi.:)

Ricmotechikki lähetti keskiviikkona meiliä ja nyt ois 599 rimmi saatavilla 4.11, peruin tilaukseni.

Tilasin eilen kyseisen rimmin rseatilta ja kysyin milloin postittavat sen,lupasivat rimmin ens viikolla antaa dhl:län toimitettavax.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ei tota nyt oikein voi verrata logitechiin, mut miksi et ostais 300rs ja siihen ratti+polkimet ku o halvempi?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Jaahas, reilun viikon ehti t300rs toimia normaalisti kunnes alkoi tänään ongelmat. Virrat kun laittaa päälle, niin ei kalibroi itseään normaalisti, vaan hakkaa vaan itseään täydellä oikeaan laitaan, sitten, kunnes vetää töpselin irti seinästä. Jollain netistä löytyneellä Thrustmasterin kalibrointiohjelmalla kalibroin tuon jo kertaalleen uudestaan ja sen jälkeen toimikin normaalisti jopa yhden session verran, mutta nyt taas sama homma. Vinkkejä?

Edit. Sen verran löytyi Googlella, että taitaa olla suht yleinen ongelma, eikä taida mitään ratkaisua olla olemassa muuta kuin huolto.

Jatkokysymyksenä siis, että mites näiden vehkeiden takuuhuolto toimii? Pitääkö hoitaa myyjän kautta vai voiko lähetellä suoraan jonnekin?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ei tota nyt oikein voi verrata logitechiin, mut miksi et ostais 300rs ja siihen ratti+polkimet ku o halvempi?
Yhden T300 omistaneena tuossa keväällä en osta toista. Kesti pari päivää ja hajosi. Sitten päätin jo odottavani tuon Logitechin, kunnes näin tuon uuden T300 Alcantran ja päätin, että annan sittenkin uuden mahdollisuuden Thrustmasterille, koska erittäin hienon näköinen ratti.
Jos tuon hinta tippuu 500 niin pitää kai se ostaa, muuten taitaa jäädä Thrustmasterit kauppaan. Tämänkin ketjun kolmasosa viesteistä koskee juurikin sitä, että T300 hajosi:D:D
Netti aivan täynnä tuota, että T300 hajoaa. Karu totuus joka pitää hyväksyä että ei ne kestä vaikka mitä väittää.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kyllä mä löydän kaikesta tuotteesta täysin samanlaista kommenttia netistä, vaikka ferrarista. Ei se siltin sitö tarkoita, että prosentuaalisesti ne hajonneet edustaa mitenkään poikkeavan isoa osaa. Vrt esim PS3 tai xbox360 alkutaipaleen koneet tai ps4 ohjaimet. Perus elektroniikkaa, tässä vaa poikkeuksellisen kovalla rasituksella se elektroniikka ja yhtälailla g27 kävi huollossa ja aika paljon tuntuu olevan bitti poikittain vikaa, eikä välttämättä varsinaista rauta vikaa ja Googlen syövereissä on myös todella paljon niitä missä on käyttäjässä vikaa.

Pointti on siis se, että ei t300 mikään "joka toinen hajoaa" laite ole, vaikka netti aikakautena sen käsityksen saa.

Eikä siinä, vaikka ratti toimisi viikon ja olisi kaksi huollossa koko takuuajan, niin olisin siihen tyytyväisempi, kuin se että ostaisin login käsittämättömän törkeän rahastuksen. :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Pari tuntia takana 599xx rimmillä ajoa ja ylitti täysin odotukset.:)

-Alcantara on tosi miellyttävä käsille
-Vaiheläpyskät on herkemmät
-Ratin paino(1037g) on n.130g kevyempi kuin t300rs orkkis ratin--> efektit tuntee paremmin
-Nappien sijainti mielestäni parempi kuin orkkis ratin

Ei voi kuin suositella lämpimästi.:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

T150 arvostelu

[video=youtube;MJoZyCWUhDs]https://www.youtube.com/watch?v=MJoZyCWUhDs[/video]

Lähtee kyllä samantien ostoon kun suomessa myyntiin ilmestyy (ilmeisesti 30.10 tulee myyntiin). Tuohon vielä modatut G25 polkimet kiinni niin kyllä kelpaa ajella:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Jaa-a. Sattuipa sitten heikko hetki ja tuli laitettua G29 tilaukseen. Hajonneesta t300:sta tulee siis rahat takaisin ja pitkään tuli mietittyä hommatako samanlainen tilalle vai keksiä jotain muuta. Logitechin puoleen sitten vaaka kääntyi, kun Saksasta näkyi saavan edes suht inhimilliseen hintaan, 420 euroa tuli siis hintaa shifterin kanssa. Älyttömän hintainenhan tuokin toki on, mutta toisaalta T300 paremmilla polkimilla maksaisi jo vähintään saman ja, jos shifterin haluaisi, niin vielä satanen lisää, sikäli kun noita lisävarusteita edes missään on saatavilla.

Saapa nähdä, yleisen mielipiteen mukaan taitaa T300 olla huomattavasti parempi, mutta toisaalta jotkut tuntuu kehuvan Logitechiakin. Pitäö laitella jotain vertailua, kunhan saa laitteet perille.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Eihän se g29 huono ole. Se tekniikka on vain niin vanhaa ja samaa kuin vanhassa mallissa, joten tuon "kusetuksen" takia on tuo mielipide.

Toki siis g27->t300 hyppäys itsellä oli ainakin aivan valtava ja toi sen kipinän takaisin ajopeleille, joka oli hyytynyt g27:n takia. Juuri t300:n ansiosta mun ajopeli-into on näin vuoden jälkeen edelleen kovempaa kuin kovimpina pc vuosina 2000-luvun taitteessa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mulla taas tuo t300 ei mitenkään erityisemmin säväyttänyt missään vaiheessa sen viikon aikana mitä ehti olla käytössä. Kävi kyllä mielessä sekin, että onkohan ollut jossain määrin rikki alusta asti eli toimiko ylipäänsä missään vaiheessa oikealla tavalla.

Yksi suht iso syy t300:sta luopumiseen oli myös tuo itse rattiosa, joka omaan makuun aika kamala, liian kapea ja kumipinnoite sellainen, että melkein hanskat vaatisi. Olisin kyllä varmaan G29:n sijasta ennemmin valinnut tuon T300:n tulevan Ferrari Editionin, jossa parempi alcantara-ratti, mutta kun saatavuus on luokkaa "sitten joskus", ja uudelle ratille on tarve (tai no halu..) nyt..

Mullakin joskus aikoinaan G27 ollut ja onhan tuo nyt sinällään aika älytöntä, millaisella hinnalla käytännössä samaa rattia nyt myydään. Vaan minkäs teet, kun rattien hintataso tällä hetkellä ylipäänsä niin järjetön. Fanatecilla ei mitään kohtuuhintaista tarjolla ja Thrustmasterin hinnatkin nousee äkkiä pilviin, jos ei tyydy t150:een tai t300:aan vakiopolkimilla. Kaukana on ne ajat kun ihan pätevää DFGT:tä sai satasella tai parempaa G27 tai Fanatecia alle kolmen sadan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mulla taas tuo t300 ei mitenkään erityisemmin säväyttänyt missään vaiheessa sen viikon aikana mitä ehti olla käytössä. Kävi kyllä mielessä sekin, että onkohan ollut jossain määrin rikki alusta asti eli toimiko ylipäänsä missään vaiheessa oikealla tavalla.

Käsittääkseni T300 on juuri sellainen, että ne on käytännössä joko alusta asti rikki, tai sitten ne kestää. Eli ekan 1-2kk aikana menee huoltoon, ei sit enää myöhemmin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kaukana on ne ajat kun ihan pätevää DFGT:tä sai satasella tai parempaa G27 tai Fanatecia alle kolmen sadan.

T150 putoaa juuri tähän kategoriaan, Inside Sim Racing tyyppien mukaan rattina jopa parempi kuin G-sarjalaiset, pahin miinus tulee polkimista mutta nekin on päivitettävissä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

T150 putoaa juuri tähän kategoriaan, Inside Sim Racing tyyppien mukaan rattina jopa parempi kuin G-sarjalaiset, pahin miinus tulee polkimista mutta nekin on päivitettävissä.
No siis joo, tuo on pitkästä aikaa askel oikeaan suuntaan. Mutta onhan tuokin sen about tuplasti kalliimpi, kuin mitä vaikka Driving Force Gt aikanaan oli.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

No siis joo, tuo on pitkästä aikaa askel oikeaan suuntaan. Mutta onhan tuokin sen about tuplasti kalliimpi, kuin mitä vaikka Driving Force Gt aikanaan oli.

Se oli silloin. DFGT:llähän ei tehtykään isoja voittoja loppuunsa ja hinta ei koskaan tippunut kovin paljon, nykyrateilla on just se et myydään aluksi kalliilla tyhmille ja lasketaan hintaa vähän siinä vaiheessa kun ei mene enään kaupaksi. Silkkaa arpapeliä.

T300RS:n rattiosasta olen samaa mieltä, kauhea kuminen ja painava hökötys. En ole päässyt millään tavalla ajofiiliksiin tuon ratin kanssa ja aina kun alan ajaan, tulee se tunne et sama millä palikalla sitä rattia pyörittää tuon kanssa, vanha G25:kin tuntuu edelleen paremmalta ajaa mutta kun ei sovi PS4... 599 odotellessa, paremminkin odotellessa että saa tuon kaamean rahasumman kasaan :rolleyes:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

En osaa päättää G29 ja T300 väliltä. Saksasta sais logitechin 400 euron pintaan shiftereineen, eikä polkimiakaan tarvitsisi päivittää parempiin?? T300:sen kylkeen ku ostaa polkimet ja shifterin ni hintaki pomppaa aivan tolkuttomasti... Täällä ei taida kellään olla kokemuksta tosta G29:stä, halvemmaks se loppupeleis tulee ku T300.
 
Ylös Bottom