Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä sinusta tulee isona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja feldon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

feldon

KonsoliFIN Alumni
Teen tässä pientä galluppia: kuinka moni oikeasti tietää, mitä tai mikä aikoo olla "isona"? Entä mitä tavoitteita teillä on ja mihin pyritte elämässänne?

Minusta tulee musiikkitieteilijä. Toivottavasti.

Opiskelen tällä hetkellä amk:ssa tietojenkäsittelyä. Ei kiinnosta yhtään. Valmistun ensi jouluna, jos olen onnekas. Ensi keväänä haen yliopistoon lukemaan musiikkitiedettä. Epäilen vähän sisäänpääsymahdollisuuksiani, mutta aion yrittää joka tapauksessa.

Kasvatan ison kaljamahan.
Tämän jälkeen otan potkut töistä myöhästelyn takia joka taas johtuu jokapäiväisistä ryyppyretkistä.
Haen työpaikkaa kaupungilta ojansiivoajana mutta minua ei palkata maineeni takia.
Myöhemmin reilusti ylipainoinen vaimoni jättää minut ja joudun kadulle nukkumaan muiden pultsarikavereiden viereen.
Haistelen kaiken maailman aineita ja teen rikoksia.
Jään kiinni rikoksistani ja joudun vankilaan.
Elän pari vuotta onnellisena linnassa, jonka jälkeen jatkan samaan tapaan kuin pari vuotta aikaisemmin elin.
Kuolen sydänkohtaukseen 42 vuotiaana.

Siinä mun suunnitelmat n 20 vuodeksi eteenpäin. Kuolinvuosi saattaa heittää muutaman vuoden riippuen rikoksien vakavuudesta, jotka taas vaikuttavat vankeustuomioni pituuteen.
:D
Niin ja toivottavasti tämä tarina ei loukkaa ketään.
Mutta oikeasti ei ole vielä oikein tietoa mitä teen mutta kai sen kohta keksin (tai ainakin se olisi vähän pakko).

Varmaan jonkinasteinen opettaja. Olen lukiossa tällä hetkellä, enkä todellakaan ole varma tulevaisuudesta, mutta voisin sellaisessa ammatissa kuvitella viihtyväni. Toisaalta jonkinlainen graafikko-/suunnittelija-ala voisi olla myös mukava, tai jonkinlainen kirjoittaja, jos rahkeet siihen riittäisivät.

Jos vaikka saisin nämä Datanomi opiskelut käytyä loppuun jossain vaiheessa niin sitten voisi kattella uudestaan mitä tältäkin elämältä haluaa :confused:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pepe90
Knight kuviksen opettajaksi! Oli aika siistei piirrustuksia tuolla sun kotisivuilla

Aha, kiitos. Ensimmäistä kertaa kuulen tommosta. Saas nyt nähä mikä on noiden sivujen kohtalo (3.5. päivitys valaisee asiaa, ketä kiinnostaa).

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul
Insinööri! Tai sitten menen oikeisiin töihin ;)

Suosittelisin harkitsemaan tuota ajatusta vielä hieman...

Itse valmistuin tietotekniikan inssiksi vuonna -92, pahimpaan lama-ainaan eli siis suoraan työttömäksi! No pakko oli tehdä pari vuotta jotain sekalaisia minimipalkkaisia töitä kun ei muutakaan ollut. Yllättäen sitten suhdanteet parani ja löytyi ihan yes duunipaikka. Työkokemustakin ehti kertyä reilut 8v. ja ajattelin että kyllä tällä työkokemuksella aina töitä saa.

Doh, viime kesänä työnantajani (eräs suuri suomalainen tietoliikennelaitteita valmistava yritys) päätti että täytyy antaa potkut 1000:lle insille että saadaan firman tilinpäätös näyttämään hieman paremmalta. Oli siinä ollut riitaa pomon kanssa pidemmän aikaa, joten lienee selvää että "yllättäen" sain lapun kouraan.

Eipä ole duunia löytynyt. Taidan ottaa vielä tämän kesän rennosti ansiosidonnaisella ja syksyllä vaihtaa ammattia. Bussikuskiksi pääsisi puolen vuoden koulutuksella, vois olla ihan kiva duuni (itsenäinen työ, pomo ei hengitä niskaan, näkee ihmisiäkin työvuorojen aikana, vaihtelevat työajat, liikkuva työ). Voi tietty miettiä miten pitkään jaksaa istua ratin takana työkseen, mutta ei se voi olla pahempaa kuin istua yksin pienessä kopissa tietokoneen ääressä "nine to five" 5pv viikossa 8-vuoden ajan :D

Älä ainakaan tietotekniikkaa valitse jos kuitenkin inssin työ kiinnostaa. Tietotekniikan alalta kun ei ole tapana jäädä eläkkeelle. Osa saa burn-outin, osa kypsyy noin muuten ja sitten 50-vuotiaat saa yllättäen potkut kun taas vähän suhdanteet heikkenee :)

Tiedän mitä olen, ja se (tieto) riittää. En stressaa tulevaisuudesta niin kauan, kun on katto pään päällä ja raha-asiat kunnossa. Tällä hetkellä tuloistani noin kymmenys tulee kirjoittamishommista, olisi hienoa jos loputkin tulisivat, voisi sitten tuloista tinkiäkin. Tavoite on selkeä, jättää merkki tai arpi yhteiskuntaan ja aiheuttaa tuskastusta lähimmäisilleni. Elämä on suuri lahja ja olisi surku heittää se hukkaan. Perhe, koira, farmariauto tai tuollainen hömppä ei kuulu suunnitelmiini.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tuhnu
Minusta tulee musiikkitieteilijä. Toivottavasti.

Opiskelen tällä hetkellä amk:ssa tietojenkäsittelyä. Ei kiinnosta yhtään. Valmistun ensi jouluna, jos olen onnekas. Ensi keväänä haen yliopistoon lukemaan musiikkitiedettä. Epäilen vähän sisäänpääsymahdollisuuksiani, mutta aion yrittää joka tapauksessa.

Ittelle kävi just päin vastoin. Valmistuin musiikkitieteeltä ja nyt koodaan. Musiikkitiede on kiva juttu, joten onnea pääsykokeisiin.

Ylös Bottom