Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä konsoli Xbox ps2 vai cube?

Voihan tuossa ajatuksessa katsoa olevan jotain järkeäkin. Ostin näet GameCuben juuri sen takia, että se ON erilainen kuin PS2 ja Xbox. Nämä kaksi mustaa isoa laatikkoa yrittävät olla cooleja. Minä en pidä coolista. Minä pidän kivoista peleistä joita on kiva pelata. Konsolit ovat kuitenkin kaikki konsoleita, sitä ei käy kiistäminen: GameCube on vain se ainoa 100% konsoli näistä nykykoneista. PS2 on lisäksi DVD- ja CD-soitin, Xboxin saa taas leikkimään täysiveristä tietokonetta. Mutta pitäisikö PS2:hta ja Xboxia alkaa sen takia kutsumaan muiksi kuin konsoleiksi?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Merri
Voihan tuossa ajatuksessa katsoa olevan jotain järkeäkin. Ostin näet GameCuben juuri sen takia, että se ON erilainen kuin PS2 ja Xbox. Nämä kaksi mustaa isoa laatikkoa yrittävät olla cooleja. Minä en pidä coolista. Minä pidän kivoista peleistä joita on kiva pelata. Konsolit ovat kuitenkin kaikki konsoleita, sitä ei käy kiistäminen: GameCube on vain se ainoa 100% konsoli näistä nykykoneista. PS2 on lisäksi DVD- ja CD-soitin, Xboxin saa taas leikkimään täysiveristä tietokonetta. Mutta pitäisikö PS2:hta ja Xboxia alkaa sen takia kutsumaan muiksi kuin konsoleiksi?

Minua ei sitten ottanut päähän ei niin tippaakaan kun minulla oli vuonna 2000 DVD-soitin ja katselin kateellisten ilmettä videovuokraamoissa kun menin vuokraamaan kasan DVD leffoja. Eipä tuo ole pahemmin pelinautintoa haitannut, että siitä DVD soitin kylkiäisenä löytyy. Mistään pelillisistä jutuista ei ole jouduttu tinkimään.
Ja mikä ihmeen, minä en pidä coolista? Monta vuotta oikein olet? Ilkeästi sanottuna vaikutat joltain 14 vuotiaalta elämästä kaiken oppineelta wannabe erilaiselta (eikä ollut ikärasismia). XBoxia ja PS2:sta saa kuka tahansa käyttää miten tahansa. Jos joku käyttää PS2:sta pelkästään DVD soittimena se tuskin sitä kutsuu konsoliksi. Jos joku sillä vain ja ainoastaan pelaa, se tuskin sanoo sitä viihdekeskukseksi?

Anteeksi nyt jyrkkä linjani, mutta näistä asioista on puhuttu täällä ihan yhtä kauan kun minä olen täällä ollut, eli vuodesta 2001. Nyt alkaa jo palamaan kiinni. Yleensä vuodatus on ollut päinvastaista. Jätitkö siis PS2:n ostamatta siksi, ettet vain vaikuttaisi coolilta? Eli epäcoolius on cool juttu sinulle? Silloin sinun olisi pitänyt ostaa PS2 tai XB, koska jos et halua olla cool ja epäcoolius on cool, niin olisit ollut cool, koska et olisi epäcool, mikä on sinulle cool.

Voin jatkaa tätä rataa, ollaanko asiallisia mielummin?
 
Uhhuh, nyt sinä puolestasi valahdit silmissäni sinne kolmetoistavuotiaan sakkiin. Mutta siis, miksi niitä pitäisi kutsua? "Cool" on mielestäni varsin hyvä sana kuvaamaan näitä konsoleita. Ne iskevät mainstreamiin, ne ovat "in", kelpaavat useimmille. Ja siis, en tietääkseni sanonut tuossa mitään negatiivista PS2:sta tai Xboxista, joten tuo suuri musta pilvi pään yläpuolellasi tuottaa suurta kummastusta. Totesin vain, että GameCube on ainoa, jossa on vain ja ainoastaan pelaamiseen liittyvää asiaa. Muilla konsoleilla voi tehdä muutakin. Se ei ole keneltäkään pois.

Eli siis minä _olin_ erittäin asiallinen. En näe tekstissäni mitään syytä lähteä näkemään punaista. Olen ollut pitkään poissa konsolisodasta, viimeksi olen tainnut jotain oikeaa keskustelua käydä 90-luvun puolella. Joten onko pilkahdukseni vuoden 2001 - 2002 aikaisesta tuoreenlaisesta ajattelusta (kun nämä konsolit olivat uutta) jotenkin väärempi kuin sinun useamman vuoden kasvanut vastaavasi?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Merri
Uhhuh, nyt sinä puolestasi valahdit silmissäni sinne kolmetoistavuotiaan sakkiin. Mutta siis, miksi niitä pitäisi kutsua? "Cool" on mielestäni varsin hyvä sana kuvaamaan näitä konsoleita. Ne iskevät mainstreamiin, ne ovat "in", kelpaavat useimmille. Ja siis, en tietääkseni sanonut tuossa mitään negatiivista PS2:sta tai Xboxista, joten tuo suuri musta pilvi pään yläpuolellasi tuottaa suurta kummastusta. Totesin vain, että GameCube on ainoa, jossa on vain ja ainoastaan pelaamiseen liittyvää asiaa. Muilla konsoleilla voi tehdä muutakin. Se ei ole keneltäkään pois.

Eli siis minä _olin_ erittäin asiallinen. En näe tekstissäni mitään syytä lähteä näkemään punaista. Olen ollut pitkään poissa konsolisodasta, viimeksi olen tainnut jotain oikeaa keskustelua käydä 90-luvun puolella. Joten onko pilkahdukseni vuoden 2001 - 2002 aikaisesta tuoreenlaisesta ajattelusta (kun nämä konsolit olivat uutta) jotenkin väärempi kuin sinun useamman vuoden kasvanut vastaavasi?

Joo lueskelin tuossa tekstiäsi ja ihmettelen edelleen miksi oikein pillastuin. Voi johtua siitä, että minulla on erityisen huono päivä. Yön joutuu viettämään ulkona, koska muuta paikkaa ei ole, kun meni muijan kanssa sukset ristiin pari viikkoa takaperin ja asunnoton, työtön ja rahaton olen ollut siitä asti. Hermo menee jokaikisestä pikkujutusta. No, tuo taas ei sinua kiinnosta, mutta selityksenä se menee. Anteeksi riehumiseni, yritä nyt taas laskea kymmeneen ja olla asiallinen...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Merri
Näin, hyvinhän tässä menee kaikilla ^^

Jep, voidaan varmaan unohtaa tuo äskeinen riita, minun syytäni täysin.
Modet voivat poistaa viestini ja niin pois päin. Menen muualle leikkimään marttyyria.
 
Hmm... Onpa täällä näköjään keskustelu mennyt hieman off-topickiksi... jaa parasta kun en kommentoikaan mitään...

PS2 ja GameCube menevät XBoxin edelle, koska XBoxille ilmestyvistä peleistä suurin osa on hengetöntä roskaa ja hyviä pelejä ilmestyy niin vähän (tai sitten olen vain epäluuloinen suurimman osan suhteen :p ).
Syitä miksi ostaisin XBoxin ovat KOTOR ja Live.

PS2:lle ilmestyy paljon hyviä pelejä (R&C, FF:t), mutta mokoma hajoaa niin helpolla. Toivottavasti tulevaisuudessa nettiadapteria hyödynnetään enemmän.

GameCubelle ilmestyy paljon hyviä ja omalaatuisia pelejä (Mariot, Metroid, ED), mutta Nintendolle ei käännetä paljon pelejä muilta konsoleilta, ei ole DVD:itä ja nettiä ei hyödynnetä. Pidän kuitenkin Cubesta, koska se on persoonallisin näistä kolmesta.

Pakko kai sanoa kuitenkin PS2, oma konsolinihan se kuitenkin on. Jos ois vähän enemmän kokemusta Boxista ja Cubesta, voisi vastaukseni olla toisenlainen.
 
PS2 on paras. ;)

http://ps2.ign.com/articles/508/508371p1.html
Here's a story with industry-shaking ramifications. Last night's Giants game here in San Francisco was Singles Night, which means special events to encourage love-flavored pairing up. Last night, mid-game, three "Bachelors" were chosen to win the favor of a "Mini-Bachelorette." The young lady in question, Jordan, was buxom and brunette. Among her notable qualities was fluency in Portuguese. At stake for the three Bachelors was a chance to spend a paid evening out with her.

Each Bachelor had a chance to introduce himself and charm their way to a win. While Bachelor Number One was inaudible and Bachelor Number Three's attempt at humor fell flat, Bachelor Number Two said that, as he's planning a trip to Brazil, he wouldn't mind picking up a little Portuguese.

It was enough for Jordan. "Well, I'd like to teach him," she said. Hubba-hubba.

Bachelor Number Two was told that he could choose one of two prizes: either an expenses-paid date with lovely young Jordan, or a PlayStation 2.

He took the PlayStation. The men in the audience cheered.


Looks like when it comes down to a choice between video games and female attention, these days, videogames are winning out.

:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan teräsporkkana
Kyllä teki jätkä oikean valinnan!

Jaa-a, pleikka on jo niin vanhentunut, että en tiedä. Boxi jos olisi ollut kyseessä niin hommahan olisi selvä:)
 
Ei ne boxin pelitkään nyt niin tuoreita ole. 80% peleistä on pc tai ps2 käännöksiä ja pc käännökset vielä järkeään huonompia. pc käännökset tulee puoli vuotta jäljessä ja kuten joku gta ps2:selta koneen huimista tehoista huolimatta huonompana. Iteltä meni kyllä ms touhuun maku kokonaan. Ens konsoli kierroksella jää kyllä xbox2 ostamatta. nintendo ja sony tulee ostettua. Kuten joku jo täällä sanoi xbox on hengetön laite, pelkkä halo ei ole 200 arvoinen sijoitus kun parempia fps pelejä on pc:llä kasapäin.
 
No johan tuli taas puppua. Lasketko kaikki multiplatform-pelit PS2-käännöksiksi? Samalla logiikallahan kaikki PS2:n multiplatform-pelit ovat Xbox-käännöksiä. PC:llä ei ole kasapäin Haloa parempia FPS-pelejä. Sitä paitsi PC ei kuulu konsolikilpaan.
 
:) Arvasinhan tämän että keskustelua syntyy.

En vain voi sille mitään että olen ollut xboxiin todella pettynyt.
Pc ei kuulu konsolikilpaan enkä sitä ole väittänytkään. Mut pc:lle ne fps pelit tulee ekana ja sieltä ne käännetään xboxille, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. en ala väittelemään mikä konsoli on paras koska jokainen löytään näistä kolmesta varmaankin mieleisensä. itse pidän nintendosta eniten. Itse vain en löytäny Pelattaavaa xboxille koska olin joko pelannut pelit aikaisemmin muilla koneilla tai pelit eivät kiinnostaneet.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan marwel
pc käännökset tulee puoli vuotta jäljessä ja kuten joku gta ps2:selta koneen huimista tehoista huolimatta huonompana.


No itse vein PS2:n VC:n kauppaan ja otin vaihdossa XB:n Double Packin. En vain yksinkertaisesti pystynyt pelaamaan pleikan VC:tä, lähinnä hirveä nykiminen ja aseman huutaminen ärsyttivät. Boxin versiosta lautausajat saatu ainakin paljon lyhyemmiksi ja pahin lagitus poistettua. Mutta odottamaton yllätys oli autojen käyttäytymisessä, joka oli paljon paremmin toteutettu boxilla, ja kyllähän ne autot kiiltää hienommin. :)
 
Joo Lataus ajat oli saatu hyvin pieneks. juoksu oli edelleen onnetonta niinkuin ps2:sellakin. Ja nykimistä esiinty myös xbox versiossa. Mutta ottaen huomioon se aika minkä ne käytti tuon xbox version tekemiseen ennen kuin se myyntiin tuli, asioita ois kyllä voitu tehdä paljon paremmin. Mut xbox versio gta:sta on hyvä niinkuin se on ps2:Sellakin. Saa nähdä milloin gta:sd sit ilmestyy xb:lle.
 
Itse suosittelen PS2:sta, koska mielestäni siinä on parhaimmat pelit ja tulee kokoajan uusia pelejä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Finukko
tulee kokoajan uusia pelejä.
No se olisikin harmillista jos ei uusia pelejä tulisi.

Xbox sen olla pitää... itsekkin meinasin joskuis muinoin ostaa PS2:sen mutta kyllä se mieli muuttui kun vähän tarkkailin sen grafiikan laatua...
huhhuh, mitä sillisalaattia!!
Xboxin grafiikat ovat paikallaan... esimerkkejä on vaikka kuinka.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ruutana
No se olisikin harmillista jos ei uusia pelejä tulisi.

Xbox sen olla pitää... itsekkin meinasin joskuis muinoin ostaa PS2:sen mutta kyllä se mieli muuttui kun vähän tarkkailin sen grafiikan laatua...
huhhuh, mitä sillisalaattia!!
Xboxin grafiikat ovat paikallaan... esimerkkejä on vaikka kuinka.
Huoh... Kyllä, Xboxissa on tämän konsolisukuplven parhaat grafiikat, mutta eivät grafiikat kerro laitteen laadusta mitään. Hyvä on, saatat pitää myös boxin pelitarjonnasta, mutta jos ostit koneen pelkkien graffojen takia niin olet tehnyt väärän valinnan. Myös PS2:lle ja Cubelle löytyy paljon huippupelejä vaikkei grafiikka olekaan aivan niin veitsenterävää kuin Xboxilla.

Niin, eikä PS2:nkaan grafiikka vielä mitään antiikkikamaa ole ja GameCubestakin saa irti erittäin paljon, jos vain on osaava kehitystiimi (esim. Resident Evil 4, Metroid Prime).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan sami_k2
Huoh... Kyllä, Xboxissa on tämän konsolisukuplven parhaat grafiikat, mutta eivät grafiikat kerro laitteen laadusta mitään. Hyvä on, saatat pitää myös boxin pelitarjonnasta, mutta jos ostit koneen pelkkien graffojen takia niin olet tehnyt väärän valinnan. Myös PS2:lle ja Cubelle löytyy paljon huippupelejä vaikkei grafiikka olekaan aivan niin veitsenterävää kuin Xboxilla.
Eiköhän jokainen, joka pitää ostamastaan koneesta ole tehnyt "oikean" valinnan.

Kun kysymyksessä ovat kuitenkin vain viihde, ei tarvita besserwissereitä kertomaan, että oikeasti sinulla ei ole hauskaa.
 
Ylös Bottom