Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä konsoli Xbox ps2 vai cube?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan sami_k2
Huoh... Kyllä, Xboxissa on tämän konsolisukuplven parhaat grafiikat, mutta eivät grafiikat kerro laitteen laadusta mitään. Hyvä on, saatat pitää myös boxin pelitarjonnasta, mutta jos ostit koneen pelkkien graffojen takia niin olet tehnyt väärän valinnan. Myös PS2:lle ja Cubelle löytyy paljon huippupelejä vaikkei grafiikka olekaan aivan niin veitsenterävää kuin Xboxilla.

Niin, eikä PS2:nkaan grafiikka vielä mitään antiikkikamaa ole ja GameCubestakin saa irti erittäin paljon, jos vain on osaava kehitystiimi (esim. Resident Evil 4, Metroid Prime).
Ostin Xboxin tietenkin pelitarjonnan takia... mm. Ninja Gaiden tai Fable tulee vain Xboxille ja siinä on jo tarpeeksi syytä bökän hankkimiseen.

GameCube on myös ihan kiva kone... paljon "viihdyttäviä" pelejä.
 
XNA teknologia vaikuttaa erittäin lupaavalta ja hyvältä XBoxin ja XBox 2:n suhteen. Hanketta on tukemassa mm. Valve, Factor 5, Crytek, ATI ja Nvidia. Jos XNA ei ole tuttu jollekin niin äkkiä ostamaan uusi PELIT lehti tai sitten ihan vain netistä etsimään tietoa. Mielestäni vaikuttaa sangen hyvältä.
 
Omistettuani kaikki kolme tämän sukupolven konetta, voin kyllä sanoa, että PS2 putosi jo pois pelistä. Suttuisemmat grafiikat, OHJAIN, äänet, muistikortti, hitaus, ulkonäkö (makuasia tietysti), dvd-ominaisuudet ja äänekkyys tekevät konolista heikomman verrattuna Xboxiin tai GameCubeen. Varsinkin tuo hitaus ja grafiikka verottavat pelattavuutta kohtuuttoman paljon, joka on hyvin nähtävissä esim. GTA-peleissä, jotka nykivät ja ovat suttuisia. Xboxilla nämä ja yleensä kaikki multiplatform-pelit toimivat sulavammin ja näyttävät paremmilta. Ja totuttua Xboxin ja GC:n ohjaimeen, PS2:n kalikka tuntuu todella antiikkiselta ja epäergonomiselta.
Tietysti jokaisella pelikonsolilla on omat hyvät ominaisuutensa, mutta mielestäni Xbox ja GC nousevat vain PS2:n yläpuolelle. Xbox Live!, Dolby Digital-äänet, kovalevy, tekniikka sekä GC:n Wawebird-ohjain, pelit ja ulkonäkö/koko ovat ainakin itselleni ne ratkaisevat tekijät. Ja tämä kokemuksesta kaikista konsoleista.
 
Tosiaan, PS2:n ohjain on kökkö. Ei oikein istu käteen, kun pitää kohtuuttomasti väännellä ja käännellä sormia ja koittaa saada tukevaa otetta pienistä tyngistä tapeista.

Ja kohta joku neropää keksii sanoa, että vika on käsissä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Tosiaan, PS2:n ohjain on kökkö. Ei oikein istu käteen, kun pitää kohtuuttomasti väännellä ja käännellä sormia ja koittaa saada tukevaa otetta pienistä tyngistä tapeista.

Ja kohta joku neropää keksii sanoa, että vika on käsissä.

Knighti puhuu ihan asiaa ps2:sen ohjaimesta tulee sormet kipeäksi ... eikä oikeen tiedä miten sitä pitäis pitää :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Tosiaan, PS2:n ohjain on kökkö. Ei oikein istu käteen, kun pitää kohtuuttomasti väännellä ja käännellä sormia ja koittaa saada tukevaa otetta pienistä tyngistä tapeista.

Ja kohta joku neropää keksii sanoa, että vika on käsissä.

Ja täältä se neropää tulee. XBoxin alkuperäinen ohjain, ei siis controller S, vaan se iso mötikkä on aivan kauhea. Kun pelaa vaikka PGR:ä, sormiin sattuu, koska ne napit ovat niin kauheat. Ohjain on ruma ja iso, mutta nappulat silti ihan liian lähellä toisiaan. Kyllä PS2:n DS2 on esim. Tony Hawkeissa paljon parempi kuin XB:n ohjain. Controller S:stä minulla on todella vähän kokemusta, joten siihen en vertaa, mutta itse olen kyllä DS2:n suht tyytyväinen. Onhan GC:n ohjaimessa ja XB:n ohjaimessa puolensa ja uskon, että Sony uudistaa ohjaimensa PS3:n, mikä on kyllä hyvä juttu.
XB:n ohjaimessa tatit ovat hyvät ja tarkat, GC:n ohjain sopii käteen erinomaisesti, mutta kyllä DS2:ssa on parhaat nappulat ja ne ovat parhaiden asetetut.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
mutta kyllä DS2:ssa on parhaat nappulat ja ne ovat parhaiden asetetut.

En tiedä miten vertaat nappulat ohjaimissan, mutta gamecuben ohjaimessa on kyllä yhtä hyvin asetettu nappulat, ehkä paremminkin mitä DS2! Minulla on ollut nyt PS2 lainassa jo jonkun aikaa ja olen tullut siihen tulokseen ,että nappulat eivät saa olla siinä risti paikolla niin kuin DS2:ssa on! Gamecuben nappulat ovat asetettu paremmin, mutta ohjain itsessään ei ole niin käytännöllinen mitä DS2(sopii kyllä käteen paljon paremmin). Xboxista en puhu kun ei ole kokemusta niin hirveasti. mutta tykkäsin siitä pikku xbox ohjaimesta enemmän mitä DS2:sesta. Mutta kädet on käsiä ja mielipiteet mielipiteitä...... :D
 
No DS2:n ristiohain on parempi, kuin XB:n ja GC:n ohjaimissa, mutta se tuleekin sitten sillä hinnalla, että muuten sijoittelu on arsesta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan miikkauu
En tiedä miten vertaat nappulat ohjaimissan, mutta gamecuben ohjaimessa on kyllä yhtä hyvin asetettu nappulat, ehkä paremminkin mitä DS2! Minulla on ollut nyt PS2 lainassa jo jonkun aikaa ja olen tullut siihen tulokseen ,että nappulat eivät saa olla siinä risti paikolla niin kuin DS2:ssa on! Gamecuben nappulat ovat asetettu paremmin, mutta ohjain itsessään ei ole niin käytännöllinen mitä DS2(sopii kyllä käteen paljon paremmin). Xboxista en puhu kun ei ole kokemusta niin hirveasti. mutta tykkäsin siitä pikku xbox ohjaimesta enemmän mitä DS2:sesta. Mutta kädet on käsiä ja mielipiteet mielipiteitä...... :D

Ohjaimien vertailu on todella vaikeaa, koska toiseen peliin sopii toisenlainen ohjain ja toiseen toisenlainen.
Ristiohjain on DS2:ssa paras, siitä ei enää puhuta.
Controller S:ssähän toimintanappien asettelu on sama kuin DS2:ssa. Alkuperäisessä XB:n ohjaimessa ne on aseteltu huonosti.
Taistelupeleissä ja Tony Hawkissa DS2 on paras ja käytännöllisin, kun taas jotain Haloa en vain osaisi pelata millään muulla kuin XB:n alkuperäisellä ohjaimella. Super Mario taas luonnistuu hyvin GC:n ohjaimella.
Kun ohjaimia verrataan on oikeastaan vertailukohdetta vaikea löytää. Haloa ei voida pitää sellaisena, koska sitä ei pelata muulla kuin XB:n ohjaimella. Eli multiplatform pelit ovat ainoa kunnollinen vertailukohde, mutta silläkään ei kyllä selville saada mikä ohjain on paras. Totean vain, että kaikissa on puolensa.
 
Olen joskus aiemminkin maininnut, että DS2:n analogiliipasinten puute on aika paha miinus. Esimerkiksi olen ottanut Xboxin MotoGP:n, jota ei vain olisi mahdollista pelata DS:llä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Xboxin MotoGP:n, jota ei vain olisi mahdollista pelata DS:llä.

Oletko varma? Nimittäin PS2:n omassa Moto GP:ssä on analogikaasun käyttö vielä tärkeämpää kuin Xboxin Moto GP:ssä ja hyvinhän se luonnistuu. Kun kaasua voi käyttää oikealla tikullakin. Ja kyllä päätynappuloidenkin analogisuus melko hyvin käy tuossa pelissä, vaatii vain hiukan totuttelua. Tosin en silti sano, etteivät liipaisimet olisi ehkä vielä parempi vaihtoehto.
 
Lähinnä tarkoitin jarruja. On pakko pystyä käyttämään molempia jarruja analogisesti ja samaan aikaan, vieläpä samaan aikaan kaasun kanssa.
 
Kuulostaisi siltä, että unelma ohjaimessa olisi kaikkien kolmen ohjaimen parhaat puolet. DS2:n d-pad, toiminta napit ja L1 ja R1, XB:n liipaisimet ja analogitatit GC:n muoto. Mitenkähän onnistuisi?
 
Minusta GC:n ohjaimessa ei ole muuta valittamista kuin rustiohjain, eikä olisi mitenkään mahdotonta istuttaa suurempaa ristiohjainta samanlaiseen muottiin (ei tietenkään DS:n D-padin kokoista). Onneksi ristiohjaimen merkitys alkaa pikkuhiljaa pienentyä ja sitä käytetään yhä enemmin muihin toimintoihin kuin liikkumiseen ja sen sellaiseen.

GC:n ohjaimen Z-napinkin sijoittelusta ovat jotkut valittaneet. Itse en kyllä käsitä mistä moinen juontuu. Se on ihan hyvin siellä tavoitettavissa ilman sen kummempia kurkotteluja. Ja sekin on harvemmin aktiivisessa käytössä.

Eli minun unelmaohjain on oikeastaan jo toteutettu.

EDIT: DS:n ohjaimessa ei siis ole juuri mitään hyvää D-Padin lisäksi. XB:n toimintanappien läheisyys on mielestäni ajoittain ihan hyvä asia. DS:n vastaavat ovat liian kaukana toisistaan, ja GC:n ohjaimen toimintanappien sijoittelu on toteutettu hiemaneri lailla kuin muilla. Paremmin mielestäni.
 
Pitää taas heittää vähän roskaa ilmoille.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Kuulostaisi siltä, että unelma ohjaimessa olisi kaikkien kolmen ohjaimen parhaat puolet. DS2:n d-pad, toiminta napit ja L1 ja R1, XB:n liipaisimet ja analogitatit GC:n muoto. Mitenkähän onnistuisi?

En ole hirveästi GC:n ohjainta käyttänyt, mutta sanon silti, ettei muodossa ole ainakaan minun mielestäni mitään erikoisen hyvää. Boxin controller-s on tämänhetkisistä suosikkini, mutta sen alkup. XB controllerin muoto oli ehkä paras muoto mikä on käsiini sopinut. Controller-s onkin sitten muuten parempi kuin alkuperäinen.
 
Re: Pitää taas heittää vähän roskaa ilmoille.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rife
En ole hirveästi GC:n ohjainta käyttänyt, mutta sanon silti, ettei muodossa ole ainakaan minun mielestäni mitään erikoisen hyvää. Boxin controller-s on tämänhetkisistä suosikkini, mutta sen alkup. XB controllerin muoto oli ehkä paras muoto mikä on käsiini sopinut. Controller-s onkin sitten muuten parempi kuin alkuperäinen.

GC:n ohjain on käsilleni aivan täydellinen. Kokoa voisi muuttaa pikkuisen isommaksi, että siihen sopisi paremmat nappulat. Controller S:ssä kusee valkoisennapin, mustannapin ja startin ja selectin paikat. Valkoinennappi ja mustanappi ovat vastineita DS2:n L1 ja R1 painikkeille ja ne voisi mielestäni sijoittaa liipaisimien yläpuolelle.
 
Controller-S:n eräs keljuimmista ongelmista on se, että liipaisimien takana olevat "muovikupit" ovat varsin kapeat ja kaiken pahan lisäksi muodoltaan pyöreät. Keskisormi nojautuu varsin tiukasti juuri tätä muovikuppia vasten, kun etusormi painaa liipaisinta (estää käden liukumisen). Ongelma tässä ainakin minulle on se, että kun pelaan paljon ja pitkään, tuo pirullinen muovikuppi painaa lähes mustelmat keskisormiin. Alkuperäisessä ohjaimessa ongelma ei ole niin paha, koska liipaisimille tehdyt kupit ovat leveämmät ja tasaiset (ei pyöreät). Xboxin ohjaimissa on muitakin pieniä, mutta pitkässä käytössä esiin tulevia ergonomisia ongelmia. Sama juttu tosin on myös Dual Shockin kohdalla. Cuben ohjaimen käyttöä kädet kestävät parhaiten.

Tässä on hieman kuvia kaikista ohjaimista. Kuvien laatu on huonon valaistuksen takia mitä on, enkä tietenkään muistanut putsata ohjaimia ennen kuvaamista. Moska ja pöly hieman korostuu kuvissa. :D
 
Ylös Bottom