Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miksi ostaa XBox?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joecool
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Miksi ostaa XBox?

Minäkin olen ruvennut harkitsemaan Xboxin ostamista vakavasti.Mutta kertokaa minulle kannattaako; Taloon tuli juuri uusi huippu PC jossa pyörii niin Doom 3 kuin Far Cry 60 ruutua sekunnissa, mutta se on veljeni huoneessa ja siellä se myös pysyy, ja pääsen pelaamaan sillä ehkä pari kertaa viikossa. Sitten omassa huoneessani ja omassa käytössäni on PS2, mutta tuntuu ettei sillä ole mitään muuta tarjottavaa enää kuin MGS3. Ja mieleni halajaa Xboxia.
Olikos se niin että kun Xboxin kovalevylle laittaa musiikkia niin sitä voi kuunnella muulloinkin kuin vain pelin aikana? Ai niin Pleikka todennäköisesti täytyisi saada pois alta ennen xboxia, eikä sekään ole välttämättä helppo homma, äitini kun sen osti joululahjaksi joten sillä on tunnearvoa. Ei minulle mutta äidille on. Tiedän, kuulostaa oudolta, mutta niin se on. Joten pitäiskö hankkia boxi noilla ehdoilla?

Rife sanoi:
On siinä hassu käsitys faktasta.

Ei niinkään, jokainen PC:llä pelannut tietää, että esim. UT:n tyylinen sinkohippa ei toimi konsoleilla. Myönnän kuitenkin, että Halo ja luultavasti Halo2 toimivat hyvin ohjauksensa puolesta konsoleilla. Missään nopeatempoisessa FPS -pelissä ei konsolit kuitenkaan pärjää, lähinnä sen pädin(huomattavasti hitaampi kuin hiiri/näppis -yhdistelmä) takia. Itse pelaan mielelläni molemmilla, mutta jos se valinnan hetki tulee, niin ostan pelit mielummin PC:lle.

Tänään asentelin Boxin paikalleen ja aloin pelata uutta Haloa. Jossain välissä aloin sitten kelailla, että eihän minulla ole muistikorttia tallennuksia varten. Sitten muistin kovalevyn - ja hymyilin leveästi :)

Toivottavasti tulevissakin konsoleissa on kunnollinen kovalevy, eikä mitään kammottavia muistikorttiviritelmiä!

Huonoja puolia ei kai kysytty, joten ei niistä sen enempää. Sanonpa kuitenkin, että XBOXin koko ja paino ovat aivan omaa luokkaansa muihin verrattuna. Eli nyt on varmaan minunkin haettava kaupasta pienempi Pleikkari, että mahtuvat molemmat konsolit samalle hyllylle.

feldon sanoi:
Tänään asentelin Boxin paikalleen ja aloin pelata uutta Haloa. Jossain välissä aloin sitten kelailla, että eihän minulla ole muistikorttia tallennuksia varten. Sitten muistin kovalevyn - ja hymyilin leveästi

Toivottavasti tulevissakin konsoleissa on kunnollinen kovalevy, eikä mitään kammottavia muistikorttiviritelmiä!
Sitä osaa arvostaa vasta sitten, kun sitä on käyttänyt. Mukava tallennella kaikkea scheissea replay:istä lähtien ja eikä tarvitse miettiä loppuuko muistikortilta tila. :D

PS. Onko kukaan saanut sitä vapaana 50.000+ blokkia lukemaa tuon 50.000 alle. :p

Ei kannata! Ostin sellaisen ja pettymyshän se oli. Vaikka ostaessani tiesin että ei se tietenkään mikään Nintendo tai Sega ole ( noilla tyypeillä on kuitenkin parinkymmenen vuoden etumatka pelien suunnitelussa, mikä on sellainen juttu mitä ei edes microsoft voi ostaa ), niin sitli olin pettynyt. Halo 2, mikä edustaa xboxin parhaimmistoa oli kova pettymys. Muutamat hyvät Segan pelit sille löytyy, mutta ei toki rahan arvoista. Myin Xboxin pois ja ostin Nintendo DS:än, enkä ole katunut kauppoja. Gamecube ja Dreamcast löytyy toki myös, mitä voin suositella.

Xboxin "suosio" perustuu microsoftin massiivisiin markkinointivoimiin ja taloudellisiin varoihin; he voivat puskea konsolin markkinoille vaikka väkisellä ( kaksimiljardia dollaria se on maksanut heille tietty ), heidän menestys ei perustu osaamiseen vaan jyräämiseen. EA ja microsoft pyrkivät monopolisoimaan videopelimarkkinat. Siinä toinen syy olla ostomatta xboxia.

xevious sanoi:
Ei kannata! Ostin sellaisen ja pettymyshän se oli. Vaikka ostaessani tiesin että ei se tietenkään mikään Nintendo tai Sega ole ( noilla tyypeillä on kuitenkin parinkymmenen vuoden etumatka pelien suunnitelussa, mikä on sellainen juttu mitä ei edes microsoft voi ostaa ), niin sitli olin pettynyt. Halo 2, mikä edustaa xboxin parhaimmistoa oli kova pettymys. Muutamat hyvät Segan pelit sille löytyy, mutta ei toki rahan arvoista. Myin Xboxin pois ja ostin Nintendo DS:än, enkä ole katunut kauppoja. Gamecube ja Dreamcast löytyy toki myös, mitä voin suositella.

Xboxin "suosio" perustuu microsoftin massiivisiin markkinointivoimiin ja taloudellisiin varoihin; he voivat puskea konsolin markkinoille vaikka väkisellä ( kaksimiljardia dollaria se on maksanut heille tietty ), heidän menestys ei perustu osaamiseen vaan jyräämiseen. EA ja microsoft pyrkivät monopolisoimaan videopelimarkkinat. Siinä toinen syy olla ostomatta xboxia.

WAU! :rolleyes:

Dr Evil sanoi:

[PROVO]
Yksi vaikuttavimpia asioita minkä täällä on saanut huomata on se, että henkilökohtaisen mielipiteen pitää aina pakosti seurata massojen vankumatonta näkemystä tai olet ääliö joka ei ymmärrä mistään mitään.... :p
[/PROVO]

Teppo_Holmqvist sanoi:
[PROVO]
Yksi vaikuttavimpia asioita minkä täällä on saanut huomata on se, että henkilökohtaisen mielipiteen pitää aina pakosti seurata massojen vankumatonta näkemystä tai olet ääliö joka ei ymmärrä mistään mitään.... :p
[/PROVO]

Toi nyt oli tota naurettavaa anti MS kuraa mitä on saatu kuulla jo ihan tarpeeksi. Ihan kuin esim. Sony ei haluaisi päästä monopoli asemaan tai Nintendo joka siellä on jo ollut. Oma mielipide on tietysti aina oma mielepide, mutta mielestäni on typerää pitää omaa mielipidettään jonain jumalan sanana, kun esim metacriticistä voimme nähdä, että Xboxille on vaikka kuinka paljon arvostettuja pelejä. En minäkään hauku Zeldaa tai Mariota paskoiksi peleiksi, vaikken niistä itse pidäkään.

Mitäs esimerkkejä sulla on Teppo heittää kun käytät ilmaisua aina?. Minua ei ainakaan haittaa jos joku on erimieltä, mutta jos mielipide koostuu "faktoista" jotka eivät mielestäni pidä paikkansa, niin en epäröi hetkeäkään nostaa mekkalaa.

xevious sanoi:

Kovin on katkeranoloista tilitystä, kun yksi kerta samasta asiasta ei riittänyt: Miehen aiempi postaus.

Tässä 50 viimeisintä XboxFIN-toimituksen arvostelemaa Xbox-peliä loppuvuodesta 2004 alkaen: 50 Xbox-pelin arvostelua. Kuten kirjavasta kattauksesta näkee, keskinkertaisia ja kehnohkoja pelejä löytyy tukuttain. Lista paljastaa näiden lisäksi myös muita esimerkkejä. Esimerkkejä viihdyttävistä, onnistuneista ja hyvin toteutetuista pelijulkaisuista.

Se on ihan oma valinta, jos haluaa säkittää konsoleita yhden pelin perusteella, mutta turhaan sitä omaa ahdasmielisyyttään muille tuputtamaan. Nautinnollisia hetkiä kuitenkin DS:n parissa, kelpo pelilaite se on sekin.

xevious sanoi:
Muutamat hyvät Segan pelit sille löytyy, mutta ei toki rahan arvoista. Myin Xboxin pois ja ostin Nintendo DS:än, enkä ole katunut kauppoja. Gamecube ja Dreamcast löytyy toki myös, mitä voin suositella.
Se on hyvä, että mieltää Xboxin pelitarjonnan huonoksi yhden pelin ansiosta ja sen jälkeen vaihtaa DS:ään, jolla pelitarjonnalla suorastaan herkutellaan tällä hetkellä ;)

xevious sanoi:

Vuosi 2001. Konsolisota on kovimmillaan Konsolifinissä. Juupa Jaapa, Hifi_Mies, Slaisser, Code ja muut käyvät verisiä eriä siitä, mikä on paras kone. Vuodet kuluvat ja vanhat kiista kumppanit ovat kavereita. Vuosi 2005, pääsiäistä juhlitaan ja uusi sota alkaa. Tällä kertaa mukana...... Joku xevious??

Ylipäänsä aika turhanpäiväistä haukkua täällä keskustelupalstoilla jotain tiettyä konsolia ihan paskaksi (Varsinkaan 1 pelin perusteella!). Kaikilla konsoleilla on hyvät ja huonot puolensa, sekä jokaisella konsolilla on myös tukuttain huonoja pelejä. Se, että haukkuu vaikkapa Xboxia ihan paskaksi osoittaa mielestäni vain sen, että ei tiedä konsolista eikä sen peleistä yhtään mitään. Mutta tottahan toki jokaisella saa olla oma mielipiteensä asioista ja täällähän on (ainakin melkein :rolleyes: ) sananvapaus. Vai mitä?

:D sohaisimpa muurahaispesää....Täytynee vielä mainita että kyllä minulla sille xboxille useampiakin pelejä oli ja jotkut niistä suht onnistuneitakin, Halo 2:den mainitsin tuossa yhteydessä koska sitä on eniten hehkutettu ja yleisesti katsotaan että se on parasta mitä xboxilla on tarjottavana, ja mielestäni se on aivan hirvittävän yliarvostettu. Eikä minua ahdasmielisyydestä voi syyttää kun kuitenkin ostin sen vehkeen ja katsoin että mitä sillä on tajottavana. Ahdasmielistä olisi tuomita ilman että perehtyy asiaan. Ahdasmielistä on se ettei voida sulattaa toisten kommentteja ja mielipiteitä.

Ja ei etteikö minulla muitakin heikohkoja konsoleita olisi (atari jaguar), eikä xbox niistä toki huonoin ole....

jatkossa positiivisiä mielipiteitä vain :) <3<3<3

Viimeksi muokannut moderaattori:

Fable on hyvä syy ostaa XBox, vaikka peli ei kaikkea lupaamaansa pidäkään. :)

No, laitanpa tähän pelejä, joiden takia xbox kannattaa hankkia:
Halo & Halo 2
SW: Knights of The Old Republic
Metal Gear Solid 2: Substance
Fable / The Elder Scrolls III: Morrowind GOTY
Ninja Gaiden
Splinter Cell -sarja
SoulCalibur II
Otogi & Otogi 2
Baldur's Gate: Dark Alliance 2 / Hunter: The Reckoning Redeemer

Nuo 2 viimeistä toimivat kaverin kanssa parhaiten, ei niitä yksin jaksa vääntää.

Syitä:
+ ohjain
+ yksinoikeuspelit(Ninja Gaiden, Halo, Fable)
+ multiplatform-julkaisut(esim. Splinter Cell, SoulCalibur II)
+ kiintolevy(pelitallennukset)
+ Live!, laadukas ja viimeistelty systeemi
+ hinta
+ 4 peliohjainporttia
+ arcade kokoelmat

+/- ajopelit, GT4 vastine puuttuu vielä, ehkäpä Forza helpottaa
tilannetta

- koko
- Live! kk-maksu, jos et pelaa niin maksat turhasta
- hinta, ei niin halpa kuin cube :)
- liian vähän omaperäisiä pelejä

Itse omistan cuben ja xboxin. PC:llä tulee silti pelattua nykyään eniten, Residen Evil 4 ja Tales Of Symphonia(GC) ovat tosin hankinnan alla. Yhä olen sitä mieltä, että konsolit painivat eri sarjassa FPS-pelaamisen suhteen, ei se vaan luonnistu yhtä hyvin.

Knight sanoi:
Hä? Jos et pelaa niin et maksa.
Äläs ny. On niitä sellaisiakin kuupoja, jotka maksavat, eivätkö kerkiä edes pelaamaan. :o

Mutta joo, tuossa taisi tulla kirjoittavalta pieni typo aatokseen.

Näh omistin Xboxin mutta kun sen kovo ei kestänyt
ja kun yritin viedä sitä takuuseen he eivät sitä huolineet.

Xboxilla on muutama hyvä peli muut sitten ovat huonoja Pc käännöksia

Hyvät pelit

ShenMue
Halot
Dead or Alive
Oddworld: Stranger's Wrath
Ninja Gaiden

Hyvää koneesta
Grafiikka

Huonoa
Koko
Pitää melua
Ei kestä paljoa mitään kun menee rikki helposti

Onhan sitä ollut juttua että Msoft veti Xboxeja myynnistä kun niissä oli ollut vikaa
itse sain tuommoisen koneen ja takuu huolto ei ottanut konetta.
Xboxit ovat vaarallisia kun ne räjähtelevät

Noh jouduin ostamaan uuden käytetyn Billboxin ja se on nyt toiminut.

Ylös Bottom