Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miksi valitsitte konsolinne?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja qbas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Tuohan tämä monen koneen omistaminen "ongelmiakin".....

Alkaa nimittäin olla noita useammalle koneelle julkaistavia pelejä kohta aikamoinen määrä. Jos Tony Hawk 3 kiinnostaisi (minulle riittää DC:n TH2), olisi ongelma jo edessä. Esim. Medal of Honor Frontline vaikuttaa Pelitin arvostelun jälkeen todella kiinnostavalta, mutta minäs version hankit? PS2 saa pelin ensin, mutta ainakin Xbox varmasti poistaa hidastelut ja sahalaidat sekä Halon ohjaustuntuman perusteella Xboxin pädi tulee tarjoamaan hiukan paremman ohjauksen. Vaikeita valintoja. ;) Sama on sitten edessä Soul Calibur 2:n kanssa.

Veikkaanpa, että useimmiten ostettua tulee Xbox-versio.

On tämä vaikeaa..... NOT :D
 
Monikoneisuuden paras puoli on juuri se, ettei tarvi kuikuilla kateellisena aidan toiselle puolelle. Halo-check, Ico-Check, Rogue Leader-check.

Kesällähän nyt ei pahemmin ehdi pelailemaan, kun arska paistaa, iho kärisee ja olut on kylmää. Mutta sitten kun pelataan, niin vaikka pelattavia pelejä on paaljon, ei se nautintoa haittaa. Kun yhdessä jumittuu, voi sen jättää hautumaan ja pistää pelaten toisella koneella. Ah, auvoa. :D Kivempaahan se on kuin hampaat irvessä ja ärräpäitä pärskäytellen yhden ainoan pelin kimpussa ährääminen. On muuten tälläkin hetkellä.... neljä peliä aktiivisesti vaiheessa. Hiljaa hyvä tulee, sano.

Ainoa ruikuttaja on siis vörssi, mutta eipähän lökötä housut kun ei pääse kertymään tuota arvotavaraa lompsan pohjalle liikaa. Tili tuli, tili meni, juu. Rahan hamstraaminen on muutenkin yliarvostettua.
 
On tosiaan kiva kuoria kermat päältä. Pelihimo on hienoa tyydytettyä vain kaikkein parhailla peleillä. Joskus kyllä hiukan hirvittää, kun kiinnostavien pelien antaessa odottaa itseään, saa kallis kone kerätä pölyä. Pelasin Haloa suunnattomalla innolla, joten Xbox kannatti ehdottomasti ostaa. Kuitenkin kolmannen läpipeluun jälkeen on Xbox saanut olla aikalailla rauhassa, mitä nyt DOA3:sta on välillä kiva mättää kavereiden kanssa.

Samoin Gamecuben Super Monkey Ball on todella loistava, mutta muut koneen pelit eivät ole hirveästi kiinnostaneet. Eikä kyse ole siitä, etteivät muut pelit olisi hyviä, nehän ovat peruslaatukamaa, vaan siitä, että rajatulla peliajalla sekä peli-innostuksella ja täyden konearsenaalin tuomalla valinnanvapaudella ei tule pelattua kuin aivan terävintä kärkeä.

PS2:n pelitarjonta on ollut viime ajat loistavaa, vaikken edes Final Fantasyjä en voi sietää ja MGS2:stakin saan ihottumaa. Kertoo jotain, että olen pelannut koneella Xboxin ja Gamecuben hankkimisen jälkeen selvästi enemmän, kuin ennen kilpailijoiden saapumista. REZ, Ico, VF4.... Bueno bueno.

Mikäs tässä on ollessa, vaikka ahdistus iskeekin välillä. Sitten kun vielä tulee ostettua nettihuutokaupoista kaikenlaista retroherkkua, on varma, että opintotuet ja palkat on kulutettu viikko tilin jälkeen. Puhumattakaan DVD-leffoista............

Nimimerkki: "köyhä mutta onnellinen" ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa


Jos ei muuta niin aloitan uuden sodan teitä moniongelmaisia vastaan.
Yksi konsoli taloudessa riittää, korkeintaan kaksi.
Ne joilla on enempi konsoleita ovat kaikki pinnallisia pelaajia, jotka cheattaa päästäkseen pelit nopeasti läpi.
Ei kellään työssäkäyvällä ihmisellä riitä aikaa pelata ja nauttia todella pelistä jos valittavana on jopa neljä pelattavaa peliä kuukaudessa.

Juupis Juupis Juupis. Minä en ole nähnyt vielä yhdessäkään pelissä "Parasta ennen" päivämäärää. Jos minulla on PS2:lla työnalla Final Fantasy, DC:llä Shen Mue 2 ja GC:llä Zelda ehdin varmasti pelata ne kaikki läpi tämän elämän aikana. Minulla ei ole koskaan ollut mitään kiirettä vetää mitään peliä läpi hopulla. Jos valittavana on neljä peliä kuukaudessa, voin huoletta siirtää kolme peliä seuraaviin kuukausiin ja vetää sen yhden pelin läpi. Aloitat sodan? Bring it on!!!!
 
niin, mutta kuinkamonella useampi uusi peli on samanaikaa omassa hyllyssä odottamassa. Nimenomaan odottamassa, eikä niin että pelailisi silointällöin kutakin pelistä, jolloin moni varsinkin seikkailutyyppinen peli pakosta jää pinnalliseksi kokemukseksi.

Toki ne kaupanhyllyllä säilyy, mutta rajallisten rahavarojen takia vanhemmat pelit jäävät valitettavasti useimmiten kaupan hyllylle uudempien, ja varsinkin jatko-osien viedessä huomion. Lisäksi uudemmista peleistä löytyy miltei poikkeuksetta aina vastaava paremmin toteutettu peli jota pelaa mieluummin kuin vanhempaa huonommin toteutettua.

Aikakin on rajallista, jos väität tosissasi pelaavasi 4 peliä kuukaudessa edes perusläpi (ilman extrojen, vaihtoehtoisten loppujen yms. keräilyä), väitän että valehtelet.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa

Aikakin on rajallista, jos väität tosissasi pelaavasi 4 peliä kuukaudessa edes perusläpi (ilman extrojen, vaihtoehtoisten loppujen yms. keräilyä), väitän että valehtelet.

Pah, neljä viikonloppua yleensä riittää neljän pelin pelaamiseen masterfileen asti. Ei nykyään enää tehdä pelejä jotka kestäisivät niin pitkään että monta päivää vierähtäisi. Tietenkin poikkeuksiakin on, mutta ei yhtään liikaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
niin, mutta kuinkamonella useampi uusi peli on samanaikaa omassa hyllyssä odottamassa. Nimenomaan odottamassa, eikä niin että pelailisi silointällöin kutakin pelistä, jolloin moni varsinkin seikkailutyyppinen peli pakosta jää pinnalliseksi kokemukseksi.

Toki ne kaupanhyllyllä säilyy, mutta rajallisten rahavarojen takia vanhemmat pelit jäävät valitettavasti useimmiten kaupan hyllylle uudempien, ja varsinkin jatko-osien viedessä huomion. Lisäksi uudemmista peleistä löytyy miltei poikkeuksetta aina vastaava paremmin toteutettu peli jota pelaa mieluummin kuin vanhempaa huonommin toteutettua.

Aikakin on rajallista, jos väität tosissasi pelaavasi 4 peliä kuukaudessa edes perusläpi (ilman extrojen, vaihtoehtoisten loppujen yms. keräilyä), väitän että valehtelet.


Päiviä minun elämässä riittää, varsinkin pelaamiseen. Minä omistan DC:n, PS2:n ja GC:n (128-bittisistä), joten pääsen pelaamaan enemmän huippupelejä läpi, mitä pelkän PS2:n omistajat. Kyllä sitä aikaa riittää ja ehtiihän niitä pelejä pelaamaan julkaisun jälkeenkin.
 
PS2:n hommasin kun olin täysipäiväinen duunari (rahoitus) ja tekken ja ssx kiinnostivat + mulla ei ollut vielä 128bit-konsolia + DVD-soitintakaan en omistanut. Muita hyviä pelejä sain vähän odotella, mutta nyt olen pelitarjontaan todella tyytyväinen.

N64 syinä myös hyvät pelit, joita uskoin Nintendolla riittävän. Olen koneelle hommannut vain loistavia pelejä, koska pelit ovat hintavia - pelejä on nyt 9-10. Luultavasti pari täytyy vielä poistaa.

GBA:n hankinta nyt oli suhteellisen looginen, pidän retropeleistä ja matkalla ei parempaa konetta ole, kun en läppäriäkään omista. Tosin vain pari peliä on herättänyt ostointoni, mutta tulevaisuus näyttää paremmalta.

GC:tä on tullut pelattua paljon kaverilla ja varmasti koneen hankin jossain vaiheessa, en pidä kiirettä. Kunhan vain rahaa ja tilaa saisi hieman lisää ensiksi. Hankintaperusteina SSBM ja monet tulevat Nintendon tuotokset.
 
PS2, ja tässä miksi:

-Pelit, huippupelejä tulee paljon enemmän kuin mitä ehtisin pelaamaan; pelejä löytyy myös kohtuuhintaan ja käytettyinä
-Lapsille Viidakkokirja + tanssimatto
-Dvd

Lisäksi edellisen sukupolven konsolivalintani oli N64. Se oli hyvä kone Goldeneyeineen ja Zeldoineen, mutta on kiva välillä olla mukana markkinoiden yleisimmän konsolin pelitarjonnassa.
 
Xbox. Ja valitsin ensinnäkin konsolin siksi, että koska teen päivät duunia tietokoneella ei kestänyt enää tapella koneen kanssa kotonakin.

Mutta Xboxiin päädyin seuraavin perustein:

1. Silkka teho. Eli vaihtoehtona oli PS2, mutta sen vanhuus alkoi jo painaa päälle. Yli vuoden vanha kone ja uusi kone oli rinnakkain viivalla, niin päätin ottaa uuden, koska hinta oli sama.

2. Halo. Kyllä, se riitti osittain syyksi. Olin sitä kokeillut ja halusin sen... no, ei ehkä suurin syy mutta riittävä. Lisäksi DC:n perilliset (PGR ja JSRF) kiinnostivat kovasti. Vastapainoksi PS2:lta kiinnosti ainoastaan GTA3 erityisesti.

3. Laadukas DVD, parempi laatu kuin PS2:lla. Etenkin siksi DVD, koska minulla ei erillistä DVD -soitinta ollut.

4. Ohjain, joka tuntui käteen sopivalta. Kerrankin siinä on kokoa.

5. Kovalevy ja tuleva lupaus nettipeleistä.
 
No voisin itsekkin vastata miksi itse valitsin GameCuben:

1. MIELESTÄNI innovatiivisimmat pelit jotka ovat makuuni (eli Pelit olivat tärkein syy GameCuben ostamiseen)

2. Eternal Darkness oli osasyy miksi hankin kyseisen konsolin kanssa ;)

3. Ohjain on erkonomisin mielestäni ja sopii todella hyvin käteeni, kun taas muitten konsoleiden ohjaimista minulle tulee käsi kipeäksi ;) (en tarkoita, että olisivat huonoja ne ei vaan sopinut kätöseeni)

4. Nintendon omat exclusive pelit (johon juuri tämä Eternal Darkness kuuluu)

Tuossa nyt tuli osa syitä miksi valitsin GameCuben =)
 
Multa puuttuu vielä XboX. Pari kuukautta vielä, sitten tilaan japanista yhen. Samalla pitää muistaa tilata region-x tolle halvatun wannabe-japsille PS2:lle. Jos nyt siitä olisi edes johonkin prkl.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Multa puuttuu vielä XboX. Pari kuukautta vielä, sitten tilaan japanista yhen. Samalla pitää muistaa tilata region-x tolle halvatun wannabe-japsille PS2:lle. Jos nyt siitä olisi edes johonkin prkl.

X-Boxia en itsekään vielä omista. Saisi tulla sillekin joitain hyviä pelejä, ennen kuin rupean siihen säästämään...
 
GC: Nintendo on aina ollut mulle SE oikea valinta, NES:in , GB:n, GBC:n,N64:n ja GBA:n seuraan. Mutta, jos saisin enemmän rahaa, hankkisin Ps2sen halvalla, koska en voi elää ilman FFX:ä.
En vain pysty.Ja on sille muitkin hyviä pelejä. Ja Xboxin voisin hankkia, jos sille tulisi monta hyvää peliä, mutta konsolin hankinta vain Halon takia vie minulta liikaa rahaa.
Eli kaikki tärkeysjärjestyksessään, ja Ps2nen on jo erittäin lähellä astua minun maailmaani. Yksi ikkupikkuminijuttu puuttuu:raha.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Multa puuttuu vielä XboX. Pari kuukautta vielä, sitten tilaan japanista yhen. Samalla pitää muistaa tilata region-x tolle halvatun wannabe-japsille PS2:lle. Jos nyt siitä olisi edes johonkin prkl.

Mix äijä tilaa japanista XBn, eikö sille tuu kuitenki suurin osa peleistä jenkkifirmoilta?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover

Mix äijä tilaa japanista XBn, eikö sille tuu kuitenki suurin osa peleistä jenkkifirmoilta?

No, japanissa tulee kunnon ohjain mukana ja sitten tietty modaan sen (toisaalta ostan sen vain ja ainoastaan Panzer Dragoonia varten, se tulee varmaan japanissa ulos). Ja kun se on japanista niin R2 DVDt toimii ilman säätämistä.
 
PS: FF7 ja GT avasivat silmäni jälleen konsolipelaamiselle.

PS2: Hype, DVD ja Square.

GBA: Hauskat pikku pelit.

DC: En tiedä, tuli vaan ostettua. No NES emulaattori on kiva.

GC: Sain tavallaan ilmaiseksi ja Cubelle on tulossa mielenkiintoisimmat pelit (kaikki Nintendon tekemät).

N64: Omistamisen ilosta ja koska sain halvalla.
 
Ostin XBOXIN koska, se on tällä hetkellä tehokkain pelikonsoli :) , ohjain on mielestäni erittäin hyvä :) , mahtavia pelejä :) , ja se on yksinkertaisesti vain parempi kuin muut konsoliy.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom