Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miksi valitsitte konsolinne?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja qbas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg


Ei tule kun laittaa kaikki 7konetta ja videot ja tv:n kaappiin.
(Nes,snes, dcx2, xbox, ps2, gc)
Kaappi kiinni, niin kaikki on piilossa.

(Aikun tätä on aina niin kiva mainostaa:D)

Mutta eikös noi tarttis vähän enemmän tilaa tuuletusaukoille?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Morrowind ei ainakaan PC:llä jaksanut minua pitkään kiinnostaa koska tehtävät olivat ainakin siihen asti mitä pelasin yksinkertaisia ja tylsiä, pelaaminen menee pian päämärättömäksi harhailuksi ennenkaikkea ylenmääräisten turhilta tuntuvien tehtävien takia. Graafisesti Morrowind on melko karu, ainoastaan maisemat ovat paikoin kauniita (varsinkin vesi) mutta sumuefekti ahdistaa.

Voihan se toki ahdistaa, jos on tottunut raiteilla kulkevaan "roolipeliin", jossa ainoa vuorovaikutus ympäristön kanssa on X-napin paineleminen joka paikassa. :D Morrowind on kyllä parasta mitä roperintamalla on tapahtunut pitkään aikaan. Eihän se ole mikään uusi Ultima Underworld (elämäni rakkaus), mutta vikoineenkin todella hyvä ja ennen kaikkea kunnianhimoinen yritys tehdä vapaa maailma, jossa seikkailla. Pelin grafiikka arvostellessa kannattaa muistaa, että tehtäessä jumalattoman kokoinen maailma, taso ei voi olla samaa kuin pieniä tiloja luodessa. On paha mennä haukkumaan, kun mikään lähellekään vastaavia tiloja mallintava peli ei ole näyttänyt paremmalta.

Fable (ent. Project Ego) tuskin VIELÄ on mikään syy hankkia xbox.
Pelistä on vasta muutama kuva julkaistu eikä jukaisupäivästä ole tietoakaan.
Ja perusidea, jossa hahmo vanhenee ja muokkautuu pelaajan toimien mukaan ei loppujenlopuksi tunnu enää niin mullistavalta kuin mitä Mr. Molyneux hypettää.
Fable tuntuu jo ennakkojuttujen perusteella taas yhdeltä Molyneuxin Black&White tyyppiseltä pitkästyttävältä projektilta jossa pelin taustalla varmaan pyörii hienot virtuaalimaailmarutiinit, mutta jossa ei ole paljoakaan tekemistä itse pelissä.
Mitä Fableen tulee, kummittelee Molyneuxin nimi projektin yllä niin hyvässä kuin pahassa. Hyvänä puolenahan on aina ollut innovatiivisuus ja vähät välittäminen vanhoista pelityypeistä. Huonona taas innovaatioiden siirtäminen onnistuneeksi peleiksi. Todella hyviä pelejähän mieheltä ei oikeastaan ole tullut Populous 1&2:n jälkeen. Fablessa Molyneux on kuitenkin vain taustalla ja itse pelin tekoa johtavat aivan eri miehet. Eihän tässä varmaa huippupeliä kannata odotella, mutta onnistuessaan peli voi olla todella upea.

Onnistuivat tai eivät, mieluummin minä noita pelaan, kuin grafiikkapäivityksiä PSX-peleihin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex


Voihan se toki ahdistaa, jos on tottunut raiteilla kulkevaan "roolipeliin", jossa ainoa vuorovaikutus ympäristön kanssa on X-napin paineleminen joka paikassa. :D Morrowind on kyllä parasta mitä roperintamalla on tapahtunut pitkään aikaan. Eihän se ole mikään uusi Ultima Underworld (elämäni rakkaus), mutta vikoineenkin todella hyvä ja ennen kaikkea kunnianhimoinen yritys tehdä vapaa maailma, jossa seikkailla. Pelin grafiikka arvostellessa kannattaa muistaa, että tehtäessä jumalattoman kokoinen maailma, taso ei voi olla samaa kuin pieniä tiloja luodessa. On paha mennä haukkumaan, kun mikään lähellekään vastaavia tiloja mallintava peli ei ole näyttänyt paremmalta.

Mitä Fableen tulee, kummittelee Molyneuxin nimi projektin yllä niin hyvässä kuin pahassa. Hyvänä puolenahan on aina ollut innovatiivisuus ja vähät välittäminen vanhoista pelityypeistä. Huonona taas innovaatioiden siirtäminen onnistuneeksi peleiksi. Todella hyviä pelejähän mieheltä ei oikeastaan ole tullut Populous 1&2:n jälkeen. Fablessa Molyneux on kuitenkin vain taustalla ja itse pelin tekoa johtavat aivan eri miehet. Eihän tässä varmaa huippupeliä kannata odotella, mutta onnistuessaan peli voi olla todella upea.

Onnistuivat tai eivät, mieluummin minä noita pelaan, kuin grafiikkapäivityksiä PSX-peleihin.

Nyyh nyyh!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex


Voihan se toki ahdistaa, jos on tottunut raiteilla kulkevaan "roolipeliin", jossa ainoa vuorovaikutus ympäristön kanssa on X-napin paineleminen joka paikassa. :D Morrowind on kyllä parasta mitä roperintamalla on tapahtunut pitkään aikaan. Eihän se ole mikään uusi Ultima Underworld (elämäni rakkaus), mutta vikoineenkin todella hyvä ja ennen kaikkea kunnianhimoinen yritys tehdä vapaa maailma, jossa seikkailla. Pelin grafiikka arvostellessa kannattaa muistaa, että tehtäessä jumalattoman kokoinen maailma, taso ei voi olla samaa kuin pieniä tiloja luodessa. On paha mennä haukkumaan, kun mikään lähellekään vastaavia tiloja mallintava peli ei ole näyttänyt paremmalta.

Vapaus peleissä on tietysti pitkälti makuasia.
Itse olen vaan huomannut että pelit jotka antaa liikaa vapauksia eivät toimi. Pelistä puuttuu tällöin useimmiten koossapitävä runko ja pelikokemus ei ole nautittava vaan puuduttava.
Näissä peleissä paljon mainostettu vapaus on enimmäkseen kuitenkin vain sitä että annetaan mahdollisuus haahuillla suuressa, usein tyhjässä ja tapahtumaköyhässä (tai sitten tapahtumat toistavat itseään liikaa) maailmassa jota kansoittavat epäuskottavasti käyttäytyvät ja puheitaan toistelevat npc:t.
Pelimaailmassa on aina muita isoja puutteita (fysiikanlait, ei-interaktiiviset esineet...) jotka vain korostuvat.

Tämän sukupolven, ja tuskin vielä seuraavankaan, koneilla ja koodaajilla ei päästä vielä niin suureen kapasiteettiin että todella tyydyttävä 'vapaa' pelimaailma olisi mahdollinen.


Onnistuivat tai eivät, mieluummin minä noita pelaan, kuin grafiikkapäivityksiä PSX-peleihin.

PS2:lle 'grafiikkapäivityspelejä' ei ole olemassa.
Jos viittaat peleihin kuten Tekken TAG, MGS2, GT3, FFX ne ovat jatko-osia joissa on paljon muutakin uutta kuin pelkästään parempi grafiikka. Jatko-osapelejä on tulossa myös sinun xboxillesi.
No ok, ehkä GT3 ei tuo paljon uutta GT2:een verrattuna (paitsi uudet autot, pari uutta rataa ja paljon entistä realistisemman ohjattavuuden ja fysiikkamalinnuksen), mutta peli on silti täydelinen kaahailupeli jonka jälkeen kaikki muut autopelit ovat tuntuneet turhilta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kuinkahan kauan kestää ennenkuin tästäkin threadista tulee mieletön sota. Tässä vaiheessa olen samaa mieltä Hexin kanssa Morrowindistä, juupiksen kanssa GT3:sta ja fablesta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Kuinkahan kauan kestää ennenkuin tästäkin threadista tulee mieletön sota. Tässä vaiheessa olen samaa mieltä Hexin kanssa Morrowindistä, juupiksen kanssa GT3:sta ja fablesta.

Hei, nää pari uusinta ketjua on varmaan tän alueen ennätyksenhaltijoita siinä, että ne on pysyny tappeluvapaina näinkin pitkään... Siispä päästetään nyt se sisäinen oman koneen puolustaja/muiden haukkuja -peto esiin ja let the battle begin!

Meikä alottaa: XBox on vaan halvassa muovilaatikossa oleva alitehonen PC. GC on lastenkonsoli!

:D :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover

Meikä alottaa: XBox on vaan halvassa muovilaatikossa oleva alitehonen PC. GC on lastenkonsoli!

PS2 näyttää betamax-videonauhurilta! Mulla on tehokkaampi auto kun sulla!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Tämän sukupolven, ja tuskin vielä seuraavankaan, koneilla ja koodaajilla ei päästä vielä niin suureen kapasiteettiin että todella tyydyttävä 'vapaa' pelimaailma olisi mahdollinen.
Kyllähän Ultima 7 pyöri jo 386:llakin.

Eihän todella vapaa pelimaailma, jossa voisi tehdä mitä oikeassakin elämässä, ole vielä pitkään aikaan mahdollinen. Silti sinun kannattamasi japsirope tyyppinen raiteilla kulkeminen ei ole ainoa vaihtoehto. Liika haahuilu toki on tylsää, mutta vapaus mennä minne huvittaa ja tehdä muitakin asioita, kuin juonen kuljettaminen vaatii, voi olla todella hauskaa ja on ollut jo pitkään mahdollista. Kuvittele esimerkiksi, että peli ei määrää sinua menemään mihinkään suuntaan, vaan saat päättää itse lähdetkö tutkimaan läheistä metsää, seurata saamaasi vihjettä, että aavikolla on jotain kiinnostavaa, kiivetä vuorelle, sukeltaa läheiseen luolastoon tai vain kierrellä kaupungilla, jos vaikka jotain kiinnostavaa tulisi eteen. Hyvin toteutettuna tuollainen on ainakin minusta parasta mahdollista pelattavaa.

PS2:lle 'grafiikkapäivityspelejä' ei ole olemassa.
HAH!

Sodaksihan tämä taas menee, mutta eihän tuohon lauseeseen voi mitenkään muutoin reagoida. PSX:ltä PS2:lle siirtyneet tärkeimmät pelisarjat jos mitkä OVAT grafiikkapäivityksiä.

Perusteluja:

Tekken Tag: Pelkkä tag-moodin lisäys Tekken 3:een ja korea ulkokuori ei minusta tee Tekken Tagista muuta kuin grafiikkapäivityksen. Ihan hyvä mätkintä silti, mutta grafiikkapäivitys mikä grafiikkapäivitys.

GT3: Grafiikkapäivitys puhtaimmillaan. Muutama uusi rata, eri autoja ja kokonaisuudessaan paremmat grafiikat. Ohjaustuntuman parannus tulee lähinnä pehmeämmästä ruudunpäivityksestä. Muita uudistuksia ei juuri ole, vaan GT2:n viat, eli onneton tekoäly, autojen vahingoittumisen puute ja vaikeustason tasapaino (harvoin on hauskan tasaista kisaa, vaan yleensä on ali- tai ylitehoinen auto alla) ovat kaikki tallella. En kiellä etteikö peli olisi todella hyvä, ostinhan PS2:n aikanaan juuri sen takia, mutta kyllä se silti on wanha GT2 uusissa vaatteissa. Enkä ymmärrä miten voit sanoa peliä täydelliseksi, kun korjattavat viat ovat niin itsestään selviä. GT4:ään toivoisikin parannusta yllä mainitsemiini ongelmiin. Nettipeli on varmasti todella hauskaa, mutta kun seuraavaksi suurin uudistus taitaa olla dynaaminen sää, vaikuttaa, että ollaan hakoteillä.

FFX: Jos aikoja sitten jämähtäneen pelisarjan muuttaa kolmanteen ulottuvuuteen, pitää rakenteen ihan samana, säilyttää kaikki heikkoudet ja muutokset ovat tasoa uusi tasosysteemi ja parannuksia ennestään umpitylsiin taisteluihin, ei minusta voi puhua kunnon päivityksestä. Olen jo ihan tarpeeksi avautunut Squaren pelinkuvatuksesta, joten perustelujani voi lukea muualta. Olisin todella toivonut lisäulottuvuuden tuovan uutta edes osan siitä määrästä mitä esim. GTA3 tai Mario64 toivat omiin pelisarjoihinsa. Olisi edes yritetty, mutta päätettiin kuitenkin antaa kansalle sitä samaa vanhaa.

MGS2: MGS2 oli enemmän kuin grafiikkapäivitys. Pelissähän on aikalailla parannuksia. Silti pelistä jäi sama ikävä sivumaku suuhun kuin MGS1:stä, tällä kertaa vain selvästi vahvempana. Kun alkuperäisessäkin todella siistiä hiippailua oli liian vähän suhteessa codec-saippuaoopperaan ja välileffoihin, veti messias-Kojima mokat MGS2:ssa toiseen potenssiin. MGS1:stä nautin pääosin, MGS2:sta huomattavasti harvemmin.


Lisättäköön nyt kuitenkin loppuun, että PS2:n pelitarjonta on mielestäni mainiota. Vaikka muut koneet löytyvätkin kotoa, pelaan selvästi eniten pleikkarillani. Ne hyvät ja minua innostavat pelit ovat vain pääosin muita, kuin nuo yllä mainitut.

Keiu:

Vielä siitä Fablesta. Pidän minäkin todennäköisenä, että peli ei täytä odotuksiaan, mutta on peli silti todella kiinnostava, koska onnistuessaan se voi olla niin hyvä ja uutta tarjoava. Tuskin kuitenkaan, mutta hyvä että joku edes yrittää. Ei tässä enää kaivata "sama peli, mutta dynaamisella säällä" varman päälle pelaamista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Kyllähän Ultima 7 pyöri jo 386:llakin.

Kuvittele esimerkiksi, että peli ei määrää sinua menemään mihinkään suuntaan, vaan saat päättää itse lähdetkö tutkimaan läheistä metsää, seurata saamaasi vihjettä, että aavikolla on jotain kiinnostavaa, kiivetä vuorelle, sukeltaa läheiseen luolastoon tai vain kierrellä kaupungilla, jos vaikka jotain kiinnostavaa tulisi eteen. Hyvin toteutettuna tuollainen on ainakin minusta parasta mahdollista pelattavaa.



Toihan oli mahdollista jo FFVII:ssa. Ihan kuin esimerkit ois otettu suoraan siitä!


HAH!


Perusteluja:

Tekken Tag: Pelkkä tag-moodin lisäys Tekken 3:een ja korea ulkokuori ei minusta tee Tekken Tagista muuta kuin grafiikkapäivityksen. Ihan hyvä mätkintä silti, mutta grafiikkapäivitys mikä grafiikkapäivitys.



Tämä oli todella liian vähän uutta tarjoava. Mutta toisaalta niin oli se arcadekonekin, josta käännös tehtiin.
Yksi pääsyy muuten miksi en odota tekken4:ltä kovin paljoa. Tämä imi innostusta sarjasta SC:lle ja nyt loistavaksi osoittautuneelle VF4:lle

GT3: Grafiikkapäivitys puhtaimmillaan. Muutama uusi rata, eri autoja ja kokonaisuudessaan paremmat grafiikat. Ohjaustuntuman parannus tulee lähinnä pehmeämmästä ruudunpäivityksestä.


Ei pidä paikkaansa. Ohjauksessa on aivan uutta ja realistisempaa tunnetta. Radatkin tuntuvat lähes uusilta, kun esim. kanttikivien vaikutukset tuntuu kunnolla.

Muita uudistuksia ei juuri ole, vaan GT2:n viat, eli onneton tekoäly, autojen vahingoittumisen puute ja vaikeustason tasapaino (harvoin on hauskan tasaista kisaa, vaan yleensä on ali- tai ylitehoinen auto alla) ovat kaikki tallella.


Tekoäly nyt voisi olla hieman fiksumpi, mutta kuka pakottaa ottamaan sen 1056bhp Skylinen tuhnuja vastaan. Jos itse on vähänkään pelannut, voi autot säätää siten, että niillä saa todella tiukkoja skaboja.



En kiellä etteikö peli olisi todella hyvä, ostinhan PS2:n aikanaan juuri sen takia, mutta kyllä se silti on wanha GT2 uusissa vaatteissa. Enkä ymmärrä miten voit sanoa peliä täydelliseksi, kun korjattavat viat ovat niin itsestään selviä. GT4:ään toivoisikin parannusta yllä mainitsemiini ongelmiin. Nettipeli on varmasti todella hauskaa, mutta kun seuraavaksi suurin uudistus taitaa olla dynaaminen sää, vaikuttaa, että ollaan hakoteillä.


Ei ehkä täydellinen, mutta silti niin paljon kilpailijoitaan edellä.


MGS2: MGS2 oli enemmän kuin grafiikkapäivitys. Pelissähän on aikalailla parannuksia. Silti pelistä jäi sama ikävä sivumaku suuhun kuin MGS1:stä, tällä kertaa vain selvästi vahvempana. Kun alkuperäisessäkin todella siistiä hiippailua oli liian vähän suhteessa codec-saippuaoopperaan ja välileffoihin, veti messias-Kojima mokat MGS2:ssa toiseen potenssiin. MGS1:stä nautin pääosin, MGS2:sta huomattavasti harvemmin.


En tiedä onko vika minussa, mutta nautin juonesta suunnattomasti. Muuten, ei siihen codeciin ole pakko aina vastata, jos siltä tuntuu. Pakko-kodekkikohtia oli melko maltillisesti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
No ok, ehkä GT3 ei tuo paljon uutta GT2:een verrattuna (paitsi uudet autot, pari uutta rataa ja paljon entistä realistisemman ohjattavuuden ja fysiikkamalinnuksen), mutta peli on silti täydelinen kaahailupeli jonka jälkeen kaikki muut autopelit ovat tuntuneet turhilta.

Oh please! Gt3 tekee melkein kaiken muun oikein paitsi juuri kilpaa-ajamisen. Kisat ovat revitty *tusta, ellei ala homottamaan autojen hevosvoimien kanssa. Ei minkäänlaista parannusta GT1:een, paitsi että GT1:n aikoihin tollaiset mokat oli helpompi antaa anteeksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton


Oh please! Gt3 tekee melkein kaiken muun oikein paitsi juuri kilpaa-ajamisen. Kisat ovat revitty *tusta, ellei ala homottamaan autojen hevosvoimien kanssa. Ei minkäänlaista parannusta GT1:een, paitsi että GT1:n aikoihin tollaiset mokat oli helpompi antaa anteeksi.

Kuten jo totesin, ellet ole Raimo Idiootinpoika Pässinen, ei autojen saaminen "kilpailukykyiseen" kuntoon ole suurikaan ongelma.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Toihan oli mahdollista jo FFVII:ssa. Ihan kuin esimerkit ois otettu suoraan siitä!
Puhutaan kuitenkin vähän eri tyylisestä vapaudesta. Ultimoissa oli paljon kaupunkeja, luolia ja jumalattomasti ihmisiä ja muita tutkittavia paikkoja. Joka paikassa riitti tekemistä, eikä moneenkaan paikkaan oltu pääsyä aluksi estetty. Et varmaan Ultima VII:aa tai muita Ultimoita ole pelannut, jos niiden vapautta vertaat FFVII:aan.


Ei pidä paikkaansa. Ohjauksessa on aivan uutta ja realistisempaa tunnetta. Radatkin tuntuvat lähes uusilta, kun esim. kanttikivien vaikutukset tuntuu kunnolla.
Minä en kyllä samoja vanhoja ratoja, jotka on tehty vanhalle tehottomalle PSX:lle saa edes nyt tehdyllä kasvojenkohotuksella tuntumaan uusilta. Luulisi, ettei olisi ollut liian suuri vaiva tehdä kokonaan uusia. Enkä kyllä ole huomannut merkittävää parannusta kanttareissa. Samalla tavalla auton saa niiden avulla spinnaamaan, kuin GT2:ssakin. Nyt vain tuntuma on selvästi parempi sulavalla ruudunpäivityksellä.

Tekoäly nyt voisi olla hieman fiksumpi, mutta kuka pakottaa ottamaan sen 1056bhp Skylinen tuhnuja vastaan. Jos itse on vähänkään pelannut, voi autot säätää siten, että niillä saa todella tiukkoja skaboja.

Minä millään Skylinella aja, enkä mielellään millään muullakaan Japanista tulevalla. ;) Vakavasti puhuttuna, "kröhöm" ei minusta ole järkevää, että pelaajan pitää valita tahallaan heikompaa autoa tai vielä omituisempana ajatuksena sinun ehdotuksesi mukaan säätää autoja niin, että kilpailuista tulee tiukempia, eli käytännössä säätää autoja huonommiksi! Kyllä pelisuunnittelu olisi pitänyt tehdä niin, että kilpailut olisivat aina jännittäviä, eikä tähän ei olisi tarvinnut käyttää nykyistä ylisuurta kuminauhaefektiä.

Jos sinusta tekoäly olisi voinut olla "hieman" fiksumpi, olisi se minusta voinut olla HUOMATTAVASTI fiksumpi. Vauriomallinnuksen puute vielä jotenkin menee, mutta tekoäly kyllä on kyllä aika syvältä ja pilaa tehokkaasti kisafiilistä. Kasassa ajava ja kuminauhalla pelaajaan kiinni sidottu vastustajajoukko ei tee virheitä, ajaa surutta pelaajan peräluukkuun kiinni ja kaikkein typerimpänä on ohjelmoitu käymään varikolla kisan pituudesta välittämättä. On aika surkuhupaisaa, kun joissain kisoissa johdossa oleva auto aina päättää ennen viimeistä kierrosta lähteä renkaidenvaihtokeikalle. Hae siinä sitten kilpa-ajofiilistä....

Ei ehkä täydellinen, mutta silti niin paljon kilpailijoitaan edellä.
Edellä se on edelleen tärkeimmässä, eli ohjaustuntumassa, mutta että "niin paljon" on jo nykyään liioittelua. GT1 ja GT2 sitä vielä olivat, mutta kyllä nyt kilpailijatkin ovat päässeet aika jo lähelle. Paras tämän puolirealististen autopelien genren asfalttituntuma pelissä silti edelleen on, ei käy kieltäminen. Siksihän minä sitä vielä pelaankin. ;)

En tiedä onko vika minussa, mutta nautin juonesta suunnattomasti. Muuten, ei siihen codeciin ole pakko aina vastata, jos siltä tuntuu. Pakko-kodekkikohtia oli melko maltillisesti.
Tuo peliin olennaisesti (ja valitettavasti) kuuluvien codec-löpinöiden skippaaminen on vähän samanlainen ohje, kuin ohjeesi GT3:n autojen huonommiksi säätäminen. Kyllä vika on pelissä, ei pelaajassa.
 
Mikään koneroolipeli ei aiheuta enää samaa fibaa kuin juuri nuo Ultima 4 ja 5 aikanaan... Johtuneeko siitä, että on jo paljon muutakin tekemistä tms. FFX on kerännyt jo lähes 25 tuntia mittariin eikä vieläkään ole tullut sitä addiktiota. Tämä on mielestäni (tähän mennessä) surkein PlayStation FinalFantasy.

Onneksi viikonloppu tulee ja "oikea"roolipeli sessio! (tuotakin kun kerkiäisi harrastamaan enemmän kuin 4 kertaa vuodessa...)

3 n k ! n E

edit. Unohtui se pointti, eli PS2:n valitsin sen takia, koska pelejä on helppo vaihdella kavereiden kanssa, sekä kaikki PSX-ajan huippu pelit tuntuivat tunkevan jatko-osia 2:lle! En ole katunut yhtään valintaani!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan enkine
Mikään koneroolipeli ei aiheuta enää samaa fibaa kuin juuri nuo Ultima 4 ja 5 aikanaan...
I hear you brother. Olivat nuo uskomattomia pelejä. Iso maa tutkittavana, hirveä määrä ihmisiä, joiden kanssa puhua, aarteita, eri aseita, taktiset taistelut. Oli käsittämättömän hienoa aikanaan.

Sitten vielä juonet olivat todella hienoja. Ultima IV:n filosofinen itsensä hyveiden ruumiillistumaksi kehittäminen ja Ultima V:n maan päälle laskeutunut pimeys olivat upeaa koettavaa ja silloin tuntuivat uskomattoman hienoilta. Ultima VI ei enää niin iskenyt (hemmetin karamelli-Britannia), mutta Ultima VII kaikkine ärsyttävyyksineenkin oli taas mahtava kokemus.

Välillä tulee Ultima IV:tä ja V:tä uudelleen aloitettua. Aina tulee aika pitkälle pelattua, mutta ei enää läpi asti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton


Oh please! Gt3 tekee melkein kaiken muun oikein paitsi juuri kilpaa-ajamisen. Kisat ovat revitty *tusta, ellei ala homottamaan autojen hevosvoimien kanssa. Ei minkäänlaista parannusta GT1:een, paitsi että GT1:n aikoihin tollaiset mokat oli helpompi antaa anteeksi.

Luulenpa että kyse ei ole mokasta, vaan tietoisesta pelisuunnittelusta.
GT sarajan perusidea on että saa kokeilla virtuaalisesti eri autojen ominaisuuksia.

Tässä tulee esiin taas aiemmin puhuttu vapaus peleissä.
GT3:ssa on vapaus valita pitkälti milaisella autolla kisaa missäkin kisassa. Jos haluaa niin kisasta saa vaikean, tasaväkisen tai helpon. Alussa ei ole paljoa valinnanvaraa, mutta kun alkaa voittaa autoja ja rahaa niin vaihtoehdot lisääntyy.

Gt3:sta on vaikea löytä mitään mokia, kaikki ratkaisut ovat kuitenkin lähtöisin pelattavuusnäkökohdista.
Autojen vaurioituminen on rasittava ominaisuus niissä peleissä joissa se on, korkeintaan rallipeleissä se puoltaa paikaansa mutta peleissä missä radalla on muitakin autoja enemmän kuin kaksi, ajaminen menisi liian varovaiseksi. Jostain on karsittava realistisuudessa pelattavuuden takia.

GT3:ssa tekoälykuskit tekevät paljonkin virheitä, kuminauhaefekti on vain alkupuolen kisoissa. Tasaväkisiä ja vaikeita kisoja löytyy ilman säätämisiä. Esim Pro Toyota Vitz race on viritetyllä Vitzilläkin tosi tiukka kisa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom