Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miksi valitsitte konsolinne?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja qbas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
kieltämättä vastustajiin törmätessä vauhti sais hidastua enemmän, mutta kyllä oikeita ajolinjoja ajamalla pääsee aina kovempaa kuin seiniin nojailemalla.
Toisaalta, kyllä turismon kaksinpelistä häviäis osa ilosta, jos ei enää vois tähdätä kaverin kylkeen mutkassa, ja ohittaa toisen pyöriessä seiniä päin, vaan saadakseen kaverilta samanlaisen kohtelun hetken kuluttua... Etenkin perjantai-iltasin olutta nauttiessa on mukavaa ajella "schumacher-tyylillä".. E muuten enää edes muista, saako GT3ssa kytkeä valikoista car damagen päälle/pois. GT2ssahan tollanen mahdollisuus oli, mutta ei sitä loppujen lopuksi tullut päällä pidettyä kuitenkaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mcduck
Tässähän päädytään taas samaan valinnanvapauteen mitä roolipeleissä kaipasit. Turismot tarjoavat samanlaisen vapauden valita haluamasi auto haluamillasi osilla ja säädöillä haluamaasi kilpailuun.
Ei nyt ruveta liikaa sekoittamaan valinnanvapautta tarjoavia roolipelejä autopeleihin. Olet sitä paitsi missannut pointin. Pelin hauskuus tulee oikeanlaisesta haastavuudesta. Pelkkä vapaus ei tee mistään pelistä hyvää vaan myös vapautta tarjoavien pelien pitää olla sopivan haastavia. Tämä on kriteerinä niin vapautta tarjoavassa roolipelissä, kuin autopelissäkin. Gran Turismo 3:lla on ongelmia tällä saralla.

Vai olisiko susta kenties parempi, että peli rajoittaisi enemmän valittavissa olevia autoja? Vai pitäiskö kaikkien kulkea yhtä kovaa, että vois ajaa tiukkaa kisaa escudolla jotain Yaris Versoja vastaan?
GT3:ssahan alitehoiset autothan on sidottu pelaajan autoon "kuminauhalla" kiinni. Jos tehoero on riittävän suuri, kuminauha pääsee irti, mutta ennen tätä raja-arvoa alitehoiset autot pysyvät pelaajan perässä aivan liian hyvin. Parhaitenhan nopeuksien tasoittamisen näkee tietokoneen autojen suhteissa toisiinsa. Eivät pääse erot paljon esiin vaikka eri tehoisilla autoilla luulisi ihan muuta. Minusta kuminauhaefekti on väärä tapa säätää vaikeustasoa. Pienissä määrin käytettynä se on hyvä ja toimiva, mutta suuremmat erot pitäisi saada tasoitettua laittamalla saman tehoisia autoja kilpailuihin.

Voin kyllä kertoa kantani GT-pelien autovalintoihin, vaikka se ei sinänsä liity käytävään väittelyyn. Minusta GT3:ssa on liikaa "yläpään" autoja. Peli olisi parempi, jos miljoonaa kulkevat rata-autot olisi jätetty pois. Parasta fiilistä pelissä ainakin minulle antaa hienolla urheiluautolla, ei millään mainoksilla päällystetyllä Le Mans autolla ajaminen. Kilpa-autot onkin parempi simuloida ihan omissa peleissään.

Ai niin, Pikes Peak ON ehdottomasti virhe.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Ei nyt ruveta liikaa sekoittamaan valinnanvapautta tarjoavia roolipelejä autopeleihin. Olet sitä paitsi missannut pointin. Pelin hauskuus tulee oikeanlaisesta haastavuudesta. Pelkkä vapaus ei tee mistään pelistä hyvää vaan myös vapautta tarjoavien pelien pitää olla sopivan haastavia. Tämä on kriteerinä niin vapautta tarjoavassa roolipelissä, kuin autopelissäkin. Gran Turismo 3:lla on ongelmia tällä saralla.

taidetaan molemmat missata toistemme pointit.. :D Mä tarkotin, että turismo antaa pelaajalle vapauden valita itse pelin haastavuus omien taitojensa ja mieltymystensä mukaan.


Voin kyllä kertoa kantani GT-pelien autovalintoihin, vaikka se ei sinänsä liity käytävään väittelyyn. Minusta GT3:ssa on liikaa "yläpään" autoja. Peli olisi parempi, jos miljoonaa kulkevat rata-autot olisi jätetty pois. Parasta fiilistä pelissä ainakin minulle antaa hienolla urheiluautolla, ei millään mainoksilla päällystetyllä Le Mans autolla ajaminen. Kilpa-autot onkin parempi simuloida ihan omissa peleissään.

Ai niin, Pikes Peak ON ehdottomasti virhe.

Kieltämättä ikävä on tullut GT2:n käytettyjä autonromuja... Mutta kyllä ne rata-autotkin asiaan kuuluu. Sen sijaan tietyistä japskeista on aivan turhan monta eri mallia, esim Skylinet..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mcduck
Mä tarkotin, että turismo antaa pelaajalle vapauden valita itse pelin haastavuus omien taitojensa ja mieltymystensä mukaan.
Olisi sitten kunnollinen vaikeuden valinta GT3 arcaden tyyliin, eli easy, medium ja hard (tai tarkemmat säädöt), mutta nyt pelaaja joutuu käytännössä arvailemaan, kokeilemaan ja hakemaan auton säätöjä, ennen kuin saa kilpailuun itsellensä sopivan vaikeustason.
 
Tuo "itse tehty vaikeustaso" ei toimi kyllä ihan kaikissa kisoissa, sillä GT3:n useissa kilpailuissa kun on sellainen paradoxi, että yksi tietokoneen autoista on ylitehokas niin kisa menee siihen, että kisa ajetaan yhtä autoa vastaan ja muut jäävät kieroksilla.

3 n k ! n E

HEX: Ihan vaan mielenkiinnosta, millä koneella heitit ensimmäisen 5:n läpi? Itse hakkasin tuon 64:llä ja kyllä se herättää nostalgia aaltoja kun muistelee sitä, että odotteli dungeoneissa kymmeniä minuuttejä jotain huoneen latautumista... aijai!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan enkine
HEX: Ihan vaan mielenkiinnosta, millä koneella heitit ensimmäisen 5:n läpi? Itse hakkasin tuon 64:llä ja kyllä se herättää nostalgia aaltoja kun muistelee sitä, että odotteli dungeoneissa kymmeniä minuuttejä jotain huoneen latautumista... aijai!
Läpi menin ensimmäisen kerran Atari ST:lläni. Sitä ennen tahkottiin noin puoliväliin kaverin 64:llä (peijakkaalla kun oli levyasema). Tuo ST:n Ultima taitaa olla Amigan kanssa paras versio. Musiikit olivat hienoja, grafiikka selvästi parempaa ja lataukset nopeita.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Olisi sitten kunnollinen vaikeuden valinta GT3 arcaden tyyliin, eli easy, medium ja hard (tai tarkemmat säädöt), mutta nyt pelaaja joutuu käytännössä arvailemaan, kokeilemaan ja hakemaan auton säätöjä, ennen kuin saa kilpailuun itsellensä sopivan vaikeustason.

Tollanen vois kyllä olla vaikeaa toteuttaa, ainakaan muuttamatta turismon käyttöliittymää suht radikaalisti. Nythän valitaan ensin auto, ja sitten vasta kilpailu. Kenties olisi mahdollista kilpailua valittaessa ilmoittaa esim jonkinlaista vertailutietoa käytössä olevan auton ja vastustajien autojen välillä. Tai ilmoittaa muiden kuljettajien autot/tehot jo kilpailua valittaessa. Tai jakaa autot tarkemmin eri teholuokkiin, joka voi kyllä mennä aika sekavaksi autoja viritellessä.. Nythän voi kyllä jonkin verran päätellä esim. vaadittavan lisenssin perusteella. Itse olen yleensä käyttänyt jotain suht luumua autoa, niin ei ole ainakaan liian helppoja kisoja tarttenut pelätä..
.
.
ollaan muuten eksytty aika kauas tän threadin alkuperäsestä aiheesta.. :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Läpi menin ensimmäisen kerran Atari ST:lläni. Sitä ennen tahkottiin noin puoliväliin kaverin 64:llä (peijakkaalla kun oli levyasema). Tuo ST:n Ultima taitaa olla Amigan kanssa paras versio. Musiikit olivat hienoja, grafiikka selvästi parempaa ja lataukset nopeita.

Joo, seuraavaksi siirryin juuri tuohon Amiga versioon, joka oli huomattavasti nopeampi, grafiikkaa en tuohon aikaan ajatellutkaan (se oli ultimaa...) Musiikki oli Amiga versiossa huvittava kopio Metallican Onesta... :)

3 n k ! n E

ps. kohta tulee bannia kun juttu lähtee käsistä, mutta Onnittelut Shabanille... Taisi tulla vuotta mittariin?
 
Keiu: On kortti

Tosi kuski on sellanen, joka pysyy tiellä eikä tapa ketään. Tarkoitin lähinnä GT-tosikuskia. Ei ne erot ajettavuudessa todellakaan mistään ruudunpäivityksen paranemisesta johdu.

Mutkissa törmäily on mutkassa kuin mutkassa hitaampaa kuin oikean ajolinjan täydellinen ajo GT3:ssa. Jotkin mutkat vaan on niin vaikeita ajaa että seinän kautta ajaminen nopeuttaa kun mutkaa ei osaa ottaa oikein. Kaveriin nojaaminen saattaa auttaa ohitukseen kyllä, mutta niin vakioautoluokissakin.

Vaikeustason optimointi on mahdotonta. Montakohan miljoonaa eri tasoista pelaajaa on pelin ostanut. Mikä on optimi?? Mulla on ainakin kohtuu nopeasti tullut käsitys omasta tasosta ja saan kisoista tiukkoja helposti. jotkin kupit on hiukka ongelmallisia, kun joillakin radoilla voittaa kohtuu helposti ja joillakin ei ole mitään saumoja.

Jaetun ruudun kaksinpeli on parempi kuin ei ollenkaan. I-linkillä ihmettelin miksi ei voi pelata 2*2 pelaajaa. Tämä olisi vielä helppo järjestää kahdella koneella ja töllöllä, 4-6 setin saaminen samoihin tiloihin on jo tuskasempaa, varsinkin jos tv:iltä vaatii kokoa. MatkaTV:llä pelaaminen on vielä onnettomampaa kuin jaetulla ruudulla.

Kiteytys: Puutteistaan huolimatta (jotkin asiat huonontuneet GT2:sta) selkeästi mielestäni paras autopeli.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Mutkissa törmäily on mutkassa kuin mutkassa hitaampaa kuin oikean ajolinjan täydellinen ajo GT3:ssa. Jotkin mutkat vaan on niin vaikeita ajaa että seinän kautta ajaminen nopeuttaa kun mutkaa ei osaa ottaa oikein. Kaveriin nojaaminen saattaa auttaa ohitukseen kyllä, mutta niin vakioautoluokissakin.
Eihän kyse ole täydellinen kierros vastaan seiniin ajaminen. Vaikka seinään törmäämällä ei mutkaa aivan yhtä nopeasti pääsisi (väitän kyllä, että niitäkin mutkia on), on käytännössä pelaajan palkitsemista, jos ajovirhe kuitenkin tuottaa selvästi parempaa jälkeä kuin keskivertopelaaja normaalilla kierroksellaan. Hommanhan pitäisi toimia niin, että kaiteen kautta kolauttaminen olisi aina hitain tapa ajaa mutka. Mitä toisiin autoihin tulee, ei ollut kyse mistään nojaamisesta vain kunnollisesta mutkaan menevään autoon päin törmäämisestä.

Miten voi olla, että huonosti hoidetut törmäykset eivät ole oikea ongelma vaan oikeastaan pelaajan vika, koska "mitäs meni törmäilemään"?

Vaikeustason optimointi on mahdotonta. Montakohan miljoonaa eri tasoista pelaajaa on pelin ostanut. Mikä on optimi?? Mulla on ainakin kohtuu nopeasti tullut käsitys omasta tasosta ja saan kisoista tiukkoja helposti. jotkin kupit on hiukka ongelmallisia, kun joillakin radoilla voittaa kohtuu helposti ja joillakin ei ole mitään saumoja.
Ei uppoa vieläkään minuun periaate, että kuskin pitää ennen kisaa päästää renkaistansa ilmat, että kilpailuista tulisi mahdollisimman tiukkoja? Minulle virittely on ollut aina vain viilaamista, jotta saisi sadasosia POIS kierrosajoista.

Eihän optimointi ole ikinä mahdotonta. Sitähän on tehty GT3:eenkin, mutta ei vain tarpeeksi. Kun tietokone kerran tietää auton paino/teho suhteen ja muut ajo-ominaisuuksiin vaikuttavat päätekijät, miksei se pystyisi lätkäisemään sopivia vastustajia? Se yleinen vaikeustaso eritasoisille kuskeille olisi mahdollista tehdä easy/medium/hard periaatteella. Mitä erityisen vaikeata tuossa olisi?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Eihän kyse ole täydellinen kierros vastaan seiniin ajaminen. Vaikka seinään törmäämällä ei mutkaa aivan yhtä nopeasti pääsisi (väitän kyllä, että niitäkin mutkia on), on käytännössä pelaajan palkitsemista, jos ajovirhe kuitenkin tuottaa selvästi parempaa jälkeä kuin keskivertopelaaja normaalilla kierroksellaan. Hommanhan pitäisi toimia niin, että kaiteen kautta kolauttaminen olisi aina hitain tapa ajaa mutka. Mitä toisiin autoihin tulee, ei ollut kyse mistään nojaamisesta vain kunnollisesta mutkaan menevään autoon päin törmäämisestä.

Miten voi olla, että huonosti hoidetut törmäykset eivät ole oikea ongelma vaan oikeastaan pelaajan vika, koska "mitäs meni törmäilemään"?

Ei uppoa vieläkään minuun periaate, että kuskin pitää ennen kisaa päästää renkaistansa ilmat, että kilpailuista tulisi mahdollisimman tiukkoja? Minulle virittely on ollut aina vain viilaamista, jotta saisi sadasosia POIS kierrosajoista.

Eihän optimointi ole ikinä mahdotonta. Sitähän on tehty GT3:eenkin, mutta ei vain tarpeeksi. Kun tietokone kerran tietää auton paino/teho suhteen ja muut ajo-ominaisuuksiin vaikuttavat päätekijät, miksei se pystyisi lätkäisemään sopivia vastustajia? Se yleinen vaikeustaso eritasoisille kuskeille olisi mahdollista tehdä easy/medium/hard periaatteella. Mitä erityisen vaikeata tuossa olisi?

Mistä sä tiedät oletko sä easy medium vai hard ajaja! Kierrosaikoja voi ajaa sitten aika-ajossa, jossa muuten törmäämisestä ja ulosajosta kierros hylätään.

Jos toi on sulle ongelma, niin ei voi mitään. Vaikeustasoa voi kuitenkin säätää mieleisekseen valitsemalla auton, jolla on joko helpompaa tai vaikeampaa voittaa.

Törmäilystä en ole muuta sanonut kuin että ajaminen ilman törmäämistä on nopeampaa kuin törmäilemällä (pois lukien muihin autoihin)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Mistä sä tiedät oletko sä easy medium vai hard ajaja! Kierrosaikoja voi ajaa sitten aika-ajossa, jossa muuten törmäämisestä ja ulosajosta kierros hylätään.

Jos toi on sulle ongelma, niin ei voi mitään. Vaikeustasoa voi kuitenkin säätää mieleisekseen valitsemalla auton, jolla on joko helpompaa tai vaikeampaa voittaa.
Järki käteen. Kyllä pelaajilta onnistuu perusvaikeustason valinta. Aloitat vaikka normaalilla ja jos tuntuu liian vaikealta, vaihda easyyn, jne. Valinnan jälkeen vaikeustaso on sitten järjestelmällisesti sama ja pelin edetessä kiristyvä. Tuolla tavallahan peleissä tehdään vaikeustaso sopivaksi. Sen sijaan GT3:ssa pelaaja pistetään ensin arvaamaan, josta tuloksena on yleensä aluksi varma tappio tai selvä voitto. Sen jälkeen seuraa säätöä, jos vaikka saisi tasaisen kilpailun aikaiseksi. Seuraavassa kisassa on taas edessä sama ruljanssi.

Jos kerran vaikeustaso on tehtävä itse autoja valitsemalla, voisi peli rajoittaa suoraan paino/teho suhteen avulla liian hyvät autot pois. Samoin se voisi pelaajan autoista antaa arvion millä autolla saisi helpon, millä mediumin ja millä vaikean kilpailun.

Ihan sama oli vaikeustaso toteutettu kahdella yllä mainitsemallani tavalla tai jollain muulla, kunhan se ei vaatisi itseltä arvailua, hakemista ja että se olisi kohtuullisen lineaarinen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Järki käteen. Kyllä pelaajilta onnistuu perusvaikeustason valinta. Aloitat vaikka normaalilla ja jos tuntuu liian vaikealta, vaihda easyyn, jne.


Mitä jos easy onkin liian helppo?

Tuolla tavallahan peleissä tehdään vaikeustaso sopivaksi. Sen sijaan GT3:ssa pelaaja pistetään ensin arvaamaan, josta tuloksena on yleensä aluksi varma tappio tai selvä voitto.


Entä kun Hardillakin alkaa voittamaan kaikki kisat? Mikä sitten eteen??


Sen jälkeen seuraa säätöä, jos vaikka saisi tasaisen kilpailun aikaiseksi. Seuraavassa kisassa on taas edessä sama ruljanssi.


Ei ole, kun tietää että niillä säädöillä voi osallistua suunnilleen saman tasoisiin kisoihin


Jos kerran vaikeustaso on tehtävä itse autoja valitsemalla, voisi peli rajoittaa suoraan paino/teho suhteen avulla liian hyvät autot pois.


Entä jos haluaa leikkiä ferraria?


Samoin se voisi pelaajan autoista antaa arvion millä autolla saisi helpon, millä mediumin ja millä vaikean kilpailun.


Tämä olisi kyllä ihan fiksua. Jonkinlainen haasteellisuuden arvio esim. 1-10 asteikolla.


Ihan sama oli vaikeustaso toteutettu kahdella yllä mainitsemallani tavalla tai jollain muulla, kunhan se ei vaatisi itseltä arvailua, hakemista ja että se olisi kohtuullisen lineaarinen.

Mielestäni liian useassa pelissä pienen pelailun jälkeen hakkaa vaikeimmalla vaikeustasolla tietokoneopponentin mennen tullen. GT3:ssa tiukan kisan saa aikaiseksi aina. MINUSTA se on silkkaa plussaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Järki käteen. Kyllä pelaajilta onnistuu perusvaikeustason valinta. Aloitat vaikka normaalilla ja jos tuntuu liian vaikealta, vaihda easyyn, jne. Valinnan jälkeen vaikeustaso on sitten järjestelmällisesti sama ja pelin edetessä kiristyvä. Tuolla tavallahan peleissä tehdään vaikeustaso sopivaksi. Sen sijaan GT3:ssa pelaaja pistetään ensin arvaamaan, josta tuloksena on yleensä aluksi varma tappio tai selvä voitto. Sen jälkeen seuraa säätöä, jos vaikka saisi tasaisen kilpailun aikaiseksi. Seuraavassa kisassa on taas edessä sama ruljanssi.

Mistä muusta sä tiedät, onko valitsemasi vaikeustaso (esim. easy) oikea , kuin ajamalla kisan ja katsomalla kuinka pärjäät? Tilannehan on aivan sama kuin valitessasi autoa.. Paitsi että autoa valitessa saat nyt tietoa kisan vaikeustasosta esim. siitä, mikä lisenssi vaaditaan. Kyllähän noi autot on nytkin luokiteltu C-, B-, A-. ja S-luokkiin teho/paino-suhteen mukaan. Jos kisaan vaaditaan A-lisenssi, ovat vastustajien autot aika varmasti A-luokkaa. Eli jos sitten otat itse A-luokan auton, on tilanne sama kuin jos ajaisit Normal-vaikeustasolla. Jos otat S-luokan auton, on vaikeustaso Easy ja vastaavasti B-luokalla Hard, noin ainakin suurinpiirtein. Ei mun mielestäni ole liikaa odotettu, että ihmiset pystyy vertailemaan, että onko 800HP enemmän kuin 400HP.


Jos kerran vaikeustaso on tehtävä itse autoja valitsemalla, voisi peli rajoittaa suoraan paino/teho suhteen avulla liian hyvät autot pois. Samoin se voisi pelaajan autoista antaa arvion millä autolla saisi helpon, millä mediumin ja millä vaikean kilpailun.

Mitkä autot on liian hyviä? Ja kenelle? Pelaajastahan se riippuu, millaisella autolla pärjää..


Ihan sama oli vaikeustaso toteutettu kahdella yllä mainitsemallani tavalla tai jollain muulla, kunhan se ei vaatisi itseltä arvailua, hakemista ja että se olisi kohtuullisen lineaarinen.

Eli sopivan vaikeustason hakeminen EASY/MEDIUM/HARD-tyyliseltä asteikolta (jossa yksikään vaihtoehto tuskin on tarkalleen oikea) EI ole arpomista, vaikka saatatkin joutua kokeilemaan useampaa vaihtoehtoa? Sen sijaan auton valitseminen sen mukaan mitä autoja kisassa muilla kuskeilla on, on arpomista? Vaikka näet kisaa valitessasi sen vaikeustason, esim vaadittavasta lisenssistä?

.
.
tää keskustelu alkaa olla samalla tasolla kuin tappelu siitä, kummat on parempia, lineaariset ropet vai ei-lineaariset ropet...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Mutkissa törmäily on mutkassa kuin mutkassa hitaampaa kuin oikean ajolinjan täydellinen ajo GT3:ssa. Jotkin mutkat vaan on niin vaikeita ajaa että seinän kautta ajaminen nopeuttaa kun mutkaa ei osaa ottaa oikein.

Kuten Hexkin on jo maininnut tuo ei pidä paikkaansa. Esimerkiksi Tokyon viimeinen nopea kaarre ennen viimeistä hiusneulaa on nopeinta ajaa kaasu pohjassa oikeata laitaa hyväksi käyttäen.

Vaikeustasosta vielä sen verran, että huolimatta tulkinta eroista kunnon kisan saaminen on yllättävän vaivalloista, jonka korjaaminen vaatisi ainakin pikkaisen enemmän pelintekijöiden ohjailua kuin tähän mennessä ollut "hyödytön" vapaus.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Mitä jos easy onkin liian helppo?

Entä kun Hardillakin alkaa voittamaan kaikki kisat? Mikä sitten eteen??

Hohhoijaa.... On se kovaa, kun pitää todistella, ettei luokkansa parhaassa autopelissä ole MITÄÄN vikaa. Anyway, hyvin on ihmisille yleensä riittänyt 3-5 eri vaikeustasoa. Toki HC-autopelaajille voisi antaa tarkempiakin vaikeustasosäätöjä, mutta eiköhän tuo kunnon vaikeutta ja realismia hakevat pelaajat pelaa pikemminkin muita autopelejä.


Ei ole, kun tietää että niillä säädöillä voi osallistua suunnilleen saman tasoisiin kisoihin
Höpöhöpö. Kun melkein kaikissa kisoissa on jotain rajoituksia, ei samoilla autoilla ja siis myöskään samoilla säädöillä montakaan kisaa ajeta. Samoin vaihtelu kilpailujen vaikeudessa on lisenssien sisälläkin kohtalaisen suurta.


Entä jos haluaa leikkiä ferraria?
Heikkoudet taas vahvuuksiksi? ;) Ihan kivahan se on jollain tykillä ajaa mopoista kierroksella ohi, mutta eihän sillä ole paljokaan tekemistä kilpa-ajon kanssa, eikä siitä tosiaankaan tarvitsisi palkintorahoja antaa. Varsinaisessa pelissä rajoituksia kaivattaisiin, mutta toki joitain vapaakilpailuja voisi olla. Miksei esim. voisi olla mahdollisuus customoida koko kilpailu, jolloin vastustajat voisi kaikki itse valita. Siellä voisit sitten Ferraria leikkiä.



Mielestäni liian useassa pelissä pienen pelailun jälkeen hakkaa vaikeimmalla vaikeustasolla tietokoneopponentin mennen tullen. GT3:ssa tiukan kisan saa aikaiseksi aina. MINUSTA se on silkkaa plussaa.
Plussaahan se tosiaan on, että vaikeusastetta voi kohottaa melkein loputtomasti (sokeria tankkiin kaatamalla), mutta eihän se poista perusongelmaa, että yleinen vaikeustaso on hakusessa.


mcduck:

Jos pointtini ei tullut vielä sinulle selväksi, ei se siitä selvemmäksi tule lisäselittelylläkään.



Tätä tämä taas on. Uskaltaa arvostella jonkun jumalankuvaa niin saa vastaukseksi primitiivisen inttämisreaktion, jossa todistetaan vahvuudet heikkouksiksi ja viestistä toiseen toistetaan omaa "totuutta" kuuroina muiden pointeille. Taitaa teissä kahdessa olla hifimiehen ;) vikaa....
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Toki HC-autopelaajille voisi antaa tarkempiakin vaikeustasosäätöjä, mutta eiköhän tuo kunnon vaikeutta ja realismia hakevat pelaajat pelaa pikemminkin muita autopelejä.

GPL lienee edelleen realistisin autopeli.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
GPL lienee edelleen realistisin autopeli.
Jepjep.

Joskin taitavat Papyruksen NASCAR-pelit olla realistisuudeltaan samaa kastia. Sittenhän on vielä tulossa GP4.... :)

Itselle jäi juuri tuo GPL viimeiseksi PC:n autopeliksi. Sen jälkeen on PC:n virkaa hoitaneet kannettavat, joilla ei 3D:tä paljoa pyöritellä.

Nautin kyllä kaikenlaisista autopeleistä. Kunnon arcade menee, samoin realistisen kuvan antavat esim. GT3, CMR, yms ja sitten maistuvat nuo GPL:n tyyliset HC-pelit.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Jepjep.

Joskin taitavat Papyruksen NASCAR-pelit olla realistisuudeltaan samaa kastia. Sittenhän on vielä tulossa GP4.... :)

Itselle jäi juuri tuo GPL viimeiseksi PC:n autopeliksi. Sen jälkeen on PC:n virkaa hoitaneet kannettavat, joilla ei 3D:tä paljoa pyöritellä.

Nautin kyllä kaikenlaisista autopeleistä. Kunnon arcade menee, samoin realistisen kuvan antavat esim. GT3, CMR, yms ja sitten maistuvat nuo GPL:n tyyliset HC-pelit.

Ei se mua ainakaan paljoa naurata, jos viikon ei-edes-niin-aktiivisen pelaamisen jälkeen voittaa kaiken mahdollisen. Näitä esimerkkejä on aivan liikaa.
Jos se että pidän tästä GT3:n mahdollisuudesta vaikeustason säätämiseen tekee minusta silmittömästi vauhkoavan fanipellen, niin minkähän se sinusta tekee?
Ei se tee viisasta, jos tyhmän kanssa inttää. Enkä ole mielestäni sanonut GT3:a täydelliseksi, muutama niistä piirteistä, joista sinä et henk. koht. pidä, minä vaan satun pitämään. Tämä tuntuu olevan sinulle liian kova pala kun tunnut inttävän täällä puolen BBS:n kanssa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover

...inttävän täällä puolen BBS:n kanssa.

On sitä muutkin harrastaneet. Kyllä jotkut jaksaisivat vääntää kättä siitäkin onko Halo hyvä peli vai ei, joka sekin GT3n tavoin on hyvä vaikkei täydellinen. Itse yritän pysyä teknisestä puolesta kiistelemisessä, sillä pelit ovat makuasia...
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom