Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miksi valitsitte konsolinne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja qbas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Ei se tee viisasta, jos tyhmän kanssa inttää. Enkä ole mielestäni sanonut GT3:a täydelliseksi, muutama niistä piirteistä, joista sinä et henk. koht. pidä, minä vaan satun pitämään. Tämä tuntuu olevan sinulle liian kova pala kun tunnut inttävän täällä puolen BBS:n kanssa.
Makuasioitahan nämä pelit, mutta kyllä niitäkin objektiivisilla mittareilla voidaan arvioida. Olen ehkä ylikriittinen (muutamaa muutakin peliä joskus tullut haukuttua...), mutta parempi se on kuin sokea ihailu.

Jos se, että perustelen kantaani, vastaan toisten väitteisiin ja esitän vaihtoehtoisia tapoja toteuttaa kritiikkini kohteet on inttämistä, niin sitten olkoon.

gamecube(koska koneelle tulee kaikki kiinnostavimmat pelit ja ainut pelikoneitten tekijä joka on pysynyt hengissä vanhoista hyvistä ajoista lähtien)
dreamcast(konsoli jota ilman en olisi kokennut shen mueta:ja monia monia muita hienoja pelejä) (sega saisi tehdä uuden konsolin):(

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan From Finland
gamecube(koska koneelle tulee kaikki kiinnostavimmat pelit ja ainut pelikoneitten tekijä joka on pysynyt hengissä vanhoista hyvistä ajoista lähtien)
dreamcast(konsoli jota ilman en olisi kokennut shen mueta:ja monia monia muita hienoja pelejä) (sega saisi tehdä uuden konsolin):(
Ällös nyt yritä palata alkuperäiseen aiheesheen. Shuatana. Tääällää ihmiset yrittää tapella GT-sarjasta ja joku ihna sitten selittää omiaan. Häepä, Tapele jne.

T: Promilleja palttirallaa ainaski 3.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Olen ehkä ylikriittinen (muutamaa muutakin peliä joskus tullut haukuttua...), mutta parempi se on kuin sokea ihailu.

En sanoisi näin. Luultavasti imiset, jotka eivät huomaa tai välitä esimerkiksi nyt GT3:n mokista pelaavat sitä hurmiossa ja todella rakastavat peliä. Toisin kuin sitten joku ylikriittinen henkilö, joka pelaa asenteella "Noni toiki on taas tehty noin paskasti. Ja toi kans. Ei helvetti miten paska peli. No ni taas noin..."

Sitäpaitsi, jotenkin haistan näistä muutaman nintendofanboyn (ehkä pahasti sanottu, Anti-Sony-miesten) viesteistä tietynlaista katkeruutta Sonya ja sen konsoleita kohtaan, joka johtaa taas siihen, että hyvissäkin peleissä on pakko olla jotain vikaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan enkine

ps. kohta tulee bannia kun juttu lähtee käsistä, mutta Onnittelut Shabanille... Taisi tulla vuotta mittariin?

Kiitos, kiitos, tulihan niitä. Mistä muuten tiesit?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban

Sitäpaitsi, jotenkin haistan näistä muutaman nintendofanboyn (ehkä pahasti sanottu, Anti-Sony-miesten) viesteistä tietynlaista katkeruutta Sonya ja sen konsoleita kohtaan, joka johtaa taas siihen, että hyvissäkin peleissä on pakko olla jotain vikaa.

Hyvissäkin peleissä on itseasiassa erittäin usein vikaa. Täydellistä peliä kun ei vielä ole. Sitäpaitsi tuolla logiikalla muutaman Sonyfanboyn (ehkä pahasti sanottu, anti-mikätahansamuu-miesten) mielestä Halo ei ole hyvä peli koska se nyt ei ole PS2lla. Tosiasiassa se on hyvä peli, vikoineen päivineen. Aivan kuten GT3.

Tietenkin voi olla sellainen mahdollisuus että jotkut ihmiset ovat kriittisiä pelien suhteen jos niissä jokin häiritsee ja sikäli tekee pelikokemuksesta epätoivottavan. Esimerkiksi FFX olisi muuten hyvä peli mutta sen tarina oli totaalista sontaa, ja sikäli en oikein saanut sen pelaamisesta samanlaista nautintoa kuin esimerkiksi MGS2:sta, jonka tarina oli myöskin aivan perseestä mutta se ei häiritsemään päässyt koska pääpaino on toiminnassa, joka sinänsä on loistavaa. Uusi Resident Evil on myöskin loistava peli, mutta sen kontrollit ovat parhaimmillaankin keskinkertaiset. Pudottaisi kyllä pelinautintoa ellen olisi niihin aikaisemmin psx:llä niihin ehtinyt tottua. Gun Valkyrie olisi myöskin mukava peli jos sitä pystyisi mitenkään ohjaamaan. Jos sitä ei opi niin se peli on kelvoton esitys.

Miettikääpäs jos joku vaikka piti FFX:n tarinasta, olisi pitänyt MGS2ta liian helppona, olisi ollut RE-veteraani jolle ohjaus on selkärangassa, omaisi isot kädet ja ketterät sormet ja Gun Valkyrien ohjaus olisi ollut helppo nakki. Olisiko tämä pelaaja arvostellut pelit erilailla? Kyllä. Olisiko se johtunut jostain fanboysimistä? Ei.

Keiu puhuu asiaa. Itse uskon kyllä, ettei kaiken arvioinnin silti tarvitse olla puhtaasti subjektiivista, vaan kyllä peleissä on objektiivisesti mitattavia heikkouksia ja vahvuuksia. Ja niissäkin heikkoudet, vaikka ne eivät itseä haittaisi, on yleensä mahdollista tunnistaa.

Todella hyvissäkin peleissä on yleensä enemmän tai vähemmän parannettavaa (jokunen toki löytyy mistä ei keksi oikein mitään). Pienet mokat eivät haittaa, jos muu toteutus on täyttä stimangia, mutta kyllä muuten loistavien pelienkin ollessa kyseessä, merkittävistä mokista on syytä valittaa. Erityisesti mokat käyvät ärsyttämään, jos kyseessä on jatko-osa, jossa vanhat virheet on jätetty edellisestä pelistä korjaamatta.

Shabanin vihjailut konesympatioiden vaikutuksesta (ainakin allekirjoittaneen) kritiikkiin lähinnä huvittivat. Kun kotona on kaikki nykysukupolven pelikonsolit, ei pelialustalla ole paljoakaan merkitystä. Vaikka sympatiat ovat Nintendolla sekä Segalla ja suhtautuminen Sonyyn ja Microsoftiin on lähinnä neutraalia, ei sillä ole mitään tekemistä onko peli hyvä vai ei.

ostin Xboxin sen takia koska se nyt vain SATTUU olemaan markkinoiden paras/tehokkain konsoli.

Tuo on mielipidekysymys. Kuten se, että minulle GameCube on se oikea konsoli niin tuo on minun mielipiteeni =)

Mutta minkälainen sitten olisi "täydellinen" peli? tarkoittaako se, että siinä on niin upea juoni kun voi olla? virheetön grafiikka? realismi niin täysissä kun voi vaan olla?

Sitä on vähän vaikea miettiä minkälainen olisi tuommoinen "täydellinen" peli kun semmosta ei olekkaan eikä tulekkaan olemaan. Minusta peleissä saa olla realismia kunhan ei ole liikaa.

Realismista puheenollen mitä mieltä te olette siitä, että pitääkö peleissä olla paljon realismia vai vähäsen?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan qbas
Tuo on mielipidekysymys. Kuten se, että minulle GameCube on se oikea konsoli niin tuo on minun mielipiteeni =)

Mutta minkälainen sitten olisi "täydellinen" peli? tarkoittaako se, että siinä on niin upea juoni kun voi olla? virheetön grafiikka? realismi niin täysissä kun voi vaan olla?

Sitä on vähän vaikea miettiä minkälainen olisi tuommoinen "täydellinen" peli kun semmosta ei olekkaan eikä tulekkaan olemaan. Minusta peleissä saa olla realismia kunhan ei ole liikaa.

Realismista puheenollen mitä mieltä te olette siitä, että pitääkö peleissä olla paljon realismia vai vähäsen?

Liika realismi usein heikentää pelattavuutta, esim. täysin realistinen autopeli on takuulla vaikeampi oppia/hallita kuin joku arcadekaahailu.. Samoin fps jossa hengissäpysymisen mahdollisuudet on yhtä heikot kuin oikeastikin olisi.... ;)
Eli realismia pitää olla, muttei liikaa!

Menee kait vähän off-topiciksi, mutta menköön. Mun mielestäni peli voi olla realistinen tai epärealistinen, kunhan on kunnolla sitä mitä on.

GTA3 oli vaikuttava juuri siksi, että se oli niin realistinen kuin oli - kutakuinkin kaikki mitä siinä tapahtui olisi voinut tapahtua oikeasti (joo, joo, ei kamalasta kolarista kävellä pois ehjin nahoin, mutta te tiedätte kyllä mitä tarkoitan). Esimerkiksi State of Emergency olisi ollut vaikuttavampi kokemus, jos siitä olisi tehty realistisempi - mutta se kai oli tarkoituskin, ettei peli olisi ollut liian rankka moraalinvartijoille. Ihan jo se olisi muuttanut pelin luonnetta aika rajusti, jos se olisi tapahtunut tämän päivän arkitodellisuudessa, ja siinä olisi vastustettu tämän päivän todellista valtiovaltaa.

Sitten taas joissain tapauksissa oikein kunnon härömeininki jossain fantasiaulottuvuudessa toimii paremmin. Tämä ehkä silloin, kun pelin toiminta vaatii yli-inhimillisiä fyysisiä (ja henkisiä/maagisia) kykyjä. Mutta kaikenkaikkiaan itse tykkään ehkä enemmän realismista - silloin kun puhutaan siis niin realistisista peleistä, että niitä voi luontevasti kevyissä kahvipöytäkeskusteluissa verrata todellisuuteen.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Mielestäni pelin ei tule olla ääri-realistinen, mutta sen tulee luoda utopia siitä että se voisi olla realistinen. Esimerkiksi fantasia-pelit toimivat tässä hyvänä esimerkkinä. Taiat ja loitsut eivät ole realistisia, mutta jos peli tehdään hyvin, pelaaja saadaan kuvittelemaan että tietyissä olosuhteissa ja toisessa paikassa ne voisivat olla realistia ja "oikeita".

Olkoon mitä vaan kunhan on omassa ´realistisuudessaan´, tai sen puutteessa johdonmukainen. Eli itse luodut säännöt tulee pitää.
Äärirealistisuus voisi olla aika tylsää.

No ainakin minun mielestäni "täydellinen" peli on sellainen, jota on helvetin hauska pelata. Ei siinä paljon jokin polygonien määrä tai juonen taso merkkaa, jos pelin pelaamisesta nauttii. Tietenkin tätä nautintoa voi vähentää tällaiset pienet virheet, mutta minua ärsyttää kun pelit arvostellaan tyhmästi grafiikan, äänien, pelattavuuden, haastavuuden jne. mukaan. Minulle on tärkeintä että peliä on hauska pelata!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez

No ainakin minun mielestäni "täydellinen" peli on sellainen, jota on helvetin hauska pelata. Ei siinä paljon jokin polygonien määrä tai juonen taso merkkaa, jos pelin pelaamisesta nauttii. Tietenkin tätä nautintoa voi vähentää tällaiset pienet virheet, mutta minua ärsyttää kun pelit arvostellaan tyhmästi grafiikan, äänien, pelattavuuden, haastavuuden jne. mukaan. Minulle on tärkeintä että peliä on hauska pelata!
Ei niinkään se ulkonäkö, mutta grafiikan täytyy tukea peliä. Jos peli vaatii nopeaa ruudunpäivitystä, huono sellainen pilaa pelinautinnon tehokkaasti jne. ikuinen dilemma.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Ei niinkään se ulkonäkö, mutta grafiikan täytyy tukea peliä. Jos peli vaatii nopeaa ruudunpäivitystä, huono sellainen pilaa pelinautinnon tehokkaasti jne. ikuinen dilemma.

Niin. Aivan! Grafiikan täytyy olla toimivaa, ettei se ainakaan haittaa silmää. Esim. joku peli voi olla graafisesti todella kunnianhimoinen ja täynnä yksityiskohtia, mutta jos ruudunpäivitys takeltelee niin nautintoahan se syö!

Jotenkin arvasin, että tämä threadi menee kädelleen jossain vaiheessa. Vastataan nyt silti alkup. kysymykseen.

Nämä tuoreimmat:

PS, kun kaveritkin. Eikä tullut kertaakaan kaduttua. Sen verran oli rattoisaa koneen kanssa, aina viimekesään asti.

PS2, no tämä nyt ei ollut paha rasti. Ensimmäisenä tulee ne syyt, joita tuolla hyllyssä on tälläkin hetkellä ~20.

GameCube, Nojoo, tuli heräteostos kun hinta romahti juuri ennen julkaisua. Tuossapa kerää pölyä kunnes tulee joku kiinnostava peli, esm. Resident Evil Remake.

X-Box, Vilén-henkinen ostos. Sen verran tuore tapaus, että ei liikaa kokemusta. PGR ja RSC kyllä on olleet ihan kiinnostavia, että tullut tässä viikonaikana jo sen verran pelattua, että kiilaa Nipan ohi kakkoskoneeksi. Nyt kun vielä itse todennut ohjaimen ihan sopivaksi.

PC, niin no, vääntöä on koneessa mutta ei hivele silmää eloton sileä kallionseinä. Kiva surffata ja popittaa mutta siinä se onkin sitten. hlvtin kallis kapistus kyllä moiseen.

Järjestys tässä taloudessa, noin niinko pelikäytössä :)

PS2
X-Box
N64 (lähinnä Zeldaa viimeaikoina)
GameCube
PS
PC

Muut pelikoneen on pakattu naftaliiniin odottamaan antiikkiarvon nousua :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban

Kiitos, kiitos, tulihan niitä. Mistä muuten tiesit?

...Vastaus myöhässä, mutta kun edellisellä boardilla joskus haasteltiin, että samana päivänä oltiin synnytty... :)

3 n k ! n E

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom