Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Demon´s Soulsin vaikeustasoa olisin kyllä voinut säätää alaspäin jos se vain olisi ollut mahdollista. Ehkä vaikein pelaamani peli konsoleilla, epäinhimillinen varsinkin perheelliselle sillä kentän aikana ei voi oikeastaan välitallentaa perinteisessä mielessä.
Vaikka itse tykkäänkin pelata "hardilla", komppaan silti tuota näkemystä normaalilla pelaamisesta silloin kun peliä arvostellaan. Itsekin miellän normaalin aina referenssivaikeustasoksi.Jossain 1up Yoursin jaksossa Shane Bettenhausen (muistaakseni) totesi, että hän vetäisee arvosteltavat pelit aina läpi normaalilla vaikeustasolla, koska se on se, jolla keskivertopelaaja noi pelit yrittää läpäistä. Tuota ohjetta olen pääsääntöisesti noudattanut, mutta trophyjen takia menin sitten läpäisemään Bad Company 2:n ja Prison Breakin vaikeimmilla. Kumpikaan ei nyt mitenkään älyttömänn paha rasti ollut.
Erinomainen pointti. GTAIV oli myös yksi malliesimerkki todella huonosta checkpoint-suunnittelusta (koska pelissä ei niitä käytännössä juuri edes ollut). Kestän kyllä sen, että jotain kohtaa pitää iteroida jopa kymmeniä kertoja, kunhan siihen pääsee riittävän nopeasti, eikä niin että ensin on minuuttitolkulla pakkopullaa ja sitten 15 sekuntia tappavaa äksöniä.Tärkeintä peleissä on kuitenkin hauskuus. Vaikeitakin pelejä voi olla hauska pelata, jos checkpointit on oikein sijoitettu ja lataustauot ovat lyhyitä (esimerkki hyvästä: Uncharted; esimerkki huonosta: Ghostbusters).
Tosin SNES:illä oli ihan hyvä käyttää sitä helpointa vaikeutta, pelit olivat aika hankalia silloin. Nykyään sitä pelaa ainakin normaalilla, vain sen takia että peli kestäisi edes hieman kauemmin.
Omalle kohdalleni uppoavat parhaiten pelit, joissa vaikeusaste ei ole edes valittavissa. Jotenkin sitä tuolloin luottaa pelin suunnittelijoiden taitoihin enemmän ja hankalissakin paikoissa jaksaa ehkä yrittää vähän tarmokkaammin.