Vastaus: Minecraft [X360 Hype]
Omistan minecraftin myös PC:lle ja pelaan MC:tä mieluummin Xboxilla johtuen yleensäkin siitä, että olen enemmän konsolipelaaja, pelaan PC:llä hyvin vähän. Vaikka MC:n konsoliversio on äärettömän paljon pienempi kuin tietokoneella, niin se ei minua kovin paljoa haittaa. Yleensäkin kun pelasin PC:llä, niin harvemmin menin kovinkaan kauas siitä spawnilta. Yleensä hääräsin siellä mistä peli alkoi ja sinne myös jäin, ja näin pystyn tekemään myös Xboxilla. Vaikka 1000x1000 blockia kuulostaa erittäin pieneltä, niin käykääpä huvikseen kävelemässä se ympäri, niin huomaatte, ettei se nyt ihan niin pieni alue olekaan. Oikeastaan tämä pieni alue tietyllä tavalla viehättää pelissä, koska nyt on mahdollista rakentaa koko maailma täyteen reunoja myöten. Ja ehkä olemme tottuneet vähän liian hyvään. Jos Minecraft ilmestyisi nyt ensimmäistä kertaa, niin kaikki olisi varmasti ihan innoissaan tästä satunnaisesti generoidusta hiekkalaatikkopelistä, jossa voi tehdä melkein mitä vaan, vaikka siinä olisi 1000x1000 rajat.
Toki itsekin toivon ja odotan, että niitä joskus laajennetaan esim 2000x2000, 5000x5000 tai jopa 10000x10000. Ensimmäinenkin vaihtoehto olisi jo mielestäni erittäin hyvä.
Toivon myös, että päivityksiä tulisi mahdollisimman nopeaan tahtiin. Ensinnäkin niin, että pahimmat bugit saataisiin nopeasti pois. Leaderboardien filtteriä en pysty vaihtamaan, tai peli crashaa heti. Samoin kävi, kun yritin tätä kuvanjakamis toimintoa facebookiin, niin crashasi. Kuva kyllä meni nettiin, mutta tallentamaton peli hävisi. Tässä pitää muistaa tallentaa vähän väliä.
Pelin versio on tietysti aika vanha ja toivottavasti sekin menisi nopeasti eteenpäin. Ilmeisesti tätä peliä on myyty todella paljon, ja siksi oletan ja odotan, että sen päivittämiseen panostetaan. Itse kaipaan erityisesti viidakko biomea ja monia pienempiä asioita, vaikka kyllä näinkin pärjää. Onpahan jotain mitä odottaa.
Pelaaminen ohjaimella on mielestäni täydellistä. En vaihtaisi ohjainta takaisin hiireen ja näppikseen, niin hyvin nuo controllit sopivat minulle.
Nyt vain päivityksiä odotellessa. Onneksi en ole PC:n Minecraftia pelannut vielä kyllästymiseen asti, niin tossa Xboxin versiossa on vielä paljonkin sellaista, mitä en ole kokeillut. Ja rakentamisessa on vain mielikuvitus (ja 1000x1000 ;D ) rajana.