Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Minecraft

Vastaus: Minecraft [X360 Hype]

Mites laajoja nuo ovat PC:llä?

Minecraft wikistä jotain tällaista tietoa löytyi:


Minecraftin kartta tietokoneella on n. 4,722,366,482,869,645 km2.

Kun vertaa maan pinta-alaan, 510,072,000 km2, niin se on noin 9,258,235 kertaa maapallon kokoinen.

Tässä siis 1 minecraftin block = 1 metri.
 
Vastaus: Minecraft [X360 Hype]

Eipä tossa ole oikein mitään minkä vuoksi se tulisi hankkia, pc:llä monen monta kertaa parempi. Turhaa siitä maksaa täyttä hintaa vain siksi koska xbox.
 
Vastaus: Minecraft [X360 Hype]

Eipä tossa ole oikein mitään minkä vuoksi se tulisi hankkia, pc:llä monen monta kertaa parempi. Turhaa siitä maksaa täyttä hintaa vain siksi koska xbox.

Se nyt on sanomattakin selvää, että PC-pelaajille tuossa XO versiossa ei ole mitään järkeä. Mutta esim. minulle joka on viimeksi päivittänyt omaa konettani 2-3 vuotta ennen XO:n julkaisua, sopii tämä kuin se kuuluisa nyrkki silmään. Enkä taida olla yksin.

Xbox 360:n Minecraft osoittautui hillittömäksi rahamagneetiksi – Dome.fi

Tuon äskeisen jutun mukaan, Mojang on lupaillut laajentaa boksin Minecraft kokemusta tulevien päivitysten yhteydessä. Eli eroavaisuudet PC -veljeen ainakin yritetään minimoida. Tämä ensimmäinen versio on ihan hyvä alku ja innolla odotan lisää.
 
Vastaus: Minecraft [X360 Hype]

Aww. Katkeran miehen tilitys :)

I honestly haven't heard a single good thing about MC-360 - - Outside of the reviews, which seem disjoined with reality. What's GOOD about it?

Minecraft has a bunch less simultaneous players than FortressCraft has. And that's just muggins here doing that! I guess it's the old thing though, deliver minimally, promise a lot, and hope people forget; Kinect support went for a wander, and their track record for patching Android and iOS is.... uh... less than stellar.

I haven't actually gotten any sales figures, but I can safely say that I've lost eight Twitter followers so far. I suspect sales will be quieter for a week, then people will get bored of the novelty of (a very old version of) Minecraft, and hopefully wander back. If nothing else, I've bumped 'finishing split screen' up my priority list.

Markus "Notch" Persson. Fuck you and your 'community'.

Minecraft Xbox 360 is "gimped", says FortressCraft dev


 
Vastaus: Minecraft [X360 Hype]

Hehe mitä itkemistä :D

No ostin mä sittenkin tämän vaikka pc:llä se onkin, aloin just kelaa eilen että kyllähän tähä pätsejä tulee ja oli jotenki mukava pelata isosta telkusta.
 
Vastaus: Minecraft [X360 Hype]

Omistan minecraftin myös PC:lle ja pelaan MC:tä mieluummin Xboxilla johtuen yleensäkin siitä, että olen enemmän konsolipelaaja, pelaan PC:llä hyvin vähän. Vaikka MC:n konsoliversio on äärettömän paljon pienempi kuin tietokoneella, niin se ei minua kovin paljoa haittaa. Yleensäkin kun pelasin PC:llä, niin harvemmin menin kovinkaan kauas siitä spawnilta. Yleensä hääräsin siellä mistä peli alkoi ja sinne myös jäin, ja näin pystyn tekemään myös Xboxilla. Vaikka 1000x1000 blockia kuulostaa erittäin pieneltä, niin käykääpä huvikseen kävelemässä se ympäri, niin huomaatte, ettei se nyt ihan niin pieni alue olekaan. Oikeastaan tämä pieni alue tietyllä tavalla viehättää pelissä, koska nyt on mahdollista rakentaa koko maailma täyteen reunoja myöten. Ja ehkä olemme tottuneet vähän liian hyvään. Jos Minecraft ilmestyisi nyt ensimmäistä kertaa, niin kaikki olisi varmasti ihan innoissaan tästä satunnaisesti generoidusta hiekkalaatikkopelistä, jossa voi tehdä melkein mitä vaan, vaikka siinä olisi 1000x1000 rajat.

Toki itsekin toivon ja odotan, että niitä joskus laajennetaan esim 2000x2000, 5000x5000 tai jopa 10000x10000. Ensimmäinenkin vaihtoehto olisi jo mielestäni erittäin hyvä.

Toivon myös, että päivityksiä tulisi mahdollisimman nopeaan tahtiin. Ensinnäkin niin, että pahimmat bugit saataisiin nopeasti pois. Leaderboardien filtteriä en pysty vaihtamaan, tai peli crashaa heti. Samoin kävi, kun yritin tätä kuvanjakamis toimintoa facebookiin, niin crashasi. Kuva kyllä meni nettiin, mutta tallentamaton peli hävisi. Tässä pitää muistaa tallentaa vähän väliä.

Pelin versio on tietysti aika vanha ja toivottavasti sekin menisi nopeasti eteenpäin. Ilmeisesti tätä peliä on myyty todella paljon, ja siksi oletan ja odotan, että sen päivittämiseen panostetaan. Itse kaipaan erityisesti viidakko biomea ja monia pienempiä asioita, vaikka kyllä näinkin pärjää. Onpahan jotain mitä odottaa.

Pelaaminen ohjaimella on mielestäni täydellistä. En vaihtaisi ohjainta takaisin hiireen ja näppikseen, niin hyvin nuo controllit sopivat minulle.


Nyt vain päivityksiä odotellessa. Onneksi en ole PC:n Minecraftia pelannut vielä kyllästymiseen asti, niin tossa Xboxin versiossa on vielä paljonkin sellaista, mitä en ole kokeillut. Ja rakentamisessa on vain mielikuvitus (ja 1000x1000 ;D ) rajana.
 
Vastaus: Minecraft [X360 Hype]

Vaikka Minecraft XBOX 360 Editon eroaa alkuperäisestä versiostaan, niin onhan tuo silti puhdasta luomisen juhlaa. Pää pursuaa ideoita mitä haluaisi toteuttaa, mutta aika ei tahdo riittää. Onneksi peli on niin mielenkiintoinen, että lapset (4v. ja 2v.) tykkäävät katsella sivusta isän rakentelua. Tuleepa sieltäkin mielenkiintoisia ajatuksia rakentamiseen. Tämä on koko perheen peli.
 
Vastaus: Minecraft [X360 Hype]

Tulihan tämä hankittua pitkän harkinnan jälkeen, ja hyvä oli ostos. Olen pelannut pc-versiotakin pari vuotta sitten, mutta en vain jaksa nysvätä tietokoneen äärellä nykyään. Mieluummin pelaan sohvalta käsin ja isolta tv-ruudulta. Hemmetin hyvä peli on tämä xbox-käännöskin, ja pari viime päivää ovat menneet täysin rakentelupuuhissa. Itseäni ei kartan "pienuus" haittaa yhtään, sillä pelasin pc-versiollakin vain spawn-pisteen lähistöllä. Lisäksi haaveena olisi että joskus olisi koko kartta rakennettu täyteen.

Oletteko muuten huomanneet sellaista, että oikea käsi puutuu jos on pitkään pelannut? Sitä kun pitää liipaisinnappia koko ajan pohjassa kaivuuhommissa. :D
 
Vastaus: Minecraft [X360 Hype]

Tulihan tämä hankittua pitkän harkinnan jälkeen, ja hyvä oli ostos. Olen pelannut pc-versiotakin pari vuotta sitten, mutta en vain jaksa nysvätä tietokoneen äärellä nykyään. Mieluummin pelaan sohvalta käsin ja isolta tv-ruudulta. Hemmetin hyvä peli on tämä xbox-käännöskin, ja pari viime päivää ovat menneet täysin rakentelupuuhissa. Itseäni ei kartan "pienuus" haittaa yhtään, sillä pelasin pc-versiollakin vain spawn-pisteen lähistöllä. Lisäksi haaveena olisi että joskus olisi koko kartta rakennettu täyteen.

Oletteko muuten huomanneet sellaista, että oikea käsi puutuu jos on pitkään pelannut? Sitä kun pitää liipaisinnappia koko ajan pohjassa kaivuuhommissa. :D

Joo, mulla hävisi myös kerran tuo oikea käsi. Latasin pelin uudestaan, niin johan käsi palasi.


Olisi muuten kiva nähdä muiden luomuksia juuri tästä 360 versiosta, kuvia tai videoita. Itsekin voisin yrittää ottaa kuvia omista väsäilyistäni. Kai tähän ketjuun voi kuvia postata?
 
Vastaus: Minecraft [X360 Hype]

J2M sanoi:
Oletteko muuten huomanneet sellaista, että oikea käsi puutuu jos on pitkään pelannut? Sitä kun pitää liipaisinnappia koko ajan pohjassa kaivuuhommissa.
Joo, mulla hävisi myös kerran tuo oikea käsi. Latasin pelin uudestaan, niin johan käsi palasi.

Tässä keskustelussahan tehdään suorastaan lääketieteellistä historiaa... :D
 
Vastaus: Minecraft [XBLA]

X360:n muisti ei riitä kovin pitkälle, joten PC:n kanssa ei voi kilpailla. Itse en kyllä ymmärrä Minecraftia ja sen viehätystä ollenkaan.
 
Vastaus: Minecraft [XBLA]

Itse en kyllä ymmärrä Minecraftia ja sen viehätystä ollenkaan.

Kaipa se on tietty rakentelu/luomisvietti mikä tiettyjä pelaajia kiehtoo - ja se tietty vapaus. Ainakin kun sukulaispoikaa katsoo, niin se tekee innoissaan mm. LbP:ssä omia kenttiään ja pelailee säännöllisesti Minecraftia. Ei sitä CoDin hakkaus sinänsä kiinnosta (mikä ei ole välttämättä kauhean huono juttu).

Itse arvostan Minecraftin indie-juuria ja sitä ajatusta että sen alunperin rakensi kai ihan muutama tyyppi (vai oliko Notch jopa yksin, en muista). Ei tuollainen suksee ole sattumaa, pelille oli selvästi tilausta ja tuskin se kovin huono voi olla sille kohderyhmälle kelle se on tehty (esim. mun sukulaispoika). Se vähän hiertää, että siirto konsoleille tapahtui taas jonkin MS:n rahatukon avustuksella. Se on pieni särö indie-ajatukselle - mutta toisaalta hyvää bisnestä Notchin firmalle.

Btw. PC-versiossa (ainakin ns. koko versio) oli näitä zombeja ja muita jotka "hyökkäävät" yöllä. Se ajatus jotenkin kiehtoi (täytyy rakentaa suojainen paikka yötä varten yms). Onko sama idea Boksiversiossakin?
 
Vastaus: Minecraft [XBLA]

Btw. PC-versiossa (ainakin ns. koko versio) oli näitä zombeja ja muita jotka "hyökkäävät" yöllä. Se ajatus jotenkin kiehtoi (täytyy rakentaa suojainen paikka yötä varten yms). Onko sama idea Boksiversiossakin?

Samat zombit, creeperit sun muut ovat tässäkin mukana. Ja jos alkaa ahistamaan, niin vaikeusastetta voi säätää.
 
Vastaus: Minecraft [XBLA]

On tuossa MC360:ssä yksi hyväkin puoli mielestäni PC versioon verrattuna, se moninpeli! (ja tietty se splitscreenikin).
Viimeksi ainakaan kun PC versiota pelasin, ei ollut mahdollista vierailla kavereiden maailmoissa ilman, että joku olisi pyörittänyt jotain serverisoftaa.
 
Vastaus: Minecraft [XBLA]

Samat zombit, creeperit sun muut ovat tässäkin mukana. Ja jos alkaa ahistamaan, niin vaikeusastetta voi säätää.

Eikun nimenomaan tämä osio pelissä itseä kiehtookin. "Pimeys tuo möröt" on se juju jolla mut saisi pelin pariin. Tuo rakentelu ilman sen suurempaa uhkaa ei kauhesti innosta.

Ps. XBLA-versio myynyt näköjään miljoona kappaletta about viikossa - aika huima kysyntä tälle on ja vielä hieman kalliimpaan hintaan:
http://www.gamasutra.com/view/news/...aking_Minecraft_sells_1M_copies_in_5_days.php
 
Vastaus: Minecraft [XBLA]

Millonkoha mahtaa tullä päivityksiä, loppu nimittäin tekeminen :D Netheriäkään ei jaksa ihmetellä kun se on oikeestaan kulkemiseen hyvä mut toi maailman koko on niin pieni et siit oo hyötyy. Seison muute siel netherissä paikoillaan ja Ghast ampu tulipalloilla muutaman kymmene blokin päästä ja lensi ohi kokoajan.. eli sielläkää ei voi kuolla :D

Hm tekiskö Netheriin oman linnotuksen
 
Vastaus: Minecraft [X360 Hype]

Lisätään vielä että maailmatkin on rajattu 1000x1000 -kokoon eli todella pieniksi. PC-version jälkeen tuo ei oikeastaan edes tunnu oikealta Minecraftilta vaan lähinnä todella rajoitetulta, maksulliselta demolta. PS3-pelaajien ei tuota kannata kadehtia.

Vaikka PC-versiossa tuota lääniä onkin enemmän, ni en ehkä siltikään luonnehtisi tuota pelialuetta "todella pieneksi". Riippuu tietty varmaan paljolti siitä, että minkä kokosia komplekseja meinaa rakentaa (saa olla kyllä aika törkeen isoja jos tuon 1000x1000 -kartan saa täytettyä). Mulla on varmaan about parisenkymmentä tuntia kaivamista ja säätämistä takana, eikä tuo kartan suuruus/pienuus oo vielä häirinny.
 
Vastaus: Minecraft [XBLA]

Olenko oikeasti ainoa suomenkielinen jolla on inventoryongelma?

Tämä tapahtuu siis joka helevetin kerta: kun avaan inventaarion, peli ei enää vastaa mihinkään napin painallukseen. XBOX-napilla kyllä saa sen xboxin oman valikon esille, eli konsoli kyllä toimii mutta peli jumittaa.

Kokeilin kaikkien pelitietojen poistamista ja uudelleenasentamista, mutta eipä ollut apua.

Joiltain random-forumeilta luin, että tässä tapauksessa auttaa kun ottaa ohjaimesta akun irti ja takaisin, mutta sangen kettumaistahan tuo on jos ei inventaariota voi käyttää.

Onko ideoita miten tuon saisi korjattua kotikonstein?

Patchaisivat nyt äkkiä, <kirosana>.

Edit: ja sieltähän se patch tulikin. Nopeaa toimintaa. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom