Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Minusta tulee isä!

eewokki

New Member
Tyttöystävä vain kertoi että onpi raskaana ja veti minut aivan sanattomaksi. Nyt sitten päivän olen mietiskellyt että mitä pitäisi tehdä ja päädyin itse siihen että haluan sen lapsen sillä en kannusta yhtään aborttia. Turha sitä viatonta lasta on tappaa. Lapsi kyllä muuttaa elämän täysin. Asustan vielä vanhempien luona ja olen aikamoissa velkakierteessä. Lisäksi intti on suorittamatta. Töissä kuitenkin käyn päivittäin ja asuntoa olen kovasti vaille kunhan saan velkani hoidettua. Mutten nyt viitsi enempää masentaa muita.

Täällä on varmasti muita vanhempia joten kertokaapas olikos teillä samanlainen ongelma?
 
Vastaus: Minusta tulee isä!

Neuvoja minulta ei vielä pysty putoamaan, mutta paljon onnea tapauksesta. Hieno päätös ja toivotaan että kaikki sujuu hyvin tulevaisuudessakin.
 
Vastaus: Minusta tulee isä!

onnea! itse vielä onneksi vasta onnellinen setä olen yhdelle lapselle :rolleyes:
 
Vastaus: Minusta tulee isä!

Olin ensimmäisen lapsen syntyessä vielä 22 v. (tai täytin 23 ko. vuonna), opiskelija ja vaimo työttömänä, siis siihen syntymään asti. Hyvin mennyt, kaksi lasta tullut vielä lisää joten oli se sen verran hieno kokemus. Elämä tosiaan muuttui mutta parempaan suuntaan.

Vaikea siltikään neuvoa muuten kuin: pysy töissä ja hoida velat, koska kohta et vastaa enää pelkästään itsestäsi :)

Ja hieno päätös!
 
Vastaus: Minusta tulee isä!

Onnea kovasti uutisesta!
Näin kahden lapsen isänä voin sanoa että hieno kokemus :) Et nyt maininnut omaa ikääsi mutta oletan että olet vielä aika nuori? Aborttia en suosittele mutta kannattaa nyt jutella tyttöystäväsi kanssa asiat selväksi ennenkuin teette päätöksen jatkosta. Se lapsi kun ei vain ole "hetken" projekti vaan vie teidän molempien ajan aika täydellisesti. Ne velat kannattaa nyt ensitöikseen hoitaa pois koska hankintoja aika tavalla edessä!
Lapsien tekeminen nyt on helppoa :p mutta niiden aikuiseksi kasvattaminen onkin sitten haasteellisempi juttu!

Onnea vielä kerran :)
 
Vastaus: Minusta tulee isä!

Joo onnea vaan.Itsellä 4v tytär ja hetkeekään en vaihtas..tai ehkä pari pahaa itkupotkuraivari päivää:D No ei.Asiat juttelet eka kondiksee että ootte molemmat varmoja haluistanne.

Mitä tohon lasten tekemisen helppouteen tulee niin no en tiedä.Olin ihan hukassa et minne mikin pitää työntää ja sit jokusen kuukauden päästä eukko laattaa aamulla joka paikan todeten:Olenkohan paksuna?:D

Mut joo....Isyys on pop.
 
Vastaus: Minusta tulee isä!

onneksi olkoon! se on erittäin hieno asia, ja kuten Kastle jo sanoi niin miltei kaikki tulee muuttumaan mutta vain parempaan vaikka aika-ajoin voi olla erittäin rankkaa ja haastavaakin...
ite oon 23 ja meillä on 2 tyttöä, toinen 1v2kk ja toinen 6vk ja päivääkään en antais pois.. ei oo hienompaa tunnetta kun töitten jälkeen tyttö tulee ovelle vastaan halimaan :)

Congrats!!
 
Vastaus: Minusta tulee isä!

Onnittelut tulevalle isälle. Iso vastuuhan tuo on kelle tahansa nuorelle kaverille, mutta jos on hyvä pää harteilla ja äitikin sydämellä asiassa mukana, niin selviätte varmasti.

Tsemppiä ja peukkuja asioiden järjestymiseen. :)
 
Vastaus: Minusta tulee isä!

onnea.
vedä perseet, toivo parasta ja pelkää pahinta.
eikä miehellä tuossa sanottavaa ole, jos muija sen muksun haluaa niin se sen myös synnyttää.
siinä voi sitten valita että maksaako elatusmaksuja vai yrittääkö jopa olla kunnon isä ja osallistuu kasvatukseenkin.

minä olen aina kumppaneilleni sanonut että jos vahinko käy niin parhaani yritän mutta mitään muuta en voi luvata.
 
Vastaus: Minusta tulee isä!

Tosiaan onnea. Itsellä on nyt kohta 10 kuukautinen tyttö ja kyllä on mahtavaa ollut. Itse myös edelleen aika paljon veloissa ja siitä johtuen palkasta ei koskaan mitenkään erityisemmin käytettävää jää. Mutta jos vaan on sukulaissuhteet kunnossa niin tuskin tarvii hirveästi mitään ostaa. Me saatiin kaikki (vaatteet, rattaat ja huonekalut) ilmaiseksi eikä edes pyydetty mitään. Yleensä ne mummut ja pappat ovat aika innokkaita osteleen. :)
Ja sitten kun saa vielä lapsilisän niin meillä menee nykyään kuussa noin 20 euroa "omaa rahaa" kuussa lapseen. Joten ei voi sanoa että lapsi välttämättä kalliiksi tulisi...
 
Vastaus: Minusta tulee isä!

Otan osaa:p Mua ei kannata kuunnella turhan vakavasti, mutta silti oma näkemykseni lapsiin on, että ne voi tappaa hyvän suhteen ja mielestäni lapsi vie liikaa aikaa parin yhteiseltä ajalta ja itse olen sellainen, että haluan käyttää laatuaikaa naiseni kanssa mahdollisimman paljon... ...olen reilun vuoden seurustellut vakavasti ja yhteenmuutto on lähellä, mutta lapsia emme aio hankkia, koska naisellani on sama näkemys kuin itselläni onneksi. Olemme 27 ja 26, mutta pikku hirviöt eivät kuulu suunnitelmiin, mutta eihän sitä tiedä sitten vuosien jälkeen, että muuttuuko mieli tai ajatusmaailma. Mutta kukin tyylillään, että kai tässä voisi onnitella näkymyksestäni huolimatta:) Ota isän rooli vakavasti ja vastuullisesti sitten!
 
Vastaus: Minusta tulee isä!

Hieno päätös, onneksi olkoon!
 
Vastaus: Minusta tulee isä!

Otan osaa:p Mua ei kannata kuunnella turhan vakavasti, mutta silti oma näkemykseni lapsiin on, että ne voi tappaa hyvän suhteen ja mielestäni lapsi vie liikaa aikaa parin yhteiseltä ajalta ja itse olen sellainen, että haluan käyttää laatuaikaa naiseni kanssa mahdollisimman paljon... ...olen reilun vuoden seurustellut vakavasti ja yhteenmuutto on lähellä, mutta lapsia emme aio hankkia, koska naisellani on sama näkemys kuin itselläni onneksi. Olemme 27 ja 26, mutta pikku hirviöt eivät kuulu suunnitelmiin, mutta eihän sitä tiedä sitten vuosien jälkeen, että muuttuuko mieli tai ajatusmaailma. Mutta kukin tyylillään, että kai tässä voisi onnitella näkymyksestäni huolimatta:) Ota isän rooli vakavasti ja vastuullisesti sitten!

en koskaan ajatellut osaavani olla isä, kunnes minusta tuli isä. Ja nyt olen sitä jo tuplasti. Ei lapset parisuhdetta ole meidän kohdalla pilanneet. Päinvastoin, suhteemme on syventynyt. mutta tosiaan sanoitkin ettet sulje mahdollista lasta tulevaisuudessa pois. Hyvä, sillä voin kertoa että en päivääkään enkä kakkavaipan vaihtoakaan vaihtaisi pois.:)

ONNEA EEWOKILLE
 
Vastaus: Minusta tulee isä!

Onnea (sitä tarvitaan)...

terv. kahden lapsen isä
 
Vastaus: Minusta tulee isä!

Maxball, ihmeitä täytyy tapahtua, että meikästä isä tulisi ja muutenkin sitä ennen pitäisi itsekkin kasvaa aikuiseksi ja sitä ei tule tapahtumaan piiiiiiitkään aikaan ja naiseni kun vihaa lapsia, niin sekin vielä:D Itse siedän niitä jotenkuten ,mutta mieluummin söpö koira kuin huutava kersa! Meillä on jo kissa ja se on meidän vauveli:)
 
Vastaus: Minusta tulee isä!

Mitenkäs joku viisas joskus lapsista totesikaan?
"Lapset, 15 minuuttia kivaa ja sitten 20 vuotta kärsimystä."

Tsemppiä vaan...
 
Vastaus: Minusta tulee isä!

Onnea vaan.

Itse tulin isäksi 21 vuotiaana. Elämä muuttuu radikaalisti, mutta päivääkään en vaihtaisi pois :D
 
Ylös Bottom