Vastaus: Mistä helppo platinum?
Splinter Cell HD. Platina kohta taskussa, enää Normal-pelikerta jäljellä (piti pelata erikseen Hardilla ja Normilla... tiedän, typerää) siten ettei tule kuin maksimissaan 3 kuolonuhria per kenttä (ja tein jo tuon, mutta nähtävästi se bugitti jotenkin, joten en trophyä saanut, niin pitää uusiksi vetää, helpohko tuo on kuitenkin). Pelin vaikeustasoksi on äänestetty PS3Trophies.org-sivustolla yli 8/10, enkä kyllä ymmärrä miksi. Tää on kuin Mirror's Edge, eli platinaan menee aikaa vain joku 20 tuntia, mutta se on kuitenkin haastava. Ne jotka osaa, kokee tämän helpoksi. Noh, Mirror's Edge ei kyllä ollut helppo, sen voin sanoa. Nautin silti niistä time trialeista ja muista. Mut Splinter Cell on niin mun peli, just tällaista hiippailupeliä oon aina kaivannut ja aikoinani missasin nämä pelit PS2:lla (tai no tuli kaverin luona testailtua sillon tällön). Aivan loistava tämä eka peli ja platina oli todella nautittava. Vaikein tehtävä on päästä peli läpi ilman hälytyksiä, kuolematta, käyttämättä Med Kittejä ja ilman noita liiallisia kuolonuhreja (ks. ylempää). Nuo kun tekee samalla pelikerralla ja vielä Hard-vaikeustasolla, niin onhan siinä ihan kivasti haastetta, mutta kun malttaa hiipiä ja tietää mitä tekee, niin tuo on todella nautittava ja kohtuullisen helppo platina. En siis ymmärrä tuota ~8.20:n vaikeustasoa tuolla PS3Trophies.org:issa. Itse antaisin maksimissaan 7:n, 6:kin voisi olla sopiva, mutta kun miettii, niin kyllä niitä vaikeampiakin platinoita löytyy, joten 7 on ihan sopiva. Ei tässä kuitenkaan mitään kovin vaikeaa ole, kun tietää mitä tekee. Ärsyttää vaan nuo jotkut grindaus-trophyt, jotka vaatii tiettyjen tehtävien uudelleenpeluuta vain sen puhtaan grindaamisen vuoksi. Puuduttavaa, mutta eipä noihin onneksi yltiökauan mene.
Jos tykkää hiippailupeleistä, niin tää platina on mielestäni melko helppo. Selvästi yläkanttiin arvioitu tämän vaikeustaso, tai sitten kukaan ei vaan osaa pelata tätä.
(Tuli kyl vähän sekava viesti näin lauantai-illan nousuissa, mut koittakaa ottaa selvää.)
EDIT: Ei jumalauta miten sekava viesti. Hyvä minä. No en jaksa nyt alkaa sitä muokkailemaan.