Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miten lopettaa Liven tilaus?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tonttu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Miten lopettaa Liven tilaus?

Nyt kun tätä ketjua on tullut hieman luettua, niin alkaa pikku hiljaa meikäläistäkin ahdistaa. Menin tuossa jonkun aika sitten laiskuuksissani tilaamaan kolme kuukautta liveä suoraan visalla. Sen jälkeen ei ole kyllä tarkoitus tuota tilausta jatkaa, koska kulta-aikaa saa muualta huomattavasti halvemmallakin. Noh, täytyypi katsella, että minkälaiseksi väännöksi tuo homma menee omalla kohdalla.
 
Vastaus: Miten lopettaa Liven tilaus?

Kun puolestaan yrittää mennä osoitteeseen www.xbox.com/accounts tuleekin vain seuraavanlainen virheilmoitus:
Nyt pääsin tuonne sivulle, ja siellä lukee: "Automaattinen uudistaminen: KÄYTÖSSÄ".

Valitettavasti tuoltakaan ei löydy mitään tapaa ottaa automaattinen uudistaminen pois käytöstä. Sen sijaan Hallitse maksutapoja -kohdasta löytyy mahdollisuus poistaa luottokortin tiedot. Ainakin teoriassa. Kun Live-tilaukseen liitetyn kortin Poista-linkkiä painaa, tuleekin seuraava herja:

Tätä maksutapaa ei voida poistaa nyt. Katso sivulta Maksutapatiedot, mitkä palvelut on liitetty tähän maksutapaan.

Noh, tuo Maksutapatiedot on puolestaan linkki osoitteeseen http://billing.microsoft.com, josta kyllä pääsee - taas kerran - toteamaan, että juu, automaattinen Live-tilaus on tällä kortilla tehty. Tilauksen tiedoista löytyy tuo jo aiemminkin mainitsemani Peruuta palvelu -linkki sekä tällainen ohjeteksti:

Jäsenyytesi uudistetaan automaattisesti kuukausittaiseksi jäsenyydeksi silloisella käytössä olevalla hinnalla, ellet muuta tilauksen uudistamisasetuksia tai peru tilausta ennen sen päättymistä. Voit tarkastella hinnoittelutietoja pelaajaprofiilisi Tilien hallinta -kohdasta. Lisätietoja jäsenyyden muuttamisesta tai peruuttamisesta ja hyvityskäytännöstä on osoitteessa xbox.com/live/accounts/.

Valitettavasti tuo ohjeessa mainittu osoite vie takaisin lähtöruutuun, ja Peruuta palveluni -linkin takaa löytyy uusi linkki, joka vie support.xbox.comiin. Nooooh, siellä on ihan lupaavasti kohta Cancel Your Xbox LIVE Membership, mutta arvatkaapas minne se johtaa. No ihan siihen helkkarin samaan xbox.com/accounts-sivuun.

Käytännössä asiakasta pallotellaan sivulta toiselle, kunnes kehä on kierretty ympäri, ja silti sitä todellista mahdollisuutta peruuttaa tilaus ei taida löytyä mistään muualta kuin puhelinsoiton päästä.

Update! Tuolta Oma tili -kohdasta löytyy Jäsenyystaso, mutta arvatkaapas, mitä siellä voi tehdä? Siellä voi tilata joko 12 tai 3 kk:n jäsenyyden tai käyttää valmista Live-aikakoodia. Minkäännäköistä "kiitti, mulle riitti" -optiota ei tuollakaan silti ole.
 
Vastaus: Miten lopettaa Liven tilaus?

Onhan se yhden puhelun päässä sentään :D
Itse joskus katkaisin kultatilauksen ja hoitui nopeasti soittamalla. Automaattinen uusiminen oli silloin käytössä.

Toki homma pitäisi olla järjestetty niin, että tilauksen voi perua suoraan konsolilta tai vähintään verkkopalvelussa.
 
Vastaus: Miten lopettaa Liven tilaus?

Onhan se yhden puhelun päässä sentään :D
Itse joskus katkaisin kultatilauksen ja hoitui nopeasti soittamalla. Automaattinen uusiminen oli silloin käytössä.

Toki homma pitäisi olla järjestetty niin, että tilauksen voi perua suoraan konsolilta tai vähintään verkkopalvelussa.

Netistä automaattisen uudistamisen poiston mahdollisuus typerästi hävitettiin tietyiltä regioneilta n. puol toista vuotta takaperin, siitä löytyy kyllä ihan virallinen tiedote xbox.comista, mutta en jaksa nyt kaivella. Törmäsin asiaan kun myöskin yritin tuossa keväällä kytkeä automaattisen uudistamisen pois luottokorttitilaukselta.

Itsellä tosin puhelinpalvelu toimi niinkuin pitikin. "Hoono Soomi"-virolainen palveli minua ystävällisesti ja toisti kaikki halutut toimenpiteet kahteen kertaan. Lisäksi antoi tapausnumeron, jotta voin tarvittaessa helpommin palata kyseiseen palvelutapahtumaan. (Näin on itseasiassa aina toimittu, kun olen kolme kertaa joutunut sinne soittelemaan) Tosin tunnin päästä soitosta automaatinen uudistaminen oli jo pois käytöstä ja ei kun sitten tilaamaan halvempaa prepaid liveaikaa.
 
Vastaus: Miten lopettaa Liven tilaus?

Netistä automaattisen uudistamisen poiston mahdollisuus typerästi hävitettiin tietyiltä regioneilta n. puol toista vuotta takaperin, siitä löytyy kyllä ihan virallinen tiedote xbox.comista, mutta en jaksa nyt kaivella.
Eli ohjetekstit on jääneet päivittämättä. Minusta siellä pitäisi lukea hyvin selkeästi, että automaattista tilausta ei voi peruuttaa muuten kuin soittamalla asiakaspalvaajalle. Nykysysteemi vaan pompottaa käyttäjää linkistä toiseen antaen koko ajan väärää toivoa.

Ja ei pidä nyt käsittää väärin, en halua luopua kultajäsenyydestä iäksi. Olen vaan huomannut, että käytän Liven kultapalveluita niin vähän, ettei sen vuoksi ole järkeä maksaa edes sitä ~38 euroa vuodessa. Nyt maksan siitä vielä tämäkin kuun ajan 6,99 e/kk, koska peruuttaminen on tehty niin "vaikeaksi".
 
Vastaus: Miten lopettaa Liven tilaus?

Sinulla on nyt: Xbox LIVE -hopeajäsenyys \o/

Lisäksi hyvittävät minulle laskussa tämän kuun kun tilaukseni piti päättyä elokuussa, muttei päättynyt. Onneksi otin tapausnumeron ylös ensimmäisen perumisyrityksen yhteydessä.

Seuraavan kerran mietin kahteen kertaan kun tilaan live-aikaa suoraan kortilta.

Terveisin juuri 30min puhelintuessa roikutettu.
 
Vastaus: Miten lopettaa Liven tilaus?

Eli ohjetekstit on jääneet päivittämättä. Minusta siellä pitäisi lukea hyvin selkeästi, että automaattista tilausta ei voi peruuttaa muuten kuin soittamalla asiakaspalvaajalle. Nykysysteemi vaan pompottaa käyttäjää linkistä toiseen antaen koko ajan väärää toivoa.

Ja paskapyörä jatkuu, kun lähdet tietämättömänä pois asiakaspalvelusta automaatin kehoittamaan SUPPORTTIIN, ehkä sieltä löytyy ratkaisu ongelmaasi! :D

Terveisin juuri 30min puhelintuessa roikutettu.

Saako kysyä, et minkä takia noin pitkään? Outoa. Haluan plaaplaa peruuttaa plaaplaa. Homma selvä, tiedot virolaisille ja pois kuukausittaisesta maksusta. Ei mulla hirveän kauaa vienyt.

"Tällä maksuvälineellä on maksamattomia maksuja. Yritä myöhemmin uudelleen."

Huvikseni koitin poistaa tuota vanhentunutta korttia tuolta. Ilmeisesti vastoin mulle annetusta tiedosta, joudun maksamaan vielä yhden kuukauden? Kuukausittainen uusiminen on otettu pois käytöstä. Edelleen mulla on se hemmetin kauhuskenaario mielessä, kun joku kertoi, että olivat soittaneet luottokuntaan uuden kortin tiedoista. Sen jälkeen lähetään vähemmän mukavia soittoja tekemään. Joojoo, ystävällisesti ja rauhallisesti hommat selkenee, mä en ainakaan tuomitse ketään joka menettää malttinsa tässä tapauksessa. Niin vaikeaksi homma on tahallaan tehty.
 
Vastaus: Miten lopettaa Liven tilaus?

Käsittääkseni tuo automaattinen uusiminen menee päälle vain, jos ostaa Live-aikaa tiliinsä liitetyllä luottokortilla. Eli jos käyttää prepaid-kortteja, ei Gold-tilaus jatku automaattisesti ajan päätyttyä.

Olin siis ennen tuota 12kk koodin syöttämistä varmaan vuoden käyttänyt liveä niin että kortilta lähti joka kuukausi se 7e. Ilmeisesti tuo koodin syöttö kuitenkin automaattisesti poisti sen automaattisen uusiutumisen ainakin minulla vaikka joku sanoi että se ei tuolla tavalla pois lähde. Outoa kyllä jos toisilla toimii eri tavalla mitä muilla.
 
Vastaus: Miten lopettaa Liven tilaus?

Saako kysyä, et minkä takia noin pitkään? Outoa. Haluan plaaplaa peruuttaa plaaplaa. Homma selvä, tiedot virolaisille ja pois kuukausittaisesta maksusta. Ei mulla hirveän kauaa vienyt.

Joiduin odottelemaan kun joku "erikoisagentti" selvitti, miksei minun tilaus ole päättynyt vaikka olin aikaisemmin peruuttanut sen. Jotain järjestelmävirhettä sitten syyttivät ja pahoittelivat kovasti tapahtunutta.
 
Vastaus: Miten lopettaa Liven tilaus?

Joo, päätin soittaa tukeen, että saisin tuon autorenewin päältä. Puhelu meni muuten hyvin, mutta äänenlaatu oli niin huono, etten selvää meinannut saada.
Edit: Perhanan perhana... Laitoin tuohon vielä 12 kuukauden ja 3 kuukauden wanhan xboxin livetilauskortit, niin automaattinen uudistaminen on taas käytössä (tosin vasta 2012)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Miten lopettaa Liven tilaus?

Eilen syötin koneelle prepaid live koodin, kun halusin automaattisen uusinnan pois luottokortilta. Homma toimi hienosti, nyt on uusinta pois päältä.

Vielä ei ainakaan antanut poistaa kortin tietoja xbox.com sivulla.

Kysymys kuuluu pitääkö niille viron tytteleille soitella jos haluu kortin pois vai saako kortin pois jonkin ajan kuluttua ?
 
Vastaus: Miten lopettaa Liven tilaus?

Kysymys kuuluu pitääkö niille viron tytteleille soitella jos haluu kortin pois vai saako kortin pois jonkin ajan kuluttua ?

Nyt täytyy näin ohimennen heittää, että ei ole paskankaan hajua. Itse nimenomaan halusin kortin poistoa ja kuukausittaisen goldin poistoa. Otettiin vain pois käytöstä. Fck me.

Voiko oikeesti olla totta, etten pysty lisäämään etukäteen maksettua kuukausikoodia, koska mulla on edelleen tiedoissa lopetettu kuukausittain uusiutuva gold-jäsenyys?? Korttia ei voi poistaa, koska on muka maksamattomia laskuja - veeteeäf? Vaikeeta on, boxin kautta sekä sivujen kautta.

Saanko lisättyä aikaa ylipäätään mitenkään muuten kuin lisäämällä uuden luottokortin tiedot? Vai toimisiko 3kk-12kk koodit? Nimenomaan tuo herjaa, että siellä on alla se kuukausittain uusiutuva paska, ei voi lisätä kuukausikoodia! Hähää!

En käsitä miten tälläistä shittiä kestetään, menee ainakin koko hoito vaihtoon tätä menoa.

E: "Valitsemassasi maksutavassa on ongelma. Jatka Xbox LIVE -jäsenyyttäsi päivittämällä maksutiedot.
Voit päivittää Xbox LIVE -jäsenyytesi kahdella tavalla: muokkaa nykyistä maksutapaa tai lisää uusi maksutapa."

Aika selväksi tehdään homma. Koita kirjautua liveen sivuilla niin eteenpäin ei pääse kuin lisäämällä uudet tiedot. Tajutonta paskaa.

E2: Jos joku osaa auttaa, niin olisin tosi kiitollinen. Ei oikein uskalla tilailla pitempi aikaisia koodeja ennen jos oon totaalikaranteenissa. :D

E3: "Tilauksesi Xbox Live: Kuukausittainen kultajäsenyys uusitaan automaattisesti 17. joulukuuta 9999. " Hei oikeesti, mitä täällä tapahtuu?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Miten lopettaa Liven tilaus?

Heh, kuulostaa tutulta. Soita sinne auttavaan puhelimeen.

Kyllä koodi pitäisi pystyä syöttämään vaikka automaattinen uudistaminen <tm> on päällä. Samalla automaattisen uudistaminen <tm> pitäisi mennä pois päältä, jonka jälkeen myös maksuun sidottu kortti pitäisi pystyä poistamaan.
 
Vastaus: Miten lopettaa Liven tilaus?

Heh, kuulostaa tutulta. Soita sinne auttavaan puhelimeen.

Kyllä koodi pitäisi pystyä syöttämään vaikka automaattinen uudistaminen <tm> on päällä. Samalla automaattisen uudistaminen <tm> pitäisi mennä pois päältä, jonka jälkeen myös maksuun sidottu kortti pitäisi pystyä poistamaan.

Pitäis useempaan auttavaan puhelimeen soittaa tätä menoa.

Nimenomaan viimeksi soitin, ja on poissa käytöstä. Homman nimi vain on se, etten pysty

a. korttia poistamaan (vaikka onkin vanhentunut), koska sivustolle en pääse ilman että päivittäisin uuden maksutavan
b. lisäämään aikaa tuolla enn. maksetulla koodilla

Nyt siis vaan mietin edelleen, että onko homma niin etten pysty lisäämään kuukausikoodilla aikaa, koska tiedoissa on pois käytöstä oleva kuukausittain uusiutuva jäsenyys, vai enkö pysty minkään pituisilla koodeilla lisäämään aikaa.

E:

"Youre signed up for this subscription, but its been suspended. To reinstate it open your profile and selec account management, membership then update your payment info."
 
Vastaus: Miten lopettaa Liven tilaus?

Kyllä koodi pitäisi pystyä syöttämään vaikka automaattinen uudistaminen <tm> on päällä. Samalla automaattisen uudistaminen <tm> pitäisi mennä pois päältä, jonka jälkeen myös maksuun sidottu kortti pitäisi pystyä poistamaan.

Viikko mennyt yllä olevasta operaatiosta, äsken kävin kokeilemassa ei anna poistaa korttia maksamattominen maksujen takia, joita ei pitäisi edes olla.
 
Vastaus: Miten lopettaa Liven tilaus?

Viikko mennyt yllä olevasta operaatiosta, äsken kävin kokeilemassa ei anna poistaa korttia maksamattominen maksujen takia, joita ei pitäisi edes olla.

Tätä itekin kirjoittelin joku aika sen jälkeen kun olin saanut autom. uudistuksen pois päältä.

Pitäisi saada ensinnäkin vanhentuneen kortin tiedot pois tunnuksen tiedoista, ja näköjään kokonaan pois tiedoista myös kuukausittain uusiutuva jäsenyys, vaikka se on pois käytöstä. Ei mitään logiikkaa vaihteeksi. Ilmeisesti tuo paukahtaa joskus ja jouluna päälle vielä koko hela paska ja sitten tulee laskua perässä.
 
Vastaus: Miten lopettaa Liven tilaus?

Ei hyvä luoja. Mitä hyötyä oli ottaa pois käytöstä kk uusiutuva gold, jos en saa lisätä aikaa prepaid-korteilla??? Mikään ei toimi! Aivan käsittämätöntä, kertokaa nyt miten ihmeessä saitte ite lisättyä aikaa kun oli pois otettu käytöstä em. jäsenyys.
 
Vastaus: Miten lopettaa Liven tilaus?

Minulla ainakin toimi ajan lisäys kortilta sen jälkeen kun poistin 'automaattisen uudistamisen'. Soita sinne palvelunumeroon - kyllä ne siellä säätävät tilisi kuntoon.
 
Vastaus: Miten lopettaa Liven tilaus?

Minulla ainakin toimi ajan lisäys kortilta sen jälkeen kun poistin 'automaattisen uudistamisen'. Soita sinne palvelunumeroon - kyllä ne siellä säätävät tilisi kuntoon.

Ei sais näköjään olla näin sokean luottavainen. Sinne oli tosiaan jäänyt viimeinen kuukausi rästiin, miksi helvetissä siitä ei ensinnä voinut "AGENTTI" kertoa vaikka kysyin kahteen kertaan ottaessani pois käytöstä palvelun. Toiseksi, miksei mitään tietoa sellasesta ole muka mulle saatu. Automaattisesti, tai manuaalisesti.

Noh. Lyotiin uuden luottokortin tiedot mikille, ensinna oli kuukausittain uusiutuva jasenyys kaytossa, ja loin 3kk koodin sivuilla...

Jäsenyystaso
Xbox LIVE: Etukäteen maksettu 3 kuukauden kultajäsenyyskortti
Päättymispäivä: 1.1.2011

Kahtellaan. Kiitos neuvokkaille ja avuliaille forumisteille. Xbox rules.

/ Sorpat aakkosbugista. Oon niin tohkeissani etten valita. :D
 
Vastaus: Miten lopettaa Liven tilaus?

Olin siis ennen tuota 12kk koodin syöttämistä varmaan vuoden käyttänyt liveä niin että kortilta lähti joka kuukausi se 7e. Ilmeisesti tuo koodin syöttö kuitenkin automaattisesti poisti sen automaattisen uusiutumisen ainakin minulla vaikka joku sanoi että se ei tuolla tavalla pois lähde.
Voin omalta osaltani nyt vahvistaa, että pääsin itsekin oravanpyörästä pois ostamalla 12+2 kk:n latauskoodin Gamepointsnow.comista. 47 euroahan tuolle tuli hinnaksi, mutta on sekin parempi kuin maksaa 6,99 e/kk.
 
Ylös Bottom