Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miten meinaatte viettää juhannuksen?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zakk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No siis olin mä jo huppelissa, mutta en kännissä, eikä ollut hänkään. Alkoholilla ei juuri ollut asiaan osuutta ja se oli miltei sanatarkkaan noin, mutta siis en edes haukkunu tätiä. Mutta siis jos se ei pidä musta niin eihän mun sanomiset voi oikeasti noin paljon heilauttaa. Juttu on aivan älytön. No jos nyt saisi sähköpostiin sitten vastausta.
Mutta jos ne nyt tosissaan rupee mua syyttämään heidän parisuhteensa pilaamisesta tms. niin sitten ruvetaan jo sulkemaan ovia ja polttamaan siltoja.
 
Hyvä juttu on se että pyysit anteeksi ja kerroit miten itse näet tilanteen. Nyt on heidän vuoro vastata. Etpä voi oikeastaan tehdä muuta kuin odotella mitä vastapuoli sanoo. Hankala tilanne kylläkin. :(

Toinen hyvä juttu on avovaimosi, että hän on kuitenkin sinun puolellasi. :) Kuinkahan sitten pärjäisit jos näin ei olisi?

Täytyy kyllä myöntää, haluamatta aiheuttaa lisää eripuraa, että suivaantunut naishenkilö on tainut hakemalla hakea jotain riidan aihetta. Hankalassa tilanteessa on myös hänen miehensä sillä hän ei varmasti tiedä kumpaa uskoisi ja kumpaa oikeasti haluaisi uskoa. Kai kuitenkin elämänkumppani menee kavereiden edelle, vaikka hän olisikin väärässä.

Koita jaksaa. Odottele vain vastausta ja sitten tee taas sen pohjalta lisäpäätöksiä miten etenet. Toivottavasti tästä oli edes jotain apua.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg

Menossa, ens kesänä vasta.
Plikka sai raivarin kun hävisi trivial pursuitissa ja syytti mua huijauksesta. Sanoin vaan että neiti on hyvä ja voittaa vaan jos se on kerran noin tärkeää. Seurasi rajua itkua ja tavaroiden pikaista pakkaamista.

LOLS! Eiköhän tuossa käynyt traditionaaliset: jonkun kaverin nainen ei ole pitänyt sinusta ikinä, ja humala + sopiva tilaisuus aiheuttavat käsittämättömän suuttumuksen ja täysin uskomatonta käytöstä. :D Parhaimmillaan välit menevät poikki myös kaveriin, koskapa vaimoke voi osoittaa selkestä sinun käyttäytyneen inhottavasti :cool: Ja ainahan iivil-nainen voi kiristää seksillä. :)

Tunnusta pois: kaverisi kihlattu on täysi pahvi, ja et voinut peittää huvittuneisuuttasi kun hän vastasi päin helvettiä kaikista helpoimpiinkin kysymyksiin Pursuitissa. Nainen oli vaistonnut asenteesi aiemminkin ja KOSTI!

Itselläni meni juhannus kyllä mukavasti. Tosin juhannustansseista myöhästyttiin pahasti, ja taskumatitkin jäi mökille...
 
Sain kaverilta postia aamulla. Viesti selvitti ainakin miksi jätkä oli mulle niin vihainen, tyttö oli kertonut asiat "hieman" eri tavalla kuin itse ne koin. Esim. minä kuulemma haukuin häntä koko puhelun ajan ja syytin "ihmeasioista". Ajattelinkin että oli omituista kun puhelun aikana tyttö kimpaantui ja vastaili kysymyksiin joita en esittänyt. Ja purskahti itkuun. No, manipulointi alkaa olla kuin jostain elokuvasta.
Lähetin kaverille pitkän viestin, jossa selitin asiat uudestaan ja pyytelin edelleen anteeksi, mutta sanoin myös että etkö huomaa että sinua viedään kuin pässiä narussa? Ei voi mitään. Rakkaus on sokea.

Edit: Jore, se tyttö ei siis ole mikään tyhmä, vaan fiksu ja mukava. Se oli aika haka siinä pelissä, mä vaan satuin sillä kertaa voittamaan. Täpärästi. Mutta huijaamatta. Voiko siinä pelissä muuten edes huijata? Siis ilman huijaus-apuria, joka lukee vastauksen ja sitten viestittää sen jotenkin salaa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Sain kaverilta postia aamulla. Viesti selvitti ainakin miksi jätkä oli mulle niin vihainen, tyttö oli kertonut asiat "hieman" eri tavalla kuin itse ne koin...

...


Edit: Jore, se tyttö ei siis ole mikään tyhmä, vaan fiksu ja mukava. Se oli aika haka siinä pelissä, mä vaan satuin sillä kertaa voittamaan. Täpärästi. Mutta huijaamatta. Voiko siinä pelissä muuten edes huijata? Siis ilman huijaus-apuria, joka lukee vastauksen ja sitten viestittää sen jotenkin salaa?

Uskomatonta, mutta totta. Naiset oikeasti pystyy tuollaiseen asioiden vääristelyyn todellakin käsittämättömällä taidolla. Se ilmeisesti ihan selkeästi vain vihaa sinua. Oletko komeampi kuin kaverisi? Ettei vaan misu olisi ihastunut aikoinaan suhun ja tietää ettei ole mitään mahdollisuuksia ja sitä kautta ihastus kääntyy vihastukseksi.

(älä ota tuota tosissaan, mutta tuollaisenkin tapauksen olen pariin kertaan nähnyt...) :(

Toivon mukaan frendisi uskoo nyt sinua. Sitä kautta asiat järjestyisivät. Sinänsä hassua että sinä joudut pyytämään koko ajan anteeksi, mutta se myöskin kertoo jotain luonteestasi ja siitä että se olet sinä kun haluat että asiat selviävät. Eiköhän se kamusikin sen tajua.

[edit] Tuosta huijaamisesta; en keksi mitään tapaa millä Triviaalissa voisi huijata. Katsoo vastaukset? Äh...

Good luck!
 
Nyt kun joku vielä keksii miten Trivial Pursuitissa pystyy huijaamaan. Aloin oikeasti miettiä tuota mahdollisuutta enkä tosiaan keksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Nyt kun joku vielä keksii miten Trivial Pursuitissa pystyy huijaamaan. Aloin oikeasti miettiä tuota mahdollisuutta enkä tosiaan keksi.
No ainoa keksimäni "huiputuskeino" on kaivaa esille semmonen ajalta ennen nakkisotaa oleva malli, jonka isäntäväki on puhki pelannut ja muistaa vastaukset ulkoa.

Se varsinkin syö miestä kun vaikkapa Itä-Saksa ja Neuvostoliitto aiheisissa kysymyksissä "oikeat" vastaukset ovat nykyajan perspektiivissä ihan päin honkia näin selvästi ilmaistuna. Sitten kun vastaa niin miten asiat oikeasti ovat niin itketään sitä että kortissa lukee ihan muuta.
 
Säälittävä. Pakkohan kaverisi on alettava uskoa sinua. Eikö tämä nainen kehtaa myöntää ja kertoa asioita oikeata laitaa? Ihme homma. Miten joku kehtaa valehdella tolla tavalla, ja mikä on motiivi tuollaiselle käytökselle? :confused:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Har*
No ainoa keksimäni "huiputuskeino" on kaivaa esille semmonen ajalta ennen nakkisotaa oleva malli, jonka isäntäväki on puhki pelannut ja muistaa vastaukset ulkoa.
Mutta eikös se riitä että osaa ne vastaukset? Tietokilpailuhan se on ja jos olet eilen salaa opetellut kaikki kysymykset ja vastaukset ulkoa, niin silloinhan sä tiedät ne vastaukset omasta päästäsi. Siis en ole opetellut mitään vastauksia, ja vain muutamahan siihen kai kykenisikään. Trivialissa vois tietty kyllä huijata siten että pääsis aina niihin pääkysymyskohtiin, vaikka noppa kertoisi toista. Luulisi että sen kyllä huomaisi kaikki, ja siltihän sun pitäis tietää se vastaus. No jos trivialissa huijaa, niin huh huh.
Juttu on saanut käsittämättömät mittasuhteet mutta onneksi kaikki muut frendit jotka olivat tilannetta todistamassa on mun puolella. Ja avovaimo onneksi omistaa työnsä puolesta digisanelukonenauhurin, jota tullaan kyllä käyttämään seuraavan puhelun yhteydessä.
:D
 
Joo.. mutta back to topic.

Vietin oman juhannukseni Raumalla Labyrinth-tapahtumassa ja Raumanmeren festareilla. Perjantaina satoi, joten Labyn sisätilat houkuttelivat ulkokonserttia enemmän.

Itse Labyrinth oli aika syvältä, vaikka olinkin odottanut
Westbamia ja DJ Taucheria aika kovasti. Jotenkin fiilis ja puitteet ei vaan tuntunu toimivan. Raumanmerenjuhannuksessa oli parempi fiilis - varsinkin lauantaina kun aurinko paistoi oikein kunnolla!

Onneksi löysin sentään itelleni naisen - pahaksi onneksi teltan ilmapatja puhkesi jo perjantaina kesken ...hmm.. illanvieton.
 
me (16henkilöä) oltiin vuokrattu iso mökki läheltä tahkoa ja siellä tuli vietettyä 4päivää. mitään erikoista ei päässyt käymään mitä nyt yläkerran vessa/suihkuyhdistelmässä ei ollut ollenkaan mitään kaivoa sen tosipienen suihkukaapin lisäksi ja vettä tuli alakertaan ihan kiitettävästi, sitten toisena päivänä tapahtui joku ötökkä invaasio parista huoneesta mikä jatkui viimeiseen päivään ja sitten ilmeisesti leivänpaahdin oli "epäkunnossa" kun sillä yritettiin paahtaa niin se päätti viskata puolenmetrin liekit ulos :\

tietenkin sinne tuli vietyä pari konetta ja kaiuttimet musiikinkuuntelua varten ja kajareiden diskanttimet päättivät kärähtää jo ekan illan päätteessä.

kuvia/videota tuli napsittua jonkuverran ja tässä pieni satsi kuvista mitä napsin nettiin: http://www.sunpoint.net/~darkven/juhannus/page_01.htm
 
Kannataa ens kerralla ottaa 10x tehokkaampi vahvistin mukaan niin vahvistimen säröytyminen ei polta diskantteja.
 
jep ;) en kyllä usko että vahvarin tehoista oli se kärähtäminen kiinni

nyt oli keskiääni/diskanteille 2x100 ja subille 2x~140
 
Diskantit palaa nimenomaan sen takia kun vahvistimen tehot loppuvat ja ääni säröytyy. Jos kaiuttimen tehonkesto on 100 wattia, diskantti ei yleensä kestä kuin 10-20 wattia. Normaali tilanteessa diskattille ei mene kuin muutama watti tehoa, mutta vahvistimen säröytyessä sinne voi mennä kymmeniä watteja jolloin puhekela palaa. Vahvistimen tehot loppuvat paljon aikasemmin ennen kuin äänen säröytyminen ylittäää kuulokynnyksen.

Liian isoilla (kilowattien) vahvistimilla taas hajoaa bassoelementit jos ja kun niiden mekaaninen liikepoikkeama loppuu kesken. Harvemmin kaiutinta kuitenkaan saa hajalle liian isolla vahvistimella. Perus hifikaiuttimet (tehonkesto 100w) kestävät helposti 500-1000 watin huipputehoja jos vain elementtien liikepoikkeama sen sallii.

Tuossa on linkki jbl:n sivulle olevaan artikkeliin. Siinä suositellaan vahintään 2 kertaa tehokkaampaa vahvistinta mitä kaiuttimen tehonkesto. Omien kokeiden perusteella väitan että 4-10 kertaa suurempikaan vahvistin ei ole liikaa. 10 kertainen vahvistinteho on vain 10dB enemmän ääntä eli pieni ranneliike volume potikkaa kaakkoon päin.

http://www.jblpro.com/pub/technote/lowpower.pdf
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
no voi olla että tonki takia meni mut noi oli niiku "kovalla" kokoajan eli jotai 60tuntia putkeen ainakin ;)

diskantit ruuvitkin oli tosi kuumat jo pitkin iltaa ja ne on suoraan magneetissa kiinni, ja diskantit oli vielä öljyjäähdytteiset.
 
Jussina?

Niin että mitä aiotte tehdä nyt juhannuspäivinä? Olettekos kenties ulkona riehumassa vai mökillä paistamassa makkaraa?
 
Appivanhempien mökillä tanssittamassa tyttöystävää juhannustansseissa. Ja grillaamassa.

Makkaraa siis, ei tyttöystävää.
 
Että osaakin olla yliarvostettu juhlapäivä.
No kait sitä tulee juotua limpparia ja grillattua, illalla sitten vihtojen kanssa saunaan huiskimaan.
 
Mennään kesämökille.Siellä käydään savusaunassa ja grillataan pihviä ja makkaraa ja juodaan kaljaa ja siideriä.Väkevimpiin en aio tänä juhannuksena koskea ja festareille en kyllä mene enää ikinä.
 
Ylös Bottom