Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miten/mitä kautta bongasit KonsoliFIN-sivuston?

Vastaus: Miten/mitä kautta bongasit KonsoliFIN-sivuston?

Taisin etsiä nimenomaan suomalaisia peliharrastelijasaitteja ja sieltähän se KonsoliFin haussa tupsahti.
 
Vastaus: Miten/mitä kautta bongasit KonsoliFIN-sivuston?

En kyllä muista miten tämän löysin, mutta sen kyllä muistan, kun joskus -96 selasin sellaisia saitteja kuin www.vidgames.com. Parempia ei muistaakseni ollut kovin paljoa tarjolla. Vähitellen IGN:kin kävi ärsyttämään, kun sinne lisättiin tolkuttomasti niitä mainoksia ja osia muutettiin maksulliseksi. Kyllä tää keskustelu on varmaan ollut se tärkein ominaisuus, vaikka arvostelutkin on tullu usein luettua. Nimenomaan tää harrastaja-lähtöisyys on ollut positiivista. Yrittäkää säilyttää se kaiken kehityksen keskellä.
 
Vastaus: Miten/mitä kautta bongasit KonsoliFIN-sivuston?

Hakukonetta lienee syyttäminen. Elettiin vuoden 2001 loppupuoliskoa. Olin hankkimassa PS2:ta, etenkin Gran Turismo 3 -peli kannustimenani ja PS2FINin arvostelu muiden muassa tuki asiaa. Itse sivustossa minua viehätti se, että se pyöri täysin harrastelijavoimin, mutta sisältö oli hyvää. Myöhemmin liityin KonsoliFINin ylläpitokaartiin, jossa viihdyin puolisentoista vuotta ja kaikkeni antaneena jätin pestin kesällä 2003.
 
Vastaus: Miten/mitä kautta bongasit KonsoliFIN-sivuston?

Joskus vuonna 2002 varmaan jonkin linkin tai googlen kautta löysin. Muutamalla nimimerkillä olen ollut foorumillakin, uusimman nyt rekisteröin tässä kesällä.
 
Vastaus: Miten/mitä kautta bongasit KonsoliFIN-sivuston?

Kaverilta kuulin saitista ja pitkään katselin vain julkaisulistoja. Sitten jotenkin rekisteröidyin tänne, ja olen miettinyt, että mistä *tusta repäisin ton nickin.
 
Vastaus: Miten/mitä kautta bongasit KonsoliFIN-sivuston?

Isoveli näytti tien.... :D
kauan vaan selailin, ja katsoin julkaisulistoja,ja sitten otin itseäni niskasta kiinni ja rekistöröidyin.
 
Vastaus: Miten/mitä kautta bongasit KonsoliFIN-sivuston?

2000 - Brion Dreamcast-poarti josta linkki Dreamcast Worldiin
2001 - DC Worldin tilalle NintendoFIN jolloin tutustuin myös saitteihin DCFin, XboxFIN ja PS2Fin
2001 - Yhtenäinen KonsoliFin
 
Vastaus: Miten/mitä kautta bongasit KonsoliFIN-sivuston?

Googlasin itseni messiin. Paras alan kotimaisista keskustelufoorumeista.
 
Vastaus: Miten/mitä kautta bongasit KonsoliFIN-sivuston?

Hakukoneen käyttely se mutkin tänne aikoinaan johdatti. Ensi alkuun olin vain satunnainen vierailija, joka ei nähnyt tarpeelliseksi rekisteröityä käyttäjäksi. Keskustelun yllättävän asiallinen taso kuitenkin vakuutti, ja rekisteröitymisen jälkeen olen pyrkinyt vierailemaan KonsoliFINissä ainakin joten kuten säännöllisesti.

Sivusto on laadustaan huolimatta pysynyt yllättävän hyvin "salassa", eli valtaosa satunnaisista konsoliharrastajista ei automaattisesti tunne paikkaa. Toisaalta tämä on ehkä se laatukeskustelujen takana piilevä salaisuus. Kun vertaa paikkaa Peliplaneettaan tai Tiltiin, niin en välttämättä edes toivo mitään laajaa mainoskampanjaa...
 
Vastaus: Miten/mitä kautta bongasit KonsoliFIN-sivuston?

No, oli aikomus mennä konsolinettiin (nettikauppa) ja sitten sekoitin fin ja net:in, eli vahinko oli . Katsoin että täältähän löytyy vaikka mitä ja tuli sattumoisin rekisteröityä.
 
Vastaus: Miten/mitä kautta bongasit KonsoliFIN-sivuston?

Vanhoina hyvinä aikoina (köh) vuonna 2000 löysin Edome.netin PS2-artikkelin kautta Joren perustamalle saitille.

Sivusto vaikutti karuudestaan huolimatta loistavalta varsinkin foorumin suhteen ja sen jälkeen olen viime vuoden loppuun asti tarkastellut toimintaa jopa ylläpidon puolelta.
 
Vastaus: Miten/mitä kautta bongasit KonsoliFIN-sivuston?

Kaverini (Slipknot) kertoi tästä sivusta. Ensin vain lueskelin juttuja, mutta sitten uskalsin rekata tänne. :)
 
Vastaus: Miten/mitä kautta bongasit KonsoliFIN-sivuston?

Lukiossa tutustuin Esa Mäkijärveen ja hänestä onkin monesta asiasta syyttäminen ja kiittäminen. Jokaiseen oppituntiin kuului takapulpeteissa istuminen, jossa vertailimme PS2:sta ja DreamCastia (lue: vittuilimme päin naamaa toisen pelimausta). Jossain vaiheessa Esa puhui, että hän oli jopa perustanut pari nettisivuakin konsoleihin liittyen (Nintendo World ja DreamCast World), mutta oli sulkenut ne motivaationpuutteen myötä.

Koska PS2FIN ja XboxFIN yhdistyivät, päätimme mekin kantaa kortemme kekoon. Pitihän Nintendon tuleville koneille saada sivut. Emme kuitenkaan halunneet perustaa kahta eri sivustoa (GBA:lle ja Cubelle), joten päätimme yhdistää ne laittamalla nimeksi NintendoFIN. Puhuimme ideastamme Jorelle, joka antoi sille siunauksensa. En muista tuliko NintendoFIN ennen vai jälkeen DCFINiä.

Niin ja mainittakoon, että Esa siis teki suurimman työn (sivujen suunnittelu (FrontPagella, hahaha :D) ja suurin osa sisällöstä). Minä vain tein arvosteluja ja uutisia. Suurimman työni sivujen eteen tein, luodessani uuden version sivuista. Uusi ulkoasu ja kokonaan tietokantajärjestelmään siirtyminen (NintendoFINiä päivitettiin sitä ennen käsipelillä). Mutta koska KonsoliFIN päätettiin yhdistää samaan aikaan, jäi minun tekemät sivut julkaisematta.

Kun idea yhteisestä portaalista tuli, tarkoitti yhdistyminen sitä, että NintendoFIN voitiin vihdoin jakaa CubeFINiksi ja GBAFINiksi. Vannoutuneena PlayStation-miehenä pääsin yhdistymisen myötä kirjoittamaan myös arvosteluja eniten rakastamalleni konsolille. Unohtamatta kuitenkaan uutta rakkauttani, GameCubea.

Vuoden 2003 lopulla jättäydyin ylläpidosta erinäisten henkilökohtaisten syiden vuoksi, muun muassa tammikuussa alkava armeija oli yksi näistä. Nyt harmaista palattuani minut huolittiin takaisin. Tai lähinnä auttavaksi voimaksi syksy/joulusesonkia varten, jos nyt minun arvostelutahdistani mitään hyötyä on. Todennäköisesti saan kenkää sitten tammikuussa ;)
 
Vastaus: Miten/mitä kautta bongasit KonsoliFIN-sivuston?

Muistaakseni hain tämän Altavistasta.Enkä ole parempia suomalaisia sivustoja vielä löytänyt.Toisaalta en ole kyllä sen koommin pahemmin etsinytkään.
 
Vastaus: Miten/mitä kautta bongasit KonsoliFIN-sivuston?

Etsin kesällä Dark Angel pelin arvosteluja googlella ja kaiketi silloin törmäsin tähän. PS2:ta olen vähän sillä silmällä katsellut, mutta en ole vielä hankkinut. Vierailu täällä on ollut satunnaista ja BBS:ään rekisteröidyin tänään etusivun kilpailun innoittamana :cool:
 
Vastaus: Miten/mitä kautta bongasit KonsoliFIN-sivuston?

samwyse sanoi:
Etsin kesällä Dark Angel pelin arvosteluja googlella ja kaiketi silloin törmäsin tähän. PS2:ta olen vähän sillä silmällä katsellut, mutta en ole vielä hankkinut. Vierailu täällä on ollut satunnaista ja BBS:ään rekisteröidyin tänään etusivun kilpailun innoittamana :cool:

Jessica Alba fani? ;)
 
Vastaus: Miten/mitä kautta bongasit KonsoliFIN-sivuston?

samwyse sanoi:
Jep :cool: DA ei taida olla kummoinen peli ja leffakin köyhä, mutta mitäs pienistä :cool:

Hokasin ( :rolleyes: ) että olet Vaasasta... oletkos bongannut FilmiFIN mainoksia sieltä?
 
Ylös Bottom