Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miten PSP langattomasti verkkoon ja muut PSP:n verkko-ongelmat

Vastaus: psp:llä nettiin?Ongelma..

pemiju sanoi:
Auttakaa noviisia..Psp antaa tämmöisen ilmoituksen,kun yritän nettiin:A connection error has occured.The attempt to obtain the IP adress timed out.Onko jollain ollut samanlainen ongelma?Mikä avuksi?Kiitoksia etukäteen.

Ota wlanin virransäästö pois päältä PSP:stä.
 
Vastaus: psp:llä nettiin?Ongelma..

Laitetaan tähän nyt vinkiksi jos jollakin on myös verkko-ongelmia eikä virransäästön poistaminen auta.

Mulla tuli WEP salauksen kanssa aina timed-out kun käytin DHCP:tä, ja kun yritin kiinteällä IP:llä niin tuli se DNS herja nummero 8041040F. Ilman WEP-salausta yhteys onnistui. Noh ilman salausta en tietenkään halunnut olla ja aikani repiessä hiuksia päästäni päätin kokeilla syöttää PSP:hen WEP-keyn heksana. Ja johan lähti toimimaan!! :D

WLAN/ADSL -boksini on Linksyssin ja PSP:n firmware 2.0.
 
Vastaus: psp:llä nettiin?Ongelma..

Itselläni oli ongelmia Wipeoutin verkkoasetusten kanssa, mutta kun laitoin asetukset kuntoon PSP:n omassa valikossa niin ongelmat katosi.

Olen käyttänyt wlania nyt jo monta päivää ongelmitta sekä DLINK-tukiaseman että Apple Airport Expressin kanssa. Molemmissa on 128 bit WEP-salaus ASCII-muodossa.
 
Vastaus: psp:llä nettiin?Ongelma..

Itselläni on Siemensin WLAN repeater/access pointti. WEP futaa (128bit hexa) mutta WPA ei. Tuokin on jännä, tuo WLANi vaatii 64 numeroises hexan WPAhan, mutta PSP ei tuota tue. Veikkaisin että tuo onpi se ongelma. ASCII salasanalla ei WPA futaa.
 
Vastaus: psp:llä nettiin?Ongelma..

Oli asiallinen homma puukottaa oma kone näkymään Access Pointtina, tuolla virransäästöjipolla olisi päässyt helpommalla, päädyin määrittämään kiinteät asetukset kun ne eivät Windowsilla tapahtuvaa netinjakoa häiritse.

Sinänsä vaan tympii kun huvittaisi jo päivittää kotiverkko 802.11g -malliin mutta sitähän pespi ei tue, vaikka kuinka useimmat (vai kaikki?) g-laitteet osaavat tarvittaessa b:n.
 
Vastaus: psp:llä nettiin?Ongelma..

designed sanoi:
Sinänsä vaan tympii kun huvittaisi jo päivittää kotiverkko 802.11g -malliin mutta sitähän pespi ei tue, vaikka kuinka useimmat (vai kaikki?) g-laitteet osaavat tarvittaessa b:n.

Minäkin jouduin laskemaan tuota nopeutta... Tai tukiasema on b+g tilassa, mutta kuulemma aikaisempi g only olisi toiminut nopeammin. No eikai tuolla nyt niin väliä. Ehkäpä b tila kuluttaa vähemmän virtaa.
 
Vastaus: Miten PSP langattomasti verkkoo

Minulla tökkää tämä juttu aina tähän IP-kohtaan. "A connection error has occured. The attempt to obtain the IP address timed out"
Eli mitäs pitäisi tehdä?
 
Vastaus: Miten PSP langattomasti verkkoo

teude sanoi:
Minulla tökkää tämä juttu aina tähän IP-kohtaan. "A connection error has occured. The attempt to obtain the IP address timed out"
Eli mitäs pitäisi tehdä?
Power Save Settings -> WLAN Power Save -> Off
 
Vastaus: Miten PSP langattomasti verkkoo

teude sanoi:
Minulla tökkää tämä juttu aina tähän IP-kohtaan. "A connection error has occured. The attempt to obtain the IP address timed out"
Eli mitäs pitäisi tehdä?
Minulla alkoi tulla vastaava errori.
Ennen vielä toimi 100% mutta nyt kun päivitin Buffalo AirStation WBR2-G54S firmiksen versiosta 2.32 -> 2.50:een ja sen jälkeen heti asensin vielä langattoman Canonin IP4000R tulostimen, niin eipä enää PSP:llä pääsekkään verkkoon.
Buffalossa kaikki asetukset pysyivät kyllä samoina firmispäivityksen jälkeen, eikä tulostimen asennus vaatinut mitään asetuksien muuttamisia.... joten hieman epäilen että tuo päivitys olisi syyllinen.

Täytyy kokeilla resetoida reititin tehdasasetuksille, poistaa printteri ja lähteä asentamaan kaikki uudelleen.
Jostain luin myös että jollain D-Linkin reitittimellä ei PSP enää firmispäivityksen jälkeen toiminut WPA salauksella, vaan pitää käyttää huonompaa WEP:iä.
Jos Buffalo ja PSP eivät ala toimimaan uudelleenasetuksen jälkeen WPA:lla, niin kokeilen laskea suojauksen WEP:iin.

Tässä hyvä threadi jos jollain ongelmia PSP:n liitämisessä nettiin
http://boardsus.playstation.com/pla...essage.id=48792&view=by_date_ascending&page=1
Edit: linkki korjattu
Edit2: Ei tuo linkki niin hyvä ollutkaan... Taisin jo kadottaa sen sivun jossa oli parempia ohjeita :)
Edit3: Tässä linkki jossa sama ongelma kuin minulla:
http://www.dslreports.com/forum/remark,14289118?hilite=psp
 
Vastaus: Miten PSP langattomasti verkkoo

juupajaapa sanoi:
Jostain luin myös että jollain D-Linkin reitittimellä ei PSP enää firmispäivityksen jälkeen toiminut WPA salauksella, vaan pitää käyttää huonompaa WEP:iä.
Jos Buffalo ja PSP eivät ala toimimaan uudelleenasetuksen jälkeen WPA:lla, niin kokeilen laskea suojauksen WEP:iin.
Kertokaapas nyt, minkä takia haluatte kaikista monimutkaisimman salauksen PSP:llenne??

Tietokoneen kyllä ymmärrän, mutta kuka nyt haluaisi tulla tonkimaan teidän esim. kuvia, MP3:sia ja tulevaisuudessa pelejä.?

Eri asia jos maksatte vaikka laskuja PSP:llä, mutta epäilen että moni niin tekee, koska PC:llä sen luulisi olevan "hieman" miellyttävämpää.

Periaatteesahan riittäisi että laitatte MAC-eston päälle, niin jo se rajaa ylimääräiset yrittäjät pois. (jos reitittimessä/modeemissa ko. tuki löytyy)
 
Vastaus: Miten PSP langattomasti verkkoo

Joo, mutta kun jos laitan reitittimeen pelkän MAC salauksen, niin sehän vaikuttaa muihinkin WiFi laitteisiin kuin pelkästään PSP:hen.
Tietääkseni missään langattomassa reitittimessä ei saa erikseen määriteltyä salaustasoja eri laitteille, esim PSP:lle pelkkä MAC, printterille WEP ja laptopille WPA.

Edelliseen viestiini viitaten, sain PSP yhteyden toimimaan laskemalla suojaustason WPA:sta WEP:iin. Suojauksena reitittimelä nyt siis WEP 128bit, SSID lähetys pois päältä ja MAC suodatus. Riittää minun käyttöön, ei mulla tosiaan mitään salaisia tietoja koneilla ole, ja jos joku naapuri tahtoo nähdä niinkin suuren vaivan että alkaisi kohdistetusti hakkeroimaan yhteyttäni, niin siitä vaan.
Mutta silti koska PSP ja muut laitteet periaatteessa tukee WPA:ta, niin tietystihän sitä mieluiten ensin käyttäisi jos toimisi.
 
Vastaus: Miten PSP langattomasti verkkoo

juupajaapa sanoi:
Joo, mutta kun jos laitan reitittimeen pelkän MAC salauksen, niin sehän vaikuttaa muihinkin WiFi laitteisiin kuin pelkästään PSP:hen.
No ainakin minun (Telewell EA-2000) modeemissani voi laittaa 10 eri MAC-osoitetta, mistä laitteeseen voi ottaa yhteyden. :rolleyes:

juupajaapa sanoi:
Tietääkseni missään langattomassa reitittimessä ei saa erikseen määriteltyä salaustasoja eri laitteille, esim PSP:lle pelkkä MAC, printterille WEP ja laptopille WPA.
Joo, oikeassa olet.
Meinasin alkaa väittämään vastaan, mutta katselinkin vain Wlan-verkkokortin ominaisuuksia, joissa tietenkin on ko. mahdollisuus. :eek:
 
Vastaus: Miten PSP langattomasti verkkoo

Kojo sanoi:
No ainakin minun (Telewell EA-2000) modeemissani voi laittaa 10 eri MAC-osoitetta, mistä laitteeseen voi ottaa yhteyden. :rolleyes:
Muotoilin vastaukseni hieman huonosti, tarkoitin tietysti että jos käyttää ainoastaan pelkkää MAC filtteröintiä PSP:lle, niin pelkkä MAC filtteröinti (tietenkin omilla MAC osoitteilla) on sitten käytössä muillekkin laitteille. Näin ainakin siis minun reitittimessäni.

Toimiiko PSP siis pelkän PC Wlan verkkokortin kautta, ei siis välttämättä tarvitisisi ollenkaan reititintä tai vastaavaa???
 
Vastaus: Miten PSP langattomasti verkkoo

juupajaapa sanoi:
Toimiiko PSP siis pelkän PC Wlan verkkokortin kautta, ei siis välttämättä tarvitisisi ollenkaan reititintä tai vastaavaa???
Ei.

Aloin vain selailla verkkokortin ominaisuuksia, kun oli puhetta noista eri salauksista eri koneille.
Siksi saattoi olla hieman sekava vastaus... :D

Kyllä se modeemin/reitittimen kautta se yhteys otetaan. :)
 
Vastaus: Miten PSP langattomasti verkkoo

Minulla on nyt vajaan vuoden ollut Buffalon tukiasema ja käytössä on ainoastaan 128 bittinen WEP-suojaus ilman MAC-suodatuksia tms. Toimii varmasti ja suoja on mielestäni riittävä. Jos joku tuosta haluaa tulla läpi, niin se onnistuu (suhteellisen helpostikin), mutta sen läpi täytyy kuitenkin murtautua, vahingossa ei onnistu. Kaikki verkossa olevat tietokoneet on laitettu jakamaan tiedostoja vain käyttäjänimen ja salasanan täsmätessä. Jos jotain koneiltani haluaa viedä, pitää WEPin lisäksi murtautua Windows XP serveriin sekä pääkoneen Mac OSX 10.4.ään.

Heikko lenkki on tietysti internetin reitittävä kone, jos pääsee WLAN-verkkooni niin samalla internet-yhteyteni on käytössä. Ei kuitenkaan vaikuta suurelta ongelmalta erittäin pienellä omakotitaloalueella, wlanin kantomatkan sisällä on tasan yksi asunto tämän talon lisäksi. Pitää vaan tihrustella pensaisiin ja etsiä sieltä maastopukuisia tietoturvarikollisia murtautumassa wlaniini. ;)
 
Vastaus: Miten PSP langattomasti verkkoo

Mitäs tohon XLinkillä pelaamiseen vaaditaan? Kävisikö vain psp-usb piuha? :rolleyes:
Olisi nimittäin minullakin mahdollista tuo.
 
Ylös Bottom