Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miten sammutat PS2'n

Re: Jatkojohto auttaa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Xbugs
Kun lopetan Pleikalla pelaamisen, suljen Pleikan valmiustilaan. Kun lopetan kaiken pelaamisen, napsautan virrat pois jatkojohdosta, jolloin mikään laite ei jää vahingossa päälle lämpenemään, sähköä tuhlaamaan ja potentiaalisia palopesäkkeitä aiheuttamaan.

Itselläni on sama järjestely. Tai siis hifi-laitteet yms. ovat niin montaa eri merkkiä että helpointa on katkaista virta jatkojohdon kytkimestä. PS2 on sijoitettuna samaan hyllykköön. Mittasin joskus että kaikkien laitteiden ollessa "stand-by" tilassa kuluu tehoa 7.8W. Yleensä kuitenkin koko laitteisto on päällä kotona ollessani, vaikka en pelailisi tai kuuntelisi musiikkia juuri sillä hetkellä. Koko systeemin tehonkulutus ilman musiikkia on noin 80W (TV ja PS2 ei ole laskuissa mukana). Pelkän stereovahvistimen lepovirta vie jo 25W.

Täytyisi mielenkiinnosta tehdä mittaus uudestaan kun osa laitteista on jo vaihtunut.

Samoin työpöydällä olevat kannettava tietsika oheislaitteineen (printteri, kaapelimodemi yms.) ja pari kännykän laturia kuluttavat 22W laitteiden ollessa "stand by" kun lapparin akku on täyteen ladattu. Samoin siis näiden laitteiden virran katkaisen jatkojohdon kytkimestä silloin kun en niitä käytä. Riippuu lapparista, mutta oman koneen akun kestoikä pitenee kun se ei ole jatkuvasti laturissa kiinni

Näitä erillisten pienten aina verkkoon kytkettyjen laitteiden kulutuksen kun laskee koko kämpästä niin saattaa siinä muutama euro säästyä vuodessa...

Ainoastaan VHS-nauhuri on aina valmiustilassa, samoin MiniDisk-soitin joka ei tykkää yht'äkkisestä verkkovirran katkaisusta.
 
Re: Re: Jatkojohto auttaa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan spacedeep

Ainoastaan VHS-nauhuri on aina valmiustilassa, samoin MiniDisk-soitin joka ei tykkää yht'äkkisestä verkkovirran katkaisusta.

Videot muuten kuluttavat valmiustilassa huomattavasti eniten sähköä kodinelektroniikasta.
 
Re: Re: Re: Jatkojohto auttaa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jussi28
Videot muuten kuluttavat valmiustilassa huomattavasti eniten sähköä kodinelektroniikasta.

Nojaa.

Mun Philipsin VHS-nauhuri kuluttaa ohjekirjan mukaan 4W valmiustilassa.

Mitä vanhempia laitteet ovat sitä enemmän ne todennäköisesti kuluttavat valmiustilassa ja käytössäkin..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Luckyman
Jos kulutus valmiustilassa on 1-5W, niin vuodessa se tekee sähkölaskuun muutaman euron lisäyksen.

5W*24H*365D=43,8 kwh

1kwh = 0,05-0,1e

2,2-4,8e.

noh, tuota saa vielä kertoa "muutamalla" ja lisäillä muita lukuja niin saadaan kuva siitä, kuinka paljon sähköä turhaan kuluukaan :/

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lloope
En edes ollut tiennyt, että konsolin saa valmiustilaankin.

lol :p
 
Kylläpä siitä PS2:sen Stand By -tilasta tehdään suuri numero :D
Itse annan sen olla aina Stand By -tilassa, paitsi jos lähdetään pidemmälle kuin 1 päivän reissulle. Eihän TV:täkään sammuteta aina niin että virrat on kokonaan pois, koska se Stand By:kin on keksitty ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tulikettu
Eihän TV:täkään sammuteta aina niin että virrat on kokonaan pois, koska se Stand By:kin on keksitty ;)

Älä yleistä :)

Itse laitan pleikkarin Stand by tilaan ja jos en sinä iltana enään pelaa niin yleensä katkaisin virrat myös kokonaan. Sama homma telkan kanssa. Ja laitan virrat takaisin seuraavana päivänä kun laitteita tarvitsen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Itse laitan pleikkarin Stand by tilaan ja jos en sinä iltana enään pelaa niin yleensä katkaisin virrat myös kokonaan. Sama homma telkan kanssa. Ja laitan virrat takaisin seuraavana päivänä kun laitteita tarvitsen.

Samalla lailla minäkin teen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Itse laitan pleikkarin Stand by tilaan ja jos en sinä iltana enään pelaa niin yleensä katkaisin virrat myös kokonaan. Sama homma telkan kanssa. Ja laitan virrat takaisin seuraavana päivänä kun laitteita tarvitsen.
Hyvä tapa. Energian säästäminen on aina fiksua - jos ei lompakon kannalta niin kannattaa katsoa ikkunasta ulos ja ihailla nykyisiä talvisäitä (ainakin täällä Etelä-Suomessa) - jos ne miellyttävät enemmän kuin vanhat kunnon hanget, korkeat nietokset, niin siitä vain lisää energiaa tuhlaamaan. Tosin esim. myrskytkin lisääntyvät ja kovenevat mutta lentävätpähän leijat paremmin.

T: Idioottisukupolven edustaja ja jälkeläinen (eikä itsekään puhdas pulmunen energian säästäjänä)
 
Jihuu, pistetään kaikki PS2:set yöllä pois päältä niin maailma pelastuu. No ei mutta vaikka kaikki XBox:it, PS2:set ja GameCubet pistettäis yöllä pois päältä niin ei tapahtuisi mitään, varsinkaan ilmastossa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tulikettu
Jihuu, pistetään kaikki PS2:set yöllä pois päältä niin maailma pelastuu. No ei mutta vaikka kaikki XBox:it, PS2:set ja GameCubet pistettäis yöllä pois päältä niin ei tapahtuisi mitään, varsinkaan ilmastossa.
Väitinkö niin? Lue huolellisemmin ja ajattele asia loppuun.
 
Ajattelin enkä huomannut mitään erilaista. Paitsi nuo ilmaston muutokset mistä sä kerroit. Ensinnäkin tuo oli hjuumoria, ei suututa heti eihän ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tulikettu
Ajattelin enkä huomannut mitään erilaista.
LOL....ja sit kun MINÄ ajelen autolla niin eihän se voi ilmastolle mitään tehdä!!:rolleyes: ...ajatellaan kaikki näin.

taitaa vähän sivuta aihetta jo? :eek:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tulikettu
Ajattelin enkä huomannut mitään erilaista. Paitsi nuo ilmaston muutokset mistä sä kerroit. Ensinnäkin tuo oli hjuumoria, ei suututa heti eihän ;)
on näköjään pojulla tapahtunut jotain uutta? aamuisin :rolleyes: ....ei ole ihan asiallinen toi sun sigis tossa lopussa...muut ei varmaan ole hirveen kiinnostuneita mitä sun alapäässä tapahtuu kun sulla on pissahätä!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tulikettu
Ajattelin enkä huomannut mitään erilaista. Paitsi nuo ilmaston muutokset mistä sä kerroit. Ensinnäkin tuo oli hjuumoria, ei suututa heti eihän ;)
Puhuin energiansäästöstä yleisellä tasolla.
Sillä me ollaan päästy tähän pisteeseen kun jokainen on ajatellut että ei tällä mun energian tuhlauksella ole mitään merkitystä joten ei mun tarvitse kiinnittää huomiota siihen tässä asiassa.... eikä tässä..... eikä tässä.... eikä tässä.... eikä tässä...

Nyt loppui saarnantynkä. Ainakin otin asian esille ja olen tehnyt taas yhden pienen jutun sen hyväksi että tähän energiahölmöilyyn tulisi muutos. Jos kukaan ei tee mitään niin ei mitään tapahdukaan.
 
Taas se maapallo painaa Karman kapeita hartioita. Saispa se jo sen SOCOM II:n...;)

Itselläni PS2 on standbyssä, ellen sitten ole lähdössä yli vuorokauden reissulle, jolloin sammutan laitteen takanappulasta. Pidemmillä poissaoloilla otan johdotkin irti seinästä.
 
Takaa virrat pois ja johto irti seinästä, tuolla laitteella kun itselleni on niin vähän käyttöä. Viimeksi pelasin PS2:llani yli puoli vuotta sitten.
 
Painan aina ensin resettiä, revin levyn irti ja kone standby- tilaan.
Aina yöksi katkaisen joka koneesta virrat.
.
.
.
Hubaa..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tulikettu
Jihuu, pistetään kaikki PS2:set yöllä pois päältä niin maailma pelastuu. No ei mutta vaikka kaikki XBox:it, PS2:set ja GameCubet pistettäis yöllä pois päältä niin ei tapahtuisi mitään, varsinkaan ilmastossa.

GameCubessa ei nähdäkseni ole mitään virransäästötilaa, eikä varmaan Xboxsissakaan (paitti screensaveri). Sony-videoihinkin saa jonkun ihme virransäästötilan niin ettei mikään ledi tai kello näy suotta.

Oma iän ikuinen pleikka on aina ollut stand by tilassa. Kai sitä hulluna pelkää että kaikki ohjelmoinnit menee sekaisin jos virrat ovat liian kauan poikki, niin kuin videoissa tms (tuskin niissäkään enää menee).

Sammutukseni (Mein überschluzhungkempfen):

-peli poikki resetillä
-ejectiä ja levy pois
-luukku kiinni (työntämällä vauhtia)
-resetistä stand by tilaan
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Itse ainakin yöksi sammutan virrat kokonaan. Itse yleensä sammutan koneen niin, että painan resettiä pitkään pohjassa ja suljen sitten virrat.
Samoin miekin teen.
 
Ylös Bottom