Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miten sammutat PS2'n

Kuluttaako kännykän laturi sähköö, jos se on pistorasiassa kiinni, mutta kännykkä ei oo laturissa kiinni?
 
Painan resettiä pohjassa kunnes kone sammuu...ja kone kestäny vuosia! En sitten tiiä kuluttaako sähköä stand-by-tilassa, ei mitään välii...
 
En ikinä pystyisi jättämään konettani stand by -tilaan. Ensin avaan cd -aseman cd ulos, levy - asema kiinni, kone stand by tilaan ja takaa virrat pois.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jussi28
Yli 3 vuotta on ollut standby-tilassa ja hyvin on kestänyt:)

Samoin, paitsi nyt alkaa olla hajoilemaan päin.

Sammuttaminen: Peli pois levyasemasta, levyasema kiinni, kone stand by -tilaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Mutta miten te vedätte vessan?
Laitan pöntön stand by- tilaan, ejectaan itseni ylös ja insertaan kädet kohti hanaa. Sitten re-startaan kävelyn ja suljen valot etunapista. Joskus
 
(Mä en koskaan edes laita valmiustilaan tai katkaisen virran. Pidän se aina browser tilassa... Hyvin se näyttää toimivan ja jo kolmas kone menossa vuoden sisällä :rolleyes: ...)

Kaverini sanoi noin. Itse suljen niin, että kesken pelin aikana painan ejectia, otan dvd:n ja painan resetti ja browser -tilassa pidän resetista ja valmiutilaan. 3-painanuksen taktiikka.
 
Ihmeellistä... olenkohan ainoa, joka vain nappaa resetillä valmiustilaan eikä ota levyä pois koneesta? Säästää vaivaa kunhan pelaa samaa peliä seuraavan kerran...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
Ihmeellistä... olenkohan ainoa, joka vain nappaa resetillä valmiustilaan eikä ota levyä pois koneesta? Säästää vaivaa kunhan pelaa samaa peliä seuraavan kerran...
Et oo ainoa. Miksi tehdä asioista turhan vaikeita? Kun yksi napinpainallus riittää, mitäköhän pointtia koko threadissa edes on... No, jokainen toimikoon kuten parhaaksi katsoo. Ehkä pitäis itse purkaa kone ja pakata se osina laatikkoon aina kun lopettaa pelaamisen. Keksiikö joku vielä vaikeampaa tapaa sammuttaa PS2? :rolleyes:
 
Virta poikki vaan ja NAPS! Sen jälkeen kone ei kehrää enää kissan tavoin, mutta laitettuani koneen päälle se karjuu ko nälkäne tiikeri. Sammutuksessa voi hyödyntää myös fiksuimman kaverini suosimaa tapaa: Ota tepseli pois kesken pelin ja laita se takaisin silloin kun tekee mieli hakata peliä! ...minä en suosittele!
 
Hmm, itse en usko että erikoisemmin mitään haittaa toi stand-by tilan käyttö. Käyttöä vartenhan sekin siinä on :)

Taitaa olla melkein sama miten konsolinsa sammuttaa ja miten sitä pitää (eli katkaiseeko takaa virran suoraa vai käyttääkö resettiä muutaman sekunnin pohjassa). Tuntuuhan tuo kestävän molemmilla tavoilla. Itse oikeastaan koen virran kokonaan sammutuksen tarpeelliseksi vain kun olen lähdössä matkalle eikä ketään jää kotiin. Mutta jos olen kotoa poissa päivän tai pari niin en sitä viitsi katkaista. Joku niitä konsoleita kuitenkin räknäilee siellä. :)
 
Itse käytän tuota "stand by" tilaa yleensä. Elikäs vähän aikaa virtanappia pohjassa ja kone menee tuohon tilaan.

Sama juttuhan se on telkankin kanssa, en sitä oikeastaan koskaan sammuta itse virtanappulasta vaan kaukosäätimestä valmiustilaan. Otan kokonaan virrat pois jos lähden matkalle tai useammaksi päiväksi pois.

Eihän tietokonettakaan sammuteta koskaan sieltä takanta virtakytkimestä, vaikka tässä asiassa ei tosin ei ihan pystykään vertaamaan telkkaan ja PS2:seen.
 
Ylös Bottom