Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miten valitsette pelikoneenne?

Solid Snake

Active Member
Ensimmäisen pleikkarin ostin ku 8-bit Nintendo oli aikansa palvellu, vuodesta -89. Pleikkari tuntui parhaalta vaihtoehdolta, koska siihen oli eniten pelejä, se oli tehokkaampi 3d-grafiikassa kuin Saturn, se oli halvempi kuin 64. PS2 ostin Sonyn luoman hypen takia. Luulin että kakkonen muuttaisi maailman... Hyvä kone se on jokatapauksessa vaikka ei olekaan niin hyvä kuin Sony antoi ymmartää... Siis: miten te valitsette pelikoneenne?
Pelien perusteella? Hinnan vai tehon?
 
Pelien ja tehojen summalla joka miellyttää juuri minua, itsellenihän sen konsolin ostan. Ja hinta ei ole koskaan este, jos jotain tosissaan on halunnut, kyllä keinot keksii. Vajaat 20 vuotta sitten se oli mainosten jakaminen otsa hiessä 5 markan tuntipalkalla, nyt se on duunin paiskiminen "otsa hiessä" vähän paremmalla palkalla. :) Kun oli se Vic 20 pakko saada...kyllä niitä mainoksia tuli jaettua. Tosin nykyäänhän isi ja äiti taitaa ostaa valmiiksi pennuille pelit ja vehkeet.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code
Tosin nykyäänhän isi ja äiti taitaa ostaa valmiiksi pennuille pelit ja vehkeet.

Sen päivän kun näkis että mun äiti tai isä ostais mulle, vaikka ton Xboxin niin joko olen nähnyt helvetin hyvää unta tai niillä on vinksahtanut päässä. Eli ihan itse joudun kustantamaan Xboxin, DC:stä joudun mahdollisesti luopumaan... Harmi.

Enivei, back to topic. Konsolin ostan osapuilleen samoista syistä kuin Code... Mutta pelit vaikuttavat asiaan enemmän kuin mikään muu.
 
Pelit ratkaisevat minulle. Ja onhan se tietysti hyvä, ettei kone ihan kiljoona maksais, mutta ei hinta ratkaise kuitenkaan kuin murto-osan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code
Pelien ja tehojen summalla joka miellyttää juuri minua, itsellenihän sen konsolin ostan. Ja hinta ei ole koskaan este, jos jotain tosissaan on halunnut, kyllä keinot keksii. Vajaat 20 vuotta sitten se oli mainosten jakaminen otsa hiessä 5 markan tuntipalkalla, nyt se on duunin paiskiminen "otsa hiessä" vähän paremmalla palkalla. :) Kun oli se Vic 20 pakko saada...kyllä niitä mainoksia tuli jaettua. Tosin nykyäänhän isi ja äiti taitaa ostaa valmiiksi pennuille pelit ja vehkeet.

Niihän niille ostaa. Ite mä joudun ostamaan ne omil rahoil enkä todellakaa saa mitään lapsilisii. PS2:een 3000mk sain jakamalla postia muutaman kuukauden...
 
Konsoli valitaan tietenkin pelien (jo olemassa olevien + tietenkin tulevien) perusteella. Kyllä mulle myös vaikuttaa hieman toi onko tuttavilla samaa laitetta, eli jos on niin se on pelkkää plussaa, voi ottaa hyvin matsia, kun kaveritkin osaa pelata ja ei tartte itte hommaa kaikkia miljoonia ohjaimia ja pelejä...
 
PSX:än valitsin kun pelasin sitä kaverilla ja se vaikutti ihan ygöseltä. Otin sitten vähän selvää millaisia pelejä sillä on ja mitä on tulossa. Ja niin päädyin aikoinaan PSX:ään. PS2:sen hommasin melkein samalla tavalla kuin PSX:än, mutta tietenkin PS2:nen kuulosti heti pakko ostokselta.
 
Kaikki alkoi 8 bittisestä Nintendosta. Kun sen aika jätti, niin olin vallan psx:n lumoissa, johtuen laajasta pelivalikoimasta, johon mahtui jo vuonna 97 monia helmiä. (silloin sain konsolin)
Kun tieto hiljalleen vuona 1999 alkoi levitä PS2:n julkaisusta joskus vuonna 2000-2001, ajattelin, että kone voisi olla se seuraava hankinta. Vuoden 2000 lopulla sain kuulla, että konsolilla olisi hintaa n. 3000,-. Olimme saaneet jokunen vuosi sitten huippu-pc:n, ja ajattelin, että turha edes kuvitella että saisimme PS2:n. Mutta sitä ehdotettuani vanhempani pelkkää hyvyyttään suostuivat ja minä olin niin pirun onnellinen. Näin sekin unelma kävi toteen. :p
 
PS1:n hankin muutaman pelin (GT, Tekken2) ansiosta. DC:n hankin osaksi uuden laitteen kiinnostavuuden takia, sekä siksi, että PC-pelien grafiikkaan tottuneena PS1:n pelit alkoivat näyttämään liian rumilta. Lisäksi myöhemmässä vaiheessa DC:lle ilmestyi myös loistavia pelejä. PS2:n hankin koska halusin taas uuden lelun (ja DVD-soittimen). Veikkasin myös, että laitteelle tulee ilmestymään loistavia pelejä (ja tulihan niitä, vaikka perkuleen kauan kestikin). Tulevat konsolini hankin joko mielenkiintoisen ja lupaavan hardwaren tai konsolille ilmestyvien hyvien pelien perusteella. Opiskelut on takana ja työssä käyminen antaa mahdollisuuden hankkia kaikkea kivaa, vaikka laite ei "konsolisodassa" voittajaksi selviytyisikään.

- Jussi
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan veikko
mulle ratkasevaa on myös että voiko sillä kattoo dvd:eitä


Toi on aika kyseenalainen tapa valita konsoli. Nehän on pelaamista varten ja DVD soittimet on ihan erikseen. Mutta tää nyt oli taas mun mielipide...
 
Aikoinaan tuli ruinattua vanhemmilta NES, kun kavereillakin oli sellainen, niin pitihän se itsellekkin saada.

Sitten sen jälkeen Sega Megadrive, SNES, Atari Jaguar...nämä tuli ostettua lukemieni peliarvostelujen pohjalta ja ns. perstuntumalla. SNES:in ja Megadriven kohdalla tämä kombinaatio toimi mainiosti, mutta valitettavasti perstuntuma meni vikaan Jaguarin kohdalla...

Nyt kun on iän myötä tullut järkeä päähän, niin olen tehnyt ostopäätökseni vain ja ainoastaan pelien perusteella (eli PSX ja PS2 ja ensi vuonna Xbox).

Niin kuin IRC:issä tuli joskus sanottua, että minun puolestani kone saa olla vaikka Casion taskulaskin, mutta jos sille on minun mielestäni hyviä pelejä, niin ostan sen...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code
Tosin nykynhn isi ja iti taitaa ostaa valmiiksi pennuille pelit ja vehkeet.

Joo nainhan se on, etta nykyaan vahemmat kustantaa muksuille pelikooneet, pelit ja samalla ajattelevat paasevansa omien lastensa kanssa helpommalla.

TV:ssa pyorii aika hyva mainossa missa lapsi soittaa isalleen ja kertoo PS2:sen olevan rikki. No isa siihen, etta ei nyt ole aikaa jutella, mutta ostetaan huomenna uusi laite.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia


Joo nainhan se on, etta nykyaan vahemmat kustantaa muksuille pelikooneet, pelit ja samalla ajattelevat paasevansa omien lastensa kanssa helpommalla.

Hmm, ei ainakaan minulla. PSX:n sain joskus kun se oli uusi joululahjaksi mutta pelit ostin itse. PS2:n ostin sitten itse, samaten pelit.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban


Hmm, ei ainakaan minulla. PSX:n sain joskus kun se oli uusi joululahjaksi mutta pelit ostin itse. PS2:n ostin sitten itse, samaten pelit.

Minulle taas kävi niin että koneen (PS2) sain joululahjaksi mutta kaiken muun ostin itse.(muistikortit,pelit......)


edit:quotea peliin
 
No ton pleikkarin mä ostin ku halusin konsolin....kavereilla oli nintendija ja sillee......sit ku kauppaan astelin niin kouraan tarttu pleikkari ja katunut en ole sillä mulla on noin 10 peliä ja vain yks huono .....se on NHL Face Off -97. Muut pelini ovat MGS, FF7,FF9,GT,C&C, Ressu2,Dino Crisis, Soul Reaver,GT2,Fifa 2000 ja Tony Hawk`s. Pleikkari kakkonen taas oli vanhempien lahja koulumenestyksestä :rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sampo
No ton pleikkarin mä ostin ku halusin konsolin....kavereilla oli nintendija ja sillee......sit ku kauppaan astelin niin kouraan tarttu pleikkari ja katunut en ole sillä mulla on noin 10 peliä ja vain yks huono .....se on NHL Face Off -97. Muut pelini ovat MGS, FF7,FF9,GT,C&C, Ressu2,Dino Crisis, Soul Reaver,GT2,Fifa 2000 ja Tony Hawk`s. Pleikkari kakkonen taas oli vanhempien lahja koulumenestyksestä :rolleyes:

Koulmenestyksestä PS2? Taisit menestyy paremmin ku hyvin...
 
Itselläni tarkoituksena oli ostaa GC ensi talvena ja DC jostain käytettynä alle 500mk. X-Boxin voisin ostaa sitten parin vuoden päästä kun hinta on laskenut. Myös GBA oli tarkoitus ostaa mutta taidan jättää ostamatta pelattuani sitä GW:ssä... Ei vaikuttanut hyvältä...
 
Semmonen jota ei tarvitse päivittää ja joka ei mene vanhaksi muutamaan vuoteen. Ja jolle on hyviä moninpelejä, joita voi pelata telkkarin ääressä kavereiden kanssa.
 
Ylös Bottom