Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miten valitsette pelikoneenne?

PS2:seen päädyin, koska:

1) tuleva pelitarjonta näytti mielenkiintoiselta (näyttää tosin vieläkin, sais niit pelejä pikkuhiljaa alkaa tulemaan)
2) niitä nyt sattui saamaan suomestakin. ei nyt jaksanut venailla xboxia puolta vuotta. (ei siis kiinnostanut niin paljoa)
3) pystyasennossa se on kumminkin paljon nätimpi kuin mikään muu konsoli (ehkä toi suomalainen xbox pääsee kauneudessa lähimmäks :) ).
 
Konsoli tulee minulle, jos sillä on tarpeeksi pelejä, joista itse pidän...

Ja eipä ne moninpelihititkään ole haitaksi! :)

- Esa
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
Konsoli tulee minulle, jos sillä on tarpeeksi pelejä, joista itse pidän...

- Esa

Tuo taitaa olla ainoa oikea tapa valita konsoli. Kannatan! :)
 
Hyvä kysymys, joka johti pienimuotoiseen aivotoimintaan tässä päässä.

Nimittäin, päättäessäni ostaa PS2:n, se oli samassa hintaluokassa (maksoin siitä FIM 1790,-) kuin perusversiot DVD-soittimista. Olin joka tapauksessa ostamassa DVD-soitinta, ja nimenomaan jotain tuon hintaista kapinetta. Tässä muutama argumentti, miksi ostin juuri PS2:n täksi jouluksi:

-yhdistelmän tuoma lisäarvo: sekä DVD-soitin että pelikonsoli
-sopiva ikä markkinoilla: pelivalikoima suht laaja, ja hyviä pelejä löytyy kohtuuhintaan käytettyinäkin.
-edelliseen viitaten myös konsolin hinta on jo varsin kohtuullinen.
-itse pelit: riittävästi mielenkiintoisia nimikkeitä, enemmän kuin mitä tulen ehtimään pelata.
-tarjolla hupia koko perheelle (lapsille Disneyn Viidakkokirja + tanssimatto); lisää käyttäjiä, lisää käyttöarvoa.
-konsolin odotettu elinikä riittävä; jo tähän mennessä konsoleita on myyty niin paljon, että sille kannattanee tuottaa pelejä vielä muutaman vuoden.
-lisäksi PS2 on tämän hetken markkinajohtaja: eniten juuri tuota konsolia on frendeilläkin, joten pelejä voidaan lainailla.

Niin joo, ja GTA3 näyttää olevan niin sairaan cool, että se täytyy saada kokea. Hoho.
 
Minä valitsi PS2:sen koska sillä voi pelata ja katsoa (mielestäni todella hyvin) DVD elokuvia. Sillä on myös eniten minua miellyttävä peli-tarjonta.

X-Box on myös ihan kiva, onhan se tehokkain konsoleista, mutta kun en itse voisi välittää koneiden tehosta v***uakaan, vaan minulle merkitsee pelit. Ainoa X-box peli joka minua kiinnostaa tällä hetkellä on Halo, mutta kuten niin moni muukin X-boxin peleistä, kääntyvät ne melko varmasti PC:lle - jolla pelaan muutenkin paljon mielummin FPS-pelejä.

Gamecubee en varmaankaan tule hankkimaan, koska sitä vaivaa muun muassa se, että sen peleissä esiintyy lähes kaikki minun vihaamani hahmot, Mario, Luigi jne. ja sen pelit eivät myöskään muutenkaan iske. Ainoa mikä kyseisellä konsolilla kiinnostaa on Metroid, mutta siihen se jääkin.
 
Tuo on musta hauska, kun muutamakin täällä sanoi, että grafiikoilla ei ole väliä, mutta sitten seuraavassa lauseessa sanoi, että valitsi PS:n eikä Saturnin, koska Pleikkarissa oli paremmat graffat :confused:

No joo, mutta vaikka monet väittävät, että graffoilla ei ole merkitystä, niin kyllä niillä on. Se on selvä, että pelattavuus pitäisi olla aina ensisijalla, siitähän ei ole kysymys. Mutta joissakin tapauksissa pelattavuuden ja graffojen välinen ero on häilyvä. Esimerkkinä otetaan peli nimeltä Virtua On - Cybertroopers Sega Saturnilla. Tänään pelasin juuri kyseistä peliä, ja otti hermoon kun peli oli muuten hyvä, mutta ruudunpäivitys oli ihan syvältä ja peli nyki vähän väliä, joka teki pelaamisesta suoraan sanoen aika rasittavan. Kumman piikkin tämä nyt laitetaan, pelattavuuden vai graffojen?

Monille juuri näille 'graffoilla-ei-väliä' tyypeille kun näyttäisi kaksi peliä, joista toinen on paremman näköinen, mutta siinä toisessa taas on parempi pelattavuus, ja niiden pitäisi valita toinen niistä niin, kummankohan ne ottais? Otetaas tämmönen esimerkki: elikkä pelit olisivat PSX:n Omega Boost ja Saturnin Panzer Dragoon Zwei. Jos nämä kaksi peliä olisivat jonkun videopeliliikken tv:ssä pyörimässä ja pelejä ei saisi pelata ja toinen pitäisi ostaa (älkää kysykö miksi), niin arvelisin, että moni ottaisi Omega Boostin (elikkä sen paremman näköisen). Pelejähän ei voisi testata, vaan sen pelin pitäisi valita pelkästään sillä demolla. Elikkä, kyllä graffat liittyvät oleellisesti ensivaikutelmaan, ja siinä mielessä graffoilla ON väliä.

Joo, onkohan tossa yllä olevassa tekstissä muutes mitään järkeä :D Enpä kyllä nyt sitä aksa alkaa uudelleen lukemaan ja tekemään siitä lukukelpoisemman, joten olkoot...
 
Originally posted by Nemesis
Pelejähän ei voisi testata, vaan sen pelin pitäisi valita pelkästään sillä demolla. Elikkä, kyllä graffat liittyvät oleellisesti ensivaikutelmaan, ja siinä mielessä graffoilla ON väliä.

No mikäs tuossa on järkenä? Grafiikka saa demota mutta pelattavuutta ei? Eihän niitä silloin voida edes vertailla jos toisesta näytetään hyvät puolet mutta ei toisesta. Järkeäkös siinä on kehua Ladaa Mersua paremmaksi vain siksi että se on halvempi, mutta ei kerrota mitään Mersun hyvistä puolista.

PS. Anteeksi tyhmä autovertailu.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
No joo, mutta vaikka monet väittävät, että graffoilla ei ole merkitystä, niin kyllä niillä on. Se on selvä, että pelattavuus pitäisi olla aina ensisijalla, siitähän ei ole kysymys. Mutta joissakin tapauksissa pelattavuuden ja graffojen välinen ero on häilyvä.

Luultavasti osasyy on myös ihmisen alitajunta. Upeat grafiikat kiinnostavat jo sinällään, mutta luovat myös (joskus valheellisen) kuvan korkeasta laadusta. Samalla tavoin hyvin näyttäväksi designattu tuote myy monesti paremmin kuin käyttöominaisuuksiltaan parempi, mutta rumempi vimpain. Siisti ulkokuori liitetään siis väärin perustein sisällölliseen laatuun, vaikka mitään yhteyttä niiden välillä ei välttämättä olekaan.

- Jussi
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis


No joo, mutta vaikka monet vittvt, ett graffoilla ei ole merkityst, niin kyll niill on. Se on selv, ett pelattavuus pitisi olla aina ensisijalla, siithn ei ole kysymys. Mutta joissakin tapauksissa pelattavuuden ja graffojen vlinen ero on hilyv. Esimerkkin otetaan peli nimelt Virtua On - Cybertroopers Sega Saturnilla. Tnn pelasin juuri kyseist peli, ja otti hermoon kun peli oli muuten hyv, mutta ruudunpivitys oli ihan syvlt ja peli nyki vhn vli, joka teki pelaamisesta suoraan sanoen aika rasittavan. Kumman piikkin tm nyt laitetaan, pelattavuuden vai graffojen?

Monille juuri nille 'graffoilla-ei-vli' tyypeille kun nyttisi kaksi peli, joista toinen on paremman nkinen, mutta siin toisessa taas on parempi pelattavuus, ja niiden pitisi valita toinen niist niin, kummankohan ne ottais? Otetaas tmmnen esimerkki: elikk pelit olisivat PSX:n Omega Boost ja Saturnin Panzer Dragoon Zwei. Jos nm kaksi peli olisivat jonkun videopeliliikken tv:ss pyrimss ja pelej ei saisi pelata ja toinen pitisi ostaa (lk kysyk miksi), niin arvelisin, ett moni ottaisi Omega Boostin (elikk sen paremman nkisen). Pelejhn ei voisi testata, vaan sen pelin pitisi valita pelkstn sill demolla. Elikk, kyll graffat liittyvt oleellisesti ensivaikutelmaan, ja siin mieless graffoilla ON vli.

Ei minulle ole koskaan grafiikkat merkinneet yhtaan. Itse peli kiinnostaa paljon enemman. Olen sita sulkupolvea joilloin pelattiin laitteilla joiden kanssa ei voida edes graafiikasta puhua. Silti ne ovat edelleen loistavia laitteita ja edelleen tulee pelattua tietokoneella noiden laitteiden peleja. Kylla mina ennemmin valitsisin Mattelin AD&D:n, kuin Final Fantasyn. No miksi? Koska AD&D sattuu olemaan kuolematon klassikko. Saattaa olla jopa kaikkien aikojen peli. Todella harmi, etta tuota ei koskaan julkaistu millekkaan muulle laitteelle. Ei saa edes nykaan millekkaan emullattorille. Ei ole Intellivision Lives! kokoelmalla tekijanoikeudellisista syista johtuen. :(
 
Pelien. Tietenkin hinta on aina pakko katsoa eli en ala mitään seitsesmäntuhannenviidensadan markan konsolia ostamaan tuli siihen kuinka paljon hyviä pelejä tahansa. PS2 maksoi jo liikaa eli sen noin 3000,- kun sen ostin (minulla ei koskaan ollut PSX:ää). Mutta jos nyt ei oteta huomioon tuota hintaa vaan oletetaan, että olen valitsemassa joidenkin konsolien välillä eikä tunneta lausetta "en osta mitään" niin valitsen sen konsolin jonka pelit ovat minun mielestäni parhaimmat miettien samalla tulevia pelejä ja tehden siitä omat johtopäätökseni. Ja tällä kertaa PlayStaton 2 näytti parhaimmalta (se tuli tosin ostettua hiemän hätiköidysti). Graafiset suoritukset ja tehokkuus konsolissa ei minua ainakaan kiinnosta.

Over and out.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia


Kylla mina ennemmin valitsisin Mattelin AD&D:n, kuin Final Fantasyn. No miksi? Koska AD&D sattuu olemaan kuolematon klassikko.

jos oikein muistan niin toi intellivisionin AD&D oli ensimmäinen tietokoneille/konsoleille koskaan tehty ad&d-peli,vai onks tota ennenkin tehty joku jollekin koneelle? mäkin oon joskus pelannu tota. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sampo
No ton pleikkarin mä ostin ku halusin konsolin....kavereilla oli nintendija ja sillee......sit ku kauppaan astelin niin kouraan tarttu pleikkari ja katunut en ole sillä mulla on noin 10 peliä ja vain yks huono .....se on NHL Face Off -97. Muut pelini ovat MGS, FF7,FF9,GT,C&C, Ressu2,Dino Crisis, Soul Reaver,GT2,Fifa 2000 ja Tony Hawk`s. Pleikkari kakkonen taas oli vanhempien lahja koulumenestyksestä :rolleyes:
oot varmaa rikkaast perheest jos saat koulumenestyksest ps2:en
 
Ylös Bottom