Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Modern Warfare 2 [X360 Hype]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360 Hype]

3rd person voi olla todella hyvää vaihtelua. Nelosessa liian pienet mapit ja olematon rekyyli tekevät pelistä about kaikkien aikojen helpoimmin lähestyttävän arcaderäiskinnän - ja hyökkääjän pelihän tuo on, sitä ei kukaan voi kiistää. Kolmas persoona luonnollisesti hidastaa tempoa ja muuttaa kivasti pelin luonnetta, joten luultavasti saadaan kaksi peliä yhdessä paketissa(!). Siinä ei ole mitään huonoa. Jos ei jommasta kummasta tykkää niin ei tartte pelata.

Se on toki varmaa että tästä saadaan samanlainen (naurettava) itku ja kahtiajako aikaan kuin HC vs Normal -väännöstä, tai vaikka GRAW2:n kuvakulmista, mutta mielestäni pitää olla aika laput silmillä jos valittaa siitä että pelistä tehdään monipuolisempi ja tarjotaan enemmän valinnanvaraa.

Btw, mulle käy kumpikin.

Kato toi kahtia jako haittaa siinä, kun pitäis pelata klaani matseja. Kun on monet eri säännöt, niin on paljon vaikeempi yrittää saada matsia...

Jälleen uusi shokeeraava paljastus Modern Warfare 2:sta

Spoiler alert, älkää lukeko jos ette halua tietää pelin yksinpelistä mitään.

Itse olen pelejä pelannut jo reilusti yli kymmenen vuotta ja olen nähnyt jos jonkimoista väkivaltaa peleissä. Minulla ei ole koskaan ollut mitään sen suurempia ongelmia asian kanssa ja olen usein puolustanutkin pelejä niihin kohdistuvilta ennakkoluuloilta. Mutta nyt mentiin jopa minun kirjoissani vähän liian pitkälle.

Klippi jätti todella epämukavan fiiliksen ja sitä oli paikoitellen jopa ikävä katsoa. Minkäänlaista viihdearvoa en tuossa ainakaan nähnyt, lähinnä törkeää provosointia. Voihan olla että peli perustelee tapahtunutta, ainakin toivon suurta alleviivausta Infinity Wardin pojilta tuosta suunnittelu päätöksestä. Enkä usko että tämä jää tähän, ottaen huomioon että trailereissa näkyy huomattavasti enemmän muitakin osaanottajia kuin pelkkiä sotilaita.

Loppuun sanottakoon vielä että minkäänlainen pasifisti en ole, enkä myöskään ole mikään CoD-vihaaja(itseasiassa MW on yksi upein pelaamistani yksinpeli kampanjoista).
Noh, ainakin tiedetään mistä netti ja media kohisevat seuraavan vuoden.

Jälleen uusi shokeeraava paljastus Modern Warfare 2:sta

Spoiler alert, älkää lukeko jos ette halua tietää pelin yksinpelistä mitään.
Noh noh... ei tuo minun mielestä mitenkään niin järisyttävää ollut. Tietenkin siviilien tappaminen on väärin ja menee tuossa jo aika överiski.

Mutta mutta voi sopia juonen kannalta ihan hyvinkin. Aluksi olet terroristi ---> lahtaat viattomia ---> sinut petetään ---> kosto ---> ja sitten lähdetään teurastamaan terroristeja :D

Noh katsellaan mitä tulee...

Njoo, hieman mautontahan tuo on. Toisaalta kyseessä on selkeä insertti varsinaiselle toiminnalle, jossa sitten taistellaankin jo terrorismin vastaisten joukkojen kanssa. Mutta siitä päästäänkin kysymykseen, miksi pelaaja laitetaan tilanteeseen joka asettaa toimimaan omien moraalikäsitysten vastaisesti. Eri asia jos kyseinen intro olisi ollut vain videon muodossa.

Itse aiheeseen kommentoiden.
On tosiaan aika kyseenalaista, jos objectivena pelissä on siviilien tappaminen lentokentällä. Jos joukossa olisi vieläpä ihmisiä KAIKISTA ikäryhmistä, niin täysin yli mentäisiin heittämällä. Joka tapauksessa, 18+ -leima ei kauheasti pelasta, jos oikeasti pelissä tulee olemaan joissain kentissä tarkoituksena tappaa viattomia! :mad:

Viimeksi muokannut moderaattori:

Huoh... pelihän se nyt vaan on. Luulisi porukan olevan mieluissaan saadessaan hieman erilaisempia tuntemuksia pelistä. Mitään kukkahattutätejä tässä kumminkaan olla.
Ja voihan sen pelin aina jättää kauppaan, jos nyt niin pahasti järkyttää.

Peliä odotellen;)

Liittyen videoon:
Itse en tuomitse Infinity Wardia tästä. Modern Warfaret tähtäävät mahdollisimman suureen draamaan, ja mikä olisikaan parempi tapa saada sinut pomppaamaan penkiltäsi, kuin tällainen kauhukuva, tällä kertaa itse terroristin silmistä koettuna! Ennennäkemätöntä, ja siihen IW varmasti tähtää.

Tietystihän tästä nousee kohu, eikä se luultavasti ainakaan negatiivisesti vaikuta myyntiin, tai no, mistäs sitä tietää. Teidän täytyy ymmärtää, että keskinkertaisuuksilla ei enää vuonna 2009 pitkälle pötkitä. Ja ajatelkaapas sitä draamaa, kun todennäköisesti otat toisella hahmolla kiinni sen hepun, jolla juuri äsken teit tuon surmatyön. Tunnelma on käsinkosketeltava jo nyt.

Eikä tämä ole ensimmäinen peli, jossa tapetaan siviilejä, vai? Tietääkseni ainakin näissä hiekkalaatikkopeleissä kuten Crackdown ja GTA IV voi harrastaa sitä oikein urakalla, jos vain huvittaa. Tietysti peli opastaa sinua välttämään tätä, joka saattaa ollakin se ratkaiseva pointti.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Itse olen pelejä pelannut jo reilusti yli kymmenen vuotta ja olen nähnyt jos jonkimoista väkivaltaa peleissä. Minulla ei ole koskaan ollut mitään sen suurempia ongelmia asian kanssa ja olen usein puolustanutkin pelejä niihin kohdistuvilta ennakkoluuloilta. Mutta nyt mentiin jopa minun kirjoissani vähän liian pitkälle.

Klippi jätti todella epämukavan fiiliksen ja sitä oli paikoitellen jopa ikävä katsoa. Minkäänlaista viihdearvoa en tuossa ainakaan nähnyt, lähinnä törkeää provosointia. Voihan olla että peli perustelee tapahtunutta, ainakin toivon suurta alleviivausta Infinity Wardin pojilta tuosta suunnittelu päätöksestä. Enkä usko että tämä jää tähän, ottaen huomioon että trailereissa näkyy huomattavasti enemmän muitakin osaanottajia kuin pelkkiä sotilaita.

Loppuun sanottakoon vielä että minkäänlainen pasifisti en ole, enkä myöskään ole mikään CoD-vihaaja(itseasiassa MW on yksi upein pelaamistani yksinpeli kampanjoista).
Noh, ainakin tiedetään mistä netti ja media kohisevat seuraavan vuoden.

totahan tolla haetaan että saadaan oikea reakio aikaan kun tosiaan oikeesti näkee mitä ne terroristit on sielä tehny

totahan tolla haetaan että saadaan oikea reakio aikaan kun tosiaan oikeesti näkee mitä ne terroristit on sielä tehny

Totta tämäkin ja kyllähän tuota varmasti tullaankin pelissä perustelemaa suuresti. Itse näen tämän myös suorana kannanottona nykyajan sodankäyntiin(Modern Warfare)
jossa sotilaat eivät suinkaan haali niitä suurimpia lukuja uhrien lukumäärissä.

Kohutusta klipistä:
Mutta olen edelleen erimieltä siitä miksi tällaista materiaalia pitää pistää videopeleihin. Videopelit kun muutenkin elävät murros-vaihetta mediassa joka edelleen leimaa ensimmäisenä videopelit ilkitöiden piikkiin. Muistatteko mikä kohu siitä tuli kun Mass Effectissä oli mukana pientä söpöilyä? Voitte siis hyvin päätellä minkälainen kohu tästä syntyy ja kuinka monta koulusurmaa pistetään tulevaisuudessa tämän pelin piikkiin. Jos se raja jolla pelit saisivat tehdä mitä vain olisi rikottu, eihän tällainen tuntuisi missään. Yleisesti olen vain huolissani videopelien maineesta ja niihin jo kohdistuvista ennakkoluuloista.
Mutta mitäpä minä olen peliä vielä tuomitsemaan kun en näppejäni ole siihen vielä laskenut. Voihan kyseessä ollakkin juuri se pelien kaipaama askel kypsyyden tiellä joka toimii suunnan näyttäjänä muille teoksille. Infinity Ward on lahjakas pelitalo, katsotaan ja keskustellaan pelin ilmestyttyä mikä on oikein ja väärin tässä maailmassa ;)

End of OT

Kaikille, jotka eivät halua pelata tuota tiettyä kohtausta lävitse, sen voi tietääkseni skipata, eli ei ole pakko
lahdata viattomia ihmisiä videopelissä.

No on se kyllä outoa, että tämä on niin väärin, mutta kuitenki ihmiset lappaavat elokuvateatteriin, joka kerta kuin uusi SAW pamahtaa valkokankaalle.

No on se kyllä outoa, että tämä on niin väärin, mutta kuitenki ihmiset lappaavat elokuvateatteriin, joka kerta kuin uusi SAW pamahtaa valkokankaalle.

No mutQ, tässä pitää itse ottaa se viattomien lahtaajan rooli, Sawissa voi vaan paheksuen katsoa jonkun muun tekosia.

Offtopiciksi menee, mutta täytyy tosiaan ihmetellä sitä, että ihmisiä ylipäätään huvittaa katsoa leffateattereissa äärimmäistä väkivaltaa ja inhimillisien rajojen toiselle puolelle menevää kidutusta ihan hyvillä mielin, mutta tällainen sitten aiheuttaa järisyttävää kohua.

En sitten halua syyllistää ketään, mutta jos joku sitten tosiaan nauttii SAW-elokuvien katsomisesta, ainakin voisi käydä vähän ulkoilemassa. Saisi aivot happea.

EDIT:
:p Taitaa Iltalehden toimittaja olla asioista ihan yhtä perillä kuin meikäläinenkin...
-Iltalehti: "Tunnetuimpia esimerkkejä siitä ovat Grand Theft Auto -pelisarja sekä Crackdown."
-Joohanh: "Tietääkseni ainakin näissä hiekkalaatikkopeleissä kuten Crackdown ja GTA IV voi harrastaa sitä oikein urakalla, jos vain huvittaa."
Crackdownissa tosiaan siviilien lahtaaminen on helpompaa kuin... noh, vaikkapa seisominen. :)

Jep, huomasin saman.

Mitä tuohon ylempään juttuun tulee, niin on AIVAN selvä että media ottaa tuon hampaisiinsa ympäri maailman. Ja leffakommenttiin: olkoonkin, että kyseessä on videopeli, siinä on ihmisten mielissä ehkä se "ero", että itse "vaikutat hands-on" tapahtumiin, et vain katsele niitä... On tuo minun mielestä vähän mautonta. En tuota "kiinalaisvalmisteista" videota katsonut, mutta oliko tosiaan niin että tehtävän TARKOITUS on todella tappaa siviilejä, eikä kyseessä ollut vaan ko. pelaajan tekemä valinta? Sillä onhan ns. "siviilejä" voinut tappaa peleissä läpi historian, esimerkiksi vaikka GTA-sarjassa.

http://www.konsolifin.net/xbox/uutiset/5074/

Melkoinen märkä rätti naamaan ja suorastaan naurettavaa toimintaa Microsoftilta ja varsinkin IW:ltä. Kaikki eivät halua olla siellä publalla vääntämässä englanniksi taktiikoita tuntemattomien kanssa ryppy otsassa. Jotkut haluavat vain nauttia peleistä kavereidensa kanssa ja naureskella vaikkapa jotain täysin peliin liittymätöntä juttua siinä samalla.

http://www.konsolifin.net/xbox/uutiset/5074/

Melkoinen märkä rätti naamaan ja suorastaan naurettavaa toimintaa Microsoftilta ja varsinkin IW:ltä. Kaikki eivät halua olla siellä publalla vääntämässä englanniksi taktiikoita tuntemattomien kanssa ryppy otsassa. Jotkut haluavat vain nauttia peleistä kavereidensa kanssa ja naureskella vaikkapa jotain täysin peliin liittymätöntä juttua siinä samalla.

Ymmärtäähän tuonkin kannan, mutta tiukoissa S&D -väännöissä on kyllä harvinaisen v-mäistä, kun kuolleiden opastuksella vastapuolen jannut yltävät käsittämättömiin rambo-suorituksiin..
Kyllähän sitä silloinkin kerkeää jutella, kun on hengissä! :rolleyes:
(paitsi tietenkin, jos tarkoitat juttelemista vaikkapa ihan eri matsissa olevan kaverin kanssa!)

mun mielestä kans hyvä että varsinkin s&d väännöissä tuo partychatti kielletään.

Ylös Bottom