Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Tosin hyvin voisi olettaa, että PS3-puolella ei taso ole niin kova, kun yhteisö on pienempi ja kuitenkin MW on mielletty XBoxin peliksi.
Ihan hyvin tämän voi ajatella nurinkurinkin. Boxilla enemmän pelaajia ---> enemmän random surkeita pelaajia. Eipä sillä nyt niin väliä, aika varmasti yleistaso on samanlainen XO:lla ja PS3:lla ja parhaiden taso myös on varmaan aika samalla viivalla kummallakin konsolilla. Kyllä myös PS3:lla pelaajamäärä on satoja tuhansia samanaikaisesti, eli eiköhän tuossa ole jo pelaajatasohaitaria niin paljon ettei konsoleiden välillä ole tässä eroa.

Ja mä miellän kylläkin MW2:n multiplatform peliksi. Ihan niin kuin 99,99% pelaajista.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Ihan hyvin tämän voi ajatella nurinkurinkin. Boxilla enemmän pelaajia ---> enemmän random surkeita pelaajia.
Toisaalta 60$ vuosimaksun kuvittelisi ajavan nuo random surkeat kasuaalipelaajat pois, toisin kuin esimerkiksi Wiillä ja PS3:lla, joilla se kynnys on pienempi verkkopelaamiseen. Itse ainakin miellän, että LIVE:ssä on suurelti pelaamiselle ihan kunnolla omistautunutta sakkia, joiden myötä tasokin on korkeampi.

Tosiaan olisi kyllä mielenkiintoinen joku Xbox vs PS3 pro-CoD-pelaajien face off. :)
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Pakko myöntää, että multiplayer on pienoinen pettymys. M16 edelleen aivan naurettava ja 90% mapeista täyttä kuraa, kun porukkaa istuu joka kulmassa. Wastelands oikeastaan ainut mappi joka vaikuttaa järkevältä.
Spec ops sen sijaan oikein mukavaa puuhaa kaksinpelinä, kampanjaa ei oo viel kerenny ees testaamaan mutta jos sitä sitte vetäis viikonloppuna.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

chopper gunner on niin ärsyttävä eli jos yrität mennä piiloon siltä eikä sulla oo sitä perkkiä (nimeä ei nyt heti tullu mieleen, mut se ettei sua näy punasena neliönä) niin oot monesti vapaata riistaa. esim. eilen kun pelasin niin menin aika matalan rakennuksen sisään mutta tyttyryryy sieltähän se kopteri tuli ovelle kolkuttaan ja lopun voittekin jo päätellä.. mutta muuten ihan mukavaa modernia sodankäyntiä. yhteys toimii, itellä ei oo tullu paljon kämppääjiä vastaan ja aina on jotain uutta avattavana. sitä vaan jaksaa tahkota eteenpäin toivoen että joskus sais itekki sen nuken:)
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Olipas taas paskaa tänään! Jätkät istu nuupituupit kädessä ja tähtäili spawniin. Ohoh!

Jännää miten randomia tää mp on.. Tapat yhden niin VÄLITTÄMÄSTI joku tulee selkään!

Olis kiva nähdä miten te joilla +2 kd ratio pelaatte ja vältytte random -kuolemilta...
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Jaahas aika heittää oma mielipiteeni pelistä parin viikon pelaamisen jälkeen.

Cod -sarjaa boksilla 3:sta lähtien pelanneena täytyy sanoa, että tässä on paskin Cod -sarjan peli mitä on vastaan tullut. On se vaan niin "hienoa" kun vastustajalla voi olla yhtä aikaa ilmassa pawelow sekä AC-130. Kaiken maailman heartbeat sensorit ja thermal scopet sekä predator missilet takaavat sen, että et voi käyttää vapaasti haluamiasi perkkejä. Myöskin nämä killstreak palkinnot meinaavat sitä, että secondary weaponina on melkeinpä pakosta oltava joko Javelin tai Stinger. Lisäksi pelin umpisurkeat mapit ovat omiaan siihen, että kämppijöitä löytyy jatkuvasti roppa kaupalla. Infinity Wardin neropatit ovat myöskin keksineet laittaa jokaiseen Assaul rifleen noobi tuubi challenget tämä sekä thumper järjestävät sinulle joka matsissa muutaman turhan kuoleman. Ja lopuksi voi vielä mainita sen Tactical nuken = WTF IW. Onneksi sentään löytyy vielä Cod 4:n tämän heitän suohon.

Modern Warfare 2 = Vuoden Pahin Pettymys!

:mad:
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Olipas taas paskaa tänään! Jätkät istu nuupituupit kädessä ja tähtäili spawniin. Ohoh!

Jännää miten randomia tää mp on.. Tapat yhden niin VÄLITTÄMÄSTI joku tulee selkään!

Olis kiva nähdä miten te joilla +2 kd ratio pelaatte ja vältytte random -kuolemilta...

Oli todellakin paskaa eilen! Meni aivan surkeasti pelit ja vaikka itsellä ratiot on tällä hetkellä 2.37, niin ei ole kauan jos samanlainen meno jatkuu.

Jatkuvasti oli joku selässä ja näitä piippukranaatti kuolemia tuli aivan tuhottomasti. Kyllä joukkoon muutama hyvä peli mahtui, mutta useasti oltiin ratioissa miinuksilla. On se niin pienestä kiinni. Jos vastustajilla on paremmat yhteydet, sopivasti juoksijoita ja kämppääjiä tiimissään ja tuuria supplycratejen kanssa niin kyllä saa tosissaan taistella pärjätäkseen...

Eilinen oli ensimmäinen huono päivä sitten julkaisupäivän, jolloin mapit olivat vielä tuntemattomia...
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

chopper gunner on niin ärsyttävä eli jos yrität mennä piiloon siltä eikä sulla oo sitä perkkiä (nimeä ei nyt heti tullu mieleen, mut se ettei sua näy punasena neliönä) niin oot monesti vapaata riistaa. esim. eilen kun pelasin niin menin aika matalan rakennuksen sisään mutta tyttyryryy sieltähän se kopteri tuli ovelle kolkuttaan ja lopun voittekin jo päätellä.. mutta muuten ihan mukavaa modernia sodankäyntiä. yhteys toimii, itellä ei oo tullu paljon kämppääjiä vastaan ja aina on jotain uutta avattavana. sitä vaan jaksaa tahkota eteenpäin toivoen että joskus sais itekki sen nuken:)

En ymmärrä tätä jatkuvaa valitusta noista ilmaiskuista. Tehkää yhdelle "Custom Slotille" hahmoluokka joka on keskittynyt vaan helikoptereiden pudottamiseen. Kaikissa peleissä missä olen ollut mukana niin olen saanut tiputettua kopterin noin 10 sekunnin sisään siitä kun se tulee. Eikös tämän kumminkin pitäisi olla tiimipeliä eikä silloin kuulu mennä piiloon johkin nurkkaan ja odottaa että kopteri tappaa kaikki sun tiimiläiset. Eikä se ole niin vakavaa jos kerran kuolet siihen kopteriin.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

En ymmärrä tätä jatkuvaa valitusta noista ilmaiskuista. Tehkää yhdelle "Custom Slotille" hahmoluokka joka on keskittynyt vaan helikoptereiden pudottamiseen. Kaikissa peleissä missä olen ollut mukana niin olen saanut tiputettua kopterin noin 10 sekunnin sisään siitä kun se tulee. Eikös tämän kumminkin pitäisi olla tiimipeliä eikä silloin kuulu mennä piiloon johkin nurkkaan ja odottaa että kopteri tappaa kaikki sun tiimiläiset. Eikä se ole niin vakavaa jos kerran kuolet siihen kopteriin.

Juuri näin. Itsellä lähes aina Stinger takataskussa ja ei ne killstreakit pääse ketään teurastamaan. Välillä tulee tiputeltua ajan kuluksi UAV:tkin. Se tässä ihmetyttää, että kukaan muu koskaan samassa tiimissä ei tuota temppua tee, eli ne vaan istuisivat nurkassa turvassa kunnes vaara on ohi. Ja ei, nämä jampat eivät käytä yleensä cold-bloodedia (tällöin KS-koneet eivät sinuun edes targetoi).
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

En ymmärrä tätä jatkuvaa valitusta noista ilmaiskuista. Tehkää yhdelle "Custom Slotille" hahmoluokka joka on keskittynyt vaan helikoptereiden pudottamiseen. Kaikissa peleissä missä olen ollut mukana niin olen saanut tiputettua kopterin noin 10 sekunnin sisään siitä kun se tulee. Eikös tämän kumminkin pitäisi olla tiimipeliä eikä silloin kuulu mennä piiloon johkin nurkkaan ja odottaa että kopteri tappaa kaikki sun tiimiläiset. Eikä se ole niin vakavaa jos kerran kuolet siihen kopteriin.

Noin kun ajattelis edes 40% pelaajista niin maailma olisi parempi paikka elää. 85% pelaajista ei varmasti edes tiedä et pelissä on mukana sinko jolla noita koptereita voi pudotella..
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Vähän jotain jännää konsoliräiskintää kaipaisi, vaan kannattaako tätä enää hommata? Ts. tuleeko armotta turpaan jos ei ole pelannut since day one, vai onko vielä mahdollista päästä peliin kiinni turhautumatta?
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Vähän jotain jännää konsoliräiskintää kaipaisi, vaan kannattaako tätä enää hommata? Ts. tuleeko armotta turpaan jos ei ole pelannut since day one, vai onko vielä mahdollista päästä peliin kiinni turhautumatta?
Todellakin on mahdollista. Ensimmäiset pelitunnit ovat varmasti turhauttavia, mutta niin ne olisi olleet vaikka olisit pelin ostanut julkaisussa. Kunhan kontrollit ja pelin mahdollisuudet sisäistää on vain omasta peliälystä kiinni miten pelissä lopulta pärjää.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

En ymmärrä tätä jatkuvaa valitusta noista ilmaiskuista. Tehkää yhdelle "Custom Slotille" hahmoluokka joka on keskittynyt vaan helikoptereiden pudottamiseen. Kaikissa peleissä missä olen ollut mukana niin olen saanut tiputettua kopterin noin 10 sekunnin sisään siitä kun se tulee. Eikös tämän kumminkin pitäisi olla tiimipeliä eikä silloin kuulu mennä piiloon johkin nurkkaan ja odottaa että kopteri tappaa kaikki sun tiimiläiset. Eikä se ole niin vakavaa jos kerran kuolet siihen kopteriin.

olis pitäny mainita että elämän eka nuke oli kahden tapon päässä :mad: ja kyllä olen tehnyt helikoptereiden yms. pudottamiseen keskittyvän classin.. ja vielä sanon sen verran että chopper gunner pystyy lentään liian matalalla mutta eihän sille voi yksinkertaisesti mitään jos sulla on puoli lipasta jäljellä m16:ssa ja lipas dessussa niillä en lähe koptereita haastaan:D mutta tästä asiasta en enää ite lähde jauhamaan tämän enempää:o
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Täytynee sanoa, että en ole ollut näin koukuttunut yhteenkään räiskintäpeliin sitten Halo 3:sen. Pelitunteja on kertynyt jo reilusti yli 50 ( ja tämä pelkästään moninpelin saralta - tähän vielä yksinpeli ja spec-ops, ja lukema on arviolta 70 tuntia ), ja meno vain paranee. En ymmärrä moninpeliin kohdistuvaa kritiikkiä - kyllähän kentissä on paljon kämppimiseen soveltuvia onkaloita, mutta kyseiset 'harmaat alueet' tulevat nopeasti niin tutuiksi, että harvemmin niistä kukaan pääsee täysin yllättämään. Kill streakit voi tuhota taivaalta helposti, ja jos ei oman Pave Low:n tuomat 10 tappoa ( tiimiä vastaan, jossa pelaajat ovat liian laiskoja kantamaan Stingereitä ) nostata hymyä suupieliin, niin kumma on.

Luin myös Konsolifinin arvion pelistä, ja olen kirjoittajan kanssa lähestulkoon täysin samaa mieltä sekä yksinpelistä, grafiikasta, että moninpelin nautinnollisuudesta. Vaikka pidin COD4:sta, en uskaltanut odottaa ihan näin kovaa pakettia, joten minut MW2 yllätti positiivisesti. Rock on, Infinity Ward!
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Noin kun ajattelis edes 40% pelaajista niin maailma olisi parempi paikka elää. 85% pelaajista ei varmasti edes tiedä et pelissä on mukana sinko jolla noita koptereita voi pudotella..

Se mikä vähän ihmetyttää, on se että Sinkoon saa vain yhden raketin, mutta Kopteri vaatii sen kaksi osumaa. Eli yksin ei saa kopteria pudotettua, ellei pehmennä kopteria kk:lla.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Aika kovaa kritiikkiä saanut kyllä. Ei kannata pelaa corea, jossa stoppari on lähes välttämätön. Pelatkaa HC:ta ja käyttäkää Cold Bloodedia, härvelit taivaalta alas. HC oli turhaa p***aa kyllä toissapäivään asti, koska ei ollut muita pelimuotoja, kuin sd ja tdm. SD on kyllä paras olemassa oleva pelimuoto, mutta jos haluaa kerätä challengejä, niin ei ihan optimaalinen. Nyt kun tuli Hardcore Ricochet: HQ, niin pelin arvo nousi huomattavasti. TDM on turha pelimuoto, joka suosii kämppereitä, koska siinä ei ole mitään toimintaa ohjaavaa tapahtumaa.

Toisaalta ymmärrän kyllä myös tuon kritiikin. Itsellänikin on ollut huonoja päiviä, jolloin ollut koptereiden ja lentokoneiden armolla koko ajan. Ja toisaalta nyt kun lähti pressu menemään, ei ole cold bloodediakaan. Muutama leveliä vielä..
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Se mikä vähän ihmetyttää, on se että Sinkoon saa vain yhden raketin, mutta Kopteri vaatii sen kaksi osumaa. Eli yksin ei saa kopteria pudotettua, ellei pehmennä kopteria kk:lla.

Stingerissä on kaksi laakia, käytä sitä. Ja kyllä yleensä kopterit (ja harri) lähtee yhdellä, paitsi pave low ja chopper gunner. Silläkin on ilmeisesti merkitystä, kuinka nopeasti lentohärvelin saavuttua ammut sitä. Jos ammut samantien, ei ne vielä ilmeisesti ehdi/tajua käyttää flareja? Hämärästi muistaisin, että olen ampunut pave lowenkin yhdellä stingerillä heti sen saavuttua. En ole täysin varma kyllä. Ainakin perus kopteri lähtee, jos ei heitä soihtuja alleen.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Stingerissä on kaksi laakia, käytä sitä. Ja kyllä yleensä kopterit (ja harri) lähtee yhdellä, paitsi pave low ja chopper gunner. Silläkin on ilmeisesti merkitystä, kuinka nopeasti lentohärvelin saavuttua ammut sitä. Jos ammut samantien, ei ne vielä ilmeisesti ehdi/tajua käyttää flareja? Hämärästi muistaisin, että olen ampunut pave lowenkin yhdellä stingerillä heti sen saavuttua. En ole täysin varma kyllä. Ainakin perus kopteri lähtee, jos ei heitä soihtuja alleen.

Eipä taida omata soihtuja muut vehkeet kuin AC-130
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Itse tein tuossa eilen oman tiimin kannalta loistavan killstreakputken. Supply crate, sentry gun ja emergency airdrop. Jakamisen ilon tunsi kun muu tiimi juoksee kompuroiden loottaamaan harriereja ja helikoptereita sun muita (+ itsellesi napsahtaa se 250-550 pojoa kun joku loottaa boksisi). Voin kuvitella kuinka hauskaa vihollisilla oli, kun kukaan siellä ei tajunnut tiputtaa taivaalta mitään :D Korkeimman streakkini olen saanut predator missile+harrier airstrike+chopper gunner ja sentry gun+harrier airstrike+pavelow yhdistelmillä, etenkin ensimmäisellä pääsee nopeaa tykittämään ilmoista, jos sitä haluaa päästä kokeilemaan.

Moninpeliin on päässyt mielestäni yksi paha virhe. Haulikoista ei muuten ole kauheesti valittamista, onhan se ihan luonnollista että ne tappavat 10m säteellä yhdestä kudista, mutta kun nämä viimeiseksi unlockattavat haulikot tappavat akimbona yhdellä kudilla jopa yli 20m päähän ilman että kaveri tähtää edes täysin kohdalle. Pienemmissä kentissä tätä yhdistelmää käyttävät kaverit pilaavat kyllä todella peli-ilon, puhumattakaan sitten klaanimatseissa.. Toivottavasti tähän tulee joku fiksaus tasapainottamaan haulikoita oikeeseen suuntaan.

HC S&D:ssä suosittelen kokeilemaan yhdistelmää Marathon Pro, Lightweight Pro ja Ninja Pro ja aseena FAL, tappaa ilman stopping poweria HC:ssa lähes aina yhdellä kudilla. Sprinttaat vain mahd. nopeaa vihollisen selkään ja tapat puolustuksessa kämppivät kaverit! Tuli Derailissa eilen Chopper Gunner kyseisessä pelimuodossa näin tekemällä :)

Itse huomasin myös sen että moninpelistä tuli huomattavasti nautinnollisempi kokemus, kun lakkasi seuraamasta KD-ratiota. Sitä kun koitat pitää taivaissa, niin pelaaminen on yhtä suorittamista. Itselläni lähti jopa nousuun ratio, kun rupesin pelaamaan rennommin.

EDIT: Tuli mieleeni myös toinen vähän poskellaan oleva asia moninpelissä. Nimittäin Demolitionin spawnit. Jos vastustajan pitää puolustaa enää yhtä pommipaikkaa, ja se on lähempänä alkuperäistä spawnia, mikseivät spawnit siirry vähän kauemmaksi pommipaikasta? On se vähän tuskasta hyökätä kun vastustajalla on 20m matkaa spawnilta pommille ja itsellä se 200m. Pitäisi varmaan uhrata equipment slotti sille tactical insertionille, mutta sitten nurkkien raivaamiseen tarkoitettu kranaatti jää messistä.. Hyvänä esimerkkinä toimii Afghanin B-pommipaikka, johon pääsee puolustaja naurettavan nopeasti ja jota on erittäin helppo puolustaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom