Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Single nyt näytti taas olevan perushuttua, mutta silti toimivaa, ja kuten joku kehui, niin noi välianimaatiot on mahtavia, samoin juoni, ja idea.

Suurimmat odotukset itseni kohdalla kohdistuivat moninpeliä kohtaan, ja ehkä myös senkin vuoksi petyin suurilta osin aika pahasti.
Pelattavuus on tuttua codi tyyliä, joka on yksi asioista joista pidän, kontrollit toimivat, ja pelaaja hallitsee hahmon jatkuvasti (yleensä). Pari asiaa jäi kuitenkin pahasti vaivaamaan moninpelin kohdalla.

Aseet, ne kaikki tuntuu lähinnä samalta kuin cod nelosesta tuttu g36c. Aseiden välillä ei juurikaan ole eroja, kaikki kuulostavat ja tuntuvat samalta, matseissa pystyikin nappaamaan minkä tahansa aseen, ja tappamaan samalla tavalla kuin muillakin, esim. m4a1 - vs - vector. Jos nyt verrataan vaikka cod neloseen, jokaisella aseella oli omanlainen fiilis pelata, esimerkiksi 74u, paljon rekyyliä, paljon damaa, mahtava ja monipuolinen ase. P90, pieni rekyyli, iso lipas, vähän damaa, mahtava ase vaimentimen kanssa. yms yms.. Mutta mw2 en huomannut aseissa juurikaan eroja.

Mapit, verrattuna cod 4 mappeihin, nämä ovat paljon suurempia, mikä on suurilta osin hyvä asia, mutta mielestäni mapeissa on aivan liikaa mestoja mennä istumaan johonkin ikkunan nurkkaan, istuminen onkin tässä pelissä todella helppoa, ja todella palkitsevaa.

Kill/Deathstreakit. Ehkä yksi suurimmista vitutuksen aiheista. Mielestäni pelaajia ei pitäisi palkita kuolemisesta ollenkaan (joo joo pitää olla helppoa aloittelijoille..) mielestäni ei. Kun kohtaat 1v1 tilanteessa vihollisen, jolla on kolminkertainen healthi, ei siinä paljoa ole tehtävissä. Mun mielestä mua ei pitäis rankaista siitä, et joku nuubi nyt sattuu olee niin huono et menee kuolemaan esim. kolme kertaa peräkkäin. Lisäksi peli on todella vaikea tasapainoittaa, kun on näin paljon eri streakeja.

IWn pitäis mun mielestä lopettaa pelien suunnittelu huonoille pelaajille. Cod 4 ja cod 2 on aika pitkälti se mitä mä oon tykännyt pelata, vaikka niissäkin on omat virheensä, mutta mielestäni paljon mukavempaa pelattavaa kuin tämä.

Matchmaking on kanssa näin alkuvaiheessa vissiin aika jumissa, pelattiin tossa kaverin kanssa joku +10 matsia yhen/kahen palkin yhteyksillä, not funney. Monesti saattoi olla yks kaveri täysillä palkeilla, ja muut yhellä, tai yks tiimi täysillä ja toinen yhellä palkilla.

Tän viestin tarkoitus ei oo alottaa mitään sotaa täällä, saatika provoisoida, jotkut saattaa tykätä tän jatko-osan moninpelistä, ja mun puolesta saakin tykätä, ei siinä mitään. Tää jatko-osan tyyli ei vaan natsannu siihen, mitä mä fps-moninpeliltä haen. Yksinkertaisuus ja tasapainotus on paljon parempi mun mielestä kuin se että pelistä löytyy miljoona perkkiä ja kill/deathstreakia.

Kirjoitusasusta vielä sen verran et oli melkosta tajunnanvirtaa, antakaa anteeks, toivottavasti tajusitte pointin. Ois kiva kuulla teidän mielipiteitä tuosta moninpelistä..

eniggma taidat olla ensimmäinen joka sanoo jotain negatiivistä pelistä. Tosta death streakista ihan hyviä pointtei. Kun itsekin tarkemmin ajattelee niin ei tossa kyllä ole mitään hyvää. Isompia mappei kun mw1 itse en näe tässä mitään hyvää varsinkin kun toi max pelaajamäärä ei ole mikään valtava.

Tuli pelattua multiplayeria nyt parituntia ja pakko se on sanoa että ihan call of dutyahan tämä on, enigmaan yhdyn sen verran että tosiaan ne aseet kuulostavat melko samoilta, mutta luulen että en ole kokeillut vielä tarpeeksi eri aseita kun rankkiakaan ei ole paljoa. Kyllä, kuolemisesta ei ole mitään järkeä antaa mitään boonusta, muutenkin menee välillä päreet sellaisten kanssa kun itsellä on 30 tappoa ja 4 kuolemaa niin jollain omalla 1 tappo 25 kuolemaa, en tosin tätä vielä nähnyt mutta modern warfare ykkösessä tää oli aika yleinen ilmiö ja tällöin pelihän oli melkein suoraan tappio.

Kartat eivät ole samantapaisia kuin ensimmäisessä ne ovat mielestäni paljon laajempia ja siellä on kiva seikkailla ja tässä tulee juostua enemmän kuin ensimmäisessä jossa tuli istuttua aika pitkät ajat ja siinä ei ollut hirveän vaikea saada 7 killstreakkia aikaan, eli joka pelissä noin 1-3 kertaa. Toisaalta kartat oppii aika nopea ulkoa ja tulee opittua ns. hyvät kämppimis paikat ulkoa, tässä ei kyllä ole mitään aivan mahtavaa kämppimis paikkaa kun useisiin taloihin pääsee montaa erikautta sisään eikä näin ollen sitä ole ihan hirveän helppo puolustaa.

Tämän verran moninpelistä, ei tämä minunkaan tekstini ollut mitään maailman helpointa luettavaa, mutta koittakaa nyt kuitenkin selvää saada :D.

Kyllä, kuolemisesta ei ole mitään järkeä antaa mitään boonusta, muutenkin menee välillä päreet sellaisten kanssa kun itsellä on 30 tappoa ja 4 kuolemaa niin jollain omalla 1 tappo 25 kuolemaa, en tosin tätä vielä nähnyt mutta modern warfare ykkösessä tää oli aika yleinen ilmiö ja tällöin pelihän oli melkein suoraan tappio.
Tämän pelin yhteydessä on ikävänä lieveilmiönä elitismi nostanut päätään. Ns. huippupelaajat vinkuvat kuorossa kuinka death streakeissa ei ole mitään järkeä, eivätkä kykene näkemään peliä kokonaisuutena. Death streakit tasapainoittavat peliä hieman sen sisältäessä paljon kill streak bonuksia. Mikään suuri lohtu death streak bonus ei edes ole. Useinmiten sen vaikutus jää hyödyntämättä kokonaan.

Kyllä, kuolemisesta ei ole mitään järkeä antaa mitään boonusta, muutenkin menee välillä päreet sellaisten kanssa kun itsellä on 30 tappoa ja 4 kuolemaa niin jollain omalla 1 tappo 25 kuolemaa, en tosin tätä vielä nähnyt mutta modern warfare ykkösessä tää oli aika yleinen ilmiö ja tällöin pelihän oli melkein suoraan tappio.
.
Öö..Eli mielestäsi kuolemisesta ei ole mitään järkeä antaa bonusta, mutta silti mielestäsi pelin suorastaan vitsaus on nämä heikommat pelaajat? Eiköhän sitten nimenomaan tasoeroja pitäisi pyrkiä jotenkin tasaamaan, vai luuletko että ne heikompien pelaajien tapot sieltä nousevat, jos vain lykätään paremmille pelaajille uutta ohjusta ja muuta lelua käteen ja jätetään heikommat pelaajat jonnekin nurkkaan itkemään?

Tämän pelin yhteydessä on ikävänä lieveilmiönä elitismi nostanut päätään. Ns. huippupelaajat vinkuvat kuorossa kuinka death streakeissa ei ole mitään järkeä, eivätkä kykene näkemään peliä kokonaisuutena. Death streakit tasapainoittavat peliä hieman sen sisältäessä paljon kill streak bonuksia. Mikään suuri lohtu death streak bonus ei edes ole. Useinmiten sen vaikutus jää hyödyntämättä kokonaan.

No enpä kyllä itseäni pidä minkäänsortin huippupelaajana, mutta silti pelkkä ajatuskin iki-nyyppien lellittelystä huolestuttaa. Ihan tarpeeksi vaikeaa on löytää hyvää peliseuraa, saati sitten joutua jatkuvasti peleihin jossa juntit rellestää kuin apinalaumat koska siitä saa kuitenkin pisteitä. Nettipeleissä on hienoa se, että voi parantaa omia taitojaan juuri sen turpiin saannin kautta. Tulee olo, että on saavuttanut jotain kun pisteitä yllättäen alkaa tippua useita satoja per matsi. Mutta jos sitten rinnalla juoksee Tahvo T. Tollo, jonka pisteet ovat kertyneet siitä että nakkelee kranaatteja itseään päin niin siinä menee helposti maku koko menosta.

Jos taas minulta kysytään, niin kaikki nuo streak-bonarit olisi pitänyt heittää **ttuun ihan suunnittelupöydällä. Parhaiten nämä oli toteutettu WaW:issa, eikä siinäkään hyvin.

Naurettavaa valitusta jostain death streakeista..
Ei ne tee pelaajasta mitenkään kuolematonta. Itelläkin niitä välillä tulee mutta en tähän mennessä en ole vielä kertaakaan saanut ketään tapettua pelkästään niiden ansioista. Se lisähealt kestää 10 sekunttia!! eihän siinä ajassa ehdi aina edes näkemään ketään..
Luultavasti nämä valittajat on juurikin näitä jotka pelaa elääkseen, peliaika 2 päivän jälkeen on se 40 tuntia. Ja elämä on pilalla jos kill/death ratio laskee alle kahden. Älkää olko lapsellisia, ei tätä peliä ole tehty pelkästään teille. Jos ei muuta valittamista keksi niin asiat pitäisi silloin olla melko hyvin..

Ainoa pieni valituksen aihe mulla on se perus TDM pelin turhan palkintojen täyteinen pelityyli. Helikopteria ja vastaavia lentää koko ajan taivaalla. Mutta vaihdoin HC TDM pelimuotoon ja nyt peli on täydellinen.. Todella taitavasti tasapainoitettu peli. Mikään ei tunnu liian ylivoimaiselta.. Tätä tulee pelattua vielä pitkään.

Muistakaa, että pelaaminen on vapaaehtoista hommaa. Ei itseään kannata kiusata jos peli ahdistaa niin paljon.

Muistakaa, että pelaaminen on vapaaehtoista hommaa. Ei itseään kannata kiusata jos peli ahdistaa niin paljon.
Jos täällä voisi antaa plussaa viesteille niin tälle napsahtaisi, samoin janijj:in viestille. Jos joku videopelin yksittäinen ominaisuus aiheuttaa surua ja masennusta, on elämä silloin aika hyvässä kuosissa. Arvomaailmaa suosittelisin kuitenkin tarkistamaan.

Tituspullo: Et ole ilmeisesti vielä pelannut peliä? Kuolemista ei todellakaan palkita pelissä. Death streak ei tarkoita sitä että pelaajalle anneittaisiin joku sääliydinpommi, jotta pärjäisi jotenkin. Voit ihan itse kokeilla tappaa itseäsi kranuilla. Kolmen kuoleman jälkeen saat 10 sekunnin healt boostin, wow, kyllä sen avuilla voitat kaikki ja siirryt listan kärkeen...

Kyllä ne deathstreak edun saaneet kuolee siinä missä kaikki muutkin. Ei tuo healthboost niin hyvä ole. Tottakai se antaa kaverille vähän enemmän aikaa reagoida, mutta jos itse ehtii ensin ampua niin kyllä se yleensä on silloin tappo ja kaverille kuolema avuista huolimatta.

Niin ja tietysti se että boost on vain 10 sekuntia niin eihän noita nyt edes kovin usein tule vastaan...

Ohjekirjan takakannessa on joku koodi, joka pitäisi syöttää InfinityWard.com-sivustolle, ”for exclusive access”. Onko hajua, mitä tuolla saa?
Jaa-a, Infinity Wardin sivuilla on viesti:

access-key-tout.jpg

Joten aika näyttää.

Olihan taas lyhyt peli :( Normitaso 1 ilta läpi.
ja JOPA tuo Veteraani meni 1 illassa :(

Saa varmaan taas vähän aikaa odotella seuraavaa :)

J

Olihan taas lyhyt peli :( Normitaso 1 ilta läpi.
ja JOPA tuo Veteraani meni 1 illassa :(

Saa varmaan taas vähän aikaa odotella seuraavaa :)

J

Odottavan aika on pitkä. Toisaalta jos hyppää MW2:n nettipelin ihmeelliseen maailmaan niin sekin aika menee nopeasti :)

Kyllä ne deathstreak edun saaneet kuolee siinä missä kaikki muutkin. Ei tuo healthboost niin hyvä ole. Tottakai se antaa kaverille vähän enemmän aikaa reagoida, mutta jos itse ehtii ensin ampua niin kyllä se yleensä on silloin tappo ja kaverille kuolema avuista huolimatta.

Kokemusteni mukaan ei. Äijä oli kyykyssä kämppimässä aidan takana ja avasi tulen varmaan puoli sekuntia ennen minua ja otin osumaa pahasti. Mutta päällä oli mikä lie painkiller ja voitin silti rynkylläni taiston. Ja yleensäkin tuntuu, että hirveitä teräsmiehiä nuo särkylääkehemmot ovat! :rolleyes:

Kävi isoveli näköjään aiemmin Anttilassa ostelemassa leffoja ja samalla koppasi tämän pelin mukaansa. Noh, pääseepähän tätäkin (ilmaiseksi) tykittämään. Ja peli on näyttänyt ihan kiinnostavalta mitä olen "olan yli" kerennyt tarkastella joten kyseessä saattaisi olla hienoa räiskintää. Toisaalta CoD4 ei oikein iskenyt, joten... saahan nähdä.

Kokemusteni mukaan ei. Äijä oli kyykyssä kämppimässä aidan takana ja avasi tulen varmaan puoli sekuntia ennen minua ja otin osumaa pahasti. Mutta päällä oli mikä lie painkiller ja voitin silti rynkylläni taiston. Ja yleensäkin tuntuu, että hirveitä teräsmiehiä nuo särkylääkehemmot ovat! :rolleyes:

Mutta ei niitä liian koviksi voi silti sanoa. Jos semmoinen "särkylääke" tyyppi saa sut tapettua niin se etu pysyy vaan sen 10 sekunttia ja sen jälkeen sen täytyy taas kuolla 3 kertaa putkeen. Vaikka kuinka koittaisi miettiä niin kyllä tämä vaan todella hyvin on tasapainoitettu kaikinpuolin...

Missäs topikissa peliseuraa kysyttiin? Ajattelin mennä Spec Opsit nopeasti läpi tänä viikonloppuna ja myöhemminkin käy.

Ylös Bottom