Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Kylhä tota 3rd personia on tullu parisen matsia koitettua ja pakko myöntää että toimii paljon paremmin kuin odotin. Ihan kivaa vaihtelua 1st personiin.
Nyt vissiinkin lv21 mp:ssä ja sp:ssä sain juuri ton The Hornet's Nestin tehtyä. Regularilla oon pelaillu sp:tä ja en tiiä oonko huono vai jotaa ku tollaki tulee välillä turpiin ja kovaa.
Oon kyl ollu todella tyytyväinen peliin, varmasti nousee lempi X360 pelien joukkoon.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Regularilla oon pelaillu sp:tä ja en tiiä oonko huono vai jotaa ku tollaki tulee välillä turpiin ja kovaa.
Sama fiilis oli monta kertaa, mutta läpi sentäs kuitenkin pääsin. Iski oikeen hätä että ei tää nyt näin vaikee voi olla. Ollut kyllä pitkä tauko FPS-peleistä, ettähhh... :D

Nimimerkki CoD4 yksin Veteranilla :)
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Tällä hetkellä tuntuu (level 32 tais olla) että noi moninpelikentät tulee kestämään hirveen paljon enemmän kulutusta kuin aikaisemmissa peleissä. Ne on vaikeampia, monimuotoisempia ja parempia :)
Aseet on kans hirveen paljon kivempia kuin ennen!


ps. miksi joku kehtaa haukkua peliä/partychatin puuttumista, jos on pelannut 3 dominaatiota, jättänyt pelin hyllyyn tai katsonut vaan myyntituloksia ... voivoi :confused:
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Viime yönä pyörähti ensimmäinen prestige :) matkaa on siis vielä... 1 custom slotti tuli lisää ja huisi määrä erinäisiä challengeja lisää, saas nähdä mitä muuta sieltä vielä tulee :)
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

ps. miksi joku kehtaa haukkua peliä/partychatin puuttumista, jos on pelannut 3 dominaatiota, jättänyt pelin hyllyyn tai katsonut vaan myyntituloksia ... voivoi :confused:
Pelin (kokonaisvaltainen) arvostelu on tietysti asia erikseen, mutta mielestäni peliä voi aivan hyvin kritisoida party chatin puuttumisesta, vaikkei olisi sitä koskaan pelannutkaan. Kyseinen feature on edelleen suurin syy omaan, varsin kriittiseen, näkemykseeni pelistä.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Kamppanja oli aika pätevä mutta aivan heittämällä liian lyhyt. en sinänsä kovin montaa tuntia edes pelannu näiden kahden päivän aikana ja peli loppui kuin seinään. :(

Pitää tuota nettipeliä alkaa tahkoomaa tässä kunhan kerkee
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Mutta sisäinen väsymätön oikeudenpuolustaja herää silloin henkiin, kun juurikin nuo BioWaren mahtavat pelit joita voidaan jo taiteeksikin kutsua, saavat huonompia arvosteluja ja dramaattisesti huonompia myyntejä kun tällaiset räiminnät. Argh!

Pakko OT:n uhallakin tarttua tähän hiukan, mutta ei hätää Joohanh, tuo vaihe kyllä menee ohi. Kyllä sinä jossain kohtaa hoksaat, että kannattaa olla välittämättä siitä, mitä muut pelaavat, sillä...

Uskokaa tai älkää, kyllä minä nautin melko paljonkin Call Of Duty-sarjan pelien pelaamisesta. Ne ovat kieltämättä ihan mainiota viihdettä.

... tuossahan tuo taikasana juuri tulee.

Jos lähestytään asiaa siltä kantilta, että kumpaa olisit itse lähtökohtaisesti kiinnostuneempi katsomaan, uuden teatterinäytöksen vai 3D-leffan ensi-iltaa? Entäpä ystävistäsi, joista monet varmaankin sopisivat samanlaiseen demografiaan kuin sinä ja minä, jonkin verran päälle parikymppisiin (teen olettamuksia, en tiedä ikääsi) miehiin?

Tai jos teatteri tuntuu vielä liian helposti lähestyttävältä, valitsisitko kenties oopperan tai nykytanssin ensi-illan sen 3D-leffan sijasta?

Aika harvat tästä meidän demografiastamme, joka nyt on aika lähelle samanlainen kuin keskivertopelaajan, valitsisivat edes teatteria, saati sitä nykytanssia. Sama logiikka pätee myös pelivalinnoissa aika pitkälti. Siihen viihdevaihtoehtoon tarttuu huomattavan paljon useampi kuin siihen taidevaihtoehtoon.

Puhun tästä siksi, sillä olen itsekin aikoinani harmitellut, että miksi Grim Fandango, yksi kaikkien aikojen kolmesta suosikkipelistäni (muut ovat FF VII ja Mass Effect), myi niin olemattoman vähän. Siitäkin huolimatta, että minä ostin sen kolmasti. En toki sentään myyntilukuja parantaakseni...

Olen myös harmitellut, että miksi uskomattoman kiehtova, kaunis ja tärkeän viestin sisältävä Beyond Good & Evil myi niin vähän. Niinikään olen harmitellut, että miksi mahdottoman kiero ja hauska Psychonauts myi niin vähän.

Lähestyn tätä CoD-hysteriaa aika lailla täysin eri suunnasta kuin sinä, sillä en ollut itse pelannut niistä muistaakseni koskaan ainuttakaan, muuten kuin mahdollisesti ensimmäisen demoa. Ostin MW2:n aivan ummikkona, lähinnä mielenkiinnosta. Halusin tietää, että mitä pirua näin iso määrä pelaajia siinä pelissä näkee, ja toisaalta, kuinka hyvin tuollainen nopeatempoinen räiskintä moninpeliksi konsolilla vääntyy.

Molempiin epäilyksiini sain vastauksen aika nopeasti sen jälkeen kun moninpeliä aloin tahkota, sillä vastoin odotuksiani se on ollut aivan pirun hauskaa. Ja viihdyttävää, kuten itsekin edellisestä osasta toteat. En ole ehkä koukussa, mutta huomattavasti enemmän tuota on tullut väännettyä kuin oletin. Olen räiskintäpelien suhteen ollut enemmän Unreal Tournamentin kuin jonkun Rogue Spearin ystävä, ja vaikka tämä nyt ei toki ihan mitään sinkohippaa olekaan, niin ajoittaisen kyttäilyn seassa on tarpeeksi vauhtia ja äksöniä, että meikäläinenkin innostuu.

Siitäkin huolimatta, että minä valitsisin ennemmin sen teatterin kuin 3D-leffan. Nykytanssi taitaisi kyllä jäädä välistä.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Kommentoiden vain Offline-moninpeliä:

Aivan saakutin mahtavaa! Customoitavat classit splitscreeniin ja mappeja oli se 16, juuri sitä mitä toivoin. This is the shit.

Nuo ovat muuten aivan mahtavat, mutta miksi ne kaikki täytyy avata? Kuinka moni jaksaa hommata 300 tappoa split-screenillä per ase että saa kaikki attachmentit? Totta kai nuo pystyy huijaamaankin mutta ketä oikeasti jaksaa ruveta ''heduttamaan'' split-screenillä? :D
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Pelin (kokonaisvaltainen) arvostelu on tietysti asia erikseen, mutta mielestäni peliä voi aivan hyvin kritisoida party chatin puuttumisesta, vaikkei olisi sitä koskaan pelannutkaan. Kyseinen feature on edelleen suurin syy omaan, varsin kriittiseen, näkemykseeni pelistä.

toivottavasti tämä peli on vasta ensimmäinen edelläkävijä kyseisen huijaamisen poistamiseksi.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

toivottavasti tämä peli on vasta ensimmäinen edelläkävijä kyseisen huijaamisen poistamiseksi.

Muuten ihan ok mp mutta kun vielä saataisiin pois noi killstreakit.

Ja annettaisiin tilaa "oikealle" taidolle! Henk.koht. en ole mitenkään ylpeä jos saan nyylättyä chopper gunnerilla sen 15 tappoa...
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Pelin (kokonaisvaltainen) arvostelu on tietysti asia erikseen, mutta mielestäni peliä voi aivan hyvin kritisoida party chatin puuttumisesta, vaikkei olisi sitä koskaan pelannutkaan. Kyseinen feature on edelleen suurin syy omaan, varsin kriittiseen, näkemykseeni pelistä.

Eli Cod4:n pleikkari versio oli huono koska siinä ei ollut party chattia? Ei luulisi oikeasti olevan kauhean vaikeaa käyttää sitä In-game chattia... :rolleyes:
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Eli Cod4:n pleikkari versio oli huono koska siinä ei ollut party chattia? Ei luulisi oikeasti olevan kauhean vaikeaa käyttää sitä In-game chattia... :rolleyes:
Se että peliä kritisoi tai on vahvasti pelin joitain ominaisuuksia vastaan, ei tarkoita että peli olisi huono.

Miksi käyttää in-game chattia, kun parempikin vaihtoehto on jo keksitty?

EDIT. Ja kyllä, jos boksiversiossa olisi täysi partychat-tuki, olisi se parempi kuin pleikkaversio olettaen että muut ominaisuudet ovat samalla viivalla. On se tälläkin hetkellä parempi, kun siinä on edes vajaa partychat-tuki. CoD4:n boksiversio oli parempi kuin pleikkaversio, koska siinä oli täysi partychat-tuki.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Tämä on juuri niin klassinen kommentti. Enpä tiedä mistä aloittaa:

1. Onko jonkun asian poistaminen edelläkäymistä? Perkele!
2. IW:ltä ratkaisu on kaikkea muuta kuin kunnioitettavaa, sillä olisivat voineet poistaa huijauksen todella tehokkaasti ja myös huomattavasti tehokkaamminkin, jos olisivat jaksaneet nähdä vaivaa.
3. Yksinäisiä hikisiä suorituspelaajia tää ei varmaankaan haittaa pätkääkään, mutta kun jotkut (useimmat) vain yksinkertaisesti käyttävät sitä Party chattia.

Minut saa todella ärtyneeksi tuollainen statementti, että kyseessä olisi jotenkin peliyhteisöä parantava asia.

Samaa voisi sanoa edelläkäymisestä ja peleistä jotka ilmestyy useammalla dvd-levyllä näin Herran vuonna 2009.

Boksi-puolella tulee pelattua party päällä, tai tuli vanhojen COD-pelien parissa, mutta pidin itsekin tuota lähes huijaamisena. Ei haittaa henkilökohtaisesti yhtään että vaihtoehto on poistettu. Kyllä mulla ainakin kärsivällisyys riittää siihen että mutetan muut lobbyssa (joka vie noin sekunnin) ja turisen kavereilleni. Paljon parkua tyhjästä, on se elämä rankkaa.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Kun tätä huijaus-korttia näkee koko ajan heitettävän, niin joku avulias henkilö voi mulle nyt kertoa, että miten huijataan party-chatissa vaikkapa TDM:ää pelatessa? Itse kun en ole koskaan käyttänyt party-chattia huijaamiseen, vaan kavereiden kanssa scheissen jauhamiseen, niin en tiedä miten tämä maaginen huijaus toimii, jota vastaan IW niin kovasti taistelee ja fanit kannustavat vieressä.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Mahtava peli. Harmittaa vaan kun nykyään tuntuu kaikissa peleissä tuo yksinpeli olevan toisarvoinen asia. Tässäkin on luvattoman lyhyt tuo kampanja. Moninpeliä en itse ole harrastanut, mutta varmasti mainio.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Kun tätä huijaus-korttia näkee koko ajan heitettävän, niin joku avulias henkilö voi mulle nyt kertoa, että miten huijataan party-chatissa vaikkapa TDM:ää pelatessa? Itse kun en ole koskaan käyttänyt party-chattia huijaamiseen, vaan kavereiden kanssa scheissen jauhamiseen, niin en tiedä miten tämä maaginen huijaus toimii, jota vastaan IW niin kovasti taistelee ja fanit kannustavat vieressä.

no vaikka sen takia että partyläiset pääsee eri puolelle ja puhuu. en tarkota että te tekisitte niin, mutta jotkut ilmeisesti tekee.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Headquartersissa elossa olevat pelaajat kuulevat kuolleita. Mikä järki tuossa nyt on.

InGame Chat on ihan OK, jos koko party sattuu pelaamaan samaa peliä, niin pystyy laittamaan että kuulee vain kaverit. Mutta kun asia yleensä ei ole noin, vaan kaikki pelaa mitä sattuu.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Tuli vedettyä toi single playeri läpi, oli ihan vitu hyvä imho. Toimintaa oli hyvää ja sitä pidettiin hienosti kokoajan yllä. Vaihteluakin tuli kivasti erityylisten tehtävien muodossa. Tarina oli kans iha helvetin laadukas, todella yllätyksenä tuli ne parit plot twistit sielä. 6h siinä meni pelatessa regularilla ja se tuntui juuri sopivan pituiselta. Jos ois pituutta lisänny ni ois helposti voinut tuntua venytetyltä.
Niille jotka on vetänyt tarinan läpi: menkää campaign > select mission > museum. Siellä sitten painakaan sitä punaista kelloa siinä info deskillä jossa lukee "do NOT touch". Tuli aika yllätyksenä mitä sitten tapahtui :D. Hienoa "bonus" materiaalia ovat pistäneet peliin mukaan.
Koko peliä on nyt n. 20h takana ja pakko myöntää että on kyl helposti yks parhaita 360 pelejä ikinä. Imho kaikin puolin parempi kuin CoD4. Jos nopeasti pitäisi heittää arvosanaa niin pistäisin:
Campaign: 9
Spec Ops: 9
Multiplayer: 10
Kokonaisuus: 10-
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Unohdetaanpa hetkeksi se että kuka tykkää ja kuka ei ja puhutaan itse pelistä.

Tämä tulee varmasti monelle shokkina mutta ensimmäinen Modern Warfare lukeutuu yhdeksi kokemistani FPS-kampanjoista sinne kirkkaimpaan kastiin. Ensimmäinen MW oli toimintaelokuva fanin märkäuni mikä osaltaan selittääkin sen ajan kosteat lakanat. Tiukasti skriptattu, elokuvallinen elämys jossa rytmitys oli kaikki kaikessa. Itseäni ei koskaan häirinnyt spawnautuvat jantterit koska allekirjoittaneella ei ole tarvetta rikkoa pelin sääntöjä ja mennä sinne minne ei pitäisi mennä. Välillä on mukavaa vain antautua pelin fiilikseen ja antaa sen viedä mukanaan. Ensimmäinen MW on yksinpelinä lineaaristen FPS pelin parhaimmistoa. Joten odotukset kakkosen suhteet olivat korkealla:

MW2 osuu kovaa, mutta samanaikaisesti myös uppoaa. Ensimmäisessä MW:ssä kampanja tuntui löysästä kerronnastaan huolimatta yhdeltä kokonaisuudesta, kakkosessa jäi usein sellainen tunne että kenttien väliltä olisi poistettu toisia tehtäviä. Parhaimmillaan jatko-osa on kampanjan puolessa välissä jossa rytmitys on täydellisyyttä hipova ja eteen heitettävät skenaariot ovat mitä loistokkaimpia. Mutta kolmannessa ja etenkin ensimmäisessä näytöksessä rytmitys horjuu peli iloa raastavaksi. Kumpaankn näytöksiin mahtuu todella upeita skenaarioita mutta ikävästi myös muutama tämän vuoden saatanallisimmista kentistä(falafel-mätöt, katson nyt teitä). Ruudulla tapahtuu paikoitellen niin paljon asioita että ei tiedä mitä tulee ja mistä reiästä sitä nyrkkiä oikein työnnetään sisään. Häiritsevintä sekasorron aikana on ruudun täyttävä, se joka kuukautinen mehukatti jonka lävitse on todella epätoivoista nähdä mistä sitä sylkeä oikein roiskuu. Harmittavaa oli myös se että peli tuntui olevan edellä mainituista syistä saamarin vaikea. Jopa perus regularilla sain jatkuvasti olla toinen jalka haudassa, ja se jos jokin; jatkuva kuoleminen haittaa pelin rytmiä. En oikein vieläkään tiedä miten tätä uusinta laitosta pitäisi pelata: Rambona vai Marttana? Kun kumpikaan lähestyminen ei pelissä tuottanut kovinkaan hyvää lopputulosta... Mutta sillon kun peli toimii se toimii pirun hyvin ja välillä tuntuukin että pelaisi Michale Bayn The Rock: The Videopeliä. Fiilis etenkin kaikissa Task Force tehtävissä, ja kaikissa toisen näytöksen mariini mittelöissä oli peli vuoden adrenaliini pitoisimpia. Vioistaan huolimatta ensimmäinen Modern Warfare sai arvoisensa jatko-osan jonka pariin tekisi mieli hyppiä aina kun netissä näkee kuvia niistä uber-eroottisista tehtävistä joissa lyjy laulaa ja mehu lentää. Mutta ensimmäisen tasolle kampanja ei valitettavasti päässyt. MW2 olisi voinnut yksinpelinä olla mielestäni puhtaampikin suoritus.

Hypätäänkin sitten sinne pelin toiseen päähän: Moninpeli yllätti varsin positiivisesti. En tiedä mitä pelin matchmakingille on tehty mutta kaikki pelaamani matsit ovat olleet todella tasaväkisiä mittelöitä joissa pahimmillaan on ero toiseen joukkueseen ollut vain muutaman hetion päässä. Pelaaminen tuntuu ainakin toistaiseksi paljon reilummalta kuin ensimmäisessä. Ja jotenkin pelin tempo on hieman hidastunut joka miellyttää ainakin itseäni. Toki CoD on edelleen melkoisten adhd-pettereiden peli mutta hitaammalla ja varovaisella pelaamisella pärjää nyt huomattavasti paremmin kuin ensimmäisen moninpelissä. Tähän vaikuttaa varmasti karttojen kymmenkertaistunut koko ja tuollaisenaan ne ovatkin enemmän mieleeni kuin ensimmäisen, melko pienet kentät. Lupaava on mysö SpecOps joka heittää eteen varsin kiinnostavia skenaarioita kahden pelaajan koettavaksi. Moodia voisi hyvin kuvailla elokuvan dvd:ksi joss Scenen Selectionista valitaan pätkän parhaat kohdat ja pelataan nämä minuutin ryppäät hiki hatussa lävitse - toimii, vaikka lyhyitä ryppäitä ovatkin.

Tämän hetkiset kokemukset ovat olleet erittäin positiivisia ja lisää olisi saatava aina aika ajoin. Yksinpeli jätti toivomisen varaa mutta moninpeli toimii samalla teholla kuin ensimmäisen rupeama.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Unohdetaanpa hetkeksi se että kuka tykkää ja kuka ei ja puhutaan itse pelistä.

Tämä tulee varmasti monelle shokkina mutta ensimmäinen Modern Warfare lukeutuu yhdeksi kokemistani FPS-kampanjoista sinne kirkkaimpaan kastiin. Ensimmäinen MW oli toimintaelokuva fanin märkäuni mikä osaltaan selittääkin sen ajan kosteat lakanat. Tiukasti skriptattu, elokuvallinen elämys jossa rytmitys oli kaikki kaikessa. Itseäni ei koskaan häirinnyt spawnautuvat jantterit koska allekirjoittaneella ei ole tarvetta rikkoa pelin sääntöjä ja mennä sinne minne ei pitäisi mennä. Välillä on mukavaa vain antautua pelin fiilikseen ja antaa sen viedä mukanaan.

Tähän ensimmäistä osaa kuvaavaan osaan on pakko yhtyä, tänään läpi pelaanneena kyseinen osa oli vallan loistava, tunnelma oli todella käsinkosketeltava. Ehtihän tuo levy muoveissa jo aikansa olla tuolla hyllyssä, nyt sitten huomenna kakkonen koneeseen...
 
Ylös Bottom