Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä
Kampanja (n. 6h) ja jonkun verran nettipelejä (n. 17h) takana, ja ajattelin jotain ajatuksia pelistä kirjoitella.
Yksinpeli: Loistavaa viihdettä, aivan mainio paketti vaikka vähän lyhyt olikin. Ehkä jossain vaiheessa uudestaan voisi pelata läpi.
Spec Ops: Melko asialliselta vaikuttavat, mutta jotenkin ei ole innostanut näitä pelata sen kummemmin.
Moninpeli: Itse asiaan. Ensivaikutelma oli että aivan loistavaa, ehkä paras peli ikinä. Noh, aluksi tuli turpaan ja rankasti, yleensä kuolemia vähintään tuplasti enemmän kuin tappoja jne. Alkoi jo hiukan jopa harmittamaan koko peli, mutta sitten jotain tapahtui. Ehkä opin vähän pelaamaan? Kuitenkin pelit alkoivat koko ajan sujua entistä paremmin ja ai että alkoi peli maistumaan.
Nyt jopa ennätys streakki 19 (p90 - predator + precision airstrike + harrier), joka on omasta mielestäni itselleni, eli siis melko huonolle pelaajalle, todella kova suoritus.
Suosikkiaseena oli aluksi UMP45, josta siirryin M4A1 ja nyt kovassa kulutuksessa on P90.
Perkeistä Scavenger/Bling, Stopping Power, Commando/Steady Aim käytöstä, ja varsinkin Scavenger on itselleni todella toimiva sillä herkkä liipaisinsormi aiheuttaa sen että lippaat on tyhjennetty aika nopeasti. Ainiin ja stingerille paljon rakkautta. Kyllä lähtee kaikki helikopterit ja harrierit pörräämästä. Aina selässä.
Kartat:
Suosikkeja/hyviä: Sub Base, Wasteland, Terminal, Invasion, Highrise, Rundown, Derail
neutraaleja: Quarry, Scrapyard, Underpass, Skidrow
inhokkeja/huonoja: Favela, Estate, Afghan, Karachi
Kokonaisuutena mielestäni erittäin toimivia ja erilaisia karttoja, ja tapahtumia riittää monessa eri tasossa, mikä lisää haastetta mukavasti.
Eniten tulee pelattua TDM, Ground War, Domination ja Headquarters Pro pelimuotoja.
Netissä pelatessa harmittaa, suorastaan ärsyttää kun todella usein jengi vaan keskittyy keräämään tappoja vaikka olisi tarkoitus pommittaa/viedä lippuja jne. Parhaana (eli huonoimpana) esimerkkinä Sabotage. Kukaan ei ota pommia vaan kaikki kummankin jengin tyypit menee asemiin pommin ympärille siten että heti kun joku pommin ottaa, suolataan se saman tien vähintään viiden vastustajan toimesta. Sitten taas odotellaan seuraavaa yrittäjää. Jees. Yritä siinä sitten pelata. Capture the Flag ei ole ihan yhtä paha, siinä vaan juuri kukaan ei edes yritä viedä lippuja. Eikö tuota pelkkää tappamista varten juuri ole deathmatchit?? Jostain syystä Headquarterssia ja Dominationia olen onnistunut pelamaan melko hyvissä peleissä, siitä plussaa.
Pientä miinusta muutamasta epätasaisuudesta: 1887 akimbo naurettavan kova. Ei siinä mitään jos lähelta henki lähtee saman tien, mutta kun noilla pääsee hengestään jo melko kaukaakin. Noh samalla lailla ne tyypit kuolee kuin muutkin. M16 vaikuttaa myös melko kovalta, mitä nyt muutamia kertoja törmännyt. En tosin ole itse saanut vielä auki niin en oikeastaan pysty sanomaan sen enempää.
Javelin glitchi nyt on aivan hanurista, onneks ei hirveästi ole tullut vastaan niitä.
Kaiken kaikkiaan todella hyvä peli. Olen aika pahasti koukussa ja eikun pelaamaan