Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Vastaus: Foorumin jäähyt ja sääntötiedotteet

Tollanen kaveri takaisin lastentarhaan. Jopa siellä on älykkäämpää juttua.
 
Vastaus: Foorumin jäähyt ja sääntötiedotteet

Eikös tuollaisen idiotismin voisi palkita aivan suoraan banneilla?
Kertaluonteisesta typeryydestä ei ole tapana hirttää jäsentä, ellei viestihistoria anna syytä muuta olettaa. Törkeä henkilökohtainen hyökkäys oli kyseessä, siitä varoitus ja pariviikkoinen jäähy on riittoisa sanktio. Jos jäsen on ollut vain "sekaisin päästään" tuota kirjoittaessa, niin pieni paussi selvittänee nupin kuntoon. Mikäli ei, niin silloin voidaan perustellusti ladata isompi ammus tuhtiin moderointipyssyymme. Annetaan kaikille mahdollisuus paikata tyhmyytensä.

PS. Siirsin tiedustelusi tänne moderointiketjuun.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Silmään tarttui tänään kirjoitettu blogipostaus, jossa käsiteltiin ympäripyöreästi ylläpidon moderointia sekä moderoitua henkilöä. Otetaanpa aihe kunnolla tapetille, niin ei jää kaverille eikä kaverin kaverille kaivertelemaan.

Blogikirjoitus tässä ja vastaus tässä.

Jos on blogikirjoittajalla tai jollakulla muulla on lisätiedusteltavaa/kommentoitavaa aiheesta, niin saapi vapaasti esittää. Ja tosiaan jatkossa vastaavanlaiset kirjoitukset mielellään tänne palauteketjuun, niin voidaan yhdessä läpikäydä homma rehdisti ja reilusti.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Jäsenille Virtanen ja Allu0 3 -kuukauden loma KonsoliFINistä.

Syy: U MAD?

Allu0:n päiväkäskyä seuranneet ja äänestyksessä käskyn mukaan tavalla tai toisella äänestäneet jäsenet huilivat 1-4 viikkoa.

Sami L (4 -Viikkoa)
Timangi (Viikko)
odee (4 - Viikoa)
simma (Viikko)
Dreadguy (viikko)
Kaasu (4 - viikoa)
TH3rikke (2 - Viikkoa)
Junnuuu (2 - Viikkoa)
Struccer (4 - Viikkoa)
WeedU (Viikko)

Kyseisten herrojen käskyn mukaan annetut äänestystulokset KonsoliFINin vuosikymmenen käyttäjä -kilpailussa mitätöidään. Lisäksi Clan Steatorrhoea priva alue poistetaan Konsolifinistä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Mitenkäs on, että onko teillä mitään todisteita siitä, että Allu0 olisi muka käskenyt porukkaa äänestämään tuota tiettyä listaa?
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Mietin ite ihan samaa. Miten te ootte pystyny sen todistamaan? Ja jos vastaus on, että "no tajuaahan sen tyhmempikin" tjsp, niin huhhuh jäähyille. Jos joku on myöntäny asian, niin asian laitan on ihan eri.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Mitenkäs on, että onko teillä mitään todisteita siitä, että Allu0 olisi muka käskenyt porukkaa äänestämään tuota tiettyä listaa?

Olemme tarvittavat todisteet saaneet. Varoitan myös, että lisäksi laitan kaikki koloista tulevat opetuslapset jäähylle.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Jaahans.. Vaikuttaa silti epäilyttävältä, kun ette voi edes laittaa mitään "todisteita" yleisön nähtäväksi.. :rolleyes:
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Jaahans.. Vaikuttaa silti epäilyttävältä, kun ette voi edes laittaa mitään "todisteita" yleisön nähtäväksi.. :rolleyes:

Todeisteet ovat sellaisia, että kyseiset henkilöt pystyvät niistä selvittämään kätyrit. Näin ollen emme todistekuvia julkaise. Asia on tältä osin käsitelty.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

^ Ja tämä ei ole sitten ylläpidon perseennuolentaviesti (ja olen itsekin saanut sieltä joskus "palautetta"), mutta itse ihmettelen että kuinka *piip* vaikeaa se on ymmärtää, että kaverit pyörittävät tätä sivustoa ja yrittävät pitää täällä näkyvät kirjoitukset asiallisina (ettei tulisi jälkiseuraamuksia). Jos kuka tahansa meistä pyörittäisi mitä tahansa sivustoa, niin ei olisi hienoa jos sinne tultaisiin kirjoittelemaan "pissa/kakka"-juttuja tai sellaisia mistä voi jopa saada syytteen kunnianloukkauksesta. Kyllä minä ainakin pitäisin natsimoderaattorilinjaa sivustollani. Ei täällä ole pakko vierailla jos ei osaa noudattaa sääntöjä, jotka ovat vielä esitettyinä. Ja siitä tehdään vielä perkuleen iso numero. Emme noudattaneet sääntöjä ja meitä "vainotaan". Prkl.

E: Ja tuohon todisteiden "puuttumiseen": ylläpito varmaan toimii maalaisjärjen varassa ja ei edelleenkään tarvii osallistua jos selvästi "perseilee". Maailmassa on muita "vapaampia" sivustoja jos floodaaminen kiinnostaa. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

No kyllä mä haluaisin jonkinlaista todistetta, että mitä väärää he tekivät, muuta, kuin äänestivät minua, :D


josta oikeasti olin yllättynyt...
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

No kyllä mä haluaisin jonkinlaista todistetta, että mitä väärää he tekivät, muuta, kuin äänestivät minua, :D

Todisteet tapauksesta ovat hyvin selkeät, mutta kuten XShava sanoi, niin niiden julkaisusta selviäsi nuo kätyrit. Tässä tapauksessa ei jäänyt kuitenkaan mitään tulkinnan varaan. Se täytyy muistaa, että kiinni jää aina tavalla tai toisella. Nyt teidän täytyisi vain pystyä luottamaan ylläpidon sanaan tämän asian suhteen. Ei me täällä rangaistuksia ilman syytä/huviksemme jaeta. Tämäkin asian on käsitelty todella perinpohjaisesti meidän keskuudessa. Tämä oli todella harmillinen episodi, joten toivottavasti samankaltaisilta tapauksilta vältytään jatkossa.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Juu, kyllä mä ainakin luotan ylläpitoon, mutten liiemmin heitä, jotka tekivät epärehellisesti :)
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

"Todisteet tapauksesta ovat hyvin selkeät"?

Itse en sanoisi että tässä olisi mitään selkeää.
Teiltä/foorumilta oli ns. "vakooja" bannit kiertanut IP:n vaihdolla ja joka kerta tullut uudestaan kanavalle (irkissä siis), joka on omasta mielestä aikamoista perseilyä. Vaikka takana olisikin "hyvä motiivi", ilmeisesti pitäisi silti toimia kuten hyvä poliisi, eikä paha poliisi.

Jos todisteet ovat kuvankaappaus irc-kanavalta ja Allu0:n blogahdus, voitaisiin ainakin tuo kuvankaappaus suoraan teilata.
http://dl.dropbox.com/u/2359053/shit/pino_halkoja.jpg

tuossa on kuvankaappaus logeista, jota ilmeisesti pidätte toisena todisteenanne.
Ihmetyttää, että miksi Allu0 ei olisi hoitanut kaveria pois kanavalta ennen kuin sanoi tuon, vasta jälkeen. :confused: Tai vähintään privana jokaiselle erikseen, jos tällaista "kikkailua" olisi ollut ilmassa.

Sekä tuo blog. Näin "peruskäyttäjän" ja "asiaan perehtyneenä" voisin sanoa että tuo oli lähinnä hupaisanhauska blogahdus jossa kylläkin vertailtiin KFINin henkilöitä, mutta Allulla oli ennenkin ollut aikomus alkaa blogata samantyylistä. Nyt kun sattui tämä, hän halusi varmaankin näyttää vähän kapinahenkeä tuolle vihoittelulle mitä ovat nykyisin jäähyllä olevat saaneet.

Aika löyhät todisteet, mutta mitäpä normaalin käyttäjän mielipide painaa. Paitsi jos on samaa mieltä kuin moderaattori, esim.
http://www.konsolifin.net/bbs/konso...nen-kayttaja-aanestyksesta-3.html#post1131834
ja
http://www.konsolifin.net/bbs/konso...nen-kayttaja-aanestyksesta-3.html#post1131860
ja
http://www.konsolifin.net/bbs/konso...nen-kayttaja-aanestyksesta-3.html#post1131921
ovat suoranaista v*ttuilua jota ei tulisi sallia KFINissä, mutta tästä näkökulmasta vaikuttaa että asialle ei ole sanottu mitään, koska "hyökätään paholaisia vastaan ilman todisteita ja ollaan hyvän asialla", tähänkin vaatisin perustelua.

Ammottaa sopivan kokoinen ihmettelyaukko. :confused:

PS. nämä postaukset, joita linkkasin, ovat siis esimerkkejä jotka katsotaan sormien läpi, mutta noin löyhillä todisteilla isketään mojovat jäähyt. Toimii.

EDIT: Ainiin, haluisin vielä virallista kunnollista perustelua miksi CS -pelitiimin privafoorumi poistettiin(ainakin heiltä näkyviltä). Itse klaanista ehkä 3-4 tässä teidän luulemassa "järjestetyssä äänestyksessä" olivat mukana, joten laitatte kärsimään jälleen kerran muunkin klaanin samaan sotkuun jota ei ole edes omasta mielestä selvitetty, jos näin vääristynyt kuva suurimmalla osalla Ylläpidosta ja ilmeisesti ei-codin-pelaajilla on.

EDIT2: Tässä ilmeisesti oikea kuvankaappaus: http://dl.dropbox.com/u/10024200/heh heh - QuakeNet Web IRC.PNG

EDIT3: En olisi uskonut ajavani Rauhanturvaajan puolustusta, mutta mitäpä ei tekisi totuuden puolesta.
Rauhanturvaaja ilmeisesti oli äänestänyt ainakin sambyyta ja odeeta, en muista oliko siinä vielä 1-2 joita ei tämän foorumin mielestä olisi saanut äänestää. Aika ihmeellistä, että hänelle(kin) lätkätään viikon jäähyt siitä, kun hänen foorumilla hengailuun on eniten varmasti juuri he vaikuttaneet, koska hänkin on tuolla cod-puolella postaillut, vaikka en hepusta muuta tiedäkään. Onko siis kiellettyä äänestää osaa porukasta, jos vaikka TT-2k, Joonanh tai Kovalchuk olisivat sitä mieltä, että he/muutama heistä "pahoista äijistä" ovat vuosikymmenen käyttäjiä, olisiko heillekin isketty jäähyt koska äänestivät vääriä ihmisiä?
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Mietippä hetken "hasselhoffi" jos itse "johtaisit"=moderoisit tätä palstaa?!? Mitä olisit tehnyt? Sä olisit selvästi "moderoinut" esimerkkilinkkiesi mukaan toisia henkilöitä ja siitäkös vasta "ne toiset" ja niiden kaverit olisivat suuttuneet. Ei tällaisessa jutussa voittajia ole. Näin toimimalla varmaan vahingot minimoitiin. Nyt suuttuivat bannatut ja heidän kaverinsa. Ja jos ei ole vielä selvinnyt niin maailma toimii kierosti. Ja sitä voi valita mitä tekee ja missä pyörii. Vaikka päättäjät toimisivat väärin niin ei siihen yleensä ruikuttamalla muutosta tule. Kannattaa ennemmin harrastaa saunakabinettitaktiikkaa. Ja sellaista joka ei ole liian läpinäkyvää. :rolleyes:
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Mietippä hetken "hasselhoffi" jos itse "johtaisit"=moderoisit tätä palstaa?!? Mitä olisit tehnyt? Sä olisit selvästi "moderoinut" esimerkkilinkkiesi mukaan toisia henkilöitä ja siitäkös vasta "ne toiset" ja niiden kaverit olisivat suuttuneet. Ei tällaisessa jutussa voittajia ole. Näin toimimalla varmaan vahingot minimoitiin. Nyt suuttuivat bannatut ja heidän kaverinsa. Ja jos ei ole vielä selvinnyt niin maailma toimii kierosti. Ja sitä voi valita mitä tekee ja missä pyörii. Vaikka päättäjät toimisivat väärin niin ei siihen yleensä ruikuttamalla muutosta tule. Kannattaa ennemmin harrastaa saunakabinettitaktiikkaa. Ja sellaista joka ei ole liian läpinäkyvää. :rolleyes:

Olisin pyytänyt esim. koko illan IRC-logit muokkaamattomana jos jotain kuvankaappausta pidetään IRCistä painavana todisteena. Itsekin varmasti ihmettelisit, kun toiminnasta jota jotkut epäilee, isketään sitten yhtäkkiä jäähyt todisteilla joita itse pidän aivan naurettavina. Kai jotkut ajattelee että nuo on aivan vedenpitävät todisteet, itse lähinnä ihmettelen voiko joku oikeasti ajatella niin.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

No muutes, miksei säännössä ollut, ettei klaanilaiset saa äänestää toisiaan?
Ja jos oli, niin miksei vaan niitä klaaninsisäisiä äijiä otettu pois toistensa äänestyslistalta...
Sori sekava kysymys, mutta oon niin unen ja valveen rajamailla, että melkein nukun tässä :eek:
 
Ja tottakai klaanilainen äänestää klaanilaista, parhaiten ne tuntee.

Ihan sama ku mpf:n foorumilla vuoden foorumilais äänestyksessä annoin ääneni kyseisellä foorumilla moderaattorina olevalle vaimolleni, miksi en antais sille ääntäni?

Samoin meillä on irkissä ollut paljon iloa eräästä käyttäjästä niin tottakai jokainen sen laittoi listalleen, eikä se siltin tee äänestyksen sabotointia kun kert varmasti ne ihmiset sinne jokainen laittaa jotka muistaa, itse en edes 10eri käyttäjää muista täältä, ja listalle päätyisi varmasti vain ne jotka muistan..jos oisin klaanissa niin vain klaanilaiset koska juur muita muista
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Olisin pyytänyt esim. koko illan IRC-logit muokkaamattomana jos jotain kuvankaappausta pidetään IRCistä painavana todisteena. Itsekin varmasti ihmettelisit, kun toiminnasta jota jotkut epäilee, isketään sitten yhtäkkiä jäähyt todisteilla joita itse pidän aivan naurettavina. Kai jotkut ajattelee että nuo on aivan vedenpitävät todisteet, itse lähinnä ihmettelen voiko joku oikeasti ajatella niin.

Jatketaan nyt keskustelua, ettei tule väärinymmärretyksi. Itse en väitä todisteita vedenpitäväksi enkä muutenkaan sano, että tässä on nyt toimittu parhaalla mahdollisella tavalla. Ja ihmiset hahmottavat/suhtautuvat eri tavalla eri ihmisten kirjoituksiin kun eivät tunne tms. toista osapuolta. Se tekee tällaisista vaikeita juttuja. Toisille harmiton läppä voidaan nähdä selvänä hyökkäyksenä "auktoriteetteja" vastaan. Mutta, siis itsekin olen niitä jotka näkevät mustavalkoisesti tyhmiä copy&paste-listoja äänestyksen joukossa. Huolimatta todisteista listat äänestykseen tulivat ja kertoivat eri ihmisille erilaisia asioita. Itse olen sellainen puusilmä, että jos listan järjestystä olisi vaihdeltu, en varmaan olisi huomannut mitään.

Mutta siis, vaikka mukamas sääntöjä noudatettiin niin ei "aikuisten maailmassa" kaikki vaan ole sallittua. Nyt nämä kaverit oppivat sen täältä. :)
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Jatketaan nyt keskustelua, ettei tule väärinymmärretyksi. Itse en väitä todisteita vedenpitäväksi enkä muutenkaan sano, että tässä on nyt toimittu parhaalla mahdollisella tavalla. Ja ihmiset hahmottavat/suhtautuvat eri tavalla eri ihmisten kirjoituksiin kun eivät tunne tms. toista osapuolta. Se tekee tällaisista vaikeita juttuja. Toisille harmiton läppä voidaan nähdä selvänä hyökkäyksenä "auktoriteetteja" vastaan. Mutta, siis itsekin olen niitä jotka näkevät mustavalkoisesti tyhmiä copy&paste-listoja äänestyksen joukossa. Huolimatta todisteista listat äänestykseen tulivat ja kertoivat eri ihmisille erilaisia asioita. Itse olen sellainen puusilmä, että jos listan järjestystä olisi vaihdeltu, en varmaan olisi huomannut mitään.

Mutta siis, vaikka mukamas sääntöjä noudatettiin niin ei "aikuisten maailmassa" kaikki vaan ole sallittua. Nyt nämä kaverit oppivat sen täältä. :)

En olekaan ymmärtänyt väärin. Ihmettelen vaan, että tässäkö nämä todisteet ovat ja tällä perusteella annetaan bannit. Okei?

Olemme tarvittavat todisteet saaneet. Varoitan myös, että lisäksi laitan kaikki koloista tulevat opetuslapset jäähylle.

Mitä tämä periaatteessa tarkoittaa, haluaisin selvennystä tähän. Oma oletus Ylläpidosta ja henkilöistä on aika dramaattisesti muuttunut kilpailun aikana, varsinkin tällaisten todisteiden perusteella.

Esimerkiksi joku voi väärentää IRC-logit ja ottaa kuvaa siitä, lähettää anonyymina sen jollekin Ylläpidosta ja huomenna kun herätään, on klaanialue poistettu ja jäähyt päällä. (ei, en väitä että tuo kuva olisi väärennetty)
 
Ylös Bottom