Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ajankohtainen aihe joka jakaa mielipiteitä sisälti melko vähän ylilyöntejä niinku ylläkin mainittiin. Kuitenkin ketjun sulkeminen osoittaa sitä että jotkut vaan haluaa olla siinä omassa kuplassa..
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Maahanmuuttokeskusteluille on omatkin palstansa. Peli foorumin voi ihan hyvin jättää rauhaan niistä keskusteluista.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Maahanmuuttokeskusteluille on omatkin palstansa. Peli foorumin voi ihan hyvin jättää rauhaan niistä keskusteluista.

On joo, niissä vaan asiat pyörii ns. rinkirunkkauksena. Yhdenmieliset hommailijat omallaan ja toisenmieliset vapaa liikkuvuus jne. takkuilijat omallaan. Kun taas tällaisella suht neutraalilla palstalla keskusteluun tulee myös niitä tavallisia mielipiteitä, esim. toi Gerrard oli vielä keskustelun alkaessa ihan eri mieltä kuin nyt, kun kakka osui tuulettimeen
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Loistava päätös sulkea ketju, sillä ainakin omalla kohdallani Konsolifinistä oli alkamassa hävitä se fiilis mikä täällä oli aina ennen ollut. Alkoi tuntua, että hyväntahtoisuus ja ystävällinen keskustelu oli muuttumassa päinvastaiseen suuntaan. Itsekin kirjoittelin paljon ketjuun, sillä en vaan voinut olla vastaamatta joihinkin viesteihin, mutta siltikin kiitos tästä päätöksestä. Rasismi ei sovi tälle foorumille.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Loistava päätös sulkea ketju, sillä ainakin omalla kohdallani Konsolifinistä oli alkamassa hävitä se fiilis mikä täällä oli aina ennen ollut. Alkoi tuntua, että hyväntahtoisuus ja ystävällinen keskustelu oli muuttumassa päinvastaiseen suuntaan. Itsekin kirjoittelin paljon ketjuun, sillä en vaan voinut olla vastaamatta joihinkin viesteihin, mutta siltikin kiitos tästä päätöksestä. Rasismi ei sovi tälle foorumille.
Rasismi??? Onhan se selvää, että tuo pakolaisasia on sellainen asia mistä kaikilla on omanlainen näkemyksensä ja kyllä, ylilyöntejä sattui. Typerää vetää tuota rasismikorttia tähän mukaan, kun kukaan heitä ei siellä vastustanut pakolaisia ihonvärin yms. takia. Mutta ollaan oikein yhteisöllisiä ja ystävällisiä toisillemme ja tehdään tästä yhdessä oikein ihana itsenäisyyspäivä. Minua ainakin loukkaa kovasti tuo rasistiksi leimaaminen, mutta tuskin tuosta mitään sanktiota saat. Mutta anyway, tämä oli minun viimeinen viestini tästä aiheesta.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Rasismi??? Onhan se selvää, että tuo pakolaisasia on sellainen asia mistä kaikilla on omanlainen näkemyksensä ja kyllä, ylilyöntejä sattui. Typerää vetää tuota rasismikorttia tähän mukaan, kun kukaan heitä ei siellä vastustanut pakolaisia ihonvärin yms. takia. Mutta ollaan oikein yhteisöllisiä ja ystävällisiä toisillemme ja tehdään tästä yhdessä oikein ihana itsenäisyyspäivä. Minua ainakin loukkaa kovasti tuo rasistiksi leimaaminen, mutta tuskin tuosta mitään sanktiota saat. Mutta anyway, tämä oli minun viimeinen viestini tästä aiheesta.

Selvennän vielä, että en leimannut tuossa mitään tiettyä ryhmää rasistiseksi vaan tarkoitin yleisesti ketjun ylilyöntejä joita tapahtui omasta mielestäni lähinnä näiden ns. "kriittisten" puolelta. Samoin en aio vastata enää tähän aiheeseen liittyen näillä foorumeilla. Hyvää itsenäisyyspäivää sinnekin.

Edit:

Varoitus tuli. Ymmärrän, että saattoi olla provosoiva tuo viimeinen lausahdus ja anteeksi siitä. Eipä tule enää tämmöinen toistumaan.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Lopetetaan nimittely saman tien ja keskitytään pelkästään moderointipolitiikkaan. Haggikselle annettu asiasta huomautus, joten palataan asiaan. Ja asiahan tässä ketjussa on moderointipolitiikka.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Lopetetaan nimittely saman tien ja keskitytään pelkästään moderointipolitiikkaan. Haggikselle annettu asiasta huomautus, joten palataan asiaan. Ja asiahan tässä ketjussa on moderointipolitiikka.

Jryin kanssa ollu melko erillaiset näkemykset tuolla ketjussa. Nyt oli kuitenkin hyvin hoidettu tilanne.
Rasismi kortin kanssa heiluminen ei johda mihinkään vaan vahvistaa todellista rasismia. Minä oon eläny 36 vuotta itä-suomalaisessa pikku kaupungissa, toinen vanhempani on lähtöisin ulkomailta ja minulla on etninen nimi. En silti ole koskaan törmännyt rasismiin! Typeryyteen ja ennakkoluuloihin olen. Ensimmäiseen ei ole mitään tehtävissä mutta ennakkoluulot olen voinut muuttaa omilla teoilla uhriutumatta ja heiluttamatta rasisti korttia. Nyt aiheesta seuraavaan ja takaisin kiroamaan €an tekeleitä..
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

On sääli, ettei yhteiskunnallisesti tärkeästä asiasta voida foorumilla keskustella. Keskustelun tasohan oli vaihteleva, mutta kuitenkin parempi kuin lukuisissa muissa paikoissa. Ikävää sävyä ja ylilyöntejäkin ketjussa oli. Silti parempi vaihtoehto olisi ollut moderoinnin tiukentaminen ja asialliseen keskusteluilmapiiriin ohjaaminen.

Ketjun sulkeminen on ymmärrettävää helppona vaihtoehtona ja vapaaehtoismoderointi tekee ratkaisunsa myös liiallisen työmäärän ajamana. Keskustelijan näkökulmasta keskustelun rajoittaminen on kuitenkin raju toimi ja arvostelua päätöstä kohtaan voidaan varmasti esittää. Täysin puhtaita papereita ei päätöksestä voi siis antaa, mutta näillä mennään.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Täyttä skeidaahan keskustelun taso oli (huom! myös silloin kun itse vielä topikkiin kirjoittelin :D ), lähinnä ihmettelen miten modet jaksoi katsella klikkiytynyttä, muiden mielipiteitä olettavaa (tässäkin topikissa modet ovat jo saaneet kuulla olevansa kuplassa vain sen perusteella, että sulkivat topikin) ja satunnaisia rajuja ylilyöntejä sisältävää hössötystä niinkin pitkään. Toisaalta se ja sama itselleni vaikka topik olisi jäänytkin eloon.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

On sääli, ettei yhteiskunnallisesti tärkeästä asiasta voida foorumilla keskustella. Keskustelun tasohan oli vaihteleva, mutta kuitenkin parempi kuin lukuisissa muissa paikoissa. Ikävää sävyä ja ylilyöntejäkin ketjussa oli. Silti parempi vaihtoehto olisi ollut moderoinnin tiukentaminen ja asialliseen keskusteluilmapiiriin ohjaaminen.

Ketjun sulkeminen on ymmärrettävää helppona vaihtoehtona ja vapaaehtoismoderointi tekee ratkaisunsa myös liiallisen työmäärän ajamana. Keskustelijan näkökulmasta keskustelun rajoittaminen on kuitenkin raju toimi ja arvostelua päätöstä kohtaan voidaan varmasti esittää. Täysin puhtaita papereita ei päätöksestä voi siis antaa, mutta näillä mennään.

Samaa mieltä.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Joskus menneinä hyvinä aikoina tälläkin saitilla moderaattorit siivosivat kuvat pois sitaateista, mutta tuo(kin) taistelu hävittiin hälläväliä-asenteelle.
Kahden kuvan tai videon lainauksia poistetaan yhä, kun silmiin osuu. Yksi menee vielä läpi, mutta ei ole suositeltavaa, jos lainattava kuva tai video löytyy vain paria viestiä ylempää.

Spoiler-tagien sisään voi sitten piilottaa isommat kuvasarjat, jos alkuperäinen viesti on tippunut jo edeltävälle sivulle.
 
Ette kai te nyt bannanneet sitä ramsea :D
Pelkän viestin poistin, ei siinä sen kummempaa ollut. No hard feelings.

Ja ramselle tiedoksi: aktiivisia moderaattoreita on jotakuinkin kaksi: minä ja Isaarou. Valitettavasti joudumme välissä myös nukkumaan tai muuten vaan elämään normaalia elämää. Vaikka KonsoliFIN on tavattoman rakas, on tämä silti pelkkä palkaton harrastus, jota ei voi hoitaa 24/7.

Spoilereita pyritään siivoamaan heti, kun niihin törmätään ja/tai niistä raportoidaan, mutta vasteaika vaihtelee em. syistä muutamista hetkistä jopa useisiin päiviin.

Koettakaa kestää.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

En tiedä miten paljon tänne tulee viestejä, onko se enemmän mitä kaksi modea ei handlaisi? Eka kerta kun joku avautuu oikein kunnolla spoilereista, en epäile etteikö se olisi ikävää, mutta valikoidusti voi lukea viestejä. Ja huomauttaakin asiasta postaajalle :)
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

En tiedä miten paljon tänne tulee viestejä, onko se enemmän mitä kaksi modea ei handlaisi?
Alkuvuoden tilastojen perusteella n. 50-200 viestiä per päivä hieman päivästä riippuen. Ei siis mitenkään mielettömän paljon, mutta jos vaikka lauantaina yöllä kahdelta laittaa Report bad postilla viestiä ylläpidolle, niin kyllä siinä saattaa helposti vierähtää lauantaiaamupäivän puolelle, ennen kuin asiaan kukaan ehtii reagoida.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Alkuvuoden tilastojen perusteella n. 50-200 viestiä per päivä hieman päivästä riippuen. Ei siis mitenkään mielettömän paljon, mutta jos vaikka lauantaina yöllä kahdelta laittaa Report bad postilla viestiä ylläpidolle, niin kyllä siinä saattaa helposti vierähtää lauantaiaamupäivän puolelle, ennen kuin asiaan kukaan ehtii reagoida.

Ihan hyvällä tahdilla kuitenkin. Itse moderoin työni kautta erästä keskustelupalstaa, ja meillä reagointi on lähinnä 2 arkipäivän sisällä. Vuoroja on niin harvoin, että ei ehditä päätyön ohella reaaliajassa seuraamaan.

Ruusuja siis kuitenkin täältä, hyvin hoidatte pienelläkin miehityksellä.
 
Vastaus: Keskustelua PS4 Pron hiljaisuudesta/äänekkyydestä

Tähän väliin muistutuksena kaikille, että olette nyt PS4:n Pro-version äänekkyyteen keskittyvässä ketjussa. Juttelulle alkuperäisen mallin äänitasoista on oma paikkansa.

Tää on ihan hyvä ketju vertailuviesteille, mutta pelkästään peruspleikkaria koskevat jutut toiseen osoitteeseen.

Siirsit sitten minun viestin, mutta et OMI3Rin, johon vastasin. Lisäksi vastasin yleisellä tasolla tuohon kameran äänittämiseen liittyen. Nuo kun nyt pätee molempiin malleihin.
 
Vastaus: Keskustelua PS4 Pron hiljaisuudesta/äänekkyydestä

Siirsit sitten minun viestin, mutta et OMI3Rin, johon vastasin. Lisäksi vastasin yleisellä tasolla tuohon kameran äänittämiseen liittyen. Nuo kun nyt pätee molempiin malleihin.
Ihan oikea huomio viestin parista ensimmäisestä lauseesta. Ne on nyt siirretty takaisin Pro-ketjuun.
 
Ylös Bottom