Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Monialustapelien vertailuketju - 9. sukupolven konsolit ja PC





Next gen päivityksensä saanut Crysis on nyt testattu.

XBOX SERIES X
Performance mode - 1080p - 60 fps
Quality mode – 2160p - 60 fps
RayTracing - 1440p - 60 fps

XBOX SERIES S
Performance mode – 1080p - 60 fps
Quality mode - 2160p - 30 fps
RayTracing - 1080p - 30 fps

PlayStation 5
Performance mode – 1080p - 60 fps
Quality mode - 1800p - 60 fps
RayTracing - 1440p - 60 fps

Tota Series S konsolin 30fps hommaa en oikein ymmärrä miksi sillä on menty reson kustannuksella?
 




Next gen päivityksensä saanut Crysis on nyt testattu.

XBOX SERIES X
Performance mode - 1080p - 60 fps
Quality mode – 2160p - 60 fps
RayTracing - 1440p - 60 fps

XBOX SERIES S
Performance mode – 1080p - 60 fps
Quality mode - 2160p - 30 fps
RayTracing - 1080p - 30 fps

PlayStation 5
Performance mode – 1080p - 60 fps
Quality mode - 1800p - 60 fps
RayTracing - 1440p - 60 fps

Tota Series S konsolin 30fps hommaa en oikein ymmärrä miksi sillä on menty reson kustannuksella?


Varmaan todettu ettei mehut riitä läheskään tasaiseen 60 FPS, ei nuo Series X ja PS5 Quality ja Ray Tracing modetkaan ole lähelläkään tasaista 60 FPS. Pelimoottori on vanha ja todella surkea nykypäivänä skaalautumaan moniydin prosessoreille.
 




Next gen päivityksensä saanut Crysis on nyt testattu.

XBOX SERIES X
Performance mode - 1080p - 60 fps
Quality mode – 2160p - 60 fps
RayTracing - 1440p - 60 fps

XBOX SERIES S
Performance mode – 1080p - 60 fps
Quality mode - 2160p - 30 fps
RayTracing - 1080p - 30 fps

PlayStation 5
Performance mode – 1080p - 60 fps
Quality mode - 1800p - 60 fps
RayTracing - 1440p - 60 fps

Tota Series S konsolin 30fps hommaa en oikein ymmärrä miksi sillä on menty reson kustannuksella?

Himottaisi testata, nyt kun on Storessakin ihan hyvässä tarjouksessa. :D Crysis on edelleen pelaamatta, vaikka vuodesta 2007 asti se on kiinnostanut kovasti. Pelastaisikohan FreeSync noilta nykymisiltä.
 
Himottaisi testata, nyt kun on Storessakin ihan hyvässä tarjouksessa. :D Crysis on edelleen pelaamatta, vaikka vuodesta 2007 asti se on kiinnostanut kovasti. Pelastaisikohan FreeSync noilta nykymisiltä.

Sanoivat videolla että VRR auttaa noihin kohtiin missä mennään 50-60 välimaastossa, mutta sitte kun aletaan mennä sinne 40-45 tasolle niin se ei enään auta läheskään niin paljon.
 
Sanoivat videolla että VRR auttaa noihin kohtiin missä mennään 50-60 välimaastossa, mutta sitte kun aletaan mennä sinne 40-45 tasolle niin se ei enään auta läheskään niin paljon.
Näinpä. Vaikuttaa siltä, että VRR:n kanssa paljon nautinnollisempi kokemus. Silti pettymyshän tämä remasterin optimointi on.

Pelatkaa pc:llä niin ei tarvitse tuskailla. Loistava peli mutta teknisesti vain herrarodulla.
Tällä hetkellä laitan mielummin 18€ tähän peliin boxilla, kuin yli 1000€ tietokoneeseen. :D
 


Aggressiivinen on reson skaalaus base konsoleilla:
XBone: 540-900p
PS4: 540-1080p
Mutta sitten saadaan stabli 30fps "elämys" ainakin.

PS4 Pro: 1080-1560p
XbX: 1080-1944p

Ja tehoversiollakin on vakaa 30fps.

Edit: Nyt taisi tulla väärään ketjuun.
 
Viimeksi muokattu:
Resident Evil 8 Playstation version Village testit.

En katsonut muuta kuin framerate lukemat spoilereiden takia joten en muista eroista voi sanoa mitään.

PS4 45-60 FPS
PRO 4K 35-50 FPS
PRO FHD 60 FPS
PS5 RTX ON 55-60 FPS
PS5 RTX OFF 60 FPS

 
Mortal Shellin PS5-versiota on taas päivitetty, ja nyt lopputulos on kohtuullisen täydellinen: 1296-1800p:nä huiteleva dynaaminen resoluutio, joka pysyy 60 fps:ssä yli 99,9 prosenttia ajasta. Pieni nytkähdys 55 fps:ään VG Techin testissä sentään saatiin, mutta sekin on niin ohikiitävä, että ei pal' ressaa.

Mortal Shell on PS5 using version 1.000.005 uses a dynamic resolution with the highest native resolution found being 3200x1800 and the lowest native resolution found being approximately 2304x1296. Temporal upsampling is used to reconstruct a 3200x1800 resolution when rendering natively below this resolution.

 
MLB The Show 21 lienee ensimmäinen Sonyn studioiden peli, joka on julkaistu myös Xboxille. Näkyykö se jotenkin teknisinä eroina? DF otti siitäkin tietysti selvää.



Kun kyseessä on cross-gen-peli, eivät uudet konsolit tässä varsinaisesti pääse loistamaan. Niin PS4 Prolla kuin Xbox One X:lläkin peli on aika lailla identtinen hahmomallien, tekstuurien ja efektien suhteen. PS5 ja XSX tykittelevät täydellä 4K:lla ja tähtäävät 60 ruutuun sekunnissa, mutta ei-interaktiivisissa välianimaatioissa ruudunpäivitys kyykkää jonkin verran. Ja liekö sitten Pleikkari-versio vanhasta tottumuksesta paremmin optimoitu, sillä PS5 repii välillä jopa 10 freimin eron XSX:ään. Series S:llä on uusista vehkeistä eniten varianssia fps-mittarissa, vaikka se 1080p-resolla pyöriikin.

PS4 Pron ja One X:n kohdalla marssijärjestys muuttuu, ja X pystyy puskemaan yleensä muutaman freimin enemmän, mutta kumpikaan ei tasaiseen 60 ruutukuvaan pääse missään grafiikkatilassa.

Latausajoissa PS5 on vikkelin, ja XSX seuraa nelisen sekuntia perässä.

Ja tässä vielä yhteenveto:

PS5: 2160p
XSX: 2160p
XSS: 1080p
PS4 Pro: 1080p/1440p/2160p
Xbox One X: 1080p/1440p/2160p
 
Villagen Castle demo, aika samalta näyttää kun edellisessä. Itselle täysi mysteeri miksi Capcom haluaa puskea tuota 4K resoluutiota RTX ON modessa kun se noin lähellä 60 FPS pyörii, pudotus 1800p olisi jo iso askel parempaan. Myöskin tuo RTX valaistus näyttää jotenkin huonommalta kuin normaali toteutus ?




Nier Replicant testejä, marssi järjestys on sama kuin aina ja jokainen konsoli näyttää kykenevän 60 FPS ainakin tällaisisssa rauhallisissa kohdissa. One X versiossa on selkeästi parempi AF, varjot ja tekstuurit kuin muissa versioissa, täytyy katsastaa kun ensi kerralla pelaa pyöriikö peli PS5 noilla pro asetuksila vai paremmilla.

 
Nier Replicant testejä, marssi järjestys on sama kuin aina ja jokainen konsoli näyttää kykenevän 60 FPS ainakin tällaisisssa rauhallisissa kohdissa. One X versiossa on selkeästi parempi AF, varjot ja tekstuurit kuin muissa versioissa, täytyy katsastaa kun ensi kerralla pelaa pyöriikö peli PS5 noilla pro asetuksila vai paremmilla.
Jännä ettei One X / PS4 Pro versiota ole mainostettu mitenkään. Edes Xbox tai PS Storessa ei ole Paranneltu One X:lle / PS4 Prota varten merkintää.

Kuitenkin One X:än 1440p resoluutio buusti tekee pelistä paljon houkuttelevamman Series X:älle kuin perus Xbox One:in 792p.
 
Capcom ei ilmeisesti ole seurannut mitä pelaajat haluaa nykyään. pelaajat haluaa frame 60 joka sais olla nykyään minimi. Series S versioonkin piti änkee se 1440p, kun se 1080p olisi series s riittänyt. Mut sen verran vanhoolinen firma et mitään pelaajia tartte kuunnella. Tämän takia jäi mulla Resident Evil 8 ostamatta. RT on ihan vitsi niin PS5 kuin XBOX series X saati sit Series S kun se nyt on vaan niin raskas kun se tehdään kunnolla.
 
Viimeksi muokattu:



Xbox Series X -versio näyttäisi olevan paras vaihtoehto, kun taas Xbox Series S huonoin ja PS5 on hyvä keskitien hiihtäjä. Tosin tähän on luonnollinen syy: kaikki versiot toimivat taaksepäin yhteensopivassa tilassa, joten asetukset rajoittuvat edellisen sukupolven graafisiin asetuksiin. PS5 pyörittää peliä 1080p -tarkkuudella, kun taas Xbox Series S 792p ja Series X 1440p.

Framerate on kaikilla alustoilla tasainen 60. Anisotrooppinen suodatin on korkeampi Xbox-versioissa. Latausajat ovat nopeammat Xbox-versioissa. Piirustusetäisyys on suurempi Xbox-versioissa. Varjot ovat ylivoimaisia PS5: ssä ja X-sarjassa verrattuna S-sarjaan.

En nyt tiedä, että oliko tämän videon laittaminen tänne järkevää, kun pelit pohjautuvat old gen -asetuksiin, mutta kyseinen Youtube-kanava mainostaa videota: "PS5 vs Xbox Series X/S" ja kyseessä on kuitenkin uusi peli, joka kaipaa kipeästi uuden sukupolven herkkuja.
 
Nierin tehokonsoli vertailut. Älkää ostako tätä pleikalle jos omistatte molemman valmistajan koneet, jopa Series S:llä jossa on huomattavasti pienempi resoluutio kuin PS5 peli näyttää paljon paremmalta ja terävemmältä. Mutta se suurin valituksen aihe, latausajat, Xbox vie murskavoiton 3 kertaa nopeamalla latauksella. Näitä kun joutuu katselemaan kokoajan niin siinä kun joutuu vaikka menemään 3 latausruudusta pienen ajan sisällä niin se on 15sek vs 45 sek.

 
Nierin tehokonsoli vertailut. Älkää ostako tätä pleikalle jos omistatte molemman valmistajan koneet, jopa Series S:llä jossa on huomattavasti pienempi resoluutio kuin PS5 peli näyttää paljon paremmalta ja terävemmältä. Mutta se suurin valituksen aihe, latausajat, Xbox vie murskavoiton 3 kertaa nopeamalla latauksella. Näitä kun joutuu katselemaan kokoajan niin siinä kun joutuu vaikka menemään 3 latausruudusta pienen ajan sisällä niin se on 15sek vs 45 sek.


Voikohan tähän olettaa tulevan jotain päivitystä PS5 -versiolle?
 
Mites onnistuit kääntään tämän juurikin näin. Siis tehot huomioon ottaen PS5 versio on kevyesti huonoin versio Nier Replicantista

Huomioidaan myös että ei ole mitään PS5 versiota kuin myöskään Series versioita vaam ne pyörivät BC:n kautta jokaisella laiteella.
 
Ylös Bottom