Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Monialustapelien vertailuketju - 9. sukupolven konsolit ja PC

Eikai tuossa PS5:llä ole suurempaa ongelmaa edes 120hz tilassa. Series X sen sijaan on liemessä niin RT kuin performance tilassa. DF kertoo ettei peli ole missään vaiheessa mukava pelattava RT tilassa Series X:llä kun PS5 esittää lukitun 60fps.
PS5 suoriutuu hienosti Ghostrunnerista, toisin kuin XSX. Mutta meneekö se PS5:n paremmuuden vai kehittäjän piikkiin?

Joka tapauksessa tuosta saa mukavasti ammuksia konsolisotaan, sen näkee Youtube-kommenteista ja toisilta foorumeilta. Jos nyt sellainen kiinnostaa ;)

Jos peli-pc löytyy, eikä harmaalle alueelle astuminen pelota, pelin GOG-version saa tällä hetkellä CDKeys-avainkaupasta hintaan 0,69€.
 
PS5 suoriutuu hienosti Ghostrunnerista, toisin kuin XSX. Mutta meneekö se PS5:n paremmuuden vai kehittäjän piikkiin?

Joka tapauksessa tuosta saa mukavasti ammuksia konsolisotaan, sen näkee Youtube-kommenteista ja toisilta foorumeilta. Jos nyt sellainen kiinnostaa ;)
Voi olla pelissä vielä työstämistä Xbox-versioiden kanssa, mutta kun ei tämä nyt ensimmäinen kertakaan ole kun PS5 ripauksen paremmin suoriutuu teoreettisesti heikommalla laitteella, niin pikemminkin sulka hattuun pleikkarille kuinka siellä lähes järjestäen nämä pelit on optimoitu niin kuin pitääkin. Paljon oli viime kesänä epäilyksiä pleikkarin heittelevistä kellotaajuuksista ja kuinka se tekisi pelien optimoinnista vaikeata tai että kun ray tracingia tuodaan peleihin niin silloin ei enää riitä, mutta mitä vielä. :)

Koko ajan lähellä toisiaan ovat konsolit olleet suorituskyvyn suhteen mikä on erinomainen juttu meille pelaajille.
 
Voi olla pelissä vielä työstämistä Xbox-versioiden kanssa, mutta kun ei tämä nyt ensimmäinen kertakaan ole kun PS5 ripauksen paremmin suoriutuu teoreettisesti heikommalla laitteella, niin pikemminkin sulka hattuun pleikkarille kuinka siellä lähes järjestäen nämä pelit on optimoitu niin kuin pitääkin. Paljon oli viime kesänä epäilyksiä pleikkarin heittelevistä kellotaajuuksista ja kuinka se tekisi pelien optimoinnista vaikeata tai että kun ray tracingia tuodaan peleihin niin silloin ei enää riitä, mutta mitä vielä. :)

Koko ajan lähellä toisiaan ovat konsolit olleet suorituskyvyn suhteen mikä on erinomainen juttu meille pelaajille.
Kova laitehan PS5 on, ei siitä pääse mihinkään. Antaisin kuitenkin optimoinnista kunniaa/sapiskaa ennemmin pelinkehittäjille kuin konsoleille. Ainahan siellä voi olla muitakin syitä takana, mene ja tiedä.
 
Kova laitehan PS5 on, ei siitä pääse mihinkään. Antaisin kuitenkin optimoinnista kunniaa/sapiskaa ennemmin pelinkehittäjille kuin konsoleille. Ainahan siellä voi olla muitakin syitä takana, mene ja tiedä.

Tällä asenteella itekki näitä mielenkiinnolla seuraan.
 
Joko alkaa Xss teho loppumaan jo kesken? vaikka emme ole edes hajuja saaneet uudesta genistä.


X360 konsoli huuteli jotain vuodelta 2005 että antakaa reso takaisin.

"Xbox Series S uses a dynamic resolution with the highest native resolution found being 1600x900 and the lowest resolution found being approximately 1280x720. Native resolution pixel counts at 1600x900 seem to be common on Xbox Series S. Xbox Series S seems to use a form of temporal upsampling that can reconstruct a 1920x1080 resolution."

"PS5 uses a dynamic resolution with the highest native resolution found being 2880x1620 and the lowest resolution found being approximately 2560x1440. Native resolution pixel counts at 2880x1620 seem to be common on PS5. PS5 seems to use a form of temporal upsampling that can reconstruct a 3840x2160 resolution.

Xbox Series X uses a dynamic resolution with the highest native resolution found being 2880x1620 and the lowest resolution found being approximately 2560x1440. Native resolution pixel counts at 2880x1620 seem to be common on Xbox Series X. Xbox Series X seems to use a form of temporal upsampling that can reconstruct a 3840x2160 resolution."
 
Tällä kertaa Digital Foundryn tekniikkakatsauksessa on Tales of Arise:




Mitä minä ymmärsin nopealla kelauksella niin XSX ja PS5 tarjoavat saman resoluution ja grafiikat, mutta pelin suorituskyky on hieman parempi XSX:lla. Myös XSS:lla peli näyttäisi toimivan oikein hyvin. Joku joka ehtii paneutua videoon paremmin, voi kertoa enemmän (ja paljastaa olinko näissä tiedoissa oikeassa).
 
Näyttäisi framerate olevan testissä aika heikko uuden sukupolven koneilla, open worldissä ei pysytä 60 juuri ollenkaan tosin XSX sen verran lähellä että VRR varmaan siloittaa pelaamista paljon mutta kyllä silläkin mentiin alta 50. XSS on sen sijaan se josta olisin huolissani koska se ei ole koskaan lähelläkään 60 ja paikoin jopa mennään 30 FPS. Toivottavasti saavat kuntoon launchiin.

 
Näyttäisi framerate olevan testissä aika heikko uuden sukupolven koneilla, open worldissä ei pysytä 60 juuri ollenkaan tosin XSX sen verran lähellä että VRR varmaan siloittaa pelaamista paljon mutta kyllä silläkin mentiin alta 50. XSS on sen sijaan se josta olisin huolissani koska se ei ole koskaan lähelläkään 60 ja paikoin jopa mennään 30 FPS. Toivottavasti saavat kuntoon launchiin.



Olipa melko kauhiaa kahtottavaa, osuuko @Wayne Lord visio kohdilleen että Series S konsolista alkaa vuoden sisään jo puhti loppumaan mutta kyllä tässä tapauksessa veikkaan että kyse on vain pelkästään paskasta optimoinnista.
 
Näyttäisi framerate olevan testissä aika heikko uuden sukupolven koneilla, open worldissä ei pysytä 60 juuri ollenkaan tosin XSX sen verran lähellä että VRR varmaan siloittaa pelaamista paljon mutta kyllä silläkin mentiin alta 50. XSS on sen sijaan se josta olisin huolissani koska se ei ole koskaan lähelläkään 60 ja paikoin jopa mennään 30 FPS. Toivottavasti saavat kuntoon launchiin.


 
Onnistuukohan natiivi PS5 versiolla konsolin rajoittaminen 1080p ja peli näin renderöitäs maksimissan sillä ja se pyörisi paremmin. No ainakin tietää että jos launchissa on vielä näitä ongelmia niin pelaa PS4 versiota. :D
 
Vähän virallisempaa dataa Skyrim uuden sukupolven patchista.

En ottanut numeroissa huomioon sitä yhtä skriptattua kohta missä framet sukeltaa joka koneella.

PS5 natiivi 2160p 99% lukittu 60 FPS
XSX dynaaminen 2160p alimmillaan 2688x2160 100% lukittu 60 FPS, tiputta resoluutiota paljon vähemmän kuin XSS.
XSS dynaaminen 1440p alimmillaan 1792x1440p vähän enemmän on droppeja mutta ei mitään vakavaa, VRR hoitaa pois tai tuskin kovin moni niitä edes huomaa.

 
Vähän virallisempaa dataa Skyrim uuden sukupolven patchista.

En ottanut numeroissa huomioon sitä yhtä skriptattua kohta missä framet sukeltaa joka koneella.

PS5 natiivi 2160p 99% lukittu 60 FPS
XSX dynaaminen 2160p alimmillaan 2688x2160 100% lukittu 60 FPS, tiputta resoluutiota paljon vähemmän kuin XSS.
XSS dynaaminen 1440p alimmillaan 1792x1440p vähän enemmän on droppeja mutta ei mitään vakavaa, VRR hoitaa pois tai tuskin kovin moni niitä edes huomaa.


Varsin mielenkiintoista kun PS5 ainoa natiivi 4K. Lisäksi tuo 60fps pyöriminen PS5 frame time 99,79%/frame rate 59,87 vs XSX 99,89%/59,93 eli aavistuksen vain XSX voitoksi. XSS suoriutuu Microsoftin lootien kesken suhteessa huomattavan paljon paremmin.
 
Digital Foundryn mietteitä GTA 3 remasterista. Ulkonäöstä voi olla montaa mieltä, itse pidän pelin lookista. Mutta suorituskyky ei ole millään konsolilla hyväksyttävää mutta Switch versioon ei kannata koskea edes pitkällä tikulla.

 
Halo Infinite PC optimoidut asetukset ja vertailua Xbox Series X quality asetukseen joka käyttää PC:n high/ultra asetuksia.

Nvidialla on paljon tekemistä pelin kanssa koska ottaa paikoitelleen rumasti turpaan AMD vastaavalta. PC versio myös vaatii tehokkaan prosessorin pyöriäkseen hyvin. Jos ei kotoa löydy uusinta uutta mitä markkinoilla on tarjolla suosittelen Series X versiota mielummin.

 
Ei ole uuden sukupolven peli mutta laitetaan nyt silti tänne.

Shadowman Remastered konsoleilla.

Pikaisesti selasin läpi niin jonkin verran graafisia asetuksia pelissä. Switch versio on mahdollista saada pyörimään 60 FPS, muut versiot saavuttaa sen 100% ajasta asetuksista riippumatta.

 
Series S/X ja PS5 Dying Light 2 testattu, jos joku katsoo niin kertookaa ihmeessä miten pyörii.
Tässäpä lukemia lyhyesti.

PS5, Performance: 1080p@60 fps
PS5, Quality: 1080p@30 fps + RT-varjot ja RT-AO
PS5, Resolution: 1800p@30 fps

XSX, Performance: 1080p@60 fps
XSX, Quality: 1080p@30 fps + RT-varjot ja RT-AO
XSX, Resolution: 1944p@30 fps

PS5 ja XSX siis varsin tasaväkiset, mitä nyt resoluutiomoodissa Series X:llä saa hieman lisäpikseleitä.

Ja lopuksi vielä Series S, jolla ei ole kuin yksi ja ainoa graffavaihtoehto.

XSS: 1080p@30 fps

Molemmilla Series-konsoleilla ei-Quality-tilassa on jotain outoa varjojen kanssa, mutta se lienee bugi, joka korjataan. Ruudunpäivitys on täysin tasainen joka konsolilla grafiikkatilaan katsomatta. Ainoastaan Resolution-moodissa on hetkellistä nikottelua.
 
Viimeksi muokattu:
Tässäpä lukemia lyhyesti.

PS5, Performance: 1080p@60 fps
PS5, Quality: 1080p@30 fps + RT-varjot ja RT-AO
PS5, Resolution: 1800p@30 fps

XSX, Performance: 1080p@60 fps
XSX, Quality: 1080p@30 fps + RT-varjot ja RT-AO
XSX, Resolution: 1944p@30 fps

PS5 ja XSX siis varsin tasaväkiset, mitä nyt resoluutiomoodissa Series X:llä saa hieman lisäpikseleitä.

Ja lopuksi vielä Series S, jolla ei ole kuin yksi ja ainoa graffavaihtoehto.

XSS: 1080p@30 fps

Molemmilla Series-konsoleilla ei-Quality-tilassa on jotain outoa varjojen kanssa, mutta se lienee bugi, joka korjataan. Ruudunpäivitys on täysin tasainen joka konsolilla grafiikkatilaan katsomatta.

Auts tuo Series S resoluutiot ja framet, ite on tota konsolia nyt miettinyt pidemmän aikaa niin näyttää vähän että multiplattari tuki jää mitättömäksi.
 
Ylös Bottom