Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Monialustapelien vertailuketju - 9. sukupolven konsolit ja PC

Tätä peliä varten pitäisi varmaan olla oma ketjunsa: Monialustapelien vertailuketju - 5. ja 9. sukupolven konsolit ja PC. Säälittävä esitys ja rahastus Square Enixiltä. Pelin ruudunpäivitys yrittää pysyä originaalin Playstationin kyydissä uusilla koneilla. Ei näin.

 
Tätä peliä varten pitäisi varmaan olla oma ketjunsa: Monialustapelien vertailuketju - 5. ja 9. sukupolven konsolit ja PC. Säälittävä esitys ja rahastus Square Enixiltä. Pelin ruudunpäivitys yrittää pysyä originaalin Playstationin kyydissä uusilla koneilla. Ei näin.


En oo kyllä ikinä nähnyt noin heikkoa remasteria mitä hel*ettiä
 
Tätä peliä varten pitäisi varmaan olla oma ketjunsa: Monialustapelien vertailuketju - 5. ja 9. sukupolven konsolit ja PC. Säälittävä esitys ja rahastus Square Enixiltä. Pelin ruudunpäivitys yrittää pysyä originaalin Playstationin kyydissä uusilla koneilla. Ei näin.



Tuli tämäkin katsottua ja täytyy olla DF kanssa eri mieltä siitä että omaan silmään tuo uusi A.I skaalattu versio näyttää paljon paremmalta. Mutta suorituskyky on kyllä aivan hirveä.

Itsellä ei ole mitään suhdetta CC kanssa koska ikinä sitä pelannut ja en kyllä aio pelata nytkään, pelin hahmot ja art tyyli vaan on joten tosi hyh hyh, ei iske yhtään.
 
Mitähän Soul Hackers 2 on tapahtunut kun tekninen toteutus Xbox konsoleilla on selkeästi heikompaa kuin pleikan vastaavilla. Vaikka pelin ulkoasu vastaa lähinnä ps3/360 aikakauden pelejä onnistuu se xbox onelle tippumaan alle 10 fps.

 
Mitähän Soul Hackers 2 on tapahtunut kun tekninen toteutus Xbox konsoleilla on selkeästi heikompaa kuin pleikan vastaavilla. Vaikka pelin ulkoasu vastaa lähinnä ps3/360 aikakauden pelejä onnistuu se xbox onelle tippumaan alle 10 fps.

Siinä on varmaankin tapahtunut jokin kömmähdys? Olentan, että otetaan haltuun, en nyt jaksanut edes katsoa kun tietenkin on aivan selvää mistään suorituskyn puutteeseen ei varmaan ole kaatunut vaan inhimiliseen virheeseen koodailupuuhissa.

DF vähän jännä kun ne jaksaa kyylätä tällaisia animaatiopelejä, silti esim. PUBG nykyversio on tarkistamatta. Ehkä semi hölmöä ottaen huomioon, että mm. PUBGissa on tapahtunut merkittävää liikehdintää. Olisi kiinnostavaa nähdä syväluotausta mm. siitä.
 
Siinä on varmaankin tapahtunut jokin kömmähdys? Olentan, että otetaan haltuun, en nyt jaksanut edes katsoa kun tietenkin on aivan selvää mistään suorituskyn puutteeseen ei varmaan ole kaatunut vaan inhimiliseen virheeseen koodailupuuhissa.

DF vähän jännä kun ne jaksaa kyylätä tällaisia animaatiopelejä, silti esim. PUBG nykyversio on tarkistamatta. Ehkä semi hölmöä ottaen huomioon, että mm. PUBGissa on tapahtunut merkittävää liikehdintää. Olisi kiinnostavaa nähdä syväluotausta mm. siitä.

PUBG ulkoasu on uskomantonta paskaa kun katsoo niitä Next Gen versioita että huh huh, se oli sitä PS4 ja One versoilla sitä aikoinaan niin ei näillä videoiden ja muiden perusteella uusilla päästy kauas puusta. Varmaan kenelläkään ei ole mielenkiintoa tehdä mudassa pyörivästä paskasta videota.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tein omia testejä Prodeuksesta kun huomasin että peli ei konsoleilla natiivi modessa pyöri kauhean hyvin.

Series X:llä ja PS5 jos SSR ja SSAO on päällä natiivi modessa niin peli on kaukana sulavasta ja sanoisin jopa että aika pelikelvoton jos sulava 60 fps on hakusessa. Nuo 2 asetusta kun poistaa niin Series X tuntuu sulavemmalta ja aika lähellä vakaata 60 fps.

Sitten kokeilin PS4 versiota PS5 ja sehän on lukittu 60 fps mutta menetät SSR ja SSAO. Tämän jälkeen laskin PS5 resoluution 1080p ja kokeilin PS5 versiota ja SSR ja SSAO päällä peli on vakaat 60 fps ainakin alkupään kentissä. Tämä kikka ei tunnu toimivan xboxilla vaan se renderöi pelin 4k jokatapauksessa.

Sitten pistin huomiolle että PS5 versiossa on HDR ja PS4 versiossa ei ja se kyllä tuo todella paljon näyttävyyttä peliin. Xbox versiossa ei myöskään aktivoitunut HDR MUTTA, minulla oli yö modi asetus mennyt päälle ja jotenkin sellainen muistikuva että se poistaa HDR käytöstä joten en voi sata varmaksi sanoa onko siinä tätä ominaisuutta.

Sitten on ohjainpuoli. Series X:llä on elite 2 ja perus tärinät. PS5 on todella hyvin tehdyt liipaisimet mutta ei mitään tärinöitä vaikka ne on päällä joten liekö joku bugi ? Nuo PS5 liipaisimet kyllä tuntui tosi mukavalta kun esim. minigunilla kun pistää vasemmalla liipaisimella sen rullan pyörimään se liipaisin räpättää kokoajan. Sitten kun pistät ampumisnsapin pohjaan alkaa oikea liipaisin räpättää voimakkaammin.

Suositus menee siis PS5 versiolle koska voit 1080p kikka kolmosella pitää SSR ja SSAO päällä ja peli pyörii tosi nätisti natiivi modessa. Myöskin PS5 ohjain mielestäni tuo erinomaisen lisämausteen peliin, puhumattakaan HDR:stä joka täytyy huomenna tarkistaa löytyykö xboxilta.

Toki jos tarkoitus on pelata 360p retro modessa se on ihan sama kummalla pelaa kun se on lukittu 60 fps.

Edit: testattu Xbox versiota uudestaan ja siinä ei ole HDR:ää. Eli se löytyy vain PS5 versiosta.
 
Viimeksi muokattu:
Persona 5 DF testejä.

Switch versio on suttuinen ja tekstuurit heikkoja. Framerate kuitenkin täysin vakaa.

Tehokonsoleilla 60 fps lisäksi myös UI on saanut upgraden 4k resoluutioon.

Steam Deckillä peli ei pyöri hyvin. 30 fps lukitus suositeltavaa. Tai ehkä jopa 40, tätä ei DF testaaja tajunnut tehdä.


 
Luvattu Sonicin vertailuvideo Digital Foundryltä.

Tehokoneet pärjää erittäin hyvin 60 fps modissa ja resoluutiokin siinä on paljon korkeampi kun ennakkoon luultiin. Pieniä dippejä on varsinkin bossi taisteluissa joten jos löytyy VRR näistä ei tarvitse huolehtia.


 
Siitä nyt sitten katsomaan onko niitä suorituskyky ongelmia.



Edit: Jos on ajatuksena pelata 30 FPS modissa niin PS5 versio on tällä hetkellä paljon parempi kuin Series X. Series X puuttuu säteenseuranta heijastukset, siinä on outo oranssi sumu bugi ja framerate on selkeästi heikompi.

Mutta jos tarkoitus on pelata performance modissa niin eroja ei juuri ole. Eikä tuo niin pahalta näyttänyt että se haittaisi pahemmin pelin pelaamista varsinkin kun on VRR.

Series S on vain 30 fps modi ja tekstuurit on paljon suuttuisampia kuin tehokoneilla.

PC versio on käsittämätön hirvitys jota ei suositella.
 
Viimeksi muokattu:
Witcher 3 remaster enhanced nönnönnöö edition testissä. Kertokaa jos joku katsoo että miten kävi.



Testaaja on innoissaan kun NPC heijastuu säteenseurantamuodossa kuralätäköstä. Suorituskykymuoto toimii sulavasti molemmilla tehokoneilla paitsi isossa kaupungissa. Uusia ruohonkorsia ja puita on istutettu. Joitakin elämää helpottavia uudistuksia (uusi kuvakulma, kätevämpi loitsujen käyttö) tulee silmäkarkkien lisäksi. Kattavammat testit tulevat myöhemmin. Videomateriaalin tarjosi CDProjekt.
 
Näytti kyllä taas siltä että puolet suorituskyvystä pois ei tuo 2x visuaalisuuden lisäystä... aika heikko tuotto on RT kikkailuilla aika monessa pelissä.
 
Ehkä nuo RT:t on sitten seuraavan sukupolven tai tehopäivityksen juttu. Varmaan kohtuu helposti niitä voi laittaa konsoleille, jos ne on jo tehty PC:tä varten joka tapauksessa. Saa ainakin kauniita kuvia.
 
Last gen konsoleilla paljon kompromisseja ja Xbox Onen suorituskyky on aika kamala. Joka konsoli pyörittää cutscenet 24 framea sekunnissa, on siis todellinen elokuvamainen kokemus.

 
Ylös Bottom