Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Monialustapelien vertailuketju - 9. sukupolven konsolit ja PC

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TT-2k
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5 xsx
Miettikääs sitä, jos jotkut oikeasti ostelevat tämmöisiä pelejä ja jää vaikka samalla hyvät pelit kokematta. Kun eivät ymmärrä aivan kaikkea pelialasta ja kiinnostava nimi, kuva tai pelin aihe houkuttaa ostamaan.

Siinä voi koko kokemus pelaamisesta olla aika eri käsityksessä mitä monella muulla edes vähän asioihin perehtyneellä.
 
Miettikääs sitä, jos jotkut oikeasti ostelevat tämmöisiä pelejä ja jää vaikka samalla hyvät pelit kokematta. Kun eivät ymmärrä aivan kaikkea pelialasta ja kiinnostava nimi, kuva tai pelin aihe houkuttaa ostamaan.

Siinä voi koko kokemus pelaamisesta olla aika eri käsityksessä mitä monella muulla edes vähän asioihin perehtyneellä.

Syyttävä käsi osoittaa Nintendoon kun ei ole mitään rajaa siinä mitä sinne kauppapaikalle saa työntää. Kukaan vissiin edes kato niitä pelejä.
 
The Last Hope on Nintendo eShopissa myydyimpien pelien download exclusives -listan sijalla 10. Syynä 0,99€ tarjoushinta. Normaalihinta on 8,99€.

o_O
Nyt herää kysymys että miksi. Siis toki tuo tarjous on osasyy mutta eihän nyt ihmiset osta tuollaista vain koska on halpa, eihän?

Onko kyse siis siitä että on niin nuoria ja tietämättömiä käyttäjiä Switchillä eli lapsia? Vai onko kyse vain siitä että koska kyse on noin pienistä rahoista niin "läpällä" ostetaan? Varsinkin kun tuosta on ollut nimenomaan juttuja kuinka huono tuo on, joten haluaako ihmiset itse sitten kokea sen huonouden?

Vähän ikävää joka tapauksessa. Kannustaa tavallaan siihen että tehdään jatkossakin mahdollisimman surkeita pelejä, jotka kerää kiinnostusta juuri sen kautta ja sitten kun on tarpeeksi halpa hinta niin ihmiset ostaa sen vuoksi että pääsee mukaan tuohon juttuun, eli siihen "katsotaan nyt kuinka huono tämä peli on".

Olen täältäkin lukenut kommentteja että on "pitänyt" saada kokea jonkin pelin huonous ihan itse, joten kyllä se ihan oikea juttu tuntuu olevan.

Mitä Switchin kauppapaikkaan tulee: se on ollut jo vuosia ihan kauhea. En edes miettinyt onko se sisältö hyvää vai ei mutta se on niin tukossa kaikkea "neverheardia" eli shovelwarea. Halpaa, helppoa ja tuhat kertaa nähtyä kamaa, jota lapioidaan sinne järkyttävät määrät.

En ole varma onko shoverwaren määritelmä välttämättä huono peli mutta ainakin itse siis koen että ne on sellaista "match 3"-tason teosta, jotka voi olla ihan pelattavia mutta joita on kymmeniä ellei satoja erilaisia siellä.

Yritä siinä sitten selata hyviä tarjouksia kun siellä on loputon lista selattavaa, joista suurin osa ei sano mitään.
 
Nyt herää kysymys että miksi. Siis toki tuo tarjous on osasyy mutta eihän nyt ihmiset osta tuollaista vain koska on halpa, eihän?

Onko kyse siis siitä että on niin nuoria ja tietämättömiä käyttäjiä Switchillä eli lapsia? Vai onko kyse vain siitä että koska kyse on noin pienistä rahoista niin "läpällä" ostetaan? Varsinkin kun tuosta on ollut nimenomaan juttuja kuinka huono tuo on, joten haluaako ihmiset itse sitten kokea sen huonouden?

Vähän ikävää joka tapauksessa. Kannustaa tavallaan siihen että tehdään jatkossakin mahdollisimman surkeita pelejä, jotka kerää kiinnostusta juuri sen kautta ja sitten kun on tarpeeksi halpa hinta niin ihmiset ostaa sen vuoksi että pääsee mukaan tuohon juttuun, eli siihen "katsotaan nyt kuinka huono tämä peli on".

Olen täältäkin lukenut kommentteja että on "pitänyt" saada kokea jonkin pelin huonous ihan itse, joten kyllä se ihan oikea juttu tuntuu olevan.

Mitä Switchin kauppapaikkaan tulee: se on ollut jo vuosia ihan kauhea. En edes miettinyt onko se sisältö hyvää vai ei mutta se on niin tukossa kaikkea "neverheardia" eli shovelwarea. Halpaa, helppoa ja tuhat kertaa nähtyä kamaa, jota lapioidaan sinne järkyttävät määrät.

En ole varma onko shoverwaren määritelmä välttämättä huono peli mutta ainakin itse siis koen että ne on sellaista "match 3"-tason teosta, jotka voi olla ihan pelattavia mutta joita on kymmeniä ellei satoja erilaisia siellä.

Yritä siinä sitten selata hyviä tarjouksia kun siellä on loputon lista selattavaa, joista suurin osa ei sano mitään.

Veikkaan, että tapauksessa kyse on juuri siitä kun peli on kerännyt huomiota, ja on "hyvässä" tarjouksessa, niin sitten sitä ostetaan jotta päästään kokemaan miten surkea se nyt sitten on.

eShop on onneton kyhäelmä, mutta itse olen selaillut tarjoukset läpi Deku Deals sivuston kautta, huomattavasti mielyttävämpi tarjoushaukkailuun.

 
Erittäin mielenkiintoinen video. Quake 2 64 vertailussa alkuperäisen ja Switch version välillä.

Mahtava veto iD:ltä ja Nightdive Studiolta tuoda tämä teos pelattavaksi muillakin alustoilla kuin vain N64.


 
Viimeksi muokattu:
Erittäin mielenkiintoinen video. Doom 2 64 vertailussa alkuperäisen ja Switch version välillä.

Mahtava veto iD:ltä ja Nightdive Studiolta tuoda tämä teos pelattavaksi muillakin alustoilla kuin vain N64.



Meni varmaan nimet sekaisin, eli Quake 2 kai kyseessä, eikä Doom 2? Hyvä homma toki sinänsä, että monille alustoille nyt julkaistu.
 
Ovat kyllä nähneet valtavasti vaivaa että Quake 2 näyttää huomattavasti paremmalta kuin alkuperäinen versio. Vielä kun peli pyörii Series X ja PS5 4K/120 fps on tämä niillä koneilla todellista herkkua, Series S pystyy myös 120 FPS. PC versio on tietysti paras kaikista koska sitä voi muokata niin paljon enemmän. Mutta konsoleillakin upea kokemus varmasti, varsinkin tehokoneilla.

Pc:llä ja Series S/X 8 pelaajan split screen mahdollisuus :eek:
 
Viimeksi muokattu:
AC6 IGN testissä. Mikään konsoli ei tarjoa täysin sulavaa kokemusta mutta VRR omistajat eivät noita performance modin droppeja huomaa PS5 ja Series X. Series S onkin sitten vähän heikompi suoritus. Steam Deckillä saa kelvollisen 30 FPS kokemuksen.

 
AC6 IGN testissä. Mikään konsoli ei tarjoa täysin sulavaa kokemusta mutta VRR omistajat eivät noita performance modin droppeja huomaa PS5 ja Series X.
Tässä pätee Elden Ringin tapaan se, että jos pelaa PS4-versiota PS5:llä, saa käytännössä lukitun 60 fps:n. Toki siinä hitusen joutuu tinkimään grafiikan yksityiskohtaisuudesta.
 
Immortals of Aveum. Heikko suoritus joka konsolilla niin kuvanlaadultaan kuin suorituskyvyltään. PC versiokin on todettu aikaisemmin niin raskaaksi että aivan turha edes yrittää jos ei löydy viimeisintä huutoa olevaa konetta. Unreal 5 ei ole mikään avain onneen jos sitä ei osa käyttää.

 
Lies of P tekee sen mihin FromSoftware ei ole tähän mennessä vielä kyennyt. Teknisesti pätevän pelin joka pyörii lukittuna 60 fps. 30 ja 40 fps modit kärsii samasta frametime stutterista kuin soulsborne pelit, mutta muuten ovat vakaat kuin kivi. Myös Series S on saanut erinomaisen käännöksen joka ei aina ole itsestäänselvyys.

 
Digital Foundryltä kattava vertailua Turok 3 alkuperäisen,Switch ja PC version välillä. Onhan tuo nyt massiivinen parannus ja N64 näyttää aivan hirveältä pelata nykypäivänä.Peli on vielä ostamatta kun nostivat hintaa lähes 30€,mutta kiinnostaa kunhan saa sopivaan hintaan.


 
Ylös Bottom