Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

En mäkään uskonut, että pienellä selkeyttämisellä tästä alkaisi taas jumalaton paskamyrsky.
Tuskin tämä sentään "paskamyrskyn" asteikolle nousi :rolleyes: Itseä vain ihmetytti kommentointi virheellisestä/heikosta/epäselvästä (tai mitä sanaa kukin haluaa nyt käyttää) käännöksestä - ilman, että olisi oma-aloitteisesti tarjonnut omaa yhteenvetoa samaisesta tekstinpätkästä muiden nähtäville.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Tässähän siis lopulta uutinen oli että ps4 ei ollut selkeästi parempi vaan niukasti.

"Sony's hardware is a preference - but it's not the clear choice we had expected."

Johtuuko se sitten boxin kehittymisestä vai pelin sisäisistä ratkaisuista, jäänee epäselväksi.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Pelaajalehti sivustolla on näin asiasta

The Witcher 3:n PS4-version hidastellessa ruudunpäivitystahti lukittuu vertailun mukaan 20 kuvaruudun sekuntivauhtiin, mikä antaa korostetun vaikutelman pätkimisestä. Xbox One -version ruudunpäivitys sen sijaan laskee 30 fps -lukeman alle harvemmin, mikä antaa Microsoftin konsolille lievän edun suorituskyvyssä vaativissa tilanteissa. Visuaalisesti konsoliversioiden kerrotaan vastaavan The Witcher 3:n pc-versiota keskitason asetuksilla. Sivusto lupailee myös kattavampaa vertailua päästyään käsiksi toissapäivänä julkaistuun The Witcher 3:n pc-versioon.
Artikkelin mukaan The Witcher 3:n PS4-julkaisu vie lievän voiton korkeamman resoluutionsa ja lukituksen ansiosta sulavammalta tuntuvan ruudunpäivityksen ansiosta. Konsoliversioiden välisen eron todetaan kuitenkin jäävän varsin pieniksi.

http://www.pelaajalehti.com/uutiset...her-3n-konsoliversioissa-suorituskykyongelmia
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Digital Foundryn lopullinen The Witcher -vertailu: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-the-witcher-3-wild-hunt-face-off

Kehittäjän PC-tausta näkyy, ja PC-versio onkin pelin paras versio. Konsoleiden puolella PS4 vie voiton paremman resoluution ja ruudunpäivityksen vuoksi.

Geralt's latest chapter is still very approachable on consoles. It's a visuals-over-performance setup that means both PS4 and Xbox One get a density to world detail that's rarely seen on console. And outside of the resolution divide (favouring Sony's platform at a true 1920x1080) core graphics settings are matched between the two, mostly borrowing from PC's medium and high presets. Performance is also a sticking point; PS4 is preferable in this case for its 30fps cap, though it suffers from some stutter, while Xbox One's uncapped frame-rate gives us far less consistent experience. We're still hoping for that optional 30fps cap option on the Microsoft platform.

Having played all three versions extensively this week, it must be said PC is a must for its extras, as well as for its solid, multi-threaded optimisation across all setups tested. On the console front, as of update 1.01 the PS4 version is king thanks to a cleaner 1080p image and slightly smoother frame-pacing - though we hope its hitches are addressed soon in a patch.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Metal Gear Solid 5 Digital Foundryn alustavassa testissä: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-hands-on-with-metal-gear-solid-5

Xbox Onella pelimoottori piirtää 900p ja PS4:llä 1080p resoluutiolla.

Testin perusteella peli on teknisestä näkökulmasta hyvä ostos molemmille konsoleille. Erot ovat pieniä ja peli pyörii molemmilla alustoilla mukavan tasaisella 60 fps ruudunpäivityksellä.

Overall, the Xbox One release of The Phantom Pain is a closer match for PS4 thanks to its bump to 1600x900, and at seemingly no sacrifice to performance. After a disappointing technical turnout with Ground Zeroes last year, image quality is now very respectable on Xbox One, despite the upscale. It's shy of PS4's full 1080p image in terms of absolute clarity, but the results still flatter the game's big ambition.

And pleasingly, 60fps isn't in jeopardy for either release. Despite the anomalous stress-points above, frame-rate purists will be pleased with Kojima's fifth main entry in the Metal Gear Solid line - provided you stick to current-gen consoles. The Phantom Pain is a very taxing game, and in terms of the Xbox 360 and PlayStation 3, the older hardware is pushed right to its limits and sometimes the experience can feel rather strained. We're playing both of these versions in tandem right now and aim to bring you first impressions as soon as we can.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Dishonored Definitive Edition on Digital Foundryn tarkastelussa osoittaunut muuten kelvolliseksi käännökseksi kummallakin nykykonsolilla, mutta ruudunpäivitys on vain 30 fps, ja sekin joskus Xbox Onella notkahtelee. PS4-version syntinä on Jeesuksen aikainen trilinear filtering, joka tekee hallaa tietyille tekstuuripinnoille. Vertailun voittajaksi kuitenkin nousi PS4 hitusen paremman ruudunpäivityksensä ansiosta. PC-versio on edelleen silti suositeltavin, koska se on halpa, ja pyörii vaatimattomallakin koneella täysillä asetuksilla 1080p@60 fps.

The Dishonored Definitive Edition delivers a clear upgrade over the previous console releases, giving us vastly superior image quality, smoother frame-rates and an overall visual experience very much in line with the PC game. It's a nice step up for fans wanting an upgrade over the previous console versions without access to a decent gaming PC. The addition of parallax occlusion mapping and a stronger ambient occlusion implementation creates a more refined presentation, while the native 1080p framebuffer ensures sharp imagery on a full HD display.

Slightly better image quality and a closer lock on to the target 30fps update puts the PS4 version in prime position here, though the Xbox One game offers an almost identical experience for the majority of the duration. As such, both come recommended for those wanting to get another slice of Dishonored's finely crafted and challenging gameplay. That said, we're left feeling short-changed by the lack of a 60fps update on hardware that clearly has the capability to do so based on PC performance.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Dishonored Definitive Edition on Digital Foundryn tarkastelussa osoittaunut muuten kelvolliseksi käännökseksi kummallakin nykykonsolilla, mutta ruudunpäivitys on vain 30 fps, ja sekin joskus Xbox Onella notkahtelee. PS4-version syntinä on Jeesuksen aikainen trilinear filtering, joka tekee hallaa tietyille tekstuuripinnoille. Vertailun voittajaksi kuitenkin nousi PS4 hitusen paremman ruudunpäivityksensä ansiosta. PC-versio on edelleen silti suositeltavin, koska se on halpa, ja pyörii vaatimattomallakin koneella täysillä asetuksilla 1080p@60 fps.

Lähde: Eurogamer

Ihme Definitive Edition, jos ei ruudunpäivitystä ole nostettu 60:een. Harmi että näinkin hyvistä peleistä tehdään tällaisia rahastus-uudelleenpainoksia.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Itse PC-pelaajana hieman kyseenalistain tämän 60fps-hössötyksen. Mielestäni muut tekijät ovat oleellisempia kuin onko tasainen 30fps vai 60 fps. Ja tiedän, olette eri mieltä...
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Ac Syndicate:
http://youtu.be/Fn9ppr28k-E

Siinä hieman fps vertailua. Ei liene yllätys et ps4 vie voiton ja onella laskee selkeästi useammin fps. Joskin unirytmi verrattuna ollaan menty paljon eteenpäin.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

[video=youtube;KVg19CbkXR4]https://www.youtube.com/watch?v=KVg19CbkXR4[/video]
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Star Wars Battlefront Digital Foundryn testissä.

Star Wars: Battlefront is available on PlayStation 4, Xbox One, and the PC and manages to push each platform to new heights in many technological disciplines, with some truly remarkable visuals. Using the latest iteration of Frostbite, we see a perfect mix of performance and visual quality throughout the experience. It's a game customised to run as smoothly as possible on consoles while delivering beautiful results.

Resoluutiot ovat pysyneet samana kuin viimeisimmissä Battlefieldeissä: PS4:llä "riittävä kompromissi" 900p ja Xbox Onella "ei yhtä riittävä" 720p.

However, once in the game there are a few key things that become immediately apparent. First and foremost, there's the native rendering resolution. PlayStation 4 runs the game at 1600x900 while the Xbox One uses 1280x720. This is consistent with the two previous Battlefield titles but this time around, the results are moderately improved. Anti-aliasing on both consoles is handled by 'FXAA high' as it is labeled on the PC. There is an additional temporal AA solution available on the PC that hasn't made its way over to consoles though. Starting at 1080p, the lower you move down the resolution scale, the more impact there is to image quality in terms of shimmer and pixel-pop - 900p is a decent enough compromise for PS4, but 720p just feels like a step too far on Xbox One.

Konsoliversioissa on tehty karttakohtaiset grafiikkasäädöt, eli peli ei pyöri jollakin tietyllä PC-esisäädöllä. Tämän seurauksena peli pyörii molemmilla konsoleilla hyvin.

Rather than simply opting for a general preset based on the PC version, the evidence suggests that DICE has customised the console versions on a per-map basis. In one map, a variable could match the PC's high setting while, in another map, we'd see something that was lower than low.

---

When it comes to performance, we feel DICE has made all the right moves. Star Wars: Battlefront operates at a very steady 60fps on both platforms. It is not locked, but it comes very close to delivering this top-end experience. To put it into perspective, Battlefront runs more consistently than most Call of Duty titles and comes reasonably close to matching the likes of Halo 5 or Metal Gear Solid 5.

Ylipäätään peli on hienosti optimoitu kaikilla alustoilla. Konsoliversioista PS4 vie voiton korkeamman resoluutionsa ja tasaisemman ruudunpäivityksen ansiosta, mutta myös Xbox-versio toimii hyvin.

Ultimately, what we have here is a highly optimised version of Battlefront on all three platforms. Console optimisation is especially impressive: various settings are adjusted on a per-map basis in order to squeeze the best performance out of the game in all circumstances. When possible, we see consoles match the PC's high preset, but in other situations, we see settings adjusted to lower values in order to keep performance soaring.

Between the two console versions, both are of great quality, but the PS4 version comes out on top with a more stable frame-rate and a higher resolution. You shouldn't feel bad about playing on Xbox One, as it's a great release let down only by its reduced image quality, but if you have the choice, the PS4 version is the way to go. Of course, if you'd rather play on PC, you'll be able to enjoy further improved visuals all around with plenty of customisation options. It's a great release, scaling beautifully across a range of hardware.

It's clear that Star Wars: Battlefront sets a new standard when it comes to capturing the essence of the franchise in a videogame format. There really is nothing out there that looks quite this good or feels this true to the source material.

[video=youtube;PV71X0H0jn0]https://www.youtube.com/watch?v=PV71X0H0jn0[/video]
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

onko mun silmissä vikaa vai näyttääkö toi xbox:sin versio kylmältä,tönköltä,karulta ja jotenkin vaan lattealta verrattuna pleikan versioon?.

Olet ainakin osin oikeilla jäljillä, mikäli on uskomista Eurogamerin artikkeliin eroista alustojen välillä:

If you have the choice, then the PS4 version comes out on top due to its higher resolution and slightly faster performance.

Lähde: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-rainbow-six-siege-face-off
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

https://youtu.be/3wod794Vl28 tossa on vertailu alustojen välillä. Mulla on molemmat konsolit ja en juuri eroa huomaa, hivenen ps4 on parempi.
aikamoinen ero on ainakin videon perusteella mutta eikös bonella saa otettuu vaan 720p videoita nii eikös tossakin anna jo youtubekin vähän etuu tolla 1080p resolla ja toinen mikä on nii eikös tero hunt pyöri ainakin ps4:sella 30fps varmaan bonnellakin niin sekin antaa etua ja viellä kolmanneks onko ihan järkeen käypää lisää vertailua paikallaa olosta missä ei liikuta , ammuta ,räjäytellä eikä veri lennä ? pc vertailua ei edes kannata kun raudassa pikkusen eroa vähän niin ku koodeilla vetelis :D
en siis tiiä näit juttuja kovinkaa hyvin ja siks kysyin että antaako toi video jopa pientä etua xbonelle.
niin siis meinaan et aaltojen muoto jopa muuttuu bonella aika paljon jos kaipaat perusteluja.
 
Ylös Bottom