Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

En yhtään ihmettele että resot jäävät noinkin alas. Pelissä tapahtuu niin paljon, että en usko tulevienkaan Bf pelien paljoa tuosta parantavan resoja ilman muiden assettien karsimista.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Välillä edellisen sukupolven pelin vertailua (vaikka PC-versio onkin mukana voittamassa koko homman ylivoimaisesti). Assassin's Creed: Rogue on melko kiehtova tapaus; toisin kuin niin monessa muussa PS3/X360-multiplattarissa, Roguen PS3-versio on nativiisti ihan 720p, kun taas X360:llä mennään matalammalla 1200x688-tarkkuudella. Boksi on myös jostain syystä hitaampi striimaamaan tekstuureja ruudulle, joten etenkin välianimaatioissa näkyy ensialkuun todella karkeita pintakuvioita, ennen kuin varsinaiset tekstuurit sitten pölähtävät näkyviin. Lisäksi SSAO-efekti on vain PS3:lla, joten kuvanlaadullisesti PS3-versio vie voiton.

The Xbox 360 version is softer and noticeably fuzzier than the PS3 release: while both versions utilise a form of FXAA that attempts to mimic traditional multi-sampling style coverage across edges (but considerably blurring the image in the process), the PS3 version renders natively at 720p whereas a sub-HD resolution is in place on the Microsoft console. Pixel counting puts the ballpark native resolution on the 360 at around 1200x688.

Beyond the framebuffer set-up, we find the core art and most of the effects work is interchangeable between PS3 and 360, although there are some unexpected differences between the two platforms that were not present in Black Flag. For one, SSAO is present on PS3, helping to add depth to characters and the environment, while on Xbox 360 the effect is completely absent, lending more brightly lit scenes a generally flatter appearance. Secondly, in most cases we find that streaming is generally slower on 360, with low resolution textures left on-screen (sometimes without normal maps) for a few seconds during changes in camera angles in some cut-scenes, and when transitioning to gameplay. The situation is much improved on PS3, where the majority of the best quality assets are usually loaded in before the scene begins.
Mites sitten se suorituskyky? Siinäpä vaaka keikahtaakin näkyvästi toiseen suuntaan, ja X360:llä on miltei jatkuvasti 5-10 fps parempi ruudunpäivitys. Tosin kun kumpaakaan ei ole lukittu 30 fps:ään, näkyvät jopa ne siellä 45 fps:ssä huitelevat "piikit" lievänä nykimisenä. Keskiarvoksi PS3-versiolle mitattiin 28,7 fps, kun X360:llä puolestaan ruutu päivittyi keskimäärin 32,4 ruutukuvaa sekunnissa.

Frame-rates are uncapped - though 30fps appears to be the target - and v-sync is also solidly applied, with only one random torn frame on the PS3 occurring throughout our five minutes of footage. Less demanding moments see the Xbox 360 game frequently operate between 35-40fps, while PS3 frame-rates often fall between 28-32fps in similar situations.

&

Even so, the fluctuating frame-rates around the 30fps target cause noticeable judder, though the 360 acquits itself more confidently here with the stuttering less impactful than PS3. As expected, scenes featuring heavy alpha effects also operate more smoothly owing to the bandwidth advantage offered by the eDRAM: Microsoft's console more closely holds to 30fps when sailing in foggy weather conditions, whereas we see frame-rates hit much harder on the PS3, with frame-rates often falling into the mid-twenties.
Arvostaako parempaa kuvanlaatua vai ripeämpää ruudunpäivitystä (ja sitä myöten tulevaa tarkempaa ohjausvastetta), on pitkälti makuasia. Digital Foundryn tekstin perusteella tämä lienee tulkittavissa tasapeliksi.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Final Fantasy XV:n demosta on tullut vertailua ja tässä sitä olisi: linkki. Vielä pitää korostaa että kyseessä on siis DEMO eikä valmis peli! :D
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Lähitulevaisuuden autopeleistä on tihkunut tietoa eri lähteistä, käsittelyssä Project CARS ja F1 2015. Project CARS on julkistettu pyörivän PS4:llä 1080p@60fps ja vastaavasti X1:llä 900p@60fps. Vastaavasti Codemasters on julkistanut, että tuleva formula on Pleikkarilla 1080p ja Boxilla 900p ja molemmissa versioissa tähdätään 60fps ruudunpäivitykseen. Ainakin eurogamerin saamien tietojen mukaan jostain syystä tuo 60fps saavuttaminen on kuitenkin Pleikkarilla "huomattavasti paljon" lähempänä toteutumista kuin Boxin puolella.

Varsinkin tuo formulan tilanne on lopulta aika kummallinen. Eikö siellä studion nörtit osaa kehittää ja optimoida Boxille peliä niin, että se pystyisi Boxilla 900p samaan ruudunpäivitykseen kuin Pleikkari todennäköisesti pystyy 1080p? Vai eikö Boxissa vain riitä vääntö tuon pelin kohdalla? Project CARSin kohdalla ainakaan vielä ei ole kuulunut puheita eroista ruudunpäivityksen puolella, vaan ainoastaan resoluutiossa.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Digital Foundry on tehnyt analyysia Project CARSista. Grafiikkojen säädettävyydellä on suuri merkitys suorituskyvyssä.

All in all, it's fair to say Project Cars' final console build is equipped to hit 60fps in its career mode races, though the consistency of this falls hugely on its weather settings. As with our initial hands-on, heavy rain is still the cause for the most sizable drops to 50fps and lower, while races with clear skies hold much closer to the target 60fps. It's also evident Xbox One struggles to match the PS4's performance levels in most scenarios, especially with a conga line of cars in tow, where Sony's platform typically takes a firm lead.

Stressitestissä ruudunpäivitysnopeuden ero konsoleiden välillä on merkittävä.

[video=youtube;tb4JIBaGBWU]https://www.youtube.com/watch?v=tb4JIBaGBWU[/video]
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Digital Foundry on tehnyt analyysia Project CARSista. Grafiikkojen säädettävyydellä on suuri merkitys suorituskyvyssä.



Stressitestissä ruudunpäivitysnopeuden ero konsoleiden välillä on merkittävä.

[video=youtube;tb4JIBaGBWU]https://www.youtube.com/watch?v=tb4JIBaGBWU[/video]

Ja otetaan myös vielä huomioon että PS4 ja XONE versiot vastaavat PC:n medium Grafiikoita: http://gamingbolt.com/project-cars-...lent-to-high-on-pc-more-details-on-pc-version
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Digital Foundryn The Witcher 3 -testin ensimmäisessä vaiheessa vastakkain Xbox One ja PS4: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-witcher-3-wild-hunt-performance-analysis

Playstationilla peli pyörii lukitulla 30fps ruudunpäivityksellä. Xbonella lukkoa ei ole, jolloin ruudunpäivitysnopeus vaihtelee enemmän.

The first distinction is that PS4 caps its frame-rate at 30fps (with v-sync), while Xbox One runs with no cap at all to allow a variance between 30-40fps during play. This means Sony's machine is in theory capable of a smoother experience - with the cadence of frame delivery forced to a consistent rate. However there are issues on the Sony side side as well, and the net result is that neither feels truly smooth, though for very different reasons.

Vaikka Xbone pystyy korkeampaan ruudunpäivitykseen, on pelikokemus PS4:llä parempi tasaisemman ruudunpäivityksen ja korkeamman resoluution ansiosta.

Overall, the fact Xbox One tends to holds a higher frame-rate is misleading in terms of the quality of the end experience; a capped 30fps is by far the preferred option in this case and we still hope to see it implemented in a future update. The PS4 release has the right tactic, but it lets itself down by being unable to stream in world geometry or render effects at a perfect 30fps to take advantage of this. The perceived effect is a judder to motion on both consoles, for cut-scenes and gameplay, though PS4 is capable of smoother passages of play at times. When it comes to performance, and factoring in the game's superior 1920x1080 output, Sony's hardware is a preference - but it's not the clear choice we had expected.

[video=youtube;tkB8gpPzMkw]https://www.youtube.com/watch?v=tkB8gpPzMkw[/video]
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Vaikka Xbone pystyy korkeampaan ruudunpäivitykseen, on pelikokemus PS4:llä parempi tasaisemman ruudunpäivityksen ja korkeamman resoluution ansiosta.
Tää taisi olla sinun oma mielipide, sillä lainatut osat ainakaan eivät sanoneet asiaa näin selvästi.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Vaikka Xbone pystyy korkeampaan ruudunpäivitykseen, on pelikokemus PS4:llä parempi tasaisemman ruudunpäivityksen ja korkeamman resoluution ansiosta.

Pakko oli tähän kiinnittää huomiota, Peli rullasi monessa paikkaa Xboxilla paremmin eikä putoillut 30fps:n alle kun vertaa PS4 versioon jossa se putoili sinne jatkuvasti.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Tää taisi olla sinun oma mielipide, sillä lainatut osat ainakaan eivät sanoneet asiaa näin selvästi.
Kuinka selvästi tämä pitäisi ilmaista?

on pelikokemus PS4:llä parempi tasaisemman ruudunpäivityksen...

Digital Foundry sanoi:
in terms of the quality of the end experience; a capped 30fps is by far the preferred option

...ja korkeamman resoluution ansiosta

Digital Foundry sanoi:
factoring in the game's superior 1920x1080 output, Sony's hardware is a preference
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Kuinka selvästi tämä pitäisi ilmaista?

Juuri tuon arvostelun mukaan ero ei ole niin selvä, minkä ehkä Aphexin suomennos antaa ymmärtää.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Juuri tuon arvostelun mukaan ero ei ole niin selvä, minkä ehkä Aphexin suomennos antaa ymmärtää.

Miten viimeinen kappale (tai ylipäätänsä teksti) olisi pitänyt suomentaa?

Omaan silmään Aphex kiteytti Digital Foundryn päätelmän osuvasti yhteen virkkeeseen ilman yliampuvia sanavalintoja. X1 versiossa on keskimäärin korkeampi ruudunpäivitys, mutta tästä huolimatta PS4 versio tarjoaa paremman pelikokemuksen tasaisemman ruudunpäivityksen ja korkeamman resoluution myötä.

"the fact Xbox One tends to holds a higher frame-rate is misleading in terms of the quality of the end experience; a capped 30fps is by far the preferred option"

Jos jotain, ehkä tässä pitäisi sanoa, että PS4 versio on ylivoimaisesti paras vaihtoehto?
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Kuten sanoin, Digital Foundry toteaa, ettei ero silti ole niin selvä. Ps4 -versiossa on omat ongelmansa.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Foundry toteaa, ettei ero silti ole niin selvä.
Koska keskustelu alkoi siitä, että koit Aphexin käännöksen olevan virheellinen (ts. hänen oma mielipide, ei Digital Foundryn) olisi mielenkiintoista nähdä sinun käännös alla olevasta kappaleesta.

"Overall, the fact Xbox One tends to holds a higher frame-rate is misleading in terms of the quality of the end experience; a capped 30fps is by far the preferred option in this case and we still hope to see it implemented in a future update. The PS4 release has the right tactic, but it lets itself down by being unable to stream in world geometry or render effects at a perfect 30fps to take advantage of this. The perceived effect is a judder to motion on both consoles, for cut-scenes and gameplay, though PS4 is capable of smoother passages of play at times. When it comes to performance, and factoring in the game's superior 1920x1080 output, Sony's hardware is a preference - but it's not the clear choice we had expected."
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Koska keskustelu alkoi siitä, että koit Aphexin käännöksen olevan virheellinen.
Sanoin, ettei asia lukenut aivan noin selvästi. Se lukee jopa ensimmäisessä lainauksessasikin viestini alapuolella. Mielestäni pois jätetty asia kuitenkin oli melko tärkeässä osassa DF:n testissä, eikä Onen versio ole sen vuoksi juurikaan huononpi.

Tietenkin sen sijaan sinun lainaukset taas ovat enemmänkin irrotettu kontekstista, jolloin saadaan juuri hyvinkin "selvä kuva" erosta, vaikkei näin todellisuudessa ole.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Harkitsin kyllä selventäväni asiaa vielä muutamalla lisäsanalla, jottei tuollaista mielikuvaa pääsisi syntymään. Mutta koska lainaus oli suoraan alla, ajattelin sen riittävän.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Harkitsin kyllä selventäväni asiaa vielä muutamalla lisäsanalla, jottei tuollaista mielikuvaa pääsisi syntymään. Mutta koska lainaus oli suoraan alla, ajattelin sen riittävän.

En mäkään uskonut, että pienellä selkeyttämisellä tästä alkaisi taas jumalaton paskamyrsky.
 
Ylös Bottom