Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Monster Hunter Rise

HideoMiyamoto

Well-Known Member
1610096511768.png

Nimi: Monster Hunter Rise
Kehittäjä: Capcom
Julkaisija: Capcom
Alustat: Switch
Lajityyppi: Action, Hack & Slash, RPG
Julkaisu: 26.3.2021, PC 2022
Kotisivut: https://www.monsterhunter.com/rise/uk/
KonsoliFIN Pelisivu: https://www.konsolifin.net/peli/monster-hunter-rise

Ominaisuuksien ja monstereiden esittely video.



Wirebug ja Wyvern Riding




The critically acclaimed action-RPG series returns to the Nintendo Switch™!

Set in the ninja-inspired land of Kamura Village, explore lush ecosystems and battle fearsome monsters to become the ultimate hunter. It’s been half a century since the last calamity struck, but a terrifying new monster has reared its head and threatens to plunge the land into chaos once again.

Hunt solo or in a party with friends to earn rewards that you can use to craft a huge variety of weapons and armor. Brand new gameplay systems such as the high-flying ‘Wire Action’ and your canine companion ‘Palamute’ will add exciting new layers to the already robust combat that Monster Hunter is known for.

Whether it’s at home, on the go, online or offline - you’ll always be ready for your next hunt on the Nintendo Switch™!

Tämä peli kyllä vaikuttaa todella lupaavalta, pidin Worldistä paljon vaikka en siinä pitkälle päässytkään. Pelin teema vaikutta mielenkiintoisemmalta kuin edellisessä pelissä mitä tuli HUBi alueeseen. Demo on ladattavissa nyt joten eikun testiin vaan kaikille joita kiinnostaa, demo poistuu käytöstä 1.2.2021. En ole varma ostanko tätä heti julkaisussa, vai odotanko mahdollista Switch Pro konsolia, PC versiota on myös huhuiltu.

Demon 30 yrityksen rajan pystyy kiertämään poistamalla pelin kaikki tallennukset.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli nyt demoa kokeiltua ja sen perusteella en tiedä meneekö ostoon ennenkuin isosta alesta, peli vaan tuntuu sellaiselta Monster hunter liteltä Worldin jälkeen. Kentät on hyvin yksinkertaisia ja tyhjiä, kontrollit tuntuu enemmän suoraviivaistetummalta kuin worldissä ja ei ole sellaista painon tunnetta liikkeessä. Grafiikat tietysti karsitut koska Switch peli ja se pyörii 30 FPS vaikkakin ei täysin sulavasti. HUDikin tuntuu ottaneen takapakkia ja se näytää Nintedomaiselta. Monstereita ei tarvitse metsästää ja etsiä kuten Worldissä, sinulla on nuoli joka näyttää mihin pitää mennä.

Hyviä puolia on se uusi köysi liikkumiseen ihan kätevä,mountti joka auttaa matkustamaan paikasta toiseen koska pelialue on kohtalaisen kookas, tällainen tyhjä tasainen pelialue sopii mountille hyvin, latausajat on todella nopeat ja tietysi se on monster hunter, jos näistä pitää niin eiköhän tästäkin saata tykätä kunhan ei odota ihan Worldin tasoista mestariteosta.

Kannattaa kuitenkin demoa kokeilla jos MH on mieleen. Itse taidan pysytellä Worldissä johon juuri palasin, peli tuntuu loistavalta edelleen ja näyttää PS5 upealta resoluutio modessa 60 FPS.
 
Nyt ei kyllä ihan aukea tuo Nintendomainen hud mulle. Mitä vikaa Risen hudissa on? Minusta se on varsin simppeli, kun ottaa huomioon, että Switchin handheld on varmasti yksi myyntivaltti. Vaikka nämä Monster Hunterit myyvät aina todella hyvin. Ja tuskin kukaan odotti, että tämä pyörisi paremmin kuin 30fps? Tässä tapauksessa taas aivan turhaa vertailla Switchin peliä johonkin tehokonsolin peliin.
 
Tämä tulee olemaan mun ihan ensimmäinen Monster Hunter peli, eiks näitäkin oo jotain miljoonaa osaa? Onko tämä paha? Rakastuin tähän niinkin paljon että piti ihan collectors edition laittaa varaukseen.

:eek:
 
Digital Foundry. Kyllähän Switch Pro olis kova sana, tämäkin peli vähän yli 720p docked tilassa ja 30 FPS tuntuu aika karulta uusien konsoleiden jälkeen.

 

Siinä myös Rewikoita aika odotetun hyvät arvosanat, mutta nyt meinaa olla vähä liikaa sitä pelattavaa niin täytynee sitten joissain vaiheessa peli hommata. Mitä luultavammin vielä fyysisenä.

tämä rewikka varsinki lämmittää mieltä. jos Easy Allies antaa pelille 9 niin sillon voidaan jo puhua hyvästä pelistä :)

 
No onko niitä switch pelejä ennen uusiakin konsoleita muka pelattu raffojen ja 60 fps takia?
 
No onko niitä switch pelejä ennen uusiakin konsoleita muka pelattu raffojen ja 60 fps takia?

Ei, mutta enpä minä viime skukupolvessa pelannut kuin harvat Sonyn yksinoikeudet konsolilla koska suurinosa peleistä oli 30 FPS ja sitä kestä jos ei ole pakko.
 
Pelisarja on entuudestaan tuntematon, joten onko toi Monster Hunter World kokeilemisen arvoinen teos, jotta saisi pienen maistiaisen mistä tässä on kyse pohjimmiltaan? Se näyttäisi olevan PS5 noita collection pelejä.

Toki tästäkin on (tai ainakin oli) demo olemassa, mutta Easy Allies revikan perusteella tätä ei ole juonella pilattu niin sillä mietin, onko toi Monster Hunter World parempi peli aloittaa.
 
omasta mielestäni monster hunterit on yksi vaikempia pelisarjoja, vaikeustaso on korkeampi ku soulsseissa. että peleissä tulee oikeasti isoja seiniä vastaan. varsinkaan jos ei ole kunnon partyä tai hirveästi kokemusta tuosta monster hunter genrestä, ja varsinki jos pelaa soolona.

itsellä meni Monster Hunter Worldin Nergiganteen niin pahasti hermo, että jätin pelin kesken, enkä edes hommannut iceborne lisä-osaa sen jälkeen, oikeastaan niitä harvoja pelejä joita jättänyt kesken vaikeuden vuoksi, koska nautin challengesta ja jopa niistä "Wall:ista" Mutta tuohon paloi pahasti käämi. Se mikä itselleni aiheuttaa vaikeuksia ja kovimman vitutuksen on se että mätät ensin 15-20 minuuttia yhtä bossia ja teet yhden virheen ja koko fight ohi. Eli juuri se että nioh:ssa ja Dark soulsseissa offense is best defence ja fight kestää korkeintaan sen 5 minuuttia. mutta monster huntereissa se on paljon taktisempaa ja pitkäkestoisempaa.

Silti monen vuoden tauon jälkeen ajattelin kokeilla tätä MH Riseä sitten jossain vaiheessa. Ja opiskella monster huntereiden playstyle uudestaan. Vaikka kun lukee esim mh Risen kokemuksia niin tuon uusimman demon bossin (magnamelo) tappamiseen ihmisillä mennyt semmoinen 50-100 yritystä. Niinku siinä Easy Alliesin arvostelussaki sanoittiin että peli voi suhteellisen haastellinen jos ei ole "monster hunter veteraani"

tuossa tuo demon bossfight ja sekin näyttäisi kestävän sen 12-15 minuuttia vähintään, eli varmaan sama tasoa ku tuo Nergigante oli joka oli myös Monster Hunter World demon bosseina

 
Viimeksi muokattu:
Mulle Monster Hunter Rise tulee olemaan hyppy tuntemattomaan ja ensimmäin monster hunter peli sarjassa, vähän kun aikoinaan bloodbourne souls sarjassa ja yakuza sarja. Haaste pelottaa mutta toimii myös motivaationa. Saa nähää miten käy. Onneks ei kuitenkaa varmaa lyödä eteen heti sitä vaikeinta örkkiä, että annetaan varmasti pelaajalle myös uusille mahdollisuus oppia tekniikat, masterointi tulee sit perässä.
 
Mulle Monster Hunter Rise tulee olemaan hyppy tuntemattomaan ja ensimmäin monster hunter peli sarjassa, vähän kun aikoinaan bloodbourne souls sarjassa ja yakuza sarja. Haaste pelottaa mutta toimii myös motivaationa. Saa nähää miten käy. Onneks ei kuitenkaa varmaa lyödä eteen heti sitä vaikeinta örkkiä, että annetaan varmasti pelaajalle myös uusille mahdollisuus oppia tekniikat, masterointi tulee sit perässä.

joo hyvältä kuulostaa, itse tein virheen kun pelasin sitä MHW:tä vielä valitsin pelin vaikeimman weaponin opittavaksi eli Charge Bladen kun sillä pitää tehdä kaiken maailman charge liikkeet tai muuten weapon on täysin hyödytön, siihen päälle vielä että charget pitää tehdä oikea aikaisesti. että ehtii dodgea ja katsoa ne hitting spotit, niin se voi olla mikä itselleni teki pelistä todella vaikean. Siispä en ainakaan itse suosittelen aloittelijalle Charge Bladea, vaikka siinä onkin kovin damage potentiaali mutta vasta painoksi ylivoimaisesti kovin Learning curve.

Mutta pistetään toinen esimerkki kaveristani joka pelaa yleensä pelit easyllä tai korkeintaan normaalilla hänellä on kumminki jo 200 tuntia pelien parissa pcllä ja nauttii peleistä kovasti vaikka voisin kuvitella, että ne on suhteellisen haasteellisia. Mutta silti osaa nauttia niistä, hän myöskin vihaa aikalailla Soulseja ja yhtäkään Soulssia hän ei ole edes tainnut pelata läpi, yleensä jäänyt melkoisen alkuun, Että toisaalta se voi myös olla positiivinenki juttu ettei ole souls-veteraani kun tähän hyppää
 
Viimeksi muokattu:
Jos pelaa hitaasti ja harkiten vihun jokaisen liikkeen seuraten odottaa koska lyödä ja koska väistää niin ei tämä ole Souls pelien tasolla vaikeudessa mielestäni, mutta nappia hakkaamalla tulee toki selkään äkkiä. Pelissä on varmasti myös tutorial osuus jossa voi testata jokaista pelin miljoonaa asetta joten voi tehdä oman päätöksen ennen metsälle lähtö, mitään super vaikeaa asetta ei tietenkään ekalla kerralla kannata valita jos ei halua kuolla jatkuvasti.

MH peleissä ei myöskään kuolemalla oli sinänsä niin isoa merkitystä kun souls peleissä, koska et menetä mitään. 3 kertaa voi kuolla tehtävän aikana ennenko joutuu ottaa alusta. MH pelit myös alkaa hitaasti muutamalla hitaalla ja pikkuisella mötöllä ennenkuin se alkaa vaikeentumaan ja lopussa tungetaan parista iskusta tappavia murhamonstereita vastaan.
 
Harmi kun tätä ei tule pleikkarille, kruunujen hunttausta alkaa olla ikävä. Täytyy kaivaa Iceborne varmaan naftaliinista.
 
Näissä ei siis ole vaikeusastetta valittavana?
Ei ainakaan Monster Hunter Worldissa ollut vaikeusaste vaihtehtoja, one size fits all. Pelihän ei ole vaikea jos jaksaa/tykkää grindailla armoreita ja aseita paremmaksi, mutta jos meinaa juosta pelkästään tarinan läpi kuramiekalla niin varmasti tuottaa tuskaa. Aina voi myös liittyä randomien peliin ja katsella maisemia kaukaisuudesta kun muut tekevät loharista hakkelusta, käypi vaan hakemassa lootit lopuksi.
 
Se mikä itselleni tekee näistä vaikeita on, että hitboxit on välillä mitä sattuu ja kun luulet väistäväsi mutta monsteri osuu silti sinuun. Souls like gameissa kuten nioh:ssa ja Dark soulsseissa aikalailla tietää millon se väistö onnistuu ja vihollisten patternit on helpompi lukea kun näissä Monster Huntereissa.

eli usein sattuu juuri näitä, Varsinkin Monster hunter worldissa. nuo "invisible/unfair" hitboxit onki omasta mielestäni monster huntereiden pahin miinus varsinkin kun olen tottunut Hit/Dash pelityyliin niin sitten jos sattuu tommonen huono hitbox niin se syö miestä varsinkin 15 minuutin heikentämisen ja tahkoamisen jälkeen.



 
Viimeksi muokattu:
Ensiaskeleet otettu ja tutorial tehtävä suoritettu, melkoisesti yrjöttiin kyllä infoa heti alkuunsa ja näin uutena tulokkaana oli melkoinen möykky vastaanotettavaksi. Opittavaa siis riittää ja paljon mutta se ei haittaa, kaikki puitteet loistavalle pelille vaikuttaisi olevan paikallaan, on craftaamista, on loottaamista, on seikkailua ja vaikka ja mitä. Kyllä tässä ollaan hyvän äärellä, palataan asiaan kun alkaa homma selkenee hieman enemmän.

Hyppy tuntemattomaan kannatti, taisi tulla yksi monster hunter fani lisää meikäläisestä!

Edit: Niin ja peli näyttää törkeen hyvältä switch peliksi. Pyörii myös kiitettävän hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom