Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Motorstorm: Pacific Rift

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

IcematSib, veikkaan että se oli sitten siinä. Onnekkaimmat vain saivat koodin enkä voi missään nimessä uskoa, että MINÄ muka sain koodin. Olen kyllä nyt ikionnellinen. Thank yaaa, Sony!

Illemmalla sitten demo latautumaan ja kokeilemaan uusimpaa romurallia. Teidän kommenttien perusteella vaikuttaa ainakin todella lupaavalta. Tärkeimpiä ominaisuuksia, mitä olen toivonut ja te olette täällä nyt vahvistaneet:

- Kolarikameraa saa katsoa niin pitkään kuin haluaa
- Mopojen ajettavuus on parantunut
- Fysiikat parantuneet
- Kolareissa tulevan romun määrä parantunut

Noh, illalla sitten pääsee ite testailemaan. :)
Joo näin on! Nyt on paljo kivempaa ajella prätkällä! Kulkee hyvi ja sitte voi keulii paljo paremmi!
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Olipa mukava yllätys, kun äsken sähköpostin avasin ja siellä koodi oli odottamassa :D
Ei kyllä yhtään tiennyt saati osannut odottaa, että pääsisi demoa testailemaan, mutta siellähän se nyt latautuilee
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Meni multa tämän demon tuleminen ihan ohi, mutta kun luin näitä viestejä "mullekin tuli koodi", niin menin katsomaan omaa sähköpostiani ja siellähän se oli!

Yes! :D Millähän perusteella ne näitä jakelee? Aktiivisuuden perusteella vai?
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Yes! :D Millähän perusteella ne näitä jakelee? Aktiivisuuden perusteella vai?

Ei, kyllä se menee ihan vain pärstä kertoimen mukaan - tiedä sitten kumpaan sinä kuulut ;)

Mutta eikös jossain lukenut että koodit ovat aivan ja täysin sattuman varaisia eli en usko että aktiivisuus tähän vaikuttanee. Tai miksipä ei, itse en tornia ole pelannut moneen viikkoon eikä koodia ole näkynyt. Mutta tokkopa tuosta itkua vääntämään, eiköhän peliä sitten joskus jossain pääse nysvämään.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Ei noita koodeja ainakaan aktiivisuuden perusteella jaeta. Itse olen kaksi kertaa pelannut netissä, ferrari challengea ja gta:ta, ja storesta olen ostanut muutaman PS1 pelin. Ja silti koodi ilmestyi postilaatikkoon:)
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

No en saanut koodia harmi

Onko tästä tulossa mitään virallista demoa storeen?

Ja kertokaa oliko hyvä

Arvotaanko niitä enään?

(Jos jollain on ylimääräinen koodi voi antaa minulle)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Vois kait tuon demon ladata ja kahtoa minkälainen peli on mahtollisesti tulossa. Onhan tuossa aikaa "lunastaa" 11.10 asti. Ihmettelinkin että mikäs tämä tällainen juttu on kun postilaattikkooni oli tipahtanut :D
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

No en saanut koodia harmi

Onko tästä tulossa mitään virallista demoa storeen?

Ja kertokaa oliko hyvä

Arvotaanko niitä enään?

(Jos jollain on ylimääräinen koodi voi antaa minulle)
Siin luki että toimii vain sillä sähköpostilla.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Onko tästä tulossa mitään virallista demoa storeen?
Demo tulee yleiseen jakeluun vielä ennen pelin julkaisua.

Jos ei nyt onnistanut, niin tuskin on mailia tulossa myöhemminkään. En minäkään saanut, enkä tuota rataa ole itsekään päässyt yksinpelissä kokeilemaan. :( Mutta paria muuta tosin... :)
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Tänne ei tullu koodia, joten piti toi QORE käydä ostamassa ja oli kyllä vaivan arvoista (muutenki ihan kiva oli toi jakso, pitääki tästä lähtien ostaa useamminkin). Ensimmäinen Motorstorm oli kyl kaikkien aikojen rälläyspeli ja tätä onki odotettu suu vaahdossa, erityisesti splitscreenin takia. Loistavalta vaikutti kyllä meno edelleen ja hyppyrit oli mallillaan :) Mopon ohjattavuus on tosiaan parantunu rutkasti, eikä oo enää sellanen ihme venkula. Jonkulaista replay-mahdollisuutta kyllä edelleen kaipaisin, sillä noi boost --> räjähdys --> maaliviivalla kahdesta ohi -episodit varsinkin olis mukava katsoa uudestaan. Mut joo, hunajaa tulen kusemaan kunhan tuon lopullisen version saan koneeseen työnnettyä.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Demo on melko rajoitettu, eikä odotettuja uuden ympäristön tuomia mahdollisuuksia vielä päästä kokeilemaan, eli veden vaikutusta moottorin viilennykseen boostin jälkeen tai laavan tuomaa kuumentumista moottoriin. Yksi rata ja kahden kierroksen kisa on hieman turhan pelkistetty esitys pelistä.

Siltikin, erittäin positiivinen kuva tuosta jäi. Kisailu on edelleen täyttä adrenaliiniä ja 100% hauskuutta alusta loppuun. Ajoneuvoluokat ovat toistaalta tuttuja, mutta myös uutta on saatu mukaan. Ajotuntuma on hieman muuttunut, ja pyörien osalta parannus on mielestäni merkittävä. Aiemmin ohjaus niiden osalta tuntui hieman kiikkerältä.

Jaetun ruudun moninpeli on myös juuri sitä mitä kaivattiin. Hienoa!

Tekninen toteutus on odotetun hyvällä tasolla, ja grafikka näyttävää ja sulavaa. Kolarin jälkeiset tapahtumat ovat ehkäpä vielä hurjempia kuin ensimmäisessä osassa :p

Ja parempaa kappaletta ei olisi voinut demon alkuun keksiä: Ministry "Jesus Built My Hotrod" :D
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Exectalta jäi vielä odottamaan noita kommentteja, siltä kun tuntuu tulevan aika pitkää settiä asioista... =D
Eli siis Execta, the stage is yours.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Tännekin oli koodia pamahtanut, en kyllä tätä edes ajatellut ostaa enkä demon jälkeen tilanne on sama.

Nettipelihän se tässä olisi minulle se tärkein ja olikin suurin kompastuskivi alkuperäisessä. Helvetilliset latausajat ja lobbyssä istuminen(riippui hostista) ei vain iskenyt.

Tästä demosta oikeastaan ainoa hyvä uudistus minkä löysin oli turbomittarin nollautuminen tuhoutumisen jälkeen. Lataustauot olivat sentään siedettävät alle 15 sekuntia, mutta mitähän nekin ovat koko pelissä kun koko peli tuskin on kovolla. Uusista ominaisuuksista korkealta tippumisen seurauksena hetken hiljaisuus ärsytti ja tallella on edelleen vauhdin lähes täysin vievät u-käännökset ja ne hemmetin risut ja juuret, joihin törmäys tietysti räjäyttää menovärkkisi. Monster truckitkin tuntuivat vain rekoilta eri ulkomuodolla. Onnistuimpa räjäyttämään itseni myöshyppäämällä toisen päälle, alkuperäisessä ei muistaakseni näin käynyt.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Eipä tuo demo jaksanut innostaa, tuntuu liikaa samalta meiningiltä kuin edellisessä osassa, jotain muuta parannettavaa olisi saanut olla. Tosin eipä noin lyhyen demon perusteella voi mitään kovin kummoisia arvosteluja heittää kehiin.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Tästä demosta oikeastaan ainoa hyvä uudistus minkä löysin oli turbomittarin nollautuminen tuhoutumisen jälkeen.

Noinhan se toimi ensimmäisessäkin Motorstormissa, eli räjähtäessä boosti nollaantui, mutta ei esimerkiksi ajoneuvon jäädessä katolleen.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Uusista ominaisuuksista korkealta tippumisen seurauksena hetken hiljaisuus ärsytti ja tallella on edelleen vauhdin lähes täysin vievät u-käännökset ja ne hemmetin risut ja juuret, joihin törmäys tietysti räjäyttää menovärkkisi.

Tuo äänen vaimentuminen alun ison hypyn jälkeen tuntuu hieman oudolta, lienee bugi. Neulansilmä ja U-käännösten kuuluukin viedä vauhti, ei uukkaria saa mitenkään tehtyä siten, että vauhti säilyisi koko ajan täytenä.. kyseessä on siis pelin anti simulaation osalta :p

Pöpelikköön törmäämisen vaikutukset riippuvat täysin käytetystä ajoneuvosta. Mopedeillakin pääsee joidenkin puskien läpi, mutta isommat oksat ja juuret ovat läpikäymättömiä. Autoilla pääsee pienemmistä risukoistakin läpi ja monsterilla kaikesta paitsi kalliosta ja puista.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Yllätyin ihan kuinka hauskaa tän pelaaminen oli. Ykkösestä pelasin vain demoa ja en pitänyt pelistä sen perusteella yhtään. Nyt aloin jo suunnittelemaan jatko-osan ostamista, nettipeliä voisin ainakin pelailla ja miksei yksinpeliäkin. Tässä tekoälykuskeja vastaan kaahaaminen oli jostain syystä hauskempaa kuin ykkösessä. En tiedä miksi, mutta tämä vaan kolahti paaaljon paremmin kuin eka MS.

Demossa kävi ärsyttämään kun ruutu välähti viimeisen kierroksen alkaessa, en tiedä tekeekö se sitä joka kierroksen vaihtuessa. Mutta enivei, joka kerta tiesin sen tulevan mutta silti joka kerta se välähdys yllätti ja keskittyminen herpaantui. Ei pahasti, mutta pienikin häiriö riittää. :p
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Muntu pyysi, ja täältä tulee:

Noniin, demo latautui pienen koonsa vuoksi varsin nopeasti ja pääsin kaahailemaan jo eilen illalla viidentoista muun agressiivisesti ajavan hurjapään joukkoon. Ensimmäistä MotorStormia en ole pelannut kuin vain demon osalta, ja ainakaan demon perusteella en sitä tulisi ostamaan, enkä ostanutkaan. Nyt Pacific Riftin demon kohdalla odotukset peliä kohtaan olivat hieman pienemmät, kun ykkös-MS ei ollutkaan niin hyvä kuin kuvittelin. Noh, pelattuani demoa hetkisen, ja vielä vähän pitemmän tovin, nousi odotukset Hawaiji-kaahailua kohtaan kriittisesti, karkeasti arvioiden noin 55:stä prosentista 250:een prosenttiin. Aivan mahtavaa menoa!

Kaikki tarvittava on uudistettu. Suurimmat viat on korjattu aina kaksinpelin puuttumisesta monipuolisempiin ja parempiin ratoihin. Asetelmana toimii nimensä mukaisesti Tyynenmeren saari, Hawaiji, joka sopii pelin teemaan loistavasti. Mukavaa vaihtelua päästä kuivilta aavikoilta kosteaan viidakkoon ja veden ääreen. Demossa on pelattavana yksi rata, joka onkin varsin mainio. Edellisen osan tapaan radalta löytyy monia eri kulkureittejä ja mielestäni niitä onkin ihan tarpeeksi. Monia variaatioita löytyy, valitse oma reittisi. Raingod Falls -niminen kilparata tarjoilee välillä laajempaa rataa, välillä todella kapeaa kulkureittiä ja muutamassa kohtaa huimia hyppyjä. Korkeuserot ovat mahtavat ja pelimoottorin kaukainen piirtoetäisyys todellakin näkyy.

Grafiikka on yleisesti ottaen todella komeaa, vaikka pelasinkin peliä eilen 28" kuvaputkitelkkarin rämällä. En voi kuin vain kuvitella miltä peli näyttää, kun kokeilen sitä tänään 32" HD-telkkarilla 720p-resoluutiossa kaikkine herkkuineen. Väriä ja elävyyttä Raingod Spirestä ainakin löytyy. Maisemat ovat komeita ja monien valittamia suttuisia tekstuureja en ole huomannut. Liekö sitten, kun en ole jäänyt junnaamaan paikalleni tutkimaan jotain tekstuuria oikein tarkasti. Eikö pelissä ole tarkoitus ajaa kilpaa?

Ajettavuus on parantunut huomattavasti. Demon yksinpelissä on ajettavina kulkupeleinä prätkä, kilpa-auto ja monster truck. Kaikki ovat omilta ominaisuuksiltaan todella erilaisia ja eri tavoilla hauskoja. Pidän eniten ehkä prätkästä, koska kolarin ajaminen ei saa turhautumaan. On vain hienoa nähdä kuinka mopon kuski lentää kyydistä ragdoll-fysiikoiden saattelemana. Raajat taittuvat ja kuski vaikuttaa oikeasti elävältä, vaikkakin selviää myös todella huimista kolareista, joissa oikeasti olisi mitä luultavammin henki pois. Kilpa-auto oli ihan peruskiva ajettavana. Monster truck tai 'monsteri' oli sen sijaan hauska lisä peliin. Kilpailun alkaessa on aloitusviivalla hauska vetää monsteri sivuun ja murskata vieressä oleva pikkuauto rusinaksi. Monster truckin ylivoimaisuus koossa todellakin näkyy.

Tekoälyn ohjaamat kilpakumppanit käyttäytyvät varsin hyvin. Ensimmäiselle sijalle pääseminen todellakin vaatii jonkin verran taitoa. Sellaista minulta ei juurikaan löydy, ainakaan ajopeleissä. Kilpaa on silti hauskaa ajaa huvikseen ja ainakin tosissani yritän päästä ykköseksi. Muut kuskit ovat agressiivisia ja he tekevät myös virheitä. On todella siistin näköistä, kun edessä oleva kuski tekee pienen arviointivirheen ja ajaa kolarin. Auto kieppuu ympäri ja palat lentelee. Kulkupelit hajoilevat myös todella hyvän näköisesti, vaikkei Burnoutin tasoon päästäisikään. Itse siinä sitten ohittaa prätkällä tämän kolaroineen tyypin ja hyppää tämän romujen yli bunnyhopilla - sekin on pelissä nyt mahdollista - ja näyttää samalla neliötä painamalla jotain käsimerkkejä härnäten kuskia, heh.

MotorStorm: Pacific Riftissä on tullut parannuksia joka osa-alueella ja demon perusteella pelistä ei juuri löydy mitään valittamista. Kunhan radoille saadaan vielä lisää irtaimistoa (tynnyreitä sun muuta kamaa on ratojen reunoilla varsin vähän) yms. hajoilevaa sekä päästään kokeilemaan peliä netissä, voimme antaa tekeleelle lopullisen tuomion. Replay-kameraa jäin ainakin kaipaamaan sekä todella hauskassa jaetun ruudun kaksinpelissä pelaajamäärä on harmillisesti pudotettu kahdeksaan pelaajaan (mukaan lukien ihmispelaajat). Onneksi snapshottien ottaminen kesken kisan korvaa replay-kameran kuitenkin jotenkuten. Kokonaisuudessaan voin vain tokaista; hyvältä näyttää, Evolution Studios!
 
Ylös Bottom