Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Motorstorm: Pacific Rift

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Sinänsä vähän ihmettelen, että MS (eka ja tämä) ei saa enempää lovee. Saman tapaista tai ainakaan parempaa hienoihin fysiikkoihin ja positiivisella tavalla ankarasti rankaisevaa arcade-kaahailua ei ole. Onhan esim. Pure hauska ja seiniinnojailukaahaukset myös, mutta MS on oma juttunsa ja siinä piristä ja hyvä...... vaikka jatko-osa ei paljon kehittynytkään.

Liityn ihmettelijöiden kerhoon. Omasta mielestäni Motorstorm on kevyesti parasta A-ryhmää omassa genressään. En ymmärrä miten esim Pure:a on hehkutettu paremmaksi peliksi...katin kontit. Motorstormissa on onnistuttu mielestäni täydellisesti tuossa fysiikan tuomisessa ajomalliin. Sillä on oikeasti väliä missä asennossa renkaat on kun tulet jostain hypystä alas jne. Monissa ajomallia kritisoivissa kommenteissa tulee se vaikutelma, että peli on vain koettu liian vaikeaksi ja tämän myötä ärsyttäväksi juurikin ankaran ajomallin takia. Minulle juuri tuo ankara/fyysinen ajomalli tuo sen hauskuuden joka monista tusinarälläilyistä puuttuu.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Sama tuo arvosanoille. Pelaan nytkin montaa loistavaa kutosen tai jopa alle sen peliä. Se on tietysti harmittavaa, että arvosana vaikuttaa myynteihin ja sitä kautta vastaavan pelin jatkorahoitukselle, toivon toisaalta että faneja on niin paljon, että MS2 myy hyvin joten ei hätää.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Toki Suomessa ajopelien arvostus on aina ollut korkeampaa kuin maailmalla. Ei ne sivistymättömät moukat siellä maailmalla ymmärrä hyvän päälle. :)
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Liityn ihmettelijöiden kerhoon. Omasta mielestäni Motorstorm on kevyesti parasta A-ryhmää omassa genressään. En ymmärrä miten esim Pure:a on hehkutettu paremmaksi peliksi...katin kontit. Motorstormissa on onnistuttu mielestäni täydellisesti tuossa fysiikan tuomisessa ajomalliin. Sillä on oikeasti väliä missä asennossa renkaat on kun tulet jostain hypystä alas jne. Monissa ajomallia kritisoivissa kommenteissa tulee se vaikutelma, että peli on vain koettu liian vaikeaksi ja tämän myötä ärsyttäväksi juurikin ankaran ajomallin takia. Minulle juuri tuo ankara/fyysinen ajomalli tuo sen hauskuuden joka monista tusinarälläilyistä puuttuu.

Totta, esim. Gamereactorin arvioija kitisi juuri vaikeudesta, ja että joutuu välillä jopa useamman kerran yrittämään että pääsee läpi, tai menestyäkseen hyvin on eduksi tuntea radat ja parhaat ajolinjat :rolleyes: Mokoma turisti :p Kaikki nuo ovat tekijöitä, jotka nostavat pelin genressään selvästi kärkeen.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Totta, esim. Gamereactorin arvioija kitisi juuri vaikeudesta, ja että joutuu välillä jopa useamman kerran yrittämään että pääsee läpi, tai menestyäkseen hyvin on eduksi tuntea radat ja parhaat ajolinjat :rolleyes: Mokoma turisti :p Kaikki nuo ovat tekijöitä, jotka nostavat pelin genressään selvästi kärkeen.

Jep, tullut naurettua, kun jo kahdessa arvostelussa (Eurogamer ja Gamereactor) on käytännössä sanottu, että joillain radoilla voi suorastaan eksyä ja tämähän turhauttaa ja tappaa peli-iloa.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Ja mitä kattonu noita pelivideoita, esim. Eurogamerista - jossa ilmeisesti joku Eurogamerin arvostelija ohjastaa kaaraa - niin tyyppi ei osaa yhtään ajaa, eikä välillä tajua minne pitäis kääntyä... TÄH? Suorastaan ihmettelen tätä.

Ja ihmettelen myös Eurogamerin ja muiden seiskoja. Tuskin tämä on edeltäjäänsä huonompi.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Arvostelijoiden puolustukseksi on sanottava, että heillä ei ollut käytössään aivan lopullista pelikoodia, mutta toisaalta sen mukana kyllä tuli tieto asiasta.
Mutta nyt on ihan lopullinen peli hanskassa ja mikäli edellinen kokemus on demosta, niin uskoisin että kaikki huomaavat muutoksen pelin ulkonäössä (toisaalta kaikki eivät tunnu kuulevan monon ja stereon eroa...).
Kaunis ulkoasu on tosin maksanut sen, että kun toukokuussa vielä vihjailtiin jopa 20-pelaajan verkkorymistelyistä, on nyt lopulta tyydyttävä 12-pelaajan mittelöihin. Myös jaetulla ruudulla radalla on yhteensä 12 autoa, joista siis 2-4 pelaajien ohjastettavissa. Jaetulla ruudulla ei pääse mukaan verkkopeleihin.
Yksinpelissä AI-kuskeja on radasta riippuen jopa 15.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Pari päivää (ilmeisesti) myyntiversioon perustuvaa promoa pelanneena tekee jo mieli päästä peliä kommentoimaan. Aivan aluksi haluan kiit^H^H^H^H^H yhtyä Oliverin ja parin muun näkemykseen siitä, että graafisesti peli on nyt ihan eri maailmasta kuin demo. Demosta jäi aika laimea maku, mutta tilanne on muuttunut sen jälkeen hämmästyttävän paljon. Erilaista efektiä ja silmäkarkkia on oikeastaan joka rata pullollaan. Tosin ihan täydellistä kaikki ei ole vieläkään, vaan aina silloin tällöin kaukaisuudessa objekti tai pari pomppaa esiin yks-kaks, ja kerran ruudunpäivitys nytkähti n. sekunniksi. Myös "viidakkoisempien" kenttien runsaassa kasvillisuudessa varjot joskus kummasti nytkivät. Nuo ovat kuitenkin aika pikkuvikoja muuten niin nätissä pelissä.

Pelkkä grafiikka ei kuitenkaan tee peliä. Myös Pacific Riftissä on välillä pinna kireällä, kun auto heittää voltin pienestä töyssystä tai kuinka muuten niin hyvin ajettu kisa menee pilalle viimeisessä mutkassa. Kuminauha on siis edelleen aika armoton, ja ajomalli ei sen parempi kuin ensimmäisessäkään osassa. Hieman onneksi lohduttaa, että pelissä on kaltaisilleni mämmikourille oma Trophynsa; 250 kolarista saa pronssisen pytyn. 8) Musiikkipuolikin on nyt miellyttävämpi kuin, joskin sinne kaiken mekkalan taustalle se edelleen hukkuu.

Vaikka vaikeustaso hetkittäin risookin, on pelissä ainakin vielä sellainen "no jos kerran vielä yrittäisi / yksi kisa vielä" -imu. Ja laajentunut ratavalikoima erilaisine vuorokaudenaikoineen tuo sitä kaivattua vaihtelua. Katsotaan, mitä kivaa on myöhemmin luvassa ladattavan lisäsisällön muodossa... :)
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Pelkkä grafiikka ei kuitenkaan tee peliä. Myös Pacific Riftissä on välillä pinna kireällä, kun auto heittää voltin pienestä töyssystä tai kuinka muuten niin hyvin ajettu kisa menee pilalle viimeisessä mutkassa. Kuminauha on siis edelleen aika armoton, ja ajomalli ei sen parempi kuin ensimmäisessäkään osassa.

Itse olin tyytyväinen jo demon grafiikkaan, joten ilmeisen hyvä minulle:). Ei kai noita volttia aiheuttavia töyssyjä enempää ole kuin aikaisemmassa osassa? Siinäkin ne kaikki pystyi välttämään muistaakseni kahta lukuunottamatta, jotka nekin auton todella harvoin hajoittivat. Ajomalli on kohdallaan, mutta ne muutamat töyssyt eivät... Itse menetin hermoni ykkösen kuminauhaan aika aikaisessa vaiheessa enkä sitä koskaan läpäissytkään, mutta nettipeliä tuli väännettyä todella paljon!
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Pelit-lehden arvostelun luettuani tuli yksi asia mieleen, jota ainakaan siinä ei mainittu ollenkaan; Pacific Riftissä on mukava Photo Mode. Eli milloin vaan kesken kisan Startia painamalla pääsee valitsemaan Photo Moden. Erikoisen tilasta tekee se, että kameraa pääsee oikeasti pyörittämään ja liikuttamaan melko vapaasti (muttei kuitenkaan kovin kauas paikasta, jossa peli pysäytettiin). Kuvat kertyvät erilliseen kansioon pelin sisällä, josta sitten haluamansa otokset voi siirtää XMB:n puolelle ihan tavallisina .PNG-kuvina. Kuviin tulee automaattisesti kommenttina mm. kuka kuvan on ottanut ja millä radalla.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Pelit-lehden arvostelun luettuani tuli yksi asia mieleen, jota ainakaan siinä ei mainittu ollenkaan; Pacific Riftissä on mukava Photo Mode. Eli milloin vaan kesken kisan Startia painamalla pääsee valitsemaan Photo Moden. Erikoisen tilasta tekee se, että kameraa pääsee oikeasti pyörittämään ja liikuttamaan melko vapaasti (muttei kuitenkaan kovin kauas paikasta, jossa peli pysäytettiin). Kuvat kertyvät erilliseen kansioon pelin sisällä, josta sitten haluamansa otokset voi siirtää XMB:n puolelle ihan tavallisina .PNG-kuvina. Kuviin tulee automaattisesti kommenttina mm. kuka kuvan on ottanut ja millä radalla.
Tää photomode on kyllä mahtava. Peli on ihan uskomattoman hienon näkönen ja välillä vaan pysäyttää kuvan, että pääsee kattomaan hienoja tapahtumia mitä ympärillä on.
Muutama kuva mitä otin tänään:
http://www.konsolifin.net/bbs/album.php?albumid=202

Kommenttia itse pelistä ja vertailua MS1:een...

Itse en oikein välittänyt MotorStorm ykkösestä, vaikka pidinkin sitä laadukkaana tekeleenä. Ohjaukset olivat liian kömpelöt, ratoja liian vähän ja radat olivat liian helppoja ja saman tyylisiä. Kakkosta on tullut tahkottua nyt pari 4h putkea ja tämä on mennyt ykkösestä eteenpäin aivan hurjan paljon. Ohjaukset on näpäkämmät, vesi ja laava toivat uuden pelimekaniikan joka toimii todella hyvin, radat on monipuolisia ja niitä on todella paljon. Myös vauhdintunne on paljon suurempi kuin ykkösessä. Radat mutkittelee niin paljon tiukemmin kuin ykkösessä, että autojen kääntyvyyttä on pitänyt kasvattaa ja se ajomekaniikassa onkin the juttu mulle.
Bigger is better... MS: Pacific Rift on imo Burnout: Paradisen, WipeoutHD:n ja Ridge Racer 7:n kanssa paras arcade-ajelu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Kuulostaa, että koet samanlaisina pysyneitä asioita uudenlaisina! Mutta on se hyvä.

Ratojen hyvyydestä olen samaa mieltä muuten kuin haastavuuden osalta. Nyt on yleensä enemmän tilaa ja rotkoon tai ryteikköön ei ole yhtä helppo päätyä. Esim. Sidewinder Gulchin tiukimpien kohtien nopeasti ajamisen oli hiuksia nostattavaa hommaa, johon nämä radat eivät pysty. Samoin Rain God Mesan alkupuolisko, jossa ajettiin rotkon reunaa kapeaa ja epätasaista tietä ja jossa pienestä sattumastakin teloi autonsa, oli pirusti haastavampi kuin saman henkinen, mutta lussu Rain God Spires. Osa uusista radoista (aika moni oikeastaan) on joka tapauksessa aika helmiä ja tosiaan osa vanhoistakin oli tylsiä. Tosi hyviä ei silloin ollut kuin pari hassua.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Pelaako joku jo jenkkiversiota? Miltäs servut näyttää - pääseekö pelaamaan europeleissä ilman ongelmia?
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Pelaako joku jo jenkkiversiota? Miltäs servut näyttää - pääseekö pelaamaan europeleissä ilman ongelmia?

Euroversiota ja kyllähän noihin jenkkeihin viime viikolla törmäsi.

Ei siellä mitään suoranaista jenkki servua ollut. Jos en väärin muista, niin voit valita pelin haun omalta regionilta tai sitten kaikki. Ellei servu nyt julkaisussa jotenkin muutu.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Jos en väärin muista, niin voit valita pelin haun omalta regionilta tai sitten kaikki. Ellei servu nyt julkaisussa jotenkin muutu.
Serverilistasta sai valita minkä tahansa alueen erikseen. Eli jos haluaa pelata jenkkien kanssa, voi valita jenkkiserverin. (Tosin jenkki voi yhtä hyvin valita euroserverin...) Ihan kätevä systeemi sinällään.
 
Ylös Bottom