Ongelmia Rock Band/Guitar Hero soitinten kanssa?
Tulipa alennusmyynneistä poistettua Rock Band 2 ja soitinpaketti ja kyllä on kiva soitella, MUTTA...Jotenkin tuo kitara tuntuu kummalliselta, sillä ihan kuin strum bar(eli se vipu, joka simuloi rämpytettäviä kieliä) olisi rikki. Kaikki kitaran nappulat toimivat ja strum bar tunnistaa kaikki napsaukset, mutta tuntuu kuin se tekisi myös omiaan, esim. soitettaessa pitkää nuottia, niin ihan kuin strum bar itsekseen tekisi toisen liikkeen, jolloin peli tulkitsee sen virheeksi ja kertoimet nollaantuvat. Samaten tätä tapahtuu pitkien samoja nuotteja sisältävien sarjojen kohdalla. Yleensä tätä ilmenee 3-10 kertaa kappaleen aikana.
Onko kitara oikeasti rikki, vai onko se vaan niin uudenkarhea, että jäykkyys tms tekee tämän? Onko kellään muulla ollut samantyylisiä havaintoja? Soitinten laatikossa sanottiin, että takuutapauksissa pitäisi kai olla EAhan yhteydessä?? Enkö siis saa uutta kitaraa/uutta soitinpakettia vain käymällä ostoliikkeessä?
Kyseessä siis PS3-versio pelistä ja soittimista. Kitarassa paketissa tulleet paristot. Olen testannut rummut ja ne tuntuisivat toimivan, tosin niissäkin pedaali tuntuu aika jäykältä näin alkuun, eikä sekään aina ota nuottia. Olen tehnyt rummuille ja kitaralle sen viivekalibroinnin, mutta ei auttanut asiaa. Ei kai tähän vaikuta se, että kun olin ensimmäistä kertaa käynnistämässä peliä, niin napsautin kitaralla vahingossa trophy-synkronoinin päälle XMBssä, kun olin juuri laittanut pelilevyn sisälle? Lopetin synkronoinnin kesken peruuttamalla sen ja käynnistin pelin manuaalisesti(normaalisti levyn automaattikäynnistys käytössä), peli ei ole nykinyt, kaatuillut tai mitään.
Tulipas selitettyä taas, toivottavasti joku ymmärtää. Kyselen muilta mielipiteitä/kokemuksia sen takia, etten suinpäin juokse kauppaan vaatimaan uutta, jos tämä onkin joku asetus tai muu, minkä saa pois. Kiitos etukäteen vastanneille.